Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

De unge mødre
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 14:13

Åh ja, sad lige og så et gammelt afsnit. Bente og David er i Tyrkiet, David spørger på et spise sted: Tager i danske penge.

Nej det gør de så ikke fandt han ud af da de skulle betale for maden

Hvad dælen regner han med

0
0
Svar på denne tråd

de ungre mødre..
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 14:15

NEJ NEJ NEJ..

Helt og aldeles en STOR TUMP...

hehe.

Hilsen Katja..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 14:19

Ja for det ikke skal være løgn spørger han lidt senere i en Kiosk

0
0
Svar på denne tråd

De unge mødre---
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 14:22

De unge mødre eller D.U.M. hihi de har simpelthen så mange fantastiske episoder! inde på fb tror jeg der er en side med priceless citater ;)

Men de er nu meget søde, og det må heller ikke være lige let altid at skulle få det hele til at fungere.. i mange tilfælde synes jeg man kan fornemme at det ikke er fra de skarpeste familier de kommer fra oveni købet.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 14:41

der er faktisk steder i Tyrkiet og Grækenland, hvor man kan betale med danske penge...

Selvom jeg må give jer ret i, at der kommer nogle rimelig uheldige kommentarer en gang imellem.

Hilsen,

Anja

Hjælp til sundere livsstil, angst/fobier, afhængighed (sukker, smøger) smerter, problemer med ryg mm.

Øreakupunktur, gua-sha og tankefeltterapi.

www.taldigslank.dk

www.taldigglad.dk

0
0
Svar på denne tråd

guguiy
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 14:51

he he... Især fordi tjeneren svarer ; "yes - euro"....

Men jeg elsker de unge mødre.... Både at grine af dem; herhjemme er klassikeren, den hvor Christina fra Amager skal tælle sine 500 kr og ikke kan få det til at passe, fordi hun lige har brugt 20 kr til pomfritter ("Jamen det var jo bare for at veksle") Hun tæller og tæller og tæller....

Men jeg kan også godt lide det, fordi man ser hvordan nogen af dem virkelig vokser med opgaven og modnes gennem serien... Seje piger indimellem

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 16:07

Jeg spurgte forleden om de tog DANKORT i Prag ... Øh?

0
0
Svar på denne tråd

og den selv
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 17:11

samme Christina forklarer sundhedsplejersken at de da spiser grøntsager, de får da pommes fritter!!!

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

Billige DAM /Gjøl trolde købes!!! Skal være originale. i størrelsen fra 9- 16 cm. Gerne med tøj.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 17:34

Hahaha ja, man kan få mange gode grin af den serie

Har i set de unges mødres drøm? Det er vildt hende den ene er gravid med sit 5. barn! Og man tænker på hun kun er 22 eller sådan noget. Ville svarer til jeg havde 4 børn nu. Og det er sket på meget meget få år. Jeg tænker mest på at det må gå meget ud over kroppen. Og det må være rigtig hårdt at ha 5 små børn! Jeg er selv ud af en søskendeflok på 4, men der er en del år i mellem os, så mine forældre ikke hele tiden havde blebørn ;)

Mvh Pia

Glæder sig til det bliver forår!

0
0
Svar på denne tråd

Bommelum
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 18:15

Pijah Siska

Camilla som er gravid med nr. 5 er 24 (men det gør det jo ikke mindre vildt og en smule sindsygt, at hun allerede venter nr. 5) :-).

Hilsen Winnie
- nu uden Zadeek ox... snøft
-men stadig med familiens maskot Møller.
.
Fransk Bulldog - en rigtig klovn!

Bulldogklubben.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 19:15

Hehe ups, ja så 24.. Men ja, det er stadig ret vildt at tænke på :) Det er mange børn, på kort tid, i en ung alder!

Mvh Pia

Glæder sig til det bliver forår!

0
0
Svar på denne tråd

Eller denne her
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 21:19

" jeg havde ikke regnet med at blive mor i så ung en alder, men jeg har problemer med at huske p-pillerne".... Hmmmm, måske man skulle overveje anden form for præventation :)

Eller

"Hvis jeg bliver millionær, gider jeg ikke være på kontanthjælp mere"...

Men jeg synes generelt de klarer det fint. Det må bestemt ikke altid være lige let at være ung mor i DK. Jeg tror de møder mange fordomme, og skal bruge utrolig meget energi på at "bevise" de kan tage vare på deres børn.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 08:35

ja jeg følger også fast med hver gang det kommer..

den mærkligste kommentar var da en pige sagde, at da hun som 14årig havde problemer, var der kun et valg imellem at tage hendes eget liv eller blive gravid, så det blev hun..

ØHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Naja Zehlmann

Nu med mave.. ;o)

0
0
Svar på denne tråd

1234565434
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 13:31

Så på et tidspunkt et afsnit hvor ham Peter stod med en pakke kyletter (som skulle steget i en gryde olie ) - han sagde så, det er da sundt se selv, der er da en masse proteiner og KALORIER i...

˙·٠•●♥ HeidiZ ♥●•٠·˙

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 09:57

Der var vist også noget med Malou Stella's mor der punkede sin datter til at huske at tage p-pillen 'jeg ved jo at du skal til havnefest!' ;D ;D holy crap altså...

Nej det er ikke nemt at være ung mor, de klarer det da også udemærket de fleste af dem... Men at være ung mor giver da ikke én mindre brikker at rykke rundt med. Hjernecellerne fiser jo ikke ud af spædbarnsudgangen når ungen ser dagens lys første gang.

Her er en lille liste. Åh jeg husker de fleste

Citater fra TV-udsendelsen: "De unge mødre".

Christina fra Amager: "Jeg køber aldrig økologisk mad, ved egentlig ikke hvad økologi står for. Det smager sikkert også dårligt!"

Peter fra Amager: "Vi fik at vide, at Lukas fik forkert ernæring, så nu får han bare kylletter ligesom os. Der er jo ingen der har sagt, at det vi spiser er forkert"

Christina fra Amager: "Det ikk' rigtigt, at Lucas ikke får sine grøntsager. Vi får da pomfritter"

Christina fra Randers: "Det er jo ikke vores skyld, at jeg er blevet gravid igen. Der har bare været så mange problemer med kommunen, at jeg har glemt at tage mine p-piller!"

Ann Beths mor pustende og stønnende udbryder: "Du skylder mig en flaske vodka" - lige da hendes barnebarn ser dagens lys..

Bentes David: "Bare fordi man er på kontanthjælp, så kan man ikke låne 1 mio i banken?"

Bentes David: "Tyrkiet ligger et sted mellem Danmark og Sahara."

Bentes David på vej ind i en tyrkisk restaurant kun med danske penge: "you take danish money?" Så siger tykeren: "Yes Euros right?" Så svarer David: "Yes Yes". Når de så skulle betale måtte venneparet hoster op med kontanterne, da David ikke kunne betale med danske penge.

June: "Jeg kan godt mærke nu, at Nutella fik jeg ikke som barn, så det spiser jeg nu - til morgenmad, også cocopops og sådan noget fik jeg ikke dengang så det får jeg nu?.og det er det samme får Hans Christian"

June (da hun var gravid): "Nu må den også godt snart komme ud, jeg kan jo ikke engang gå til banko mere"

Michelle, da hun har fået en ny kæreste: "Jeg håber da stadig, at mig og Simon kan finde sammen igen"

Malou Stellas mor: "Du skal tage dine P-piller, jeg ved du skal til havnefest"

Den svovlgule gravide Christina siger noget i retningen af: "Jeg ryger bare endnu mere når jeg er gravid"

June siger: "At få et barn, det er ligesom at få en hundehvalp."

Malou Stella der forklarer hvorfor hun blev gravid: "Lægen syntes at jeg var for ung til P-piller ( 13 eller 14 år på daværende tidspunkt) og kondomer kan man jo ikke stole på så jeg blev gravid efter jeg havde mødt ham gennem arto."

June kommenterer på, hvorfor hun ryger under graviditeten: "Min mor røg også, da jeg var gravid og jeg har ingen skade taget"

Bentes David: "Det er jo lidt svært at spare op til indskud når man også sparer op til en ferie"

Ahahahaha det er altså gode grin!!!! ;D ;D ;D

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

GRATIS nye ting

Modeller søges som illustration i bog. Se hjemmeside.

Power, stemning og kreativitet - bjphoto.dk

0
0
Svar på denne tråd

De unge mødre
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 11:30

Hej

Ja jeg ser det også indimellem, jeg synes de fleste mødre klarer det rigtig godt. Hanna fra denne sæson synes jeg fatisk er af de bedste mødre og den bahandling hun har fået af systemet hører ingen steder hjemme.

Med hensyn til Camilla fra Kalundborg, så har hun født sit femte barn for en måned siden. Hun har fået endnu en datter.

"Jeg køber aldrig økologisk mad, ved egentlig ikke hvad økologi står for. Det smager sikkert også dårligt!"

Dette cita kommer ikke fra Christina fra Aamger, men fra Ann Beth i Haderslev.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

1991 - 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

Barfodstrimmer bør forbydes!!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrit
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 11:47

Hanna??? Hende fra Fur, ik? Hannah der ryger mens hun ammer, Hannah der ALDRIG holder nakken på pigen når hun løfter, så det lille sarte hoved nærmest sidder på ryggen? Hannah der virker totalt ligeglad med barnet men mere tænker på at sejre over systemet??...

Jeg har lagt mærke til at når barnet hyler så skal hun lige færdiggøre en sms før hun reagerer, hvis ikke moar kommer først. Når hun ammer, sidder hun bare og kigger ud i intetheden og venter på at ungen blir færdig.

Jeg synes at systemet gør rigtig godt i at følge den unge mor. Hvor tit har man ikke sagt om systemet 'hvorfor gør de ikke noget???' her bliver der i særdeleshed taget hånd om tingene for at sikre den bedste barndom for lillepigen. (y) til systemet på den konto.

Mvh Bonnie

GRATIS nye ting

0
0
Svar på denne tråd

De unge mødre
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 12:00

Jeg synes da også Hannah er en af de værste. Hun har altid enten en smøg eller mobiltelefon i hånden når hun holder datteren. Stort set aldrig 100% opmærksomhed på hende eller øjenkontakt. Men har så travlt med, sammen med hendes mor, at brokke sig over, at andre bekrymrer sig mere for hendes barn (sygeplejersker osv) end hende selv. Synes hun er forfærdelig. Og at "systemet" har behandlet hende mere end rimeligt. Det skal vel ikke gå ud over barnet at hun ikke kan tage ansvar.

Mvh Louise

Portræt-tegning af din hest tilbydes - skriv til mig for billeder og tilbud

Søger en halvpart (en hest at ride) i Odense

0
0
Svar på denne tråd

De unge mødre
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 12:05

Jeg tror sug ikke at Hanna er den enste mor der ryger mens hun ammer, men borset fra det, så synes jeg ikke det er i orden at en sygeplejske som hverken mor eller mormor ikke ønsker med til et møde kommer med til mødet alligevel.

Jeg synes det er fint man vil følge de unge mødre, men det gør man altså ikke ved træde på dem og træffe beslutninger henover hovedet på dem som det er sket i Hannas tilfælde.

Jeg synes hun forsøger give sin datter det bedste, men det er ikke nemt når systemet hele tiden nægter at lytte til den unge mor.

Jeg synes bestemt ikke hun virker ligeglad med barnet, men jeg ser mere en mor der er fusteret over den behandling hun har fået og derfor forsøger at komme igennem til kommunen, uden de vil hører på hende.

Hun passer sit barn efter alle kunsten regler, jeg synes faktisk hun er der for sit barn og yder en kærlig omsorg for sit barn.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

1991 - 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

Barfodstrimmer bør forbydes!!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 12:19

Mette du skal tænke på at vi kun ser en brøkdel af deres liv, i dette tilfælde Hannahs ophold på hospitalet. Det er muligt at mor og mormor ikke ønsker pågældende sygeplejerske til mødet, men nu er hun den der har fulgt den unge mor på tætteste hold over en lang periode. Hun har vurderet at den unge mor IKKE yder stort nok ansvar over for sit lille barn. Hvis man skal til et møde hvor barnets fremtid skal diskuteres, kan man ikke kun invitere folk med der er på morens side. Der må være lidt fra begge sider, og hvem er bedre end sygeplejersken der har fulgt hende tæt.

Hannah forsøger at få systemet til at lytte, få dem til at forstå at hun godt kan varetage sit barn. Men hun har endnu ikke bevist at hun kan dette og det er tydeligt at se SELVOM man som tidligere skrevet ikke følger dem hvert sekund af livet. Det fremgår tydeligt at Hannah ikke har en sund interesse for sin lille datter. Derfor er det jo en genial løsning at hun kommer på et hjem for unge og prøvede mødre. Her LÆRER hun at begå sig omkring sit lille barn. Det er jo udelukkende en hjælp for hende som systemet yder hende. Det er ikke en straf. Systemet ser jo helst at barnet bliver hos sine biologiske forældre og er villig til at give den hjælp der skal til for at det kan lade sig gøre. Ser de så ingen forbedring eller vilje hertil vil barnet blive fjernet. Men så slemt er det vel heller ikke. Hannah har vel interesse i at beholde sit barn og så må hun udvise vilje til at få lært de ting der kræves.

Mvh Bonnie

GRATIS nye ting

0
0
Svar på denne tråd

De unge mødre
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 14:22

Jeg er fuldstændig enig med Bonnie: Hannah mangler stadig at bevise at hun kan tage vare på sit barn - indtil videre siger hun blot at hun kan.

Jeg synes, det virker som en rigtig god løsning, at hun skal på mødrehjem for at lære at være en god mor. Og i den forbindelse, synes jeg, det er Hannahs egen mor, der skulle have en ordentlig opsang! Selvfølgelig er det ikke sjovt for hende, at hendes datter og barnebarn tvinges til at flytte hjemmefra, men nu må hun simpelthen tage sig sammen og bakke Hannah op i hendes besutning om at tage imod tilbuddet om mødrehjemmet. Her synes jeg virkelig, Hannah fortjener ros for at være den mest fornuftige...

Hannah siger selv, at det nok skal blive okay at bo der og at nu skal hun lære at tage sig af datteren - her virker det som om, hun virkelig har en interesse i at tage sig bedst muligt af datteren... Hendes egen mor sidder bare derhjemme og er fornærmet over, at Hannah ikke ville nægte at tage på mødrehjem...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider