nu er du jo ved at finde ud af, hvilken uddannelse du skal igang med. Du har også lige fået den unggdomsbolig, som du længe har glædet dig til.
Du er lige kommet af med din hest, som du havde problemer med at styre og som du selv skrev, er det godt økonomisk, at du ikk skael betale for alle de udgifetr der er forbundte med at ha hest, for du havde egentlgit ikke råd til det.
Nu vil du så købe hest i udlandet. Starte avl med den her i danmark. Har du egentligt gennemtænkt det godt og grundigt. Hesten kender du ikke, den er meget stører end din lille araber, og hvem ved, om du i det hele taget kan styre sådan et stort dyr. Du ved intet om hvordan den er i det daglige og skal du undersøge det inden købet, vil det kræve en del udgifter, at komme over og være tæt på hesten i et stykek tid. Hvor skal pengene til indløb, hjemtransport, dyrlæge tjek og røngten, samt udgifter til opstaldning her i danmark egentligt komme fra ?
Ja vi kan alle ha store drømme, jeg har da også en drøm, den står til salg for kun 10000 kr. Jeg har penge til købet, men udgifter til bedækning, dyrlæger, smed, foder og alle de andre ting der følger med når man avler, ja dem har jeg ikke råd til.
Jeg er realist, og det syntes jeg også du skal til at blive.
Tænk dig godt om, inden du kaster dig ud i det. Kom i stedet videre med dine planer om en uddannelse, når den er afslutet og drømme jobbet fundet, ja så er der råd til at gøre drømmen til vikelighed. Du er jo i en alder, hvor det er på tide at komme igang for alvor, for ellers kommer du ikke ud af det fatum, at du ikke kan forsørge dig selv og dine udgifter.