Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvem skal betale ødelagte postkasser?
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 23:07

Ej altså!! En vinduespudser tabte sin stige lige ned i mine to postkasser, og det blev de ikke kønnere af. Vinduespudseren har tilbudt at erstatte, men her er dilemmaet:

Den ene postkasse var lidt smadret i forvejen - låsen manglede. Men den har været brugbar. Det er den ikke længere, og desuden er rawlplugs og lidt mur revet ud.

Den anden er stadig brugbar, men håndtaget revet af.

Begge var grimme (og den ene altså lidt i stykker) og stod for udskiftning, når jeg liiige havde fundet nogle nye, som jeg kunne lide, på tilbud. Den slags kan jo tage lidt tid, og spørgsmålet er også, om jeg ville nå det, inden jeg føder B1 og B1 om senest seks uger. Spørgsmålet er også, om de nye postkasser bliver lige så lette at hænge op, når nu rawlplugs og mur er lidt hærget? Det ved jeg ikke lige, før jeg står med fingrene i det.

Så... jeg har ikke lyst til at bonne vinduespudseren for postkasser OG opsætning, for så kønne var de postkasser altså heller ikke. På den anden side virkede de jo... Jeg vil nok gerne slippe for at bakse med at sætte postkasser op lige nu, for der er faktisk en del ting, der stadig liiiige skal ordnes, inden B1 og B2 kigger udenfor. Så jeg overvejer at sige til vinduespudseren, at jeg nok skal købe postkasserne (Til fuld pris, selv om det gør lidt ondt), hvis man sørger for at sætte dem op.

Synes I, at det lyder som en ok løsning for begge parter? Eller er jeg for krævende? Eller for flink?

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Cool kvinder!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 00:46

Jeg synes da at det er et godt tilbud du giver ham.

Hvor er det fantastisk at der findes kvinder der, rent faktisk, kan stave til rawlplugs Det er simpelthen for cool!

Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg har
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 00:50

altid troet man stavede det ravfluks

Og jeg fik endda 13 i retskrivning i sin tid

MVH Janni

Livet er for kort

til skøre

kugler

0
0
Svar på denne tråd

JLH ♥Wannamus♥
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 01:20

Ravfluks??? Fnis Det var da vist godt at den diktat du fik 13 i, i sin tid, ikke var lavet over en monteringsvejledning Sådan et 03 ser rigtig grimt ud i karakterbogen! He he!

Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd

rawplugs/rawlplugs
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 07:03

Det kan åbenbart staves på flere måder. Så har jeg lært noget idag.

Jeg synes at det lyder som en god idé.(måske med en gratis vinduespudsning oveni. Alternativt kan du sige at han skal betale halvdelen, og så finder du en der kan hjælpe med opsætning.

Uanset, kan man ikke hænge postkasserne op i de gamle rawplugs, eller huller for den sags skyld.

De man kan gøre er at fylde huller med cement/mørtel, og sætte rawplugsene deri, selvfølgelig i korrekt hulafstand. Vent så med at skrue postkassen fast indtil cementen er tør. Så skulle de ikke ryge nogle vegne.

15/12-09 kl. 20:10.... Tage .... Nu med vinger. Dit liv var alt for kort.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 08:14

... at det lyder som et udmærket tilbud at give ham.

Det er jo ganske sandsynligt at han kan opsætte dem selv, og dermed spare udgiften, og du kan få købt de postkasser du synes er pæne, uden at være unfair og bede ham betale en der koster en formue, når den ødelagte ikke var i tiptopstand.

Så alt i alt lyder det som en rigtigt god løsning :-)

£isbeth & Baloo

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.

Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 08:34

Ja, det var da alletiders idé. Køb et par nye postkasser, og vinduespudseren er måske også en god handymand, og så få ham til at sætte dem op for dig. :)

Det er da en god løsning for begge. :)

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 09:21

Med mindre vinduespudseren er "orange" så har han jo en forsikring der dækker den slags uheld, og derfor vil det næppe koste ham noget at udskifte postkasserne ... ;)

Men jeg syntes da det er et rigtig fint tilbud du giver ham, så hvorfor ikke bare prøve det ... Han kan jo højst sige nej og i så tilfælde, ja så er han sådan set forpligtet til at erstatte der hvor han har forvoldt skade .. :)

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Super ide
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 09:39

Det er da en udemærket løsning.. Og god ide med en gratis vinduespudsning =)

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Søger part i Storkøbenhavn og omegn, på stor hest

0
0
Svar på denne tråd

forsikring???
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 11:27

Nu har sikkert både vinduspudser og dig selv en forsikring som dækker.

Han fordi sådan noget kan ske, han kan også smadre en rude eller lignende, så han har helt sikkert forsikring.

Hvis du har 2 postkasser, har du så Hus?? så dækker din bygnings eller indbo forsikring.

Vi har flere gange fået ny postkasse og endda udendørslamper. erstattet fordi de var blever smadret..

Så jeg ville bare blive enig med vinduspudseren om hvor meget han dækker.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

Manden i huset...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 12:55

... det er så også mig :-D (Og så skal man vel kunne stave til rawlplugs eller hur? :-))

Jeg må lige høre ham med forsikring, det havde jeg ikke tænkt på. Min forsikring er tegnet med henblik på "hvis huset brænder eller vælter", så inden jeg er færdig med at betale selvrisikoen, kan det være det samme :-)

Og tak Anja, for opsætningsvejledning (Hehe, typisk at det kommer fra en pige, har vi andre "mænd i huset" her?)

Det lyder som om, I synes, at det er en ok løsning, så den vil jeg foreslå ham - hvis han altså ikke har en forsikring, som vil æde det hele...

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider