Der ligger mange ting bag dette....
1: udlejer var for 2 mdr. siden klar til at lade mig fraflytte uden opsigelse, da han havde et andet par der gerne ville overtage..
2:efterfølgende har han præsenteret mig for en urimelig, ugyldig varmeopgørelse for 2 år, som jeg gjorde indsigelse imod..
Derefter har han ikke været til at snakke med.
3: Jeg kontakter ham, da jeg finder et hus jeg vil leje og for at finde ud af hvornår jeg vil kunne overtage dette, spørger jeg til hvornår paret vil være klar til at overtage her..Der svarer han pr. sms, at lejligheen skal renoveres..(ikke istandsættes)
4: Jeg prøver efterfølgende at få fat i ham pr. telefon, men det er kun hans kone jeg kan komme til at tale med..forklarer hende at jeg kan overtage huset fra aug. og hvis jeg kan fraflytte der kan de jo komme igang med renoveringen...får at vide at de skam bare venter med at starte til jeg er flyttet..
altså, vil de holde mig i lejligheden pga. anden uoverenstemmelse og har ikke tænkt sig at prøve at leje lejligheden ud, som de har pligt til...
Derfor, mener jeg og huslejenævnet ikke at de kan holde mig op på de 3 mdr.opsigelse, for der er ikke tale om en istandsættelse, men en renovering...
Havde der været tale om en istandsættelse, skulle jeg heller ikke etale for det, da lejemålet heller ikke var nyistandsat, da jeg flyttede ind og udlejer selv har skrevet at jeg ikke skal hæfte for det..