Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Opsigelse-skrives sådan.??
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 17:33

Jeg skal opsige min lejlighed og har idag snakket med huslejenævnet ang. opsigelsesfristen, da udlejer ikke skal leje boligen ud når jeg er flyttet, men vil renovere den...Derfor mener jeg jo ikke at han kan holde mig op på 3 mdr.opsigelse.Dette gav huslejenævnet mig ret i...

nu har jeg skrevet en opsigelse, hvor jeg har nævnt de ting, som huslejenævnet oplyste at der skulle stå, men kan jeg formulere sig sådan..?

Er det nødvendigt at skrive det med, betaling til istandsættelse, når der står i lejekontrakten, at lejligheden ikke skal afleveres nyistandsat...??

Her er hvad jeg har skrevet i opsigelsen:

Jeg opsiger hermed lejemålet vedrørende: nuværende adresse, pr. 01/07-2010..

Fraflytter pr. 01/08-2010..

Da du ved sms, har oplyst at du skal renovere lejemålet efter fraflytning, er jeg ikke forpligtet til at betale leje eller nogen form for betaling til istandsættelse efter d.01/08-2010..

Efter fraflytning, kan jeg træffes på telefon: nummer

Eller pr. brev: nye adresse.

Mvh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Ikke enig...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 17:45

Jeg er ikke helt enig i din opfattelse af sagen. Du har fået af vide af udlejer at han skal istandsætte lejligheden, hvorfor du ikke vil betale for istandsættelse af det slid du har påført lejligheden. Når man renoverer en lejlighed er det jo ikke sikkert at man vælger at rive alt ned for at bygge det op igen. Måske ønsker udlejer at renovere køkken, bad eller noget helt tredje inden en ny lejer kan flytte ind. Derfor bliver du nødt til at kontakte udlejer og finde ud af hvilken entreprise der skal udføres i lejligheden. Skal der for eksempel ikke gøres noget ved stue eller soveværelse, skal du selvfølgelig betale for istandsættelse af disse rum.

Vedr. opsigelse er jeg heller ikke enig i at du blot kan negligere dine tre måneders opsigelse, da udlejer jo regner med at have tre måneder fra din opsigelse til at planlægge renoveringen af lejligheden. Hvis der skal laves en stor entreprise, er det ikke sikkert at dette kan arrangeres inden for en måned, så arbejdet kan gå igang så snart du flytter. Igen bliver du nødt til at tale med din udlejer og høre hvorvidt opsigelsesfristen kan forkortes pga. de særlige omstændigheder.

0
0
Svar på denne tråd

fint...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 17:47

Det ser fint ud - nogenlunde sådan så min opsigelse også ud. Desuden skal du lige huske din egen underskrift og hans underskrift for kvittering af modtagelse, så du skal lave den i to eksemplarer - ét til dig og ét til ham.

Mange hilsner Karina

PS. Sørg endelig for at gemme den sms, for det er min erfaring, at udlejere er dumme i låget for at sige det ligeud.

Søger part i Odense V fra juni måned ca. 1-2 gange om ugen. Gerne med mulighed for undervisning og adgang til ridehus.

0
0
Svar på denne tråd

Hovsa...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 17:52

Var vist lidt for hurtig, kan jeg se - vidste ikke, du ville have "kritik" på dine synspunkter også. Hvis der står i lejekontrakten, at lejligheden ikke skal afleveres istandsat, så er det jo bare sådan, det er. Det behøver du nok ikke nævne. Men måske en god idé at nævne også, at der skal aflæses/afregnes for el, varme og vand ved aflevering af lejemålet, og at du forventer at få udbetalt dit indskud snarest efter fraflytning. Men ja, jeg synes nu heller ikke, du kan skide højt og flot på dine 3 måneders opsigelse, selvom han skal renovere den.

Mange hilsner Karina

Søger part i Odense V fra juni måned ca. 1-2 gange om ugen. Gerne med mulighed for undervisning og adgang til ridehus.

0
0
Svar på denne tråd

Den regel kendte jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 17:54

Jeg vidste godt nok heller ikke at opsigelsesfristen frafaldt hvis lejemålet ikke skal udlejes igen, det kunne da have sparet mig for nogle penge engang, hvis det er rigtigt at det er sådan.

Et eller andet sted undrer det mig lidt, da en aftale vel er en aftale, og det et eller andet sted ikke vedkommer lejer hvad udlejer gør med lejemålet efter fraflytning?

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn....
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 17:58

Der ligger mange ting bag dette....

1: udlejer var for 2 mdr. siden klar til at lade mig fraflytte uden opsigelse, da han havde et andet par der gerne ville overtage..

2:efterfølgende har han præsenteret mig for en urimelig, ugyldig varmeopgørelse for 2 år, som jeg gjorde indsigelse imod..

Derefter har han ikke været til at snakke med.

3: Jeg kontakter ham, da jeg finder et hus jeg vil leje og for at finde ud af hvornår jeg vil kunne overtage dette, spørger jeg til hvornår paret vil være klar til at overtage her..Der svarer han pr. sms, at lejligheen skal renoveres..(ikke istandsættes)

4: Jeg prøver efterfølgende at få fat i ham pr. telefon, men det er kun hans kone jeg kan komme til at tale med..forklarer hende at jeg kan overtage huset fra aug. og hvis jeg kan fraflytte der kan de jo komme igang med renoveringen...får at vide at de skam bare venter med at starte til jeg er flyttet..

altså, vil de holde mig i lejligheden pga. anden uoverenstemmelse og har ikke tænkt sig at prøve at leje lejligheden ud, som de har pligt til...

Derfor, mener jeg og huslejenævnet ikke at de kan holde mig op på de 3 mdr.opsigelse, for der er ikke tale om en istandsættelse, men en renovering...

Havde der været tale om en istandsættelse, skulle jeg heller ikke etale for det, da lejemålet heller ikke var nyistandsat, da jeg flyttede ind og udlejer selv har skrevet at jeg ikke skal hæfte for det..

Mvh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd

hovsa...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 18:03

Jeg havde lige misforstået det med at lejligheden ikke skulle afleveres istandsat. Troede at du havde bestemt at du ikke ville, ikke at det stod i lejekontrakten. Derfor skal du selvfølgelig ikke betale til dette.

Men jeg mener stadig ikke at du kan negligeres de tre måneders opsigelse medmindre at du kan få på skrift at udlejer er indforstået med dette. Jeg ville møde op hos udlejer og få ham i tale.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn....
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 18:39

Idet jeg fraflytter inden de 3 mdr. har udlejer pligt til at udleje hurtigst muligt og det er der problemet er, for det har han jo ingen planer om at gøre...

Jeg får intet ud af at møde op hos udlejer, da han slet ikke vil tale med mig og konen er ikke en jeg har lyst til at have en konfrontation, på nogen måde , med...Og det er jo heller ikke en sag mellen hende og mig, men manden og mig, da det er ham jeg har lejet lejligheden af...Men ham kan jeg ikke komme til at tale med..

Jeg sender opsigelsen, så han skal skrive under for modtagelsen..

Jeg har ikke betalt indskud, men 1 md. forudbetalt leje og dem har jeg da ikke tænkt mig at bede om at få...

Jeg er ikke helt urimelig og jeg vil bare hurtigst muligt herfra, så jeg og min søn, kan føle os tilpas i "eget" hjem og have igen...

Lejligheden bliver, selvfølgelig, også afleveret rengjort og i pæn stand...

Mvh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider