Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bage hjælp
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 11:50

Som I kan læse længere nede skal jeg til 25 års fødselsdag og havde tænkt mig at bage en kanel kage at tage med.

Men jeg har en opskrift hvor der skal natron i og tænker om man i stedet kan bruge bagepulver eller om det bliver bedst med Natron.

Valgte denne opskrift da den er meget simpel og selv jeg burde kunne finde ud af det.

Ingredienser:
Dej:
800 g hvedemel
800 g sukker
30 g kanel
250 g smør
1 l kærnemælk
4 tsk natron

Glasur:
2 dl flormelis
1 tsk cacaopulver
vand

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

bagepulver
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 11:53

Du kan sagtens bruge bagepulver istedet.

Det er stort set det samme.

Hende der lever og ånder for Western Pleasure :-)
www.mia-haugsted.dk

Dale Chavez Showsadel sælges. En sadel som alle drømmer om! Masser af sølv og flot tooling. galleri.mia-haugsted.dk/#13.0

0
0
Svar på denne tråd

¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 12:13

Natron og bagepulver er ikke det samme.

Jeg er udd bager.

Jeg syntes at det er meget natron der skal i din opskrift, jeg ville slet ikke putte så meget i .

Mere 2 tsk bagepulver og 2 tsk natron.

Det er godt nok også en stor portion dej du får ud af det.

Natron giver mere luftig dej.

0
0
Svar på denne tråd

Okay......
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 13:16

Mange tak for svar... fandt bare opskriften på nettet og at den bliver stor gør ikke noget da det er til mellem 10 - 15 mand der skal have.

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

yndlings kage!
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 18:33

Den opskrift er nok min favorit af bradepandekager

Den smager skønt!

Men der bliver rigtig meget!
Du skal benytte den bradepande der følger med ovnen. Det giver en kæmpe kage. Hvis din ovn ikke er voldsomt stor, skal du måske give kage lidt længere tid end ellers, den kan ellers blive meget svampet i bunden (det smager dog også godt )

Vi bager altid den kage til dyrskuet i roskilde. Selv om den bliver bagt onsdag eller torsdag formiddag er den god og svampet helt til søndag - og så er der rigeligt i en Til 10-15 mand kan du sagtens halvere opskriften - men ellers vil jeg mene at man ikke kan få for meget af den kage

0
0
Svar på denne tråd

må man ..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 19:23

må man stille et bage-spørgsmål mere?

Når der står, man skal bruge gær, må man så bruge tør-gær? Evt. hvilket forhold? Er ikke så tålmodig, og slår gæren ihjel :)

Lone

If he loved you
Like I love you
I would walk away in shame
I'd move town
I'd change my name - Sting

0
0
Svar på denne tråd

Azina det
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 19:43

kan man saktens. Bruger alltid tørgær selv.

1 pose tørgær tilsvarer 1 fersk gær. Dvs ca 7 gram tørgær tisvarer 50 gram fersk gær. I nogen tilfelder kan man bruge både gær og bagepulver

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 20:02

Når der skal kærnemælk i en kage, skal der bruges natron.

Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.

Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

har 2 forskjellige
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 21:43

pakker tørgær den ene 7 gram pr brev og den andre 11 gram pr brev, men begge tilsvarer 50 gram frisk gær.

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

0
0
Svar på denne tråd

Lene Hell
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 21:45

Ikke alltid. Jeg har lige bagt med kærnemælk i dag og da med hjortetakk/hornsalt som hævemiddel

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 22:09

Okay så lad mig omformulere... Når der bages med kærnemælk skal der ikke bagepulver i.

Sådan har jeg i hvert fald lært det, det har noget med noget syre at gøre, kan ikke huske det helt.

Det har fandt jeg lige ved en hurtig gang google...

Husk at du ikke bare kan bruge natron i stedet for bagepulver. Bagepulver starter luftudviklingen med væske. Mens at natron kan bruges i kager med syrlige mælkeprodukter, frugtsaft og citrusfrugter. Når natron udvikler sig i forbindelse med væske og varme dannes der soda, og hvis man ikke har det syrlige kan det give grim smag.

Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.

Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

ikke for at
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 18:07

kverulere Lene men du tager nok fejl. Det er mange opskrifter med kærnemelk eller kultur, kefir, surmelk etc som vi kaller det. Tror du blander med at natron skal kun bruges i en opskrift om det er syrnede produkter i. Det er lige også det som står i det du har googlet.

Her er nogen opskrifter med kærnemelk og bagepulver

Kulturvafler
  • 4 egg
  • 1 l kulturmelk
  • 5 dl mel
  • 1 ts bakepulver
  • 2 ss sukker
  • 100 g smeltet smør

Tilberedning: Bland, vent , stek og kos deg!

Ostevafler
  • 200 g smør eller margarin
  • 4 egg
  • ½ ts salt
  • 200 g. mel
  • ½ bakepulver
  • ½ dl lunkent vann
  • 2 ss reven ost
  • paprika

Tilberedning: Rør smør, egg og salt godt. Fyll på vekselvis med bakepulver, silt mel og lunkent vann. Tilsett den revne osten til slutt, smak til med paprika. Vaflene må stekes langsomt.

Rømmevafler
  • ½ liter seterrømme
  • 1 ts salt
  • 1 ts bakepulver
  • 3 dl hvetemel
  • 1 ½ dl vann

Tilberedning: Visp alt til en jevn røre. La den svelle i 15 min. Jernet må ikke være for varmt når steikingen begynner. Server vaflene nystekte.

Selskapsvafler med rømme
  • 3 egg
  • ½ beger 20% rømme
  • 3- 4 dl melk
  • ½ ts bakepulver
  • 1,25 dl sukker
  • 1,5 dl fløte
  • 7 dl hvetemel

Tilberedning:Visp sammen egg og sukker. Tilsett rømme og fløte. Bland i hvetemel og bakepulver. Spe med melken til passende tykkelse. La røren stå en stund.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider