Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Blue Hors Romanov afkom dominerer
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 15:24
Indsat fra nyheden Blue Hors Romanov afkom dominerer:


Ungheste championatet er i fuld gang til Dansk Varmblods hingstekåring i Herning. 5 års dressurhestene er netop blevet fremvist under egen rytter. Hestene bedømmes her i gangarter af to dommere. Derudover bliver de også bedømt på samlet indtryk samt ridelighed. Der gives derfor ikke karakterer for de øvelser hestene udfører, men for skridt, trav, galop, ridelighed samt samlet indtryk.


Har man lyst til at læse mere om unghestechampionatets afvikling kan man læse her.


Utroligt flot må det siges at være, at hele seks Blue Hors Romanov afkom er kvalificeret til at gå til unghestechampionatet i Herning, endda også tre Blue Hors Romanov afkom er udtaget som reserve.


To hingste deltog i dagens heat dog udenfor konkurrence. Den ene var Sieger Hit redet af Andreas Helgstrand som opnåede hele to imponerende ti taller for dens trav og galop. Den anden var Uno Don Diablo redet af Thomas Lassen. Hesten er avlet hos stutteri Uno og er efter Blue Hors Don Schufro.


Desværre måtte to heste udgå Sandro Man redet af Sannne Henningsen havde bidt sig selv i munden. Den anden ekvipage var Fairly´s Wilma og Kristina Johansen. Rytteren måtte opgive på grund af ulydighed hos hesten.


De tre heste der opnåde flest point i dagens heat er:


  1. Cool-Girl D - Pia Dahlmann Olsen 540 point i alt. Hesten er avlet hos Ingrid Dahlman.
  2. Halgårds Ca´Pri - Nanna Berg Christensen 534 point i alt. Hesten er avlet hos Leif Thirstrup.
  3. Tørveslettens Stamina - Andreas Helgstrand 534 point i alt. Hesten er avlet hos Stutteri Tørvesletten Aps.

Resultater for klassen kan ses her.


Fredag er det igen unghestenes tur når de testes under fremmedrytter. Har man lyst til at overvære det, starter det kl. 8.00 i Hal B.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wilma...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 20:49

Mht. til Fairly's Wilma der udgik, var den ulydig ja. Men den var virkelig rædselslagen for at være inde i den hal, så meget at jeg ku mærke dens hjerte banke op gennem sadlen. Så jeg synes det var meget synd at prøve at fortsætte, så derfor valgte jeg at trække hende.


Nu som reserve til unghestechampionatet i Herning 2010 med Fairly's Wilma!! ;) ;)


Bronzemedaljehoppe f. 2006 efter Solos Landtinus/Cape Town S sælges billigt, pga. krybbebidning. Mor GRDH..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift ...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 21:19

super flot beslutning


... Med den skønne Max Nobel ...

... Døm ikke på det du ser i nuet, men det det kan blive til ...

... Med troen & viljen, kan selv du flytte bjerge ...

*dækken str. 155/300gr sælges. nyt!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt at læse
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 00:05

(Y) (Y) (Y) (Y) (Y) for den beslutning :-)


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 22:53

Takker! Jeg er jo glad for bare at være udtaget, det er jo i sig selv flot.. - og vil ikke ødelægge min hest mere end højst nødvendigt, så er det bedre at stoppe mens legen er god. Men det var godtnok en dyr fornøjelse, men vi har lært noget alligevel!


I hvertfald at man skal lade være med at varme op sammen med Andreas Helgstrand, nu kan min hest ikke klare at der kommer en hest i mod den, pga. han lige skulle ride ind i den 2 gange!! ØV ØV det er surt, at de professionelle ikke kan tage hensyn til os andre dødelige der er så stolte over bare at være kommet med..


MEN jeg kommer jo hjem med den samme hest som jeg kom derover med, så uanset hvad er jeg bare glad.. -og ser frem til en forhåbentlig udtagelse til odense også medmin STJERNE hest..


Nu som reserve til unghestechampionatet i Herning 2010 med Fairly's Wilma!! ;) ;)


Bronzemedaljehoppe f. 2006 efter Solos Landtinus/Cape Town S sælges billigt, pga. krybbebidning. Mor GRDH..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Championat
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 23:36

Kristina, jeg synes sgu også det er godt gået, at I var med. Jeg håber, det vil lykkes for jer i Odense (y)


Og jeg synes, det var en fin beslutning at stoppe mens legen var god i Herning. Ingen grund til at opsøge noget skidt, når din mavefornemmelse fortæller dig noget andet.


Held og lykke!


Akrylnegle laves i Frederikssundsområdet af certificeret CND designer. 3 ugers holdbarhedsgaranti og mulighed for glimmer og sten. Se link på præs.


SunSpa airbrush tanning til 75,- tilbydes også.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider