Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

er island for små børn
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 10:09

hejsa

vil lige høre om der er nogen der ude som har kendskab til island.

Vi er nemlig en lille familie på 3 som er igang med at planlægge sommerferien.

kan man komme rundt med klapvogn i naturen der oppe??

(vi har en god klapvogn, som vi har haft med på santorin i Fira, og der er der rigtig mange trapper :)

og hvilken skønne overnatningsmuligheder er der??

tænker på bed and breakfast steder eller hytter m.m

håber at høre fra jer.

0
0
Svar på denne tråd

hvor???
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 11:52

Hvor på Island skal i hen?

Jeg har selv boet nordpå (akureyri) som jeg klart mener er et af de smukkeste steder. Mývatn er bl.a. et fantastisk sted.

Man kan sagtens ha' børn med, der er stier og gode veje stortset de fleste steder, og massevis af ting at lave.

Pt. er alting rigtigt billigt deroppe, rideture koster fra 250 kr og op altefter hvorlang tid, overnatninger på B&B koster fra 350 kr.

(disse priser er nogenlunde hvordan det er nordpå, pt, ved ikke om det er dyrer/billigere sydpå? )

Mvh.

L Nielsen.

Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Island...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 11:54

Selvfølgeligt kan man have små børn med til Island, men det kræver selvfølgeligt at man planlægger efter det. Island kan jo være mange ting.

Hvis jeg skulle til Island med små børn, så ville jeg for det første leje en bil, det gør det hele meget nemmere. Jeg ville også på forhånd have besluttet hvor I skal bo. Enten kan I have base i Reykjavik, og så køre ud derfra og se ting. Eller I kan køre øen rundt. Hvis I vælger den første mulighed, så vil i ikke få set så meget (mange af de rigtigt fede ting ligger noget væk fra Reykjavik), men der er selvfølgeligt flere spændende attraktioner i umiddelbar nærhed (Den Blå Lagune, Pingvellir, Geysir, Gullfoss, Reykjardalur v. Hverdagerdi osv.). Reykjavik i sig selv er ikke verdens sjoveste by. Faktisk er den pænt kedelig, men man kan da godt bruge en lille dag på at se på byen.

Vælger I den anden mulighed, så kræver det noget mere planlægning hjemmefra, noget mere tid deroppe og selvfølgeligt noget mere kørsel. Til gengæld vil I få set meget mere. Der findes kun en vej rundt på Island, det er hovedvej 1, og den går hele øen rundt. Man kan køre rundt på en lille uge, men vil man gerne se en masse, og ikke køre for lange stræk, så ville jeg nok sætte to uger af til det. Det er muligt at overnatte på både hoteller (i større byer) eller bed and breakfast på de mange gårde som tilbyder den slags. Der er også flere campingpladser som har små hytter man kan leje. Begge dele vil jeg som sagt anbefale jer at planlægge hjemmefra. Hvis du søger på nettet er det ret nemt at finde noget.

En barnevogn sætter selvfølgeligt sine begrænsninger i Island, men de mere gængse steder bør I helt sikkert godt kunne komme til, og så må I gemme højlandet og den mere rå natur til en gang i skal derop uden eller med større brøn.

God tur :-)

0
0
Svar på denne tråd

Thingvellir
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 18:31

Er måske ikke noget, men hvergan tænker jeg på min mor, der så gerne ville se ravne. Men ved Thingvellir var der kun "sorte krager".

Det tog en tid før et venligt menneske fik fortalt (og formentlig grinet af), der ikke er krager på Island! ;-D

Så - læs lidt om de steder I vil se. Det er sjovere at vide lidt.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider