Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vi er verdens uheldigeste mennesker
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 14:52

Først brækker min bil ned med et flækket topstykke, lige inden vi skal rejse på ferie. Bilen kan først laves på mandag, og det står "sort" i ca 10-12.000 kr. HERLIGT i januar.

Så kommer vi glade hjem fra Canada mandag aften UDEN bagage. Den bliver måske leveret i aften... vi har onsdag nu. Vi har intet tøj eller nada... Har måte købe toilet artikler føntørre osv.

Men er det nok? NEJ, for mandag aften frostsprang vores brændefyr, da min veninde ikke har fyret så meget, men brugt vores pilleovn istedet. Men det er jo ikke hendes skyld.

Fyret er kaput og alle vores rør fryser nu til. Det gælder også vaskemaskine som jeg prøver at tø op med en varmeblæser.

Vores sprit nye pilleovn i stuen er begyndt at rasle så du ikke kan være i rummet for larm. Ringede til producenten og bad dem sende en mand NU, jeg har sgu ikke brugt så mange penge på sådan en gang l-o-r-t der ikke virker. Han kommer heldigvis i morgen eftermiddag og laver den.

Min mand hr måtte tage fri resten af ugen (egen lomme) for nu at sætte det nye fyr til, som han er i Jylland efter nu. Jeg har måtte tage fri idag, da vandvarmeren jo ingen varm vand har, og jeg var simpelthen for deprimeret til at have med de unge mennesker at gøre idag. Fuld forståelse fra min chef heldigvis.

Manden er i Polen i næste uge og jeg skal så kører i hans bil, da min jo skal på værksted. Det næste der skal ske er vel at den så også gåt i stykker!!!

Jeg har aldrig i mit live være så ruineret som vi nok bliver i denne måned med bil rep., selv financieret ferie samt nyt fyr.

Nu forstår jeg hvorfor nogen bor på Nørrebro i en et værelses med lokum i gården.

Jeg er ved at brække mig.

Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

LotteJ...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 15:02

I er ikke verdens mest uheldige mennesker. Selvom alting bare kan være så træls, irriterende og lige til at lukke op at sk*** i, så se det fra den lyse side og få det bedste ud af det. Måske har I begge jeres gode helbred? Et dejligt sted at bo? Begge har en arbejdsplads? Rar familie? Gode venner?

Det er mere, end så mange andre har. Nogen har måske ikke haft held til at få et arbejde, eller er ikke i stand til at passe et arbejde. Andre har måske ikke råd til at have en bil, og jeg kan så forstå at I har hele to af slagsen.

Så selvom det kan være surt så se det fra den lyse side og træk på skuldrene over det - det hele går nok alligevel. Og tænk på, at der er andre der har det meget værre end dig, og har, undskyld, men "rigtige" problemer, som ikke kan løses af en mekaniker eller en tur til jylland. Så er det hele nok ikke så slemt alligevel.

Hvis jeg synes det hele er surt, så tænker jeg hellere på hvor heldig jeg er, end hvor træls det, der går galt lige nu er. Det hjælper nogle gange at se det hele i et lidt større perspektiv :)

God bedring med humøret :)

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd

Uhadada
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 15:08

Det er lige netop den slags der gør mig glad for "min etværelses på nørrebro med lokum i gården" (findes det overhovedet stadig?)

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Hm.... Går
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 17:18

Du så rundt uden tøj på nu? Havde I virkelig ALT Jeres tøj med til Canada?

Ja, det er meget ærgerligt, når ting bryder sammen, men de kan da i det mindste repareres/erstattes. Der er andre ting i livet, der er værre, selvom det ingen trøst er lige nu.

@!#$ happens.

Jeg håber, Jeres bagage dukker op, og at I kan få tøet de frosne rør op. Undskyld mit utidige spørgsmål!

Et år måtte jeg stå nede i brønden (vandrøret går igennem den gamle brønd- af uransagelige grunde) og sætte fyrfadslys under vandledningen- vi havde intet vand (og dermed heller ikke varme). Næste år købte jeg en varmepistol, der har været i brug- éen gang. ;-)

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

uheldig???
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 19:32

tja... får man aldrig et større problem i sit liv synes jeg da I er ret heldigt stillet...................

tilridning/træning af heste og ponyer tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

På senior....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 19:47

er der en tråd der har overskriftern "Enke 27 år", måske burde du læse den.

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

Sådan er livet ;)
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 20:01

Sådan er det bare at bo i hus....

0
0
Svar på denne tråd

Det er godt nok...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 20:05

... mange ting der har ramt på en gang - og store udgifter.

Stakkels jer, jeg kan godt forstå at I føler jer lidt hårdt ramt.

Jeg håber på tøvejr i jeres vandrør, bagage der dukker op og generel medvind - for nu må det da være nok med uheld til jer. :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 20:44

Synes ikke at det er rimeligt at smække andres ulykke op for at trådstarter skal føle sig "heldig":

Det er da møgsurt at der sker så meget skidt på så kort tid, ville godt se hvor mange af jer der bare ville sidde og klappe i hænderne over at I i det mindste har tag over hovedet osv ....

Klart at man bliver i dårligt humør ovenpå sådan en omgang, især når det også går ud over økonomien ...

Held og lykke med det hele Lotte

//Dorte

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 20:51

Jeg tror nu nok at de fleste lejligheder i kbh har lokum, men bad i gården er vist stadigt normalt mange steder ;-)

Verdens uheldigste ville jeg nok ikke kalde dig, men jo, uheldig er du da!

Håber det hele løser sig... Undrer mig dog over hvorfor I skulle købe ny hårtørrer og sådan nogle større ting, kunne I ikke vente de 2 dage, det tager kufferten at komme hjem?

Stephanie...

Søger part på Amager, se profil!

0
0
Svar på denne tråd

Helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 20:52

Jeg var altså også blevet temmelig frustreret og havde følt mig MEGET uheldig, hvis det skete for mig og jeg kan endda skrive enke 32 år på mit c.v.

Andres større ulykke gør ikke din ulykke mindre vedkommende og forfærdelig/uheldig/træls.

Men jeres historie gør mig stadig glad for de valg jeg har gjort m.h.t. bopæl :D

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Så kan man
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 22:27

da snakke om, at Januar er en dyr måned..... ... Jeg sender lige lidt ynk herfra.... For uanset hvad, så må de være rigtig trælst....

Zamangah

En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)

0
0
Svar på denne tråd

Januar
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 23:09

Øv øv for en dum start på året.

Træls med så mange udgifter oveni hinanden. Håber da i får det hele op at køre igen hurtigst muligt

Om ikke andet, så havde i forhåbenligt en god ferie. Indtil i kom hjem ;-)

Ja selvfølgelig er der større tragedier i verden, men helt ærligt...

Er det nu ulovligt, at være træt at SIT uheld, og have behov for at fortælle om det??

Hvis vi alle hele tiden skulle, tænke på alle andre hele tiden, inden vi selv tillod os, at være træt af noget, så ville tiden da gå med det...

Sagde Anne Mette

Sov sødt lille Arta, vi ses forhåbenlig igen engang.
Glemte at vågne d. 25-10-09

Livet er en fest, når man sidder på en Fjordhest!!

0
0
Svar på denne tråd

Altså hvis nu man
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:06

synes alt går imod en og det hele bare er noget @!#$ skal man da også have lov til at komme ud med det...

Ja der er andre der har det værre end en selv, men derfor kan man godt føle at man er helt nede alligevel...

Jeg kan sgu godt forstå hvorfor du er ved at være træt af det...Det er da absolut ikke fedt med alle de penge i skal bruge i denne måned:(

Men se lyst på det...Februar bliver da forhåbentlig ikke lige så dyr

Og pøj pøj herfra...

Tina

Et nyt år, nye udfordringer, nye muligheder:)

"Jeg kan modstå alt, undtagen fristelser"

www.femalephoto.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 01:46

Verdens uheldigste mennesker - narh, det er måske så meget sagt ;-) Ja, det ser da ud til at der har været nogle irriterende ting og udgifter ud over det sædvanlige i denne måned. Men det sker jo.

- Rulammet

I'm just too good to be true. Can't take my eyes off myself.

Uden min dejlige kogle-basse

på jagt efter ny hisk at bruge al min tid på :-D

0
0
Svar på denne tråd

trælst...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 07:53

trælst for jer ja det kan jeg da godt forstå, men tænk at have råd til at rejse på ferie og ovenikøbet i udlandet, og købe ny fyr, få lavet bilen osv, det er da trælst men en luksus, selvom det vil tynge budgettet en del.

Men tænk og have råd til ferie, nøj det kunne være lækkert en udlandsferie har mine unger aldrig nogensinde prøvet. Så vær du istedet glad for at have råd til alle de goder, selvom der er andre ting du hellere vil bruge pengene på

0
0
Svar på denne tråd

altså....
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 10:02

Uanset hvor pokker man bor og hvor mange biler man har, så er det så gu da ikke ensbetydende med at hver dag er en dans på roser, og man har da vel lov til at synes livet er noget @!#$ indimellem, uden at man skal svælge i andres ulykke for at føle sig lykkelig, ja vi har et sikkert meget bedre end børnene i Afrika, men derfor kan man godt stadig føle man er forfulgt af uheld

Hvad er det dog for noget jantelov, du har hverken en dødelig sygdom eller er døden nær så du har ikke lov til at føle dig forfulgt af uheld

Lotte: jeg havde sgu også følt mig forfulgt af uheld, og hvor jeg dog kender fornemmelsen, trods alt håber jeg at i har haft en super ferie og som nogen skriver så er man bare nødt til at se på de gode ting for ellers er det der da til et godt gammeldaws dårligt humør

god vind

Katja

Gad vide om et skilt i døren med bloddoner også holder den slags væk???

0
0
Svar på denne tråd

nøøøj.....
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 11:16

Har folk ikke lov til at brokke sig, og være lidt selvmiledne engang i mellem??

så er høsne da samlet endnu en gang ;)

Lotte held og lykke med det hele, januar er en mørk, kold @!#$ måned, men bare rolig.. der er altid sol på vej :) Håber i klarer det!...

Mvh.

L Nielsen.

Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Til alle jer....
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 19:32

Der ikke truede mig med "enke" metoden, død og ødelæggelse som noget meget værre, det var sgu dejligt at få et par forstående kommentare... selvom jeg har to biler og råd til at rejse til udlandet, GRIMME MIG. Vi arbejder begge meget og tjener helt vores penge selv

Der sidder altid folk bag skærmen der helst ser at mine problemer havde været en død onkel eller et sammenstyrtet tag, sorry, det var blot en masse helt almindelige dyre dagligdags ting der skulle anskaffes i januar måned.

Men tusinde tak til jer andre der kunne se mig gennem skærmem. Har det meget bedre idag og vores nye fyr køre JUHUUUUUUU. Vi har varme igen

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

lotte j
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 20:02

Hej Lotte.

Man siger at uheld altid kommer 3 ad gangen.

• bil
  • brændefyr
  • pilleovn

og så lige bagage, men det må være fordi at pilleovnen ikke var helt i stykker...

Et eller andet sted, kan det være meget godt at det hele kommer på en gang.. Så er de hurtigere overstået?

Har i fået noget tøj på?

15/12-09 kl. 20:10.... Tage .... Nu med vinger. Dit liv var alt for kort.

0
0
Svar på denne tråd

Vores kufferter
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 20:12

Kom igår aftes kl halv elleve, SÅ JEG ER IKKE NØGEN MERE he he he

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

LotteJ...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 10:35

LotteJ: Jeg tror at du med overskriften har opfordret mange til at synes, at du overreagerer, og derfor måske med fordel kan se tingene i et lidt større perspektiv. Vi har alle vores "hverdagsproblemer", som kan være r**irriterende og bare gøre en i møg dårligt humør! Men der er jo langt fra det, og så til at føle sig som verdens mest uheldige mennesker. Og vi sidder nok mange bag skærmen, som føler os bare liiiige en tand mere uheldige end dig, og så får du altså ikke den medynk, du nok var ude efter

Der er intet i vejen med at man synes at ens hverdagsproblemer er møg hamrende irriterende, og at man har brug for lidt støtte fra andre. Men overskriften har nok gjort, at mange, ink. mig selv, ikke har været helt enig i at du er verdens mest uheldige, for man kan jo kun konkludere at du er heldig på mange punkter, bl.a. ved at du og din mand har så meget overskud i økonomien, at I har været på ferie. Oveni at I har købt nyt fyr...

Så jeg tror at mange af indlæggene herover er vel ment, for nogle gange gavner det altså at se tingene i et lidt større perspektiv, så kan ens trælse hverdagsproblemer nogle gange virke lidt ligegyldige :)

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd

utroligt
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 10:41

at nogle hyler over andres indlæg. Nej Lotte er måske ikke verdens uheldigste, men uheldig det er hun..

Til alle jer der har så travlt med at der er nogle der har det værre, så er "verdens uheldigste" altså bare en talemåde man bruger når man har været meget uheldig.... Man behøver jo ikke at bruge sit liv på at se hvor forfærdentlig verden er, for så er det da klart at verden er så ulykkelig.

Lotte. Tilykke med tøjet, og varmen. Håber at bilen snart bliver i orden...

15/12-09 kl. 20:10.... Tage .... Nu med vinger. Dit liv var alt for kort.

0
0
Svar på denne tråd

Yep mandag
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 11:30

Bliver en stor dag når min dyt skal laves. Det er nu bedst når bilen i indkørslen faktisk også kan køre!!!

Alle indlæg med folk der føler sig trådt på er jeg da bedøvende med. Forsmåede mennesker leder efter disse indlæg, hvor de kan lede efter enten stavefejl eller emner der generer deres lille verden. Pyt med det, jeg griner lidt af det...min mand ser aldrig Hestenettet, tror dårlig han ved hvad det er, men han grinede godt nok af et par af svarene med tilføjelsen "Det er sgu da nogle sjove typer der sidder der inde, og kun venter på en chance for at komme af med lidt galde"

Så det skal man ikke hæfte sig ved som HN'er, det ved de fleste vidst også godt herinde

Nu vil jeg gå ud og rense hundegårde. I sådan et skønt vejr kan man faktisk spille golf med høm høm'erne he he he.

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

LotteJ...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 11:44

Lotte: du går langt over stregen for hvad der er rimeligt, og i øvrigt for hvad der er almindelig god opførsel! At kalde folk som er mere uheldigt stillet end dig for forsmåede, er godt nok den lammeste påstand jeg indtil nu har været udsat for her på HN!

Undskyld mig, men vi er faktisk nogle, som er ret dårligt stillet i forhold til dig. Personligt er jeg født med diverse kroniske sygdomme, og jeg skal være heldig hvis jeg er i stand til at varetage et almindeligt arbejde når jeg fylder 40, og endnu mere heldig hvis jeg bliver i stand til at få børn. Er det at være forsmået, at man ikke synes at du så er særlig uheldig? Og burde du ikke i stedet glæde dig over, at du har et godt liv, med luksusproblemer? Og er det ikke netop at være forsmået, at man ikke kan se tingene i et større perspektiv, men kun ud fra sin egen navle?

Du burde glæde dig over, at de af os, som har det værre end dig, faktisk har taget sig tid til at gøre dig opmærksom på, at du er heldig stillet, og giver dig et puf til at huske, at det hele ikke er så galt endda.

Hvis man går ned over de par småproblemer du har haft, så vær du glad for, at du ikke står i mine sko, for så ville du nok have svært ved at klare rigtige problemer...

HN er et debatforum, og når man laver et indlæg må man forvente en debat. Men at fornærme og grine af folk som har taget sig tid til at læse ens historie, reflektere over den og svare, er simpelthen bare for lavt! Hvis man ikke kan tåle at høre andres mening, skal man nok nøjes med at pive til husbonden en anden gang.

Trist, at mennesker som har et godt liv, ikke kan ønske noget godt for andre, men kun grine af, at vi andre ofte er tvunget til at se det hele i lidt større perspektiver, for hvis vi kun kan se vores egen navle bliver det hele da for trist til at man kan holde det ud.

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd

Helt ærligt...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 12:15

... jeg tror godt at Lotte VED at hun i det daglige er umådeligt priviligeret. Men selv om man er det, fratager det altså ikke en retten til at være ked af det eller irriterret når der er noget - i dette tilfælde meget - der vælter på en gang.

Og jeg kan kun være enig med hende i at det ER en underlig ting at folk kommer væltende med alle mulige eksempler på at "andre har det værre". Hvis holdningen er at man SKAL være glad og tilfreds hvis der er nogen på kloden der har det værre - så er der egentlig nok kun et par hivramte 6 slaver hos oprørsstyrkerne i Dafur der har lov at græmme sig lidt. VI andre skal klappe i vores små fede hænder over at det ikke er os!

Men faktisk gør andres ulykke ikke ens egen ulykke hverken større eller mindre.

JEG er også et priviligeret menneske - jeg har mit helbred, gode venner, hest, arbejde og lever i et samfund hvor det er usandsynligt at jeg nogensinde vil sulte ihjel - og alligevel tillader jeg mig at synes at lige nu har jeg lov at være godt og grundigt ked af det! Min grund dertil, er langt værre (efter min mening) end et ødelagt fyr, syg bil og løbsk bagage - men derfor kan jeg jo godt se at det er surt at komme hjem til. Og i øvrigt gør det ikke min kedafdethed mindre at andre har det hverken værre eller bedre.

0
0
Svar på denne tråd

ihh hvor jeg kender
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 12:20

det med at en ulykke sjældent kommer alene.. Alligevel vil jeg lige fortælle en historie jeg fik sendt med mail forleden:

Ham her har vi vist læst om tidligere - men det gør ikke historien og pointen mindre god ............. Ha' en god dag.

En historie der giver eftertanke.........

Michael var den type, som man elsker
at hade.

Han var altid i godt humør og havde
altid noget positivt at sige. Når nogen spurgte ham, hvordan han havde det, svarede han: "Hvis jeg havde det bedre, ville jeg ha' været tvillinger."
Han var en naturlig inspirator.Hvis en af de ansatte havde en dårlig
dag, var Michael der og fortalte den ansatte, hvordan man kunne se det positive i situationen.

Jeg blev nysgerrig og en dag spurgte
jeg ham: "Hvordan gør du det?"

Michael svarede: "Hver morgen
vågner jeg og siger til mig selv: Du har to valgmuligheder i dag. Du kan vælge at være i godt humør eller du kan vælge at være i dårligt humør. Jeg vælger at være i godt humør.
Hver gang, der sker noget slemt,
kan jeg vælge at være et offer eller jeg kan vælge at lære af det. Jeg vælger at lære.

Hver gang nogen kommer til mig og
klager, kan jeg vælge at acceptere deres klager eller jeg kan vælge at pege på de positive sider i livet.
Jeg vælger de positive sider i livet."

"Det er alt sammen meget godt,
men det er jo ikke helt så enkelt", protesterede jeg.
"Det er det," sagde Michael.
"Livet handler om valg. Når man skærer alt det overflødige væk, så er enhver situation et valg. Du vælger, hvordan du skal reagere på situationerne. Du vælger, hvordan folk skal påvirke dit humør.
Det er dig, som vælger, om du vil
være i godt eller dårligt humør. Til syvende og sidst er det dit valg, hvordan du lever dit liv."

Jeg tænkte over, hvad Michael havde
sagt. Et stykke tid efter forlod jeg firmaet for at begynde for mig selv. Vi mistede kontakten, men jeg tænkte ofte på ham, når jeg foretog et valg i forhold til livet - i stedet for bare at reagere på det.

Mange år senere hørte jeg, at Michael
var indblandet i en alvorlig ulykke med et fald på 20 meter fra en radiomast.Efter 18 timers operation og ugevis på intensiv afdeling, blev Michael udskrevet fra sygehuset med skinner langs ryggen.

Jeg mødte Michael omtrent seks uger
efter ulykken. Da jeg spurgte ham, hvordan han havde det, svarede han:

"Hvis jeg havde det bedre, måtte
jeg være tvillinger. Vil du se arene?"
Jeg spurgte ham, hvad han tænkte
under ulykken. "Det første, jeg tænkte på, var hvordan det skulle gå min endnu ufødte datter, svarede Michael. "Og mens jeg lå på båren, huskede jeg, at jeg havde to valg.
Jeg kunne vælge at leve eller jeg
kunne vælge at dø. Jeg valgte at leve."
"Var du ikke bange? Mistede
du bevidstheden?", spurgte jeg.
Michael fortsatte: "Ambulancefolkene
var fantastiske. De sagde hele tiden, at alt nok skulle gå godt. Men da de rullede mig ind på skadestuen og jeg så lægernes og sygeplejerskernes ansigtsudtryk, blev jeg meget bange.
I deres øjne stod skrevet: "Han
er dødsens!" Jeg vidste, at jeg måtte gøre noget."

"Hvad gjorde du så?" spurgte
jeg. "Der var en stor brovtende sygeplejer, som råbte spørgsmål til mig," sagde Michael. "Hun spurgte mig, om jeg var allergisk over for noget. "Ja", svarede jeg. Lægerne og sygeplejerne
stoppede op, mens de ventede på mit svar og jeg trak vejret dybt ind og
råbte: "Tyngdekraften!" Og mens de lo, sagde jeg til dem: "Jeg vælger at leve.

Operer mig, som om jeg er levende, ikke død."

Michael overlevede takket være lægernes
dygtighed, men også på grund af sin fantastiske holdning.

Af ham lærte jeg, at jeg hver dag
kan vælge at leve helt. Holdning er - trods alt - alt.

Derfor skal du ikke bekymre dig om
morgendagen, for morgendagen vil bekymre sig om sig selv. Hver dag har nok i sin egen udfordring og egentlig er dagen i dag den samme morgendag, som du var bekymret for i går.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 12:30

Jeg er fuldstændig enig i med dig! Uanset hvor godt man har det, har man lov til at være ked af det når der er noget der driller - og det har jeg også skrevet i indlægget herover :) Jeg synes også selv at jeg er meget heldig på rigtig mange punkter, men nogle småting kan altså også godt vælte min hverdag, ingen tvivl om det. Uanset hvor store eller små ens problemer er, så har man altid lov til at være ked af det. Og man har også lov til at fortælle andre at man er ked af det, som Lotte har gjort her.

Men man har ikke lov til at GRINE af andres meninger, det synes jeg simpelthen er så respektløst. Man skal respektere andres holdninger, og respektere at folk har en anden mening, ellers skal man holde sig væk fra sådanne fora. Jeg respekterer fuldt ud at Lotte er ked af det, for som skrevet, så kender jeg det udemærket når alting ramler og det hele bare bliver "for meget". Men netop der kan det være rart at se tingene i et større perspektiv, og måske bare grine af det hele? Uanset hvordan man vælger at takle modgangen, kan man godt opføre sig ordentlig undervejs og behandle andre med respekt. Der er jo ingen grund til at sparke til nogen, som allerede ligger ned.

Jeg har intet imod "ynke-trådene", men når man har brug for ynk, har man som regel også brug for en hjælpende hånd til at kunne se det hele fra en lidt lysere side igen. Det er der mange herover der har forsøgt på, med det resultat at man bliver kaldt forsmået og bliver grint af. Jeg kan kun have undren til overs for en sådan opførsel, for så har man da bestemt ikke fortjent den tid, det har taget mig at skrive et indlæg. Mange der har skrevet herover har forsøgt at hjælpe, og når det bliver mødt med fornærmelser og latterliggørelse, kan man ikke gøre andet end at ryste på hovedet og undre sig over, at folk tillader sig at opføre sig sådan, overfor nogen som har forsøgt at hjælpe. Jeg synes det er sørgeligt, at man opfører sig sådan.

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd

Der er vi så ikke enige...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 12:42

... for jeg mener IKKE at det er nogen hjælp hvis man selv er nede at få at vide at man ikke er nederst.

Jeg synes faktisk at det er at nedvurdere folks ret til at blive kede af modgang, når man kommer med en masse historier om folk der har det værre. Faktisk finder jeg DET meget respektløst!

At Lotte vælger ikke at blive sur eller irriterret over alle "der er dem der har det værre" indlæggene - det tilskriver jeg hendes gode sans for humor. Hun har allerede fundet det positive livssyn frem igen - selv om hun har rigeligt at være negativ over. Og det ER sundt at kunne grine af tingene frem for at blive sur over dem.

Som det fremgør af den lille sødsuppehistorie Tina har sat på, ER der altid to måder at se tingene på. Og jeg tror at Lotte normalt vælger den positive - lad os andre prøve det samme...

0
0
Svar på denne tråd

Tina...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 12:44

Tina: tak for den gode historie :) Den rammer sømmet på hovedet ;)

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 12:52

Lisbeth: du har fuldstændig ret, jeg er helt enig med dig.

0
0
Svar på denne tråd

Min chef....
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 13:54

Jeg har en chef som sidder i kørestol - han tager toget fra Kolding til Kbh. de dage han arbejder... Han bliver liftet ind i toget, han bliver liftet ud af toget og er afhængig af fremmede mennesker hele tiden... Og han oplever hver morgen ubehøvlede taxa chauffører som ikke gider at køre den korte tur fra stationen til arbejdspladsen!

Når han kommer til arbejdspladsen -så møder han 2 kanon tunge glasdøre som er rigtig svære at komme igennem når man sidder i kørestol...

Alligevel så slår han dørene op til kontoret hver morgen med et glad "hej" og "hvor er det dejligt at se jer"...

Uha, det sætter mit eget "øv, sikke den dum morgen" i et helt andet perspektiv. Han er en stor inspirationskilde til mit eget liv. Og jeg er virkelig imponeret over ham

LotteJ - øv sikke mange forhindringer du skulle igennem i dit ellers dejlige liv -og det er sgu da også pisse iretterende og jeg kender godt den der følelse af at det hele bare er for meget...

Meeeeen, verdens uheldigste mennesker... Narh, det er i nok ikke.... Godt at det hele er ved at falde på plads igen...

;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Ludvig og Wilma )

Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd

Dorte...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 14:06

Det er sgu en sej chef du har... vildt han har sådan et humør. Jeg tænker også af og til på den gang hvor min far valgte at skride i svinget, hvor mange dårlige år man havde men at man måtte kæmpe sig op igen. Jeg kender skam godt til virkelig modgang,men det syntes jeg ikke rigtig jeg havde grund til at skrive i mit, typisk DUMME dag indlæg

Vi har alle prøvet rigtig modgang, men jeg havde lov til at kalde mig det uheldigeste menneske i verden, da jeg havde lyst til det. Nu er vores nye køleskab så stået af for 2 min siden, men jeg må hellere lade være at sige øv over det... for jeg har jo et dejlig helbred og tag over hovedet

Men dæleme sej chef du har.

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 15:26

Ej hvor er du dog uheldig.. Og så tilmed er køleskabet gået nu! Hold da op.. Men en ulykke sker sjældent alene :( Mine forældres opvaskemaskine, køleskab, fryser og tv gik den samme måned.. Bare ikke fedt!

Hold nu op med at brændemærke jeres heste, bare fordi det er smart!! Det er dyremishandling!!!!

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 16:00

Føler med jer i er godt nok uheldige!!!

Fjordhest Diana efterlyses!!!!

Se hende her www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=46715

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider