Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lege i sne (med bil)
Forfatter: 
Dato:  18-12-2009 00:26

Her i huset hygger vi os gevaldigt i disse dage med at lege i sneen.

Vi tøffør ud i vores 4wd. Med skovle, træktov (til bil ikke hest) sand, varmt tøj m.m. Og så tøffer vi gerne rundt i lokal området, på de små komuneveje og ser hvordan det ser ud med sneen. Hvis vi kommer om ved nødstedte hjælper vi dem frem eller tilbage efter hvad de ønsker. En gang imellem må vi konstatere at nu skal vi vist heller ikke længere, og så må vi tilbage samme vej som vi kommer fra.

For nogle år siden trak vi nogle fri, hjalp dem til et sikkert sted for bilen at overnatte og kørte dem hjem. Ren hygge. Vi holder af at hjælpe, at komme vores naboer ved (også dem vi egentlig ikke rigtigt kender) og skulle det ske (som i dag) at vi får os gravet for godt ned i sneen selv, så kender vi andre med størrer maskineri der kan hjælpe os videre.

Keg håber at vi en dag får overnattende gæster, som enten kommer her til og ikke kan komme videre, eller som vi har hjulpet en del af vejen, men ikke kan få helt hjem.

At hjælpe nogen ude i snestormen, og måske bringe dem hejm, eller goive dem et sikkert sted for natten, det er bare land liv når det er bedst.

I dette vejr er vi klar til at hjælpe det vi kan. Of vi hygger os med det (vi har heldigvis fri (skiftende arbejdstider) i disse dage, så der er masser af tid).

Er der andre der ude som os, ude på landet, klar på en hjælpende hånd, og måske ligefrtem opsøgende?

Mvh
Jackpot

Som nyder freden og roen

Ejendom Mellem Hobro og Skive

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2009 07:52

Ja, herude løb Anders et stykke ud af vejen i går til en bil, der var røget i grøften.. De mente at en skovl var nok, så den løb han hjem og hentede.. Det lykkedes da osse at få bilen fri, og så stak manden i bilen Anders en 50´er som tak for hjælpen. :)

Vi har osse en bybus herude, som lige pt. holder i grøften 150 meter ude af vejen, nede i grøften, og flere forskellige buschauffører har igennem årene også været inde og få kaffe, været på toilet osv. mens de har ventet på kranbilen...

Har ikke en 4x4 selv, men ja, det ER da rart at hjælpe lidt hvor man nu kan... Man kunne jo også godt selv få brug for noget engang, så det manglede da bare. :D

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig ide...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2009 08:03

... når man har tiden og bilen til at hjælpe!

Hvis Oda og jeg en dag ender med at sidde fast, ville jeg elske at der kom nogen og reddede os! (men vi satser ikke på det, så vi har selv sneskovl og kæder med - det burde kunne redde os ud af en del situationer)

Og dit indlæg står i skærende kontrast til den debat vi havde for et par år siden, hvor det viste sig at mange herindefra ville afvise nødstedte billister der stod foran deres dør!

www.heste-nettet.dk/forum/1/1338587/ 1338354/

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

dejligt at kunne hjælpe
Forfatter: 
Dato:  18-12-2009 08:19

Ja jeg stopper når jeg ser en forfrossen person gå ude i vejkanten, så tænker jeg at de da måske er kørt fast et andet sted og har brug for et lift - min mand er tosset over det, han mener jeg en dag samler en bandit op. Men jeg vælger at tro det bedste om folk :-)

0
0
Svar på denne tråd

Lige nu...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2009 09:13

er manden kørt afsted, for vi kunne se en lastil sidde fast på bakken 500 m væk.

Ikke at han kan trække den, men det sand vi har bag i bilen kan være det der gør forskellen for den stakkels mand der sidder fast der ude.

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i at afvise nogen ved døren i en snestorm... Må hellere læse den debat du linker til.

Mvh
Jackpot

Som nyder freden og roen

Ejendom Mellem Hobro og Skive

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider