Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Møgdag - flyvende trailer :o(
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 20:46

Ak ja - kender I de dage hvor man bare skulle være blevet i sengen som man følte var rigtigst da man vågnede?

FREMOVER HØRER JEG EFTER!!!

Mine forældre er i sommerhus i Påsken, så derfor ville jeg jo lige udnytte groft at trailer og bil var alene hjemme, jeg låner altid vogntoget (KÆMPE Volvo og boogietrailer) når jeg henter wrap hver 14. dag - dejligt .

I dag var som alle andre dage, spænde for, tjekke at den sad fast, tjekke lys og dæk og så ellers afsted.

Lige indtil jeg var 2-3 km. fra endestationen gik alt også forrygende!

Her hører jeg så pludselig et rabalder, kigger pr. automatik i bakspejlet - og ser her traileren flyve i grøften !

Kørte med maks. 65 km/t da det blæste en frisk vind, men ikke noget jeg ikke før har kørt i med samme vogntog uden problemer - vejen var snorlige og uden huller - og alligevel skete det der bare ikke måtte ske

Nå ind til siden - PÆNT rystet! Umiddelbart ser det ikke ud til at der er sket det vilde med traileren, og bilen er sluppet helt uden skrammer (PYHA!). Men da traileren ligesom står på hovedet vælger jeg at kører hen og hente assistance hos min "wrap-mand". De hopper i bilen og afsted vi kører, får vendt traileren og får den hægtet på igen og med 20 km/t fragtet hjem til dem hvor den nu er strandet.

Det ser ud til at den er sluppet med en side der er slået en smule skæv, og en akse(l?) der er lidt skæv og så en skærm der er flået af - utroligt nok er hverken kabel eller lyset røget på den

Pænt øv at måtte ringe og fortælle min far at øhm jeg vistnok havde fået hærget hans trailer en anelse Han tog det dog vældig pænt - havde nok forventet et mindre møgfald

Men F... hvor er jeg glad for at der ikke kørte nogen bagved mig - og at den ikke røg over i modsatte vejbane - og at bilen slap for skrammer - og at jeg har verdens sødeste "wrap-mand" og kone!!!

Andre der har prøvet sådan en spændende tur?

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Æv da osse
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 20:52

Det var da rigtig træls for dig, men godt der ikke skete noget med nogen

Gad vide om man bare skulle blive i sengen, når man har den fornemmelse.......

Venlig hilsen Mie

Vores art kan tyrannisere andre, ikke fordi vi er gode til at kommunikere, men fordi vi ikke er.

Citat: Elizabeth Marshall Thomas

0
0
Svar på denne tråd

Flyvende trailer
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 21:20

Godt det ikke gik værre :)

Jeg har før prøvet komme gående på Hobrovej i Aalborg syd en lørdag formiddag, hvor der er pænt mange biler!!

Gik stille og roligt sammen med kæresten, da vi høre en mærkelig lyd bag os...

Jeg når lige vende mig om og skrige "Pas på!!!" før en løs trailer kommer faretruende tæt på os...

Heldigvis for os, så vælger den lige præcis skifte retning da den snitter kantstenen.

Det resultere så i den rammer ud i en bil, og ridser hele siden op.

Bilen stopper og det er heldigvis manden som har tabt traileren. Så den har simpelthen fået overhalet ham

Til vores store forbavselse vælger han blot spænde den på igen og køre videre...hmmm...

@!#$ en forskrækkelse vi fik!!!

0
0
Svar på denne tråd

løbsk trailer
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 21:28

Min mand prøvede det med en hestetrailer. heldigvis var det kun byggematerialer der var læsset i den, og farten var ca 80 km i timen på motorvejen.

Skidtet valgte også her at drøne i grøften, ret heldigt, for ellers kunne det jo være gået grueligt galt.

Traileren blev smadret til ukendelighed, og ved nærmere undersøgelse viste det sig at være et hjulleje som var stået af, og derfor havde blokkeret det ene hjul.

Øv øv.

Godt at der ikke skete mere i dit tilfælde.

Smil fra Gitte

Opdræt af skønne familiehunde

af racen basset hound

http://www.kenneljerriks.dk

0
0
Svar på denne tråd

fjknsle
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 22:50

Jeg er også HAMRENDE glad for at det trods alt ikke gik værre end det gjorde - men tror da nok lige det vil sidde i mig de næste mange trailerture ...

I det mindste så VED jeg at jeg ikke kørte for stærkt - havde nemlig sat cruise-kontrollen til, det gør jeg næsten altid når jeg kører med trailer, fordi det er såååå nemt at ryge over 70 i timen når bilen ikke har besvær med at trække uanset hvor meget der "slæbes"

Det værste er næsten at vi ikke umiddelbart kunne se HVORFOR det skete - men den med hjullejet skal da bestemt tjekkes!!! Der var heller ingen advarsler hverken lyd eller "slingerhed" at mærke - men det har måske noget med bilens størrelse at gøre, jeg er ihvertfald lykkelig for at det ikke var hele vogntoget der røg i grøften...

Selvom der ikke umiddelbart var skader på traileren, så skulle jeg ihvertfald ikke have noget af at spænde den bagefter og trille hjem igen - det er jo ikke sikkert man er så heldig hvis fejlen opstod igen

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 23:04

...Mon chefen køber den der med at min indre stemme fortæller mig at jeg skal blive i sengen?

Nå, men man kan ofte ikke mærke om der er noget galt, hvis bilen er tilpas stærk. Jeg har engang splittet et næsehjul ad på den måde...

Min svoger har engang spændt (svigerfars!! ) trailer på hos os, kørt 5 km hjem for at læsse mursten af, og så var der bare ingen trailer. Den viste sig at stå 2 km før deres hjem, inde under en bro, pænt inde i siden. Om nogen havde skubbet den ind, vides ikke. Her viste det sig at det var det aftagelige træk på bilen der havde givet op på halvvejen.

Godt at det "kun" var traileren der tog skade, og ja, jeg ville også kigge meget i sprjlene næste gang jeg skulle ud og køre efter sådan en tur.

Hilsner

Anja

Nu med to medaljehopper i stalden

Dejlig fjordhoppe på 2 år sælges

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 00:07

Jeg havde en kolega der kom tæmlig sent på job en dag, for der var kommet en trailer ind i siden på hans bil. Der gik 1 time før ejeren af traileren kom.

Venlig Hilsen

Anni og Sava!!

Kat.1 knabstrupper avlshingst sælges.

Avls/ridehoppe og føl sælges.

Dunkans knabstrupper

0
0
Svar på denne tråd

mflsæw
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 17:55

Jeg kan høre at jeg absolut ikke er den eneste der har haft en trailer med "selvafmonteringsknap" installeret

I dag havde jeg været til min svogers fødselsdag i Aalborg og på vejen hjem kom jeg til at køre bag en trailer - goooooood afstand kunne jeg ihvertfald finde ud af at holde, også selvom det betød at jeg måtte snegle med 70 de næste 5 km.

Forresten så har min far faktisk også præsteret at tabe en trailer (anden trailer og bil) - der gik også et stykke tid før han opdagede det. Her var der bare bremse på traileren, så den stod bare pænt midt på vejen da han kom tilbage

Egentlig skræmmende så tit det åbenbart sker...

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider