Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Føste sugarpasta projekt
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 21:24

Hej alle sammen

Har brug for hjælp. Mine søstre kommer på lørdag og jeg har nu besluttet at jeg skal lave mit første projekt i de smukke smukke kager...

Men hvad er nemmest at købe sugarpasta/fondat eler lave mit eget MMF???

Samt hvad er det nu jeg skal røre fondaten ud med??

Min egen opskrift på chokolade kage duer ikke til dette så en lækker lækker opdkrift der bare duer vil modtages med kyshånd.

Jeg skal have farve til indfarvning samt have laver hindbær mousse. Den opskrift så jeg på senior men mangler en på chokolade kage..

Jeg vil gerne have de små flotte dutter rundt i bunden af kagen. (mener det er æg og sukker, kan jeg farve det samt en evt opskrigt på det så JUBIIII)

Mangler jeg andet??? Jo jer søde ænder vil i ikke nok hjælpe mig. Jeg vil så gerne imponerer mine søstre...

Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)

LÆKKER ANDELSBOLIG SÆLGES I AALBORG

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 22:15

Hvis jeg var dig, så ville jeg glemme den hindbær mousse, det bliver kvalmende sødt. Vil du bruge chokoladekage, kan du med fordel bruge bananer og appelsin sammen med, det giver lidt friskhed, sammen med den søde fondant.

Marengs laves på følgende måde

6 æggehvider
3 dl Dansukker Sukker
1 knsp. salt

Pisk æggehviderne til fast skum med en elpisker på mellemste hastighed. Tilsæt salt, farve og sukker og fortsæt med at piske, til massen bliver blank. Hæld fyldet i en sprøjtepose, og sprøjt små toppe. Bages midt i ovnen ved 125° i godt 45 min. Stil til afkøling på en rist.

1 supersød æseldreng er klar til at flytte hjemmefra, han er brun med kørs og ål.

Staldkatte bortgives til gode hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Tips og tricks...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 22:42

Jeg har aldrig prøvet færdigkøbt sugarpaste, brugte mmf til mit første kageprojekt og synes det fungerer superfint. Det er nemt at lave og nemt at bruge.

Brug enten maizena eller kartoffelmel til på bord og kagerulle når du ruller det ud. Hvis du bruger farvet mmf kan hvide spor som regel børstes af med køkkenrulle eller en blød pensel.

Jeg plejer at bruge chokoladebundene fra denne opskrift: www.kageportalen.dk/ index.php?option=com_c...view&id=17

Hindbærmoussen er i øvrigt slet ikke sød, men meget frisk. Jeg plejer dog kun at bruge 2 dl youghurt og ½ l fløde til 500 g bær.

Dutterne til bunden er royal icing. Du blander pasteuriseret æggehvide med flormelis til en stiv masse. Der går meget flormelis til! Det skal være så stift at det ligesom holder faconen hvis du trækker det op med en ske.

Det kan farves med pastafarver, ligesom mmf.

Rigtig god fornøjelse, og nu husker du vel at tage billeder af resultatet? :-)

Wrap sælges. Levering på Fyn kan arrangeres.

* Be poor, be happy, own a horse *

SCHOU & SKOUBOE

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 23:08

Hej tina
Må jeg evt få din opskrift på mmf.. Jeg skal også have pasta farve hvor er det nemmest at købe samt kan jeg farve icingen??? Mere om det er nemmest at bestille fondat på sammetid for at sikre jeg ikke klumre i det.. Eller hvad smager bedst???

Jeg er bare så bange for det går galt

Billeder det skal der nok komme så mange i vil have...

Hilsen Annette

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

mmf opskrift
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 23:27

jeg bruger en opskrift på mmf jeg har fundet på senior engang.

200 g skumfiduser

2 spsk palmin

2 spsk vand

500 g flormelis

Skumfiduser, vand og palmin smeltes i microbølgeovn, tror jeg plejer at give det 2 x 30 sekunder. Skumfiduserne smelter ikke helt men "puffer op" og så kan du nemt røre det ud til en ensartet glat masse.

Ælt flormelis i og pak den færdige mmf godt ind i wrap og en lufttæt plastikpose. Det er en fordel at lave mmf dagen før du skal bruge den, den har godt af at sætte sig natten over i køleskabet. Giv den 10-20 sekunder i microbølgeovnen før du skal bruge den, så er den nem at arbejde med.

pastafarver kan du få hos:

www.kagebutikken.dk

www.kagekompagniet.dk

www.specialkoebmanden.dk

jeg har handlet hos alle tre med gode erfaringer. Hurtig levering alle steder.

Du kan sagtens farve royal icing med pastafarver.

SCHOU & SKOUBOE

0
0
Svar på denne tråd

123467890
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 23:29

Du er fantastisk.. Og den opskrift jeg har fået her skal der ikke tilsættes mere eller mindre. Den bliver helt perfekt??? Smiler

Hilsen Annette

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

mere mmf
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 23:30

som før nævnt har jeg ingen erfaring med færdigkøbt sugarpaste så jeg kan ikke hjælpe dig med hvad der smager bedst.

Mmf smager jo uundgåeligt af skumfiduser, faktisk er jeg ikke selv så vild med smagen, men man kan jo pille det af når man spiser kagen :-)

SCHOU & SKOUBOE

0
0
Svar på denne tråd

endnu mere mmf
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 23:31

tjah, altså jeg synes det er lidt forskelligt hvor meget flormelis den kan tage, men som regel passer det meget godt.

Den færdige masse skal være håndterbar men blød. Den bliver hurtigt klistret på overfladen så længe den er varm men det forsvinder når den køler af.

SCHOU & SKOUBOE

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak tine....
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 23:37

Du er en perle..

Lover at smide bileder ind når jeg er færdig

Hilsen Annette

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

Annette...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 11:34

Du skal ikke være bange Det er faktisk rimelig idiot-sikkert (jeg har lavet 3 kager, 2 af dem som biler, og jeg er ellers pænt håbløs i et køkken!). Jeg har også selv lavet MMF`en, er nemt, men klistrer en del. Til at farve det har jeg brugt alm. frugtfarve fra supermarkedet. Synes det har fungeret fint? I mine kager har jeg brugt kiwi og hindbær for at modsvare det søde overtræk. Glæder mig til billeder

Min smukke palomino frederiksborg

Barbie

- også kaldet "Den gule Djævel"...

0
0
Svar på denne tråd

suger past
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 19:07

Jeg bruger bare skumfiduser, flormelis og lidt vand til min fondant, og den bliver altid rigtigt god/nam at arbejde med :)

Hindmærmousse sintes jeg ikke er for sødt, tværtimod, holder man lidt igen med sukkeret og bruger frosne hindbær kan den blive lidt syrlig, hvileket går godt med fondanten...

Mvh.

L Nielsen.

Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider