Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

købe hest fra udlandet ??
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 19:33

Hej

Jeg har fundet Drømme hesten, men pt står hun i England skriver sammen med ejer og de vil gerne finde transport og søger for hun bliver afleveret til mig, de skal flytte til USA og kan ikke have hende med, hun er hvid Tinker med fuld parpir og vil være en drøm at få der til og avle på, men tør jeg ?? jeg har ikke mulighed for at tag over og se hende..

hvad med papir og betaling??

Andre der har købt i udlandet og hvordan undgår man snyd

Alice

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 19:46

Pas nu på...

Jeg havde personligt aldrig turde købe en hest ubeset. -uanset hvor fin den var på billeder/video.

Team Starlight´s

(Kristina & Starlight´s Sidney e. Salomon/Tango)

0
0
Svar på denne tråd

Du kan måske få per Thybo til at...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 19:54

Du kan måske få Per Thybo til at købe den til dig og sørge for hjemtransporten :-)

...han er til at stole på :-) ...har jeg hørt :-)

...han tager selv ofte derover og henter et læs Tinkere :-)

...du kan finde ham under heste til salg, han har nemlig altid et par heste her på HN til salg.

Han bor omkring Hobro, tror jeg nok :-)

...pøj pøj

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd

Reklame
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 20:26

Jeg har endnu aldrig mødt en hest, der svarede 100% til sælgerens beskrivelse i annoncen eller ved telefonsamtaler. Det være sig pg.a. forskellige opfattelser af, hvad der er 'nem at håndtere', 'trafiksikker', 'rolig' osv., eller pg.a. sælgers ønske om at fremstille hesten så godt som muligt.

Hvis det er noget helt specifikt, du er efter - og det ikke bare er farven/racen, der betyder noget - så ville jeg ikke købe ubeset/uprøvet. I det mindste ville jeg bede en uvildig person, om at se på hesten.

Måske kan du finde en via HN eller HG, der befinder sig i nærheden af hesten, eller kender en, der gør, og som vil bruge en formiddag på at kigge på den - evt. mod betaling?

Du kan selvfølgelig være heldig, at alt er, som det skal være, og det er jo op til dig, hvor meget du har råd og lyst til at miste, hvis det går galt.

0
0
Svar på denne tråd

ved godt jeg
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 21:48

skal passe på, men hun er bare lækker, og Helt hvid, ved ikke om der findes andre helt hvide Tinker her i landet ?? kan rigtig godt lidt Tinker, synset bare mange gange de er for små, men hun er 1,60 og ville bruge hende til avl og ridning..

men tør jeg...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har gjort det tit
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 21:55

altså købt heste ubeset fra udlandet - og én gang fra England.

Jeg betalte damen, og bestilte transport (Owen Jones fra Nebo stud) - og så klarede han alt hvad der skulle bruges af papirer

Det var super nemt

0
0
Svar på denne tråd

udlandet?
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 23:53

For halvandet år siden købte jeg to hingsteplage ubeset i England..

De blev kørt hjem af Odense internationale hestetransport..Der jævnligt er i England,han har også styr på alt det med papirer osv...

Jeg har ingen problemer med at købe ubeset i udlandet,jeg er bare opmærksom på at i de fleste tilfælde er hesteholdet bare anderledes derovre i forhold til herhjemme,det kan selvfølgelig kræve lidt tilvænning for hesten...Og så det her mærkelige sprog vi taler..

Go for it,hvis det er den du vil have...

Flere fellponyer til salg,se hjemmesiden:

www.fellpony.eu

www.fellponyfan.dk

www.fellponysocietydenmark.dk

0
0
Svar på denne tråd

her er en hvid tinker til salg...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 00:02

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd

gør det da..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 08:20

jeg har også købt ubeset i england og brugte den samme person som JeanetteK. Så det kan lade sig gøre at købe og sælger holder hvad de lover. måske er vi Fellfolk bare til at stole på kender nemlig flere der har købt fra udlandet.

Min blev enda bedste Fell til MogM show sidste weekent

Fellpony tilsalg

kik ind på min hjemmeside eller ring 22380462

Hilsen Malena
www.fellhingsten.dk
Fell hingst står til rådighed i 2009

Motorcykelsæder ombetrækkes!

Klik ind på www.ombetraek.dk

0
0
Svar på denne tråd

lad være alice..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 09:15

nu er du jo ved at finde ud af, hvilken uddannelse du skal igang med. Du har også lige fået den unggdomsbolig, som du længe har glædet dig til.

Du er lige kommet af med din hest, som du havde problemer med at styre og som du selv skrev, er det godt økonomisk, at du ikk skael betale for alle de udgifetr der er forbundte med at ha hest, for du havde egentlgit ikke råd til det.

Nu vil du så købe hest i udlandet. Starte avl med den her i danmark. Har du egentligt gennemtænkt det godt og grundigt. Hesten kender du ikke, den er meget stører end din lille araber, og hvem ved, om du i det hele taget kan styre sådan et stort dyr. Du ved intet om hvordan den er i det daglige og skal du undersøge det inden købet, vil det kræve en del udgifter, at komme over og være tæt på hesten i et stykek tid. Hvor skal pengene til indløb, hjemtransport, dyrlæge tjek og røngten, samt udgifter til opstaldning her i danmark egentligt komme fra ?

Ja vi kan alle ha store drømme, jeg har da også en drøm, den står til salg for kun 10000 kr. Jeg har penge til købet, men udgifter til bedækning, dyrlæger, smed, foder og alle de andre ting der følger med når man avler, ja dem har jeg ikke råd til.

Jeg er realist, og det syntes jeg også du skal til at blive.

Tænk dig godt om, inden du kaster dig ud i det. Kom i stedet videre med dine planer om en uddannelse, når den er afslutet og drømme jobbet fundet, ja så er der råd til at gøre drømmen til vikelighed. Du er jo i en alder, hvor det er på tide at komme igang for alvor, for ellers kommer du ikke ud af det fatum, at du ikke kan forsørge dig selv og dine udgifter.

IMC

EN RIDEKLUB FOR ALLE

http://www.glhrk.dk/

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 10:47

karentæne ?? de vil stå for transport, de ønsker hesten kommer til Danmark fordi ejer med sit arbejde til næste år kommer her til i 2 månder og hun der ønsker at gense hesten..

og til dig inger, jeg solgte Marco fordi vi ikke passet sammen, og ikke fordi jeg ikke kunne styre ham... jeg har redet på hingste og heste på 1,75 så skulle nok kunne styre en Tinker.

0
0
Svar på denne tråd

Karantæne
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 11:17

Den skal ikke i karantæne, men blot have en dyrlægeattest før afrejsen. Det er enormt nemt, hvis man ikke har en tidsplan at holde sig til.

Hvis du bare vil have en hvid tinker og temperamentet og rideligheden ikke er så vigtigt, så er der jo ikke så meget, der kan gå galt. Du kan jo også få foretaget en handelsundersøgelse af en dyrlæge i UK, hvis du vil sikre dig, at hesten kan holde til at blive redet.

Sælgeren lyder jo yderst reel - men alle tinkere er altså ikke ens! jeg har mødt adskillige, der krævede en rutineret rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Ja i passede ikke sammen.
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 13:40

du havde ikke det der skulle til, for at opdrage og træne hesten.

Jeg ha set dig som rytter samt heste ejer og vurdere, at du ikke er udstyret med det der kræves for at købe en hest ubeset.

Du ved ikke hvad du køber og når man køber på den måde, kræver det en rytter med meget mere styrke og evner.

Undre mig over, at du selv mener du er i stand til at købe ubeset. Mindes da du solgte din hest, at du søgte en part eller en låne hest med et roligt temp, så du kunne lære lidt mere og det er jo nok ikke lige det man altid får med, når man køber ubeset.

Når man køber ubeset, kræver det som sagt, at man er udstyret med de evner, at man kan takle de probelem der meget nemt kan opstå og som før slrevet fra mig, ja så mener jeg ikke du er parat til det.

IMC

EN RIDEKLUB FOR ALLE

http://www.glhrk.dk/

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 14:40

hvor står den.... jeg bor i england, og skal da gerne kører ud og se den samt lave noget video til dig... hvis der er langt vil jeg dog gerne have dækket mine benzin udgifter.

Little Arabians

Passion for Polish

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider