|
|
| Hvad er du uddannet som? |
| Forfatter:  |
Louise-s |
| Dato:  |
27-04-2010 21:47 |
|
Nu har jeg siddet i noget tid for at finde en tråd jeg mener der var herinde for noget tid siden, uden held, så istedet prøver jeg da bare at lave en ny  Vi er nok en del der står i den situation hvor vi skal til at vælge uddannelse - så derfor - fortæl hvad i er igang med at uddanne jer som, eller er uddannet som Og hvad det kort går ud på, en typisk hverdag, hvorfor det er et dejligt job eller hvad i lige har lyst til Håber i er mange der har lyst til at svare
Mvh Louise
Portræt-tegning af din hest tilbydes - skriv til mig for billeder og tilbud
Søger en halvpart (en hest at ride) i Odense
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| UG.dk og vejleder |
Louise-s |
27-04-2010 21:48 |
|
Nå ja - jeg har selvfølgelig kigget på www.ug.dk, snakket med studievejleder mv. Men der er bare stor forskel på det man kan læse sig til og så hvordan det er i virkeligheden 
Mvh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannelse |
|
|
Jeg er uddannet som frisør. Det har jeg (næsten) altid villet være, og er stadig super glad for arbejdet, og kunne ikke tænke mig, at lave andet. Det er afvekslende, du har kontakt med mennesker, rig mulighed for at efteruddanne dig, og gøre din hverdag varieret. Hvis man har lyst, er der masser af muligheder for job i udlandet, da DK har en meget anerkendt og respekteret frisøruddannelse ( den 4 årige vel at mærke!). Som frisør, skal man nok have en form for omsorgsgen og være ekstrem serviceminded, da det jo gælder om, at få kunden til at føle sig godt tilpas. Hvis du har en dårlig dag, er træt, uoplagt osv må man bare mande sig op, og møde med et smil. Du kan ikke sidde ovre i hjørnet og være sur!! Faktisk bliver man jo også glad, når man bliver "tvunget" til at lægge de sure tanker i baglokalet  Det var lidt om mit job 
Mor til Mads 20. maj 2006 og Lasse 10. juli 2009
Opsøg gerne dem der leder efter sandheden, men sørg for, at undgå dem der har fundet den....
Don´t let a fool kiss you ....or a kiss fool you
: ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Teknisk assistent |
|
|
Jeg er uddannet teknisk assistent (det hedder teknisk designer i dag). Har tegnet alt muligt, bl.a. slagteriudstyr, komponenter og el-diagrammer til vindmøller, bremseskiver til biler osv. Nu arbejder jeg ved Vejdirektoratet, hvor jeg er sagsbehandler. Har også været en del af deres vintertjeneste, hvor jeg har overvåget veje og vejr, kaldt saltbiler, sneplove osv. ud. Dette slutter dog på fredag kl 24, efter 3 vintre. Det var sjovt, at være en del af, men det passer mig fint, at fortsætte kun som sagsbehandler. Altså er det meget fleksibelt, at være teknisk assistent  Held og lykke med at finde din vej 
Jane
*Heldig ejer af den skøre, men smukke Milan* Sov sødt, smukke Cherie Sov sødt, skønne Ghandi Sov sødt, dejlige Krumme - i er savnet - Alle stavefejl er helt gratis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Leder- samt indkøbsudd. |
|
|
Jeg har en lederuddannelse bag mig, som er taget mens jeg var i butik i London. En 6 mdrs træningsperiode, hvorefter jeg fungerede som sous chef. Stod for den daglige drift af butikken, varebestilling/-kontrol, udarbejdelse af arbejdsplaner, ansættelse af nyt personale samt oplæring af disse. Tømme lastbiler, sætte varer på plads, bestilling af byttepenge, holde styr på pengeskabet, papirarbejde, kundekontakt og meget meget andet! Det var en super spændende tid, med en masse udvilkingsmuligheder! D. 14/5-10 er jeg så endnu engang ENDELIG udlært!! Har netop taget administrationsuddannelsen med speciale i indkøb. Arbejder på et indkøbskontor for Dansk Supermarked, hvor vi er inde over alt lige fra selve købsprocessen, vareoprettelser, markedsføringprocessen hvor tilbudsaviserne laves, den daglige kommunikation med alt fra kunder, leverandører og reklamebureauer. Ikke to dage er ens, men der er altid MØG TRAVLT, så kan du ikke holde 10 bolde i luften samtidigt med der skal være overskud til diverse ekstra opgaver, og kan du ikke lide hele tiden at have meget at lave, så er det ikke det rette sted for dig. Der er rig mulighed for at avancere i graderne, for de som VIL og de som HAR kompetencerne. Jeg ELSKER min arbejdsplads! Er sikker på jeg ville dødkede mig hvis jeg kom at andet sted hen, når jeg er vant til der altid er skruet ekstra godt op for tempoet..
Nogle gange flasker livet sig bare, når man allermindst venter det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannelse |
|
|
Jeg har en gammel uddannelse inden for handel en gros. Det var papirvarer/kontorartikler. For nogle år siden blev jeg så udannet som biblioteksassistent da jeg er ansat på et folkebibliotek. Jeg elsker mit arbejde!
Tremmeseng med høj bund og gerne incl. madras samt sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland. mvh PiaR quantum in me fuit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannelse |
|
|
Jeg er ved at uddanne mig til sygeplejerske, og det er bare en SUPER uddannelse! Der er et uendeligt antal muligheder for hvad du kan komme til at arbejde med, og så er det jo fantastisk at det har med mennesker at gøre. Så det kan varmt anbefales 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrepasser |
|
|
Jeg er lige blevet færdig som dyrepasser med speciale i heste. Me jeg ville gerne søge videre som vet. sygeplejerske.
Holly Dolly Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010 Du er elsket og savnet Søger part i Storkøbenhavn og omegn, på stor hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er... |
|
|
færdig som certificeret oversætter til august (4 år på uni - bachelorgrad ved Aalborg Universitet og mastergrad ved University of Edinburgh) - mangler "kun" specialet. Jeg håber på at kunne finde et internship i et translation agency et sted i Europa til efteråret i et halvt års tid og derefter alm. fuldtidsjob i enten Vancouver eller Auckland. Med tiden vil jeg gerne arbejde freelance - men det kræver lige nogle år i branchen først. Jeg elsker at oversætte - synes det er enormt udfordrende; man skal både være perfektionist rent sprogmæssigt og ret kreativ 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uddannelser |
|
|
Sjov tråd  Har både en PGU (pædagogisk grunduddannelse) og en bach. pæd. (pædagog) som jeg ikke har brugt. Jeg er udd. Kranio Sakral terapeut og det er FANTASTISK! Jeg kører på hele Sjælland og behandler både mennesker og dyr (speciale i heste) det er helt fantastisk at kunne planlægge min dag som det "passer" mig. Samtidig med at jeg møder og hjælper en masse mennesker og dyr. Pt. er det dog min bi-beskæftigelse, da jeg er ansat til at passe min handikappede søn. Men det er klart mit mål at kunne komme til at leve af at behandle.
Julie Kranio Sakral Terapi tilbydes. Se www.julieschwartz.dk Er din hest Headshaker? Vil du være med til at undersøge om KST kan hjælpe og bor du på Sjælland? Kontakt mig og hør nærmere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg blev først datamatiker, prøvede så kort kræfter med datalogi, fandt ud af at det ikke er mig og begyndte så at læse til bibliotekar. Jeg blev færdig i januar, og skal starte i mit første job på mandag, på et uddannelsesbibliotek . Der er mange der tænker at bibliotekarer bare er nogle der render rundt og krasser bøder ind eller sætter bøger på plads, men det er faktisk en meget lille del af det. En stor del af tiden går med at indkøbe bøger, klassificere dem (dvs sætte numre på så de kommer til at stå det rigtige sted), lave søgearbejde (og ikke bare på google), undervise, lave arrangementer og en masse andet. Der er stor forskel på om man er ansat på folkebiblioteker, uddannelsesbiblioteker eller i det private. Jo længere over i det private man kommer, jo mere informationsvidenskab bliver der over det. Nu har jeg jo ikke prøvet det for real endnu, men uddannelsen er lige mig. Lidt nørdet, men med masser af menneskeligt indhold, og mange varierende arbejdsopgaver. Mvh Rie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sprog & kommunikation |
|
|
Jeg er stadig i gang med en kombineret bachelor med Spansk og Public Relations. Det er en helt utroligt spændende uddannelse, der kombinerer sprog og kulturforståelse med viden om at generere omdømme (for organisationer.) Jeg har ikke rigtig arbejdte med det endnu, så jeg kan ikke udtale mig om miljøet, men arbejdet som PR-agent består bla i at udsende pressemeddelelser, sørge for at holde styr på dne interne kommunikation, rådgive og føre kampagner, lave events osv osv osv. Og så skal det selvfølgelig kombineres med den sproglige viden, hvilket peger i retning af arbejde for virksomheder med forbindelse til latinamerika eller spanien, - det er en ny uddannelse, så der er endnu ingen, der kan sige med 100% sikkerhed, hvad arbejdesvejene er for os.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Hejsa.. Jeg er uddannet dyrepasser med zoodyr i speciale. Var elev i jyllands park zoo og blev udlært 2006.. Nu arbejder jeg i en zoo i Nykøbing F.. /Mia
RIP FELICIA C STAR FLEUR
HELDIG EJER AF SHIRE DAZZLING LADY LARA!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MiaL =) |
|
|
Så har du jo arbejdet sammen med Maria (meget høj) =) Hende ik jeg på GF med.. Men jeg holdt en pause fra Udd. inden 1. HF så jeg kom lige et år bagud i forhold til hende.
Holly Dolly Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010 Du er elsket og savnet Søger part i Storkøbenhavn og omegn, på stor hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg er uddannet ernæringsassistent (det gamle køkkenassistent) Det er et job med mange forskellige arbejdspladser og du er næsten sikker på at man ikke får 1 dag der er ens  Så jeg vil os vælge og sige at jeg elsker mig arbejde 
Så blev man os ejer af Søndergårdens Sheik <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg vil være Præst |
hot-hay |
28-04-2010 09:00 |
|
Pt. er jeg ingen ting, altså udover student, men til sep. begynder jeg at læse teologi, på Århus universitet, med henblik på at blive præst. Jeg er sikker på at når jeg en gang er færdig, så kommer jeg til at elske mit job. Alt den menneskekontakt, og det at man faktisk er med lige fra følsel til død, det facinere mig meget. Så syntes jeg da selvfølgelig også at det er sjovt at formidle kristendommens budskab til andre. Jeg drømmer om at lave en mindre folkekirke reform, for jeg syntes personligt at den danske folkekirke trænger til at blive støvet lidt af. Budskabet er så godt, men hvad hjælper det, når indpakningen er en smule forældet. Man alt det ligger jo næsten 7 år ude i fremtiden!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456789 |
Artex |
28-04-2010 09:27 |
|
Jeg læser fødevarevidenskab på LIFE(det gamle kvl) under Københavns universitet. Jeg er kun på første år, startede sidste sommer, så det er jo ikke det helt vilde jeg kan fortælle endnu. Til sommer skal der vælges i hvilken retning vi vil tage vores bachelor, sunhed og ernæring eller teknologi og produktion. På første år er det mest grundfag(matematik, fysik, kemi, biokemi) som man har, og derudover nogle kurser hvor man bliver introduceret til de forskellige retninger/linier indenfor uddannelsen. Det første år kan derfor godt af og til være liiiiidt langt. F.eks har jeg næsten fra dag 1 været sikker på at skulle vælge bachelor i ernæring, og derfor synes jeg det er lidt svært at tage mig sammen til det kursus i fødevareproduktion vil har lige nu.. Men det er jo fint nok for dem der er i tvivl(hvilket rigtig mange er ) Men jeg glæder mig til næste år starter og jeg får lov til at lave det jeg kom for. Jeg har planer om efter min bachelor at tage enten i kandidat i Human ernæring og arbejde med noget forskning indenfor sunhed og ernæring, eller også en kandidat i Landbrugsudvikling hvilket involverer en del rejse aktivitet og lære om ernæringsmæssige problemstillinger ved udvikling at u-lande.. Jeg valgte uddannelsen da fødevareområdet/ernæring altid har interesseret mig og så er det et område jeg føler jeg kan relatere til mig hverdag... Der går jo næsten ikke en dag uden at aviserne har et eller andet på forsiden omhandlende fødevarer, og det synes jeg er spændende at grave lidt viderer i med en videnskabelig tilgangsvinkel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ufaglært kontor. |
Christina ☻BP☻ |
28-04-2010 09:33 |
|
Efter at have arbejdet som ufaglært indenfor kontor/reception i flere år, har jeg besluttet at starte uddannelse som social og sundhedshjælper. Så der starter jeg på Mandag - Bliver spændende at skulle på skolebænken igen  /Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kontorassistent |
|
|
Jeg blev i september 09 færdiguddannet som Kontorassistent, med speciale i offentlig administration, og der ud over speciale som studiesekretær. Jeg arbejder på ved University College Syddanmark i deres regnskabsafdeling, hvor jeg laver regnskab for pædagoguddannelser, læreruddannelser, sygeplejeuddannelser, grafisk uddannelser og ernærring og sund uddannelses med flere. Spændende arbejde som kræver at man bruger de små grå.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannelse |
|
|
Jeg er uddannet laborant Er rigtig glad for det, der er mange muligheder mht job i alle mulige forskellige sektorer, hvis det da ikke lige var fordi det er skide svært generelt at få job pt.. Jeg er heldig at blive fastansat det sted jeg tog min praktikperiode, så arbejder på VikingGenetics i X-Vik afdelingen.. Hilsen Sara
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaa.... |
|
|
Jeg har en kandidatuddannelse i Informatik fra Aalborg Universitet. Altså en Cand.Scient i informatik. Informatik består groft sagt af 2/3 Datalogi og 1/3 kommunikation. Jeg blev færdig d. 12. dec og d. 8. februar startede jeg hos Vestas hvor jeg er ansat som management assistent.
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg www.hms4life.dk trailerlæsning og problemløsning i nordjylland www.plejehjemsheste.dk - Efterlysning eller fremlysning af heste indleveret på hesteplejehjemmet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er ikke færdig... |
|
|
jeg er slet ikke færdig med at uddanne mig - men; 2008 færdig med en HF 2010(februar) blev jeg færdig med en social og sundhedshjælper 2010(september) starter jeg på HGS(handelsskole) 2012 (hvis planen holder) starter jeg som lægesekretær
Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten
"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uddannelse |
|
|
Jeg er uddannet Falckredder og blev sidste år videreuddannet til niveau 2'er (så må jeg give mere medicin osv) et job jeg elsker. Glæder mig altid til at skulle på arbejde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er cand.comm |
|
|
Jeg er uddannet cand.comm. fra RUC, som er en kommunikationsuddannelse. Min består at to års humanistisk internationale basisuddannelse samt overbygning af dansk litteratur og kommunikation. Som kommunikationsrådgiver har jeg mest arbejdet i kommuner hvor opgaverne har været meget forskellige: men typiske opgaver er udformning og opdatering af hjemmeside, intranet, personaleblad, pressearbejde: lave pressemeddelser, kontakte pressen, arrangere pressekonferencer m.m., rådgivning i hvordan man skriver bedst til borgerne, så de kan forstå hvad man mener, rådgivning i at omgås og håndtere pressen (SPINDOKTORI - ikke min kop te), rådgive ledelsen i hvordan de kommunikerer deres mål, strategier m.m. ud til medarbejderne osv. osv. Meget tit handler det om at få fagfolk til at gøre sig forståelse over for folk der ikke ved lige så meget om et bestemt emne som andre. Kort sagt faglig formidling - som RUC's kommunikationsuddanenlse også hed som underoverskrift, da jeg læste. nu arbejder jeg på socialpsykiatrisk opholdssted, hvor mine opgaver er meget det samme, men uundgåeligt er der også kommet en masse pædagogik og psykologi ind over. Her er jeg så ved at tage en efteruddannelse i kognitiv adfærdsterapi - noget der går total hånd i hånd med hvad jeg laver både med hunde og heste (fordi den kognitive adfærdsterapi udspringer af indlæringspsykologien men med flere dimensioner) - endvidere er det jo også en måde at kommunikere til mennesker på - så jeg har oplevelsen af at have en stor fed, rød tråd løbende gemmen mit liv - og det syns jeg faktisk er ret fedt. Så jeg ELSKER mit fag - og bruger det i alle dele af mit liv. Jeg drømmer om engang at tage en psykologouddannelse på uni - den der man kan tage når man har en uni-uddannelse i forvejen. Jeg villle også gerne have nogle flere rent journalitiske kurser i skrivning, fordi jeg gerne ville blive bedre til at skrive levende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er uddannet... |
|
|
Jeg er Uddannet som sosu assistent. Jeg har været i psykiatrien de sidste 2,5 år men skal nu til at prøve lidt andet inden for branchen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Intet endnu |
|
|
men begynder på at læse til social og sundhedsassistent til sommer 
Tine & Tulle Det klingede... Hvil i fred mine elskede, elskede Prinsesse-Duller <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uddannelse |
Louise-s |
28-04-2010 14:25 |
|
Tak for alle jeres svar - bliv endelig ved. Har overvejet noget indenfor biolog/labrorant eller med medier hvis det ikke lykkedes mig at finde læreplads (fotograf) så jer der er uddannet inden for disse felter eller kender til det må meget gerne fortælle lidt om det 
Mvh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu.... |
|
|
er jeg ikke færdig uddannet, men her er hvad jeg har læst og læser nu: - AP degree in Marketing Management
- BA (Honours) in Business Administration and Marketing
- Er nu igang med min Master in Economics and Business Administration
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diplomingeniør i kemi og bioteknologi |
|
|
Jeg er ved at være færdig som diplomingeniør i kemi og bioteknologi. Dog har jeg valgt oveni at tage en kandidat på 2 år, så jeg ender med at blive civilingeniør i bioteknologi med retningslinjen mikrobiologisk biomedicin. Jeg regner med at skulle arbejde i medicinalindustrien, når jeg er uddannet og gerne med forskning. Som ingeniør kan man dog få mange forskellige typer jobs fra produktion, udvikling/forskning, kvalitetskontrol og salg. Der er også mange ingeniører der får lederstillinger. Jeg har klart taget det med i mine overvejelser, da jeg valgte mit studie, at jeg kunne arbejde med nogle forskellige ting, da jeg ikke regner med at jeg vil lave det samme resten af livet. I min praktik og da jeg skrev eksamensprojekt har jeg været på Statens Serum Institut og har arbejdet med metoder/tests til at evaluere vacciner. Det har været super spændende og har indebåret arbejde med humane celler, bakterier og meget mere. Det jeg bedst kan lide ved min uddannelse er blandingen af det praktiske laboratorie arbejde og det teoretiske. Hvis jeg kunne have valgt om havde jeg nok valgt at læse til civilingeiør i bioteknologi fra starten, da der på diplomingeniør uddannelsen er lidt for meget procesteknik (fx dimensionering af reaktor m.m. til fx produktion af enzymer). Jeg er lidt mere til det biologiske. Både på civilingeniør(5 år) og diplomingeiør uddannelsen (3 1/2 år) er der en del matematik, fysik og kemi på de første semestre, der kan være lidt tørt at komme igennem, men det er godt at have med i bagagen. Hvis man læser på KU fx biologi, så har man vist ikke så meget af den slags. Håber du får valgt et studie du bliver glad for. Mvh. Stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkkkkkkk |
|
|
Jeg er automatikmekaniker, jeg tror det hedder industrifagtekniker i dag. Det er i store træk en blanding af eletrikker og smed, og normalt arbejder man som reparatør, i industrien. Men uddanelsen kan også bruges andre steder. Den er et godt springbræt hvis man fk.s vil læse til maskinmester. Jeg bruger ikke min uddanelse i dag, det er der flere grunde til. det sidste sted jeg var fik jeg stress, og blev fyret. Efter det ville jeg prøve noget andet, I dag gør jeg rent, og jeg kan pt. ikke forstille mig at lave andet, jeg har det super fedt med mit job. Men det ved jeg godt at jeg ikke vil gøre resten af livet, Så jeg overvejer hvad jeg så skal, jeg tænker meget på at læse til maskinmester, men nu må vi se hvad der sker.
Venlig Hilsen Anni og Sava!! Kat.1 knabstrupper avlshingst sælges. Avls/ridehoppe og føl sælges. Stald Dunkans
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diverse uddannelser |
|
|
Jeg har lidt forskellige uddannelser. Først en gammel uddannelse som kontorassistent og herefter arbejdede jeg på Falcks Vagtcentral i 4 år - elskede dette job. Så har jeg en uddannelse som guide og stewardesse, som jeg tog på Costa del Sol. Ikke brugt uddannelsen - men jeg siger jer, det var sjovt og udviklende at være dernede! Jeg er uddannet healer fra Healerskolen i Åbenrå. Det var en fantastisk rejse at gå der i 2 år. Evnerne er jeg født med, men på skolen lærte jeg at bruge dem rigtigt. Senere uddannede jeg mig til pædagog - med det formål at have et fundament til at arbejde med healing og nu også samtaleterapi. Så er der Bjødstrup - Institut for Gestaltanalyse, hvor jeg efter et basiskursus tog en 2-årig uddannelse i psykoterapi. Det var drønhårdt og samtidig meget dejligt. Ex. skulle vi lave terapi med nogle fra et andet hold, mens der sad to supervisere og observerede.. Pt. går jeg der igen og tager et kursus i Lederskabets Psykologi, det er 4 moduler, der kører over et år. OG fra februar næste år går jeg i gang med overbygningen til min terapeutiske uddannelse og læser til gruppeterapeut. Jeg er vild med at gå på Bjødstrup, det er nærmest mit "andet hjem." Jeg er pt. ledig og vil gerne have et deltidsjob som vejleder. Ønsket om deltidsjob skyldes, at jeg VIL have tid til at healing og terapi ved siden af.  Så er der mit arbejde med at heale heste og deres ryttere samt at have mennesker i terapi og til healing herhjemme. Det er meget givende for mig, og jeg brænder for det. Det var det. 
Vrinsk fra Esma
Vil du fremad i livet med samtaleterapi?
Healing til hest og rytter Be happy for this moment This moment is your life
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| uddannelser |
|
|
Jeg er uddannet som bager , så social og sundhedshjælper , så massør , hundetræner , instruktør , social og sundhedsassistent , tankefeltsterapeut og pt i gang med en psykoterepeut udd. Jeg arbejder med sindslidende , hjælper med at strukturer hverdagen , kognitive behandlingsformer , og jeg støttende principper. Det er hovedsagelige unge jeg arbejder med og jeg ELSKER bare mit job!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannelse |
chris »97« |
28-04-2010 19:36 |
|
Jeg er endnu ikke uddannet, men er i gang med læse til landinspektør. Dog skifter jeg til geografi her på 3. sem. hvilket heldigvis kan lade sig gøre uden tage noget om. Jeg har valgt det fordi jeg gerne vil arbejde med planlægning af byer og det åbne landt. Jeg vil derudover gerne arbejde med naturfredninger, naturressourcer og udkants Danmark. Alt det og meget mere kan jeg ende ud i efter endt uddannelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ksjdjdhhd |
|
|
Jeg er ved at uddanne mig som landmand, hvor jeg på det praktiksted jeg har nu kun er i stalden. og det er kvæg  min dagligdag består bla. i og Passe kalve, herunder - give mælk
- strø
- fodre
- observere om der er syge dyr
- tage os af de nyfødte(kvier skal have råmælk og tyre skydes)
Passe køerne(vi har malkerobotter og automatisk fodringsanlæg hvor det kører ind på hængebane i loftet og selv fodrer ud) - observere brunst og syge dyr+ og finde dem frem til inseminør og dyrlæge
- medicinere dyr
- Jage lidt køer frem til robotterne hvis de ikke selv går ind og malkes
- strø
- malke nykælvere ind
- flytte dyr
- og div. rengøring af robotter, feje, rydde op osv
- golde køer
- og andet forefaldende arbejde
 ellers er vi(elever) godt med i alt hvad der er værd og vide som og gå med dyrlæge og inseminør, køernes ydelse og reproduktion osv. det var vist et udpluk fra min dagligdag 

Sagde Simone Gå gladere hjem end da du kom
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er sygeplejerske. Arbejder på en AMA (Akut Medicinsk Afsnit). Jeg har været uddannet i 6 år og har aldrig haft en kedelig dag uden udfordringer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :-)))))))))) |
Maja Dina Team Z-free |
29-04-2010 09:25 |
|
jeg er uddannet: pædagog fængsels funktionær ½ jordbrugs assistent diverse teaterkurser hf jeg har altid drømt om at blive veterinær sygeplejerske, men jeg kunne ikke finde praktikplads på Fyn.
* we will never make it we will never break it until we see until we Z-free *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stine B. |
|
|
Stine B --> Jeg har selv søgt ind på Diplomingeniør i kemi og bioteknologi på Aalborg uni, og skal forhåbentlig starte til sommer. Må jeg spørge hvorfor du har valgt at tage en kandidat oveni? Er det svært at få arbejde kun med en diplom udd.? Jeg var selv meget i tvivl om jeg skulle være civilinginiør eller diplominginiør uddannelsen, men valgte diplom da jeg ikke kunne se den store forskel på hverken løn eller arbejde som udlært?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forresten.. |
|
|
.. Så er jeg selv udlært laborant. Jeg arbejder til dagligt med udvikling af kemiske analyser primært HPLC. Men det meget forskelligt hvilke opgaver man får som labrant. Jeg har dog valgt at læse videre, da jeg ikke kan se en karriere som laborant. Mange steder er det ren rutinearbejde en labrant laver, og kan faktisk gå hen og minde om fabriksarbejde. Selve uddannelsen er fin, men niveauet på uddannelsen er forholdsvis lav.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum |
|
|
Jeg er halvvejs i læreruddannelsen 
Karen "Don´t cry because it´s over - smile because it happened!" .: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannelse |
Charlotte ☻Springer Jack☻ |
29-04-2010 12:53 |
|
Jeg er uddannet folkeskolelærer, og har arbejdet i knap et år nu. Det er et dejligt job, med en masse udfordringer og ikke to dage ligner hinanden. Det kan til tider være et hårdt job, fordi du er dit eget værktøj. Dvs. du skal altid være PÅ, og parat til at tage omsorg og hjælpe børnene. Det er også et job hvor man hele tiden får respons på det man laver. Eleverne regaerer umiddelbart på den undervisning de modtager, og man ved hurtigt om det man gør virker eller ej. Det fedeste er hvis man virkelig føler at det man gær VIRKER, at børnene trives og lærer noget.
Sagde Charlotte med springer spaniel hvalpen jack. - Jeg tror altid det bedste om folk-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bioanalytiker B.M.L.T |
|
|
jeg er uddannet professionsbachelor i medicinsk laboratorieteknologi, i daglig tale bioanalytiker. jeg arbejder på en afdeling for patologisk anatomi, hvor jeg "klargøre" humant væv(eks. bryst, livmoder)fra bla. nyopererede cancer patienter. fra væv til farvet, my tyndt vævssnit på objektglas, som lægen diagnostiserer på. Spændende og udfordrende, samtidig med det giver en god følelse inden i. Der er 5 uddannelser i 1 som bioanalytiker. immunologi,nuklearmedicin,klinisk biokemi,mikrobiologi og patologi(måske snart genetik). så der er som bioanalytiker flere valgmuligheder, inden for samme uddannelse, men alle med vægt på biologi og nok alle former for kemi. Der er stor mangel på bioanalytikere, både offentligt og privat og man skal ikke selv finde praktik pladser, under uddannelsen.
Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi Bioanalytiker B.M.L.T
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
jeg er uddannet Konditor  Vh Anja
<3 Lehmanns Ozzie <3 MIN højtelskede Tinker vallak på 2 år <3R.I.P Jiba<3 <3 Højt elsket - Dybt savnet <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit arbejde |
|
|
Jeg er uddannet jurist, og arbejder i en kommune. Jeg har en meget afvekslende hverdag med spændende sager. Virkelig spændende job med mange udfordringer!
Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament Flink haflingerhoppe sælges Sec. A hingsteføl sælges ved fravænning ultimo oktober Welsh-stutteri Cashella
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man må sige |
|
|
at der er sket en kæmpe udvikling fra dengang jeg skulle vælge vej efter folkeskolen til der hvor jeg er landet nu.. Allerførst som helt ung skulle jeg "ikke arbejde med mennesker - kun dyr!".. Men livet bragte mig da godt nok et andet sted hen ... I år 2002 gik lyset pludselig op for mig, som et lyn fra en klar himmel.. Jeg var ung mor, nygift og arbejdede om aftenen på en maskinfabrik. Der var så mange tragedier i den familie der havde fabrikken, og jeg trivedes med at trøste, give håb og mod til kolleger og ansatte, samtidig med at jeg selvfølgelig passede mit job. Jeg var meget vellidt, og blev tilbudt en læreplads på kontoret til fuld løn, hvilket økonomisk var en rigtig god idé, men så tabte jeg pludselig modet.. for det var jo ikke den vej jeg havde lyst til at gå i hjertet. Så efter 2 mdr. i en skæv retning, tog jeg op til min chef en aften og sagde.. "Det går bare ikke. Jeg har læst om socialrådgiveruddannelsen.. og det er det skal, koste hvad det vil." Og for første gang i mit liv gik det ellers målrettet derudaf.. og 1-2-3.. vupti i februar 2007 var jeg færdig. Idag arbejder jeg som alkoholbehandler, og ser frem til at starte psykoterapeutuddannelsen i 2011.  Jeg har tidligere på min vej også prøvet at arbejde 3 mdr på et dyrehospital, jeg har arbejdet som guide/hestekusk i england, været lige ved at sige ja til en lærerplads som hundetrimmer osv osv... Mit råd til jer der skal vælge, hvis i er i tvivl, så gå bare igang, men hvis i mærker det ikke er helt jer, så er det fordi der er noget bedre på vej! Grib de chancer der er, de kommer ikke igen  Jeg har idag verdens bedste job!
The mind is like a parachute - it only works when it's open! Reality is that part of the imagination we all agree on
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bioanalytiker |
|
|
Blev i febuar måned færdiguddannet som bioanalytiker og har ikke fortrudt mit valg! Et rigtig spændende og variende job  Arbejder på Klinisk Biokemisk Afdeling, hvor arbejdsdagen går med prøvetagning (blodprøver og hjertediagrammer) samt analysering af fx. blod, urin og spinalvæske. Hvis du er interreseret kan du læse mere på http://www.bioanalytiker.dk
Mvh. Nanna og tossehesten Casper Alle heste er smukke og specielle Uanset type, race og herkomst Man skal bare se dem i den rigtige sammenhæng
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anlægsgartner.. |
|
|
Jeg er såmænd bare anlægsgartner, hårdt arbejde men så behøver jeg jo ikke at træne fitness. Ha ha Susanne Odense
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Statskundskab på A.U. |
|
|
Jeg er ikke uddannet som noget endnu.. Men jeg læser Statskundskab på Århus Universitet. Det er en god uddannelse som giver mange muligheder både indenfor den private - men også indenfor den offentlige sektor. Det vil jo selvfølgelig blive et ''kontor-job'', men man kan vælge at gå mange retninger  Jeg regner selv med at læse min kandidat i journalistik og medier...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laborant |
|
|
Jeg er uddannet laborant og er glad for det. Det jeg bla. godt kan lide ved laborantuddannelsen er at der er så mange valgmuligheder -der bliver brugt laboranter til så meget forskelligt. Nogle laboratorier er meget rutine-arbejede, men der er også mange der ikke er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|