|
|
| Vil du lukke en fremmed ind |
| Forfatter:  |
bimsemor |
| Dato:  |
22-02-2007 07:36 |
|
Prøvede at lægge dette på i en anden tråd, men det druknede i snemeldinger, så nu prøver jeg her : Har lige læst på nyhederne, at Falck opgav at redde flere når kl. 01.30 og bad folk søge ind til nærmeste hus.  Godt så, nu sidder vi så og taler om, hvad hvis der midt nat kommer en måske skræmmende udseende mand og beder om husly. Vil du uden tøven lukke ham ind.. Du er måske alene hjemme med børnene sovende på værelserne..  Ville du lukke en fremmed ind, uanset hvem det var. Bare en tanke fra en der, kun har fået vand ned ovenfra..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Neeej... |
|
|
Nej det ville jeg faktisk ikke turde. Jeg er jo kun 18 år, og bor alene i nærhede af et lidt ... Hm, belastet (hvad pokker kalder man det?) område. Ja mange bøller og udlændinge. Så hvis det en nat ringede på døren ville jeg være ved at tisse i bukserne af skræk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeps det ville jeg.. |
inger christensen |
22-02-2007 07:41 |
|
og så fik personen vist hvor vores campingvog stod ude i ridehuset. 
IMC. HESTE TRAILERE UDLEJES. WRAP SÆLGES.. henv. 20285450
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Urrealistisk |
Malouh |
22-02-2007 07:41 |
|
Der vil nok ikke komme en her i midt københavn. - Men ellers ja .. Det ville jeg.
Liil-Malouh Siger sin mening, og mener hvad hun siger Mandags Crew't Altid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsan |
|
|
Hej Her i området har vi i de sidste to snestorme (og så selvfølgelig i nat) måtte åbne vores Forsamlingshus til strandede personer. Det ligger kun 1 km fra motorvejen og så laver vores lokale præst kaffe eller andet, så folk får varmen igen. Men nej, jeg ville nok ikke lukke en mistænkelig skummel mand ind midt om natten. Mvh. Dorte
Gård søges i nærheden af Ødum, mindst 2 Ha.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det ville jeg |
|
|
Men nu bor jeg også godt ude på landet, hvor alle kender og hjælper alle. Så jeg vil uden betænkligheder lukke en ind som havde behov for husly, jeg vil også gi kaffe og et stykke brød. Jeg vil nu også havde gjort det hvis jeg boede alene i byen, uden problemer. Mvh Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snestorm |
bimsemor |
22-02-2007 07:49 |
|
Nej, jeg turden nok heller ikke, men har vi ikke pligt til at hjælpe et menneske i nød...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selcfølgelig |
|
|
Til hver en tid, for hvad hvis det var mig selv?
*Stutteri Schelhase* - Der hvor fjordhesten kommer fra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommer helt an på |
|
|
Det kommer helt an på hvordan personen ser ud, er det en skummelt udseende nej så ville jeg ikke*G* Men et normalt udseende menneske og hvis manden er hjemme jo så turde jeg godt. Hvis jeg var alene hjemme ville jeg ikke engang turde åbne døren*G*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja og nej... |
|
|
... i princippet ville jeg normalt godt turde lukke en fremmed ind, hvis det var under disse forhold. Men ikke med det hus jeg bor i lige nu! Det er LILLE og hvad jeg betragter som et et-personers hus - der er kun en dør, og det er til badeværelset. Under forhold hvor en sådan "uventet gæst" nok ville ende med at skulle overnatte, bryder jeg mig ikke om det når jeg ikke har en dør til mit soveværelse! Nu ville det også være et sært sted at gå ind, da jeg bor lidt inde ad en indkørsel, og der ovre på den anden side af vejen ligger et hus HELT ud til vejen - det er nemmere at gå ind der, og der bor de vist flere personer = mere trygt med fremmede på uventet visit. Boede jeg i et hus hvor jeg som minimum kunne tilbyde et gæsteværelse og at jeg SELV kunne sove bag en låst dør, så skulle personen være meget skræmmende at se på, før jeg sagde nej (men hvordan kan man egentlig bedømme folks "Skummelhed" ud fra udseende??) Spørgsmål den anden vej - hvis DU var krøt fast i en snedrive, ville du så være tryg ved at gå ind til et fremmed hus og bede om husly?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| £isbeth (Baloo) |
|
|
£isbeth (Baloo), Nej det ville jeg bestemt ikke - så hellere sove i bilen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| snevejr |
bimsemor |
22-02-2007 08:32 |
|
Ja den tanke er jo lige så nærliggende.. Om jeg ville gå hen og banke på i et fremmed hus.. Det kom nok an på kvarteret og så ville jeg nok tjekke postkassen og se om der boede både mand og kone.. Ja jeg ved det ikke. Har heldigvis aldrig stået i situationen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god dag |
|
|
Jeg er så "heldig" at jeg er ved at få lavet badeværelse. Så vi har en stor skurvogn med varme, stående i gårdspladsen, så kommer der fremmede, så kan de få en sovepose og et underlag, og sætte sig ud i skuret. Så kommer jeg med the, kaffe og varme boller. Har man en stald, så kunne man jo sende folk derud, hvis man ikke vil have dem ind. god dag betina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ville godt turde give en fremmed husly - men lade være helt afhængig af min egen intuition om det var Ok eller ej. Omvendt ville jeg helt sikkert også lade samme intuition råde hvis jeg stod med en bil der var gået i stykker i en snedrive eller lignende, så må man jo bede om hjælp og jeg er sikker på at 99 % af de steder man bankede på bor der helt normale mennesker som du og jeg, så det ville være trygt og helt ok. vh Miriam (som også kan finde på at tage blaffere med op at køre..SKAM DIG)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| haløjsa |
|
|
Ja det ville jeg nok,og hvis der så var noget fis med ham så ville jeg få hunden til at ryge på ham og imens henter jeg lige jagtgeværet,så kan det jo være at han synes det var det forkerte sted han bankede på.
Skovturshest til blivende hjem købes. Skriv hvad du har. Malerier sælges og bestillinger modtages. Brugt udstyr sælges. michellesbix.webbyen.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha... |
|
|
Jeg har en fremmed mand i mit hus lige nu... Strandet i snestormen og som ikke nåede hjem i går aftes. Vores vej har snedriver på 1-1,5 meter, så det varer lidt endnu inden han kan komme herfra. Den stakkels mand altså... Min mand er også hjemme og vores varmestue gæst er ganske venlig og er meget taknemmelig for varme, morgenkaffe og rundstykker... Conni
|
|
|
| Fremmed |
saffy |
22-02-2007 09:05 |
|
Jeg tror det ikke... Jeg ville heller aldrig selv søge husly, så hellere sove i bilen. Men har aldrig stået i nogen af situationerne, så kan kun sige hvad jeg tror jeg ville 
Kærlighed gør blind. Had får øjnene til at se igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke her |
|
|
for jeg har kun et værelse - og som £isbeth (Baloo) skriver så er det bare ikke sådan rigtigt rart at ha fremmede hvis man ikke har muligheden for at gå ind i sit soveværelse og lukke døren. Men så alligevel - måske jeg kunne finde på det hvis det var "den rette person"?! Puha - ja det er sgisme ikke sådan lige til at sige. På den anden side er ungdomsboliger så nok heller ikke der folk vil være mest tilbøjelige til at søge ind når her ligger masser af villaer rundt omkring 
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Magen til egoister !! |
Sune |
22-02-2007 09:11 |
|
Undskyld mig men det er da skræmende hvor dumme i er at høre på, jer der ikke vil /tør hjælpe fremmede i nød. ... Tænk lige udover jeres egen næsetip, hvad nu hvis det var jer selv der var strandet i en snestorm måske en da med fare for at fryse ihjel!! Så skulle vi andre måske bare smække døren i for Jer? Helt ærlig ville i hellere have at vedkommende måske skulle fryse ihjel bare fordi ikke var for egoistiske til yde lidt næstekærlighed? Iøvrigt er det jo strafbart ikke at yde hjælp til en alvordligt nødlidende! Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jakshjkahsk |
Anna-S |
22-02-2007 09:21 |
|
Jeg ville da gerne åbne døren til min families hus og tilbyde husly. Men vi bor i et vænge så det ville forudsætte at personen skulle ind i vænget først.. Måske mindre sandsynligt?
Jeg tror ingen af dem som skriver de ville sove i deres bil har oplevet at stå udenfor/sidde i en bil i bare 2 timer i træk når temp. er nær frysepunktet.
Det er så KOLDT at man vil gøre ALT for at komme ind et sted med varme!
Jeg har en gang stået udenfor på den måde i 4-5 timer og tør ikke engang tænke på at stå der dobbelt så lang tid!
Den kulde man normalt oplever når man er i stalden, rider osv. er INTET. Det er saftsusme KOLDT bare det er 0 grader og man skal stå stille nogenlunde på samme sted i 1 time...
Hilsen Anna
Anna og Flicka - Et broget makkerpar ! Selv uden rytter vil en hest altid være en hest. Men en rytter uden en hest, vil altid kun være et menneske. Stanislaw Jerzy Lec
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snestorm |
|
|
Jeg ville nu godt lukke nogen ind, hvis de kom og bad om husly for natten og lidt varme, fordi de ikke kunne komme hjem. Jeg tror ikke engang, at jeg ville tøve. Kunne nemlig lige se mig selv i samme situation og så ville det jo være rart, hvis der var nogen der ville lade mig komme ind og få varmen 
Med venlig hilsen Bluie, Heidi og nelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes at... |
|
|
... det er uhyggeligt så mange der ville afvise en fremmed i nød. Og ærligt talt tror jeg at langt de fleste af den slags indesneede "gæster" ville gøre deres bedste for ikke at være til ulejlighed og i øvrigt være søde og venligt. Jeg håber at jeg aldrig selv kommer i situationen hvor jeg er kørt fast - for jeg ville godt nok være MEGET ked af at måtte banke på hos den ene fremmede efter den anden og blive afvist - eller henvist til at sove i en stald! At hellere ville sove i sin bil er jo ikke altid en mulighed - lige nu er der kun omkring 1 grads frost, så med tæpper nok og benzin nok kunne man nok godt klare den - men der kunne lige så godt være minus 10-15 grader - eller man kunne sidde med en næsten tom tank så man ikke kan holde varmt - så er det altså for farligt. Nogen har vist set for mange gyserfilm - ikke ALLE fremmede der banker på en mørk og stormfuld nat er sindsyge øksemordere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Desværre... |
Rie ♥Tyra♥ |
22-02-2007 09:35 |
|
Så ville jeg ikke turde. Jeg er kun 15, så er nok lidt for bange af mig.
Kys Rie . <3 Stutteri Kurreholm. Islænderssadel tilsalg! Islænderhoppe + Fellponyhingst tilsalg!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Invitere ind |
|
|
Hmm... Jo, jeg ville nok gøre det.
Jeg har godt nok kun to værelser og en dør (Ind til soveværelset), men som det altid har været devisen derhjemme hos os:
Hvor der er Hjerterum, er der Husrum.
Jeg har aldrig endnu afvist nogen, og jeg tror også det har sin grund i at jeg selv har oplevet denne devise efterfulgt til punkt og prikke, i langt større grad end man kunne forvente.
Fordi hvem ved hvornår man selv får brug for hjælp?
- Nu med Grisedyrene Ditlev,Humbug og Prins!!
Bosat i Kloster, ridende på LORK
Søger altid Hunde- og Angora-uld - smid ikke din hunds uld ud!
Spinder de lækreste garner af Hundeuld, også på bestilling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snevejr |
bimsemor |
22-02-2007 09:47 |
|
Nu handlede vores tanker jo om, hvis det var en uhyggelig udseende mand der bankede på, og man sad alene med sine børn.. Ikke hvis der kommer en helt almindelig udseende mand, eller en ´familie eller... Jeg ved godt man ikke kan dømme folk på deres udseende, men vi gør det jo allgevel.. Kom der et menneske til min dør, der på mig virkede skræmmende, kom vedkommende ikke ind. Det er dog da heldigvis de færreset, der kan skræmme mig men det er vel sundt at tænke tanken.. Hvad vil man gøre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjah... |
|
|
Det lyder jo latterligt, men var det en mand alene, ville jeg nok ikke turde. Havde han en kvinde eller/og et barn med så ville jeg ikke betænke mig. Nu bor jeg alene ... men havde det været dengang jeg boede med min kæreste med rigeligt plads, så ville de da blive lukket ind, med mindre de virkede suspekte. Lige nu bor jeg i en 1-værelses og må indrømme, at tanken om at dele seng med en fremmed ikke tiltaler mig synderligt ...
Hilsen Mette Med Korsvangs Salina og Luna Rolig begynderhest/pony lånes til let rideskolebrug i Tylstrup. Fold hver dag, god boks og ca. 5 timers ridning om ugen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Det ville jeg bestemt ikke turde! Man hører alt for mange historier om at huset så næste morgen er ribbet for værdigenstande!
. . Gemacher i str pony/cob sælges! Lyserøde! 275,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farligt udseende |
|
|
Hvornår ser man uhyggelig ud? Er ham er uhyggelig? Eller er ham er mere skræmmende? Udseendemæssigt ville jeg finde nr 2 langt mest skræmmende - men i virkelighedens verden var nr. 1 meget farligere. Man KAN ikke bedømme folk på udseendet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| selvfølgelig ville jeg det... |
|
|
Jeg har stadig til gode at blive bange for et andet menneske, et menneske i nød ville jeg slet ikke have betænkeligheder over at lukke ind. Jeg har brugt en stor del af min ungdom på at blaffe, hvilket vel egentlig godt kan sidestilles med denne situation. Jeg har aldrig mødt et ubehageligt menneske, alle har været søde og rare.
... Hellere en fed bil end en fed hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ville jeg bestemt!!! |
|
|
jeg har til d.d. haft overnattende teenagere der var stukket af hjemmefra - vi snakkede hele natten og deres forældre hentende dem næste morgen. Et par vagabonder, en hjemløs, samt et sødt, ungt par, vis bil ikke kunne starte i lufthavnen da de netop var kommet hjem fra ferie... Vi sad i bilen ved siden af og tilbød dem at de kunne overnatte hos os. Jeg tror naivt på at det kan betale sig at være åben og hjælpsom overfor andre mennesker. Og det er nok ikke de allerværste tyveknægte, voldtægtsforbrydere eller mordere der er på vej hjem fra arbejde og bliver fanget i en snestorm... Hele ikke selvom nogle mand umiddelbart kan havde et udssende der ligner at de spiser børn til morgenmad.
"Du får hvad du giver..."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benzonshøj |
Sune |
22-02-2007 10:27 |
|
Benzonshøj Ja hvor mange historier det det så lige du har hørt om at folk der har søgt huslys for en snestor har ribbet huset ??? Nej vel formodenlig ingen. Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Naturligvis |
|
|
Ja, selvfølgelig. Man kan da ikke sende folk ud i snestorm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalalala |
|
|
For et par år siden, var der også rigtig meget sne, og på hovedvejen 2km fra os, var der lang kø og mange sad fast i 3-5 timer
Vi gik der ud med tæpper, kaffe, the, kakao og kiks, så folk havde lidt at varme sig på Så selvfølgelig vil vi lukke folk ind, hvis de kommer og banker på, og beder om husly natten over
Det koster så lidt, og folk bliver så glade, så det er det hele værd
>Rikke/MissFejrskov
D. 8. februar bliver jeg 18 år og bliver 175.000kr rigere
D. 20. februar flytter jeg hjemmefra
D. 7.-11. marts er jeg til DV's hingstekåring i Herning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snevejr |
bimsemor |
22-02-2007 10:34 |
|
£isbeth (Baloo) Nej jeg er enig i at man ikke kan bedømme folk på udseendet, men hvem kan sige sig fra at gøre det alligevel.. Jeg synes det er svært..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| at give husly |
Signe J (Tinna) |
22-02-2007 10:38 |
|
Ja det ville jeg da - synes det er en lidt trist tendens at man som udgangspunkt regner med at folk ribber huset eller slår hunden ihjel eller hvad man nu går og er bange for. Jeg tror ikke folk går ud i snestorm på bøhlandet og risikerer liv og lemmer for at stjæle noget de alligevel ikke ville kunne køre væk med.
------ Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når man har prøvet det selv |
|
|
Vil jeg ikke tøve med at lukke nogen ind uanset om jeg er alene eller ej. Og hvem er truende og grim og farlig??? Kan man se det. Det er iøvrigt en rigtig dårlig ide at at lade en benzinmotor køre i tomgang- hvis man er uheldig kan bilen blive fyldt med kulilte, som man kan dø af. Har selv prøvet at sidde indesneet i en bil nogle dage på Mols i 70'erne med barn og mand. Heldigvis kom vi fra en familiefest, så jeg havde fået stearinlys og mad med og vores dyner havde vi jo med. Men hvor var vi glade når skiløbere kom frem med varm kaffe... og tilbud om husly. Så jeg vil ikke tøve med at yde den hjælp jeg kunne.(det kan lyde lidt frelst nu når jeg bor i parcelhus inde i en by)
Whatever you say or do - it always returns to you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| itgeriuohqeoruip |
Logio |
22-02-2007 10:40 |
|
Sune: Nu synes jeg du bliver en kende for grov  Det er ikke alle der ville føle sig trygge ved det, og man løber en risiko - man ved altså ikke hvem det er man lukker ind i huset. Man kunne vel godt forestille sig at en trick-tyv kunne lade som om at han/hun var en strandet person, og derefter ribbe hele husets værdier. At du har en anden mening om hvem du ville lukke ind i dit hjem, er jo fint nok. Men der findes mange der ikke ville lukke hvem som helst ind, og det kan jeg så sandelig godt forstå
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalalala |
|
|
Logio: Det er lidt svært bare at lade som om man er strandet, i det her vejr, for man ER strandet.
Helt ærligt, hvad kan de gøre? De kan jo ikke flygte, og jeg synes folk har det med at gøre sig svagere end de er
Du løber en risiko, hver gang du trækker vejret
>Rikke/MissFejrskov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske nok |
|
|
Jo det ville jeg... Men det kommer an på så meget. Var den en ene og alene mand, og min kæreste var på arbejde så ville jeg ikke. Det tør jeg ikke, ikke så længe jeg ikke har en stor hund til at passe på mig. En kvinde ville jeg nemt kunne lukke ind hvis jeg var alene hjemme (og kvinder kan jo slet ikke være farlige  ). Var manden min hjemme, ja så ville jeg ikke have noget imod at lukke folk ind. Render de med hele huset, ja så er det bare ærgerligt! Men tvivler nu lidt på der ville komme nogen her, for bor inde midt i "landsbyen".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgeligt |
Mil »Valle« |
22-02-2007 11:19 |
|
Vil til enhver tid lukke mennesker i nød ind, tror ikke at der er nogen der frivilligt ville begiver sig frem til min hovededør i denne snestorm og bede om husly, hvis det ikke var fordi de virkelig havde brug for hjælp!!! Så ja, alle der ikke kunne komme hjem, skulle være velkommen her. Jeg er måske et at de stadig lidt naive mennesker men tror såmænd på det bedste i alle, og føler mig ikke specielt truet af et fremmede menneske ved min hovededør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Logio : Sune er altid grov, det bedste du kan gøre er at ignorere ham/hende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I det her vejr |
|
|
ville jeg lukke hvem som helst ind uanset hvordan de så ud. Ellers åbner jeg ikke for hvem som helst - men i disse dage kommer "Mother Teresa" op i mig. mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til hver en tid |
CitaS |
22-02-2007 11:34 |
|
Jo, da, jeg ville straks åbne døren, lave kaffe og begynde at slæbe madrasser ind i stuen. ... Men jeg vil forbeholde mig ret til samtidig føle mig lidt utryg og at være agtpågivende... og Emma skal i hvert fald ind og sove i soveværelset den nat. Selvfølgeligt skal man hjælpe, hvis man kan, men man behøver vel ikke at kunne lide det 100% Cita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville gerne sige at jeg ville... |
Jhez |
22-02-2007 11:50 |
|
... men jeg er ikke sikker. Jeg er så forbistret træt bare af de unger, der mener at jeg skal lukke op for hele opgangen fordi min ringeklokke er øverst...
Jeg HÅBER jeg ville sige ja. Men jeg ved det ærligt talt ikke.
Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det ville jeg |
|
|
Jeg ville selvfølgelig se noget legitimation, men ville ikke betænke mig med at lukke folk ind, og ringe til nogen og fortælle at de godt måtte ringe eller sende en sms indimellem, for at checkke op om vi er til at tale med, endnu. Det kunne jo være dig der stod derude.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wraaah |
|
|
tror såmen godt jeg ville lukke en person ind, Men jeg ville bestemt ikke lægge mig til at sove på noget tidspunkt. (:
U miss 100% of the figths u never take, Choose your battles. If u think u r beaten, then u are. En sidste gang, Jeg elsker dig, Jeg savner dig, Jeg tænker på dig. min stjerne, mit hjerte, Mit liv. Sov godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkk |
|
|
ja det ville jeg, der er da ingen der skal være ude i det vejr, altså hvis deres bil sidder fast et sted i nærheden og de ikke kan komme hjem.
Wendy <3 Lazio <3 og nu nyeste medlem af flokken på kun 6 måneder Scotty <3 I er frække, stædige og unikke på hver sin måde <3<3<3<3 Hvordan kan man andet end at elske jer! <3<3<3<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Logio /stine P |
Sune |
22-02-2007 12:45 |
|
Logio Nu er der jo faktisk tale om en nødsituation hvor falck og politi har opgivet at komme nødstete til undsætning!! Ville du eller Jer andre virkelig have somvittighed nok til at lade folk fryse til døde! Jeg tvivler nu på at tricktyve vil opsøge nogen i dette vejr... det forudsætter jo ligesom at de kan komme hurtigt væk fra stedet ... nok lidt svært i det vejr! Hvor er det da tragisk at flere af jer virkeligt tror at danmark kun er fyldt med psykopatiske mennesker der vil jer det værste!! Prøv nu en gang at læse andet en Eksterbladet!! StineP Det er efterhånden lidt trættende at høre på dine mange udfald mod mine indlæg!! Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mand har prøvet |
|
|
at køre tør med bilen i snestorm ca 20 km hjemmefra. Enten var der ikek strøm på mobilen eller også havde han den ikke med. Det var kl 23 om aftenen på landevejen i Vestjylland. Hvor mange holder for en enlig gut i mørkt tøj der står og vifter med armene i en snestorm i mørket? Ikke ret mange. Til sidst fik han banket nogen folk op på en gård og fik allernådigst lov til at låne telefonen så han kunne ringe hjem. Han gik så tilbge til bilen og ventede på at jeg kom og hentede ham. Tænk hvis der havde været 1-2 timer til jeg kunne komme. Jeg havde måske heller ikke holdt ind selv om jeg godt kan finde på at tage blaffere op når jeg er alene i bilen. Det er som regel hyggeligt. Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalalala |
|
|
Sune: Jeg er 112% enig med dig Bliver helt harm når jeg læser deres indlæg
Der er ikke meget hjerte i danskerne
>Rikke/MissFejrskov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For en gangs skyld ... |
Lisbeth Sejberg |
22-02-2007 13:13 |
|
... er Sune sgu sjov ... tanken om at folk render ud gennem meterhøje snedriver med B&O fjernsyn, hen til deres bil der står begravet i sne er altså af en anden verden. At de så måske er skumle og noterer sig, at der står et B&O fjernsyn på adressen, som de kan "hente" når sneen er smeltet  Jeg ville lukke folk ind og bede hunden fise ned af sofaen og lægge sig i sin kurv. Jeg tager også blaffere op, jeg blaffede selv en del som ung, jeg synes det er meget hyggeligt og gider ikke fantasere om psykopater alle vegne. Jeg vil ikke lade mit liv begrænse af en skræk for alting, som sikkert aldrig sker alligevel. De der siger nej til at lukke en/nogle frysende ind, ville i så ikke prøve at ringe til nærmeste nabo eller ville i bare gå i seng og glemme alt om dem?? Mvh. Lisbeth
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er lige ved at skamme mig |
|
|
over at være dansker, når der nu er så mange mistroiske personer her i landet. Når først folk er strandet i en snestorm og de ikke kan få hjælp af falck eller andre ja så er situationen alvorlig og man må være meget umenneskelig for ikke at give husly. Håber at jer som ikke vil åbne døren for fremmede i sådan situation, aldrig selv vil få brug for det og så komme ud for en af jeres egen slags- men I tror måske ikke andre kan opfatte lige netop dig som en farlig person, når du står i natten næsten dækket af sne ...
Whatever you say or do - it always returns to you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er det udseendet der afgør det |
|
|
skummelt udseende mennesker kan da sagtens være helt reelle mennesker, og omvendt kan venligt udseende mennesker være skumle. Jeg så en gang et billede af Peter Lundin hvor han ikke var langhåret, men en pæn kort frisure, og han var faktisk en nydeligt udseende mand, hvor udseendet ville vække tillid med det samme, men Peter Lundin er jo Peter Lundin, uanset udseende. Her i huset ville vi uden tøven lukke en nødstedt ind...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snevejr |
bimsemor |
22-02-2007 14:14 |
|
Ja man skal måske ikke være mistroiske overfor andre mennesker, men tro på det bedste i alle.. Ja min far tog engang en handicappet pige med op i bilen, der blaffede i et forfærdeligt vejr. Hun havde slet ikke tøj på til at være ude.. havde 2 krykstokke at støtte sig til og var lam i benet.. Han tog hende med hjem til min mor. De lavede et varmt karbad til hende og min mor gav hende noget varmt tøj og sko og min mor havde givet hende 200 kr, fordi hun havde grædt og sagt, at hun ingen penge havde. Så kørte de hende "hjem". Hun boede på et hjem ejet af TVIND. Der var ingen der ulejligede sig med at sige tak, eller aflevere det tøj hun havde lånt.. Da de kommer tilbage til deres hus, mangelede alle deres penge og flere værdifulde ting, bla. smykker, der blev opbevaret på badeværelset i et smykkeskrin. Min farmor boede alene i en lejlighed og var vel 70 år. En dag ringer det på døren og en mor og hendes lille datter står uden for. Datteren græder og moren beder om at låne telefonen. Det får hun lov til og min farmor går ud af stuen, mens kvinden ringer. Det tager lidt tid og da de er gået, er min farmors checkhæfte og pung væk. Det samme er hendes diamantring, hun havde fået i morgen gave af min farfar 50 år tidligere. Så jo, vi skal bare tro på det bedste i alle og som cirsa skriver: Du får hvad du giver... Ja måske, måske ikke. Jeg må indrømme, min tillid til fremmede mennesker er ikke forfærdelig stor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bimsemor det er jo netop trist ... |
Lisbeth Sejberg |
22-02-2007 14:23 |
|
... at de dårlige oplevelser gør, at man så ikke tør åbne sin dør for andre, der kun står og fryser og intet ondt har i sinde. Trist at det er de få brodne kar, der ødelægger det for andre. Mvh. Lisbeth
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snevejr |
bimsemor |
22-02-2007 14:29 |
|
Ja præcis, men som jeg har skrevet.. så ved jeg ikke hvordan jeg vil reagere. Jeg har et stort hjerte, og ender garanteret med at lukke op. Jeg vil dog nok holde øje med vedkommende konstant.. Nu har jeg jo også både en labrador og lille Gucci.. såhh jeg er vel dækket ind. Desuden er min datter heller ikke helt ueffen. Hun arbejder i Aktiv Super og kom den anden dag hjem og fortalte, hun var rendt efter en butikstyv, havde indhentet ham og fået fat i det, han havde stjålet, ved at true ham med en på hovedet. Hun er ikke rigtig klog.. Men vi skulle nok klare os, hvis vores gode hjerte var løbet af med den forkerte, tror du ikke??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det er surt |
|
|
at man ikke kan vide sig sikker på at de "Onde" ikke også har hørt at man er blevet opfordret til at lukke fremmede ind , og udnytter sig af det. Ikke om jeg lukkede nogen ind hvis min mand ikke var hjemme med mindre der var børn eller gamle indvolveret der frøs. Jeg skal også passe på mine egne børn
Hilsen jeanett*monique 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dårlige oplevelser... |
|
|
... kan man ikke helt blive sparet for - men man KAN lade være at være FOR godtroende. Der ER tricktyve derude, men jeg tror ikke rigtigt på at de kører ud på bøhlandet for at franarre mig mine ejendele (så bliver de også slemt skuffede). Jeg er generelt noget mistænksom overfor fremmede - men jeg ville ikke sætte en fremmeds liv på spil for min mistænksomhed. Og det er det hvis jeg smækkede døren i for end er var kørt fast i en snedrive (hvis jeg boede hvor der ikke var naboer de kunne gå til). Man kan faktisk også få gode oplevelser ved at være åben og hjælpsom - det fik jeg et eksempel på for adskillige år siden. Sa mine forældre boede i Danmark, boede de tæt på en flygtningelejr. Da Sandholmlejeren åbnede var alle i området bange for at der ville komme mere kriminalitet og hvad der i øvrigt ville ske. Der skete intet (andet end FÆRRE cykeltyverier fra stationen). En dag da min far var på vej hjem fra arbejde, var der et flygtningepar der var stået af bussen det forkerte sted. Der stod de flere kilometer fra deres lejr, i elendigt vejr og med to timer til næste bus... Han inviterede dem hjem til middag og kaffe, og fik min mor til at køre dem til lejeren (han kørte ikke selv bil). De var flinke og venlige - selv om vi ikke kunne tale så meget med dem (de talte ret dårligt engelsk). Et par dage efter da min mor kom hjem fra arbejde, stod der en fin blomst foran døren, med et takkebrev som de havde fået en til at hjælpe dem med at skrive. Vi så dem ikke igen, men den lille fremstrakte hånd mine forældre gav, har (forhåbentlig) vist de mennesker, der var flygtet fra krig og vold at der ER godt i andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snevejr |
bimsemor |
22-02-2007 14:49 |
|
Lisbeth.: Ja sådan præger de oplevelser, vi har haft, jo vores måde at reagere på. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nødstedte i snevejr |
|
|
ville blive lukket ind her og få noget varmt at drikke, få mulighed for at ringe hjem og sige at de var et trygt og varmt sted og så ellers have mulighed for at blive til vejene blev farbare igen. Nu bor jeg også ude på landet på en vej hvor man kun kører hvis man er kendt i området, så det ville højst sansynligt være nogen der kendte nogen som jeg kendte der kom her forbi. Og så bor jeg heller ikke alene... Og til dig Sune, med dine altid negativ ladede indlæg på du da også være klar til at modtage noget negativt retur. Og så skriver du, at det er strafbart ikke at hjælpe nødstedte? Hvilken lov henviser du til der? Jeg mener nemlig kun at det er strafbart for folk som har skrevet under på at de har pligt til at hjælpe tilskadekomne (sygeplejersker, læger, politi osv), men lær mig endelig noget nyt hvis jeg tager fejl...
Pernille Endelig på ryggen af Copy igen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| k chvaxjhvi |
Logio |
22-02-2007 16:22 |
|
Ja, man løber ved at trække vejret. Man løber også en risiko ved at ride, men en større risiko ved at ride uden hjelm og sikkerhedsbøjler. Og det er lidt der jeg vil hen af. Jeg ville ikke turde lukke nogen ind i mit hus, for i det værelse de kunne sove står der for 70.000 kr mærkevare tasker, samt, jeg ved jo ikke om vedkommende er syg i hovedet? Vi gør jo ikke alle danskere til psykopater og voldsmænd, men det findes, og jeg tager, som andre, nogle forholdsregler for mit eget og mine kæres liv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo Pernille ... |
Lisbeth Sejberg |
22-02-2007 16:33 |
|
... prøv at se her www.themis.dk/synopsis...ap_25.html Læs hvad der står i § 253. Mvh. Lisbeth
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !! NEJ TAK til passiv rygning .... OK til passiv prutning Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
§ 253. Med bøde eller fængsel indtil 2 år straffes den, som, uagtet det var ham muligt uden særlig fare eller opofrelse for sig selv eller andre, undlader
1) efter evne at hjælpe nogen, der er i øjensynlig livsfare, eller 2) at træffe de foranstaltninger, som af omstændighederne kræves til redning af nogen tilsyneladende livløs, eller som er påbudt til omsorg for personer, der er ramt af skibbrud eller anden tilsvarende ulykke. Det er muligt det bare er mig, men folk der er kørt fast i deres bil, som ikke er tilkadekomne, selv har kunne gå fra bilen osv, synes jeg nu ikke hører under "folk der er i øjensynlig livsfare" er "tilsyneladende livløs" eller er "ramt af skibbrud eller anden tilsvarende ulykke" Og jeg nægter at tro på, at jeg ville kunne få en bøde eller 2 års fængsel for ikke at ville lukke en fremmed ind i mit eget hjem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille |
Sune |
22-02-2007 17:01 |
|
Pernille Ja du trænger vist til at lære noget nyt for nu at bruge dine ejne ord! Trist at du har sådan en stor uvidenhed hmt. både lovgivning og mine personlige indlæg ... Men lad dog være med at udtale dig om mine indlæg før i det mindste har læst dem alle! Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kunne da |
|
|
godt (som også Lisbeth Baloo pointerer) tænke mig at vide : HVORNÅR SER EN PERSON SKUMMEL UD ??? I som er så stensikre på at I ikke ville lukke en "skummel" person ind - hvordan ser han (og er det en han??) ud. Jette
Jeg begynder først at støvsuge når Miele lancerer en selvkørende model man kan sidde på!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalalala |
|
|
Logio: Så flyt de ting, eller lad folk sove et andet sted
Hvordan bliver man SÅ mistroisk?
>Rikke/MissFejrskov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snevejr |
bimsemor |
22-02-2007 17:17 |
|
Jette K : ser ud og ser ud.. det er vel nærmere den fornemmelse man får i maven, når man står overfor vedkommende..tror jeg. Og igen.. jeg tror ikke man ved om man vil lukke sådan en person ind, før man står i situationen. Om det er en han.. tja hvem ved...  Sune : jeg tror nu heller ikke man er livsfare, fordi man kører fast i sneen.. der er vel ingen grund til at overdramatisere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej... |
|
|
Hvis jeg var alene hjemme ville jeg ikke, men jeg bor også i et villakvarter, og kunne så henvise til næste dør hvor jeg ved at der bor nogle med lige så meget plads. Havde jeg boet på landet havde jeg uden betænkeligheder lukker vedkommende ind, for der kan være langt til næste hus, og ingen skal gå rundt i en snestorm ude på landet men havde jeg kæresten hjemme i huset, så ville jeg ikke betænke mig overhovedet. Men jeg har også mine personlige erfaringer med at stole på andre, og den er ikke god  En hel anden ting er at jeg kunne jo bare henvise dem til vores lukket garage, der er konstant 8 grader fordi der løber et kommunalt varmerør lige under, så en madras og en sovepose, så kunne de vel klare sig. Og vores garage er pæn og ryddelig.
Rikke og sparky Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden Sparky søger en passer et par gange i ugen, skriv hvis du er interesseret. (herningområdet)
Tøj til høje kvinder - Your Highnes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heysa hvad farve er dine gummistøvler |
Sune |
22-02-2007 17:35 |
|
Bimsemor Jeg kan godt høre at du ikke rigtigt har forstået alvoren af at være strandet på en motorvej hvor du ikke kan komme vide ... Når falck og politi ligefrem må opgiver redning er det jo nok ikke bare tale om en helt almindelig og banal situation! Tror du virkeligt det er for sjov at politiet opfordre strandede folk til at søge ly hos nærmeste beboelse? Er der tilstrækelig med sne man ikke have motoren tændt ... og dermed ingen varme i bilen. temperaturen vil hurtigt falde til under frysepunktet! tjahhh det er en livsfarlig situation da det er svært at holde varmen i sådan en situation. Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| misssxfgkjdh |
Logio |
22-02-2007 17:38 |
|
Fejskov; Næh, der står mange tasker på hylderne, og det er mine, lissom lejligheden. Derfor mit valg. Du kan lukke folk ind i dit hjem, det rager mig faktisk. Jeg ville ikke gøre det.Dels for at tage vare for min egen sikkerked, og mine dyre ting. Man får ikke erstatning hvis man selv har lukket tyven ind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville uden |
sugarpop ♥minimule♥ |
22-02-2007 17:41 |
|
tvivl åbne mit hjem for dem der skulle havde bruge for det.. selv om jeg bor alene med 2 børn, for er det som nu, ja så render folk jo ikke lige afsted med det ene og det andet, men jeg ville da tage begge børn ind i mit eget soveværelse og hygge med dem i sengen..
Formand for foreningen Minimule-Danmark for alle der er max 110 i stg. Læs mere på www.minimule.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De er røde |
bimsemor |
22-02-2007 17:45 |
|
Ja, det kan blive koldt, men jeg tror ikke man dør, fordi man skal sidde i 2-3 graders frost. Gu fryser man og måske blir man syg, men jeg tror ikke man dør af det. Gør man det, var man alligevel for svag til at gå rundt og lede efter et sted, man kunne komme ind.. Tror jeg. Desuden kører man vel ikke rundt i en varslet snestorm uden at være forberedt, for så er man sgu da godt dum. Det er muligt man bare skal et sted hen, selv om sneen vælter ned, men man forbereder sig vel med tæpper ol.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil du lukke en fremmed ind? |
|
|
Ja, det ville jeg da!! Ligesom jeg også regner med/ håber på at blive lukket ind/få hjælp, hvis jeg en dag skulle stå i samme situation.. Naiv tanke? Muligvis 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Logio vil du så |
Sune |
22-02-2007 17:55 |
|
Ligio Så svar mig lige på en ting, vil du så hellere lade folk fyre ihjel idenfor din dør? Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Logio og de dyre tasker |
Sune |
22-02-2007 18:14 |
|
Logio Når du nu er så paranoidt bange for dine åhhh så dyre tasker, hvordan kan det såvære du ligefrem skilter med hvilke store værdier du ligger inde med i dit hjem. Det ville nok ikke tage specialt lang tid for en tyv at finde ud af hvor du bor! Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da helt op |
|
|
Sune... hvem pokker har tisset på din sukkermad i dag...?? Du skriver at jeg har så stor uvidenhed omkring lovgivning og dine indlæg?? Hvad er det for en gang pladder at lukke ud? Jeg spurgte efter hvilken lov du henviste til og det gør mig straks til uvidende...?? Tsk tsk... Og den lov der så blev henvist til, synes jeg bestemt ikke viser at jeg kan blive straffet hvis jeg ikke lukker en fremmed ind i mit hjem der er kørt fast på vejen... Og mht uvidenhed omkring dine indlæg, ja så kan jeg jo bare læse her i tråden... Er de indlæg ikke negativt ladet, tjah... så vil jeg nødig læse dine indlæg når du mener at de er..  Det er muligt at DU besidder en stor viden omkring love og regler, men det ville nu klæde dig, at formidle din viden på en pænere måde frem for at virke nedladende og fordømmende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oberskrift |
|
|
Om jeg ville?? Det ved jeg skam ikke, men problemet er nok størst om min hund ville tillade det Han er ikke så syg med fremmede personer generelt så jeg er ikke sikker på at det ville være en særlig god løsning.
Mvh Heidi, hestene og hundene. Wee jeg får snart min nye Amerikanske colliehvalp fra www.lassie.dk Klikkertræning - en fantastisk træningsmetode!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ret skal være ret ... |
Lisbeth Sejberg |
22-02-2007 19:23 |
|
... så skyd ikke på Sune for et link, jeg satte ind til Straffeloven. Sune er det den § du havde i tankerne?? Om det er livstruende eller ej, hvordan ville i så føle jer, hvis i var fanget i sneen, havde kæmpet jer frem gennem snedriverne og så blev afvist ved det eneste hus i miles omkreds?? Mvh. Lisbeth
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !! NEJ TAK til passiv rygning .... OK til passiv prutning Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hiuohiougoi |
Logio |
22-02-2007 19:24 |
|
Sune; Du er da simpelthen så snotdum at høre på. Hvis der blev brudt ind og stjålet i mit hjem, ville jeg få erstatning. Mine "ihh og ååhh så dyre tasker" føler jeg en misundelse over min rigdom? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for meget |
|
|
så blev endnu en tråd drejet hen i personlig nedgørelse... Helt ærligt, man kan godt diskutere uden at være uvenner. Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor mange tråde tager drejninger der går på personer istedet for at holde sig til emnet. Vi er alle glde for at benytte dette forum, så det er hver især vores ansvar at holde sobre debatter, som jo netop bliver debatter når der er forskellige synspunkter om et givent emne. Hvorfor nogle så absolut skal hakke ned på ting der divergerer fra egne synspunkter, er mig en gåde. Tankevækkende er det tillige at det ofte er den samme skare der farer til disse usaglige, og i mine øjne, barnagtige "diskussionsformer".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, jeg |
|
|
ville lukke en fremmed ind i mit hjem, og min kærest blev lukket ind i et hjem i går nat da vores bil sad fast, her fik han ikke bare lov at låne en skovl, men har fik også en kop kaffe og de forsøgte at hjælpe ham fri, de mennesker fortjener, og får en af de nærmeste dage et par flasker god rødvin, for hjælpsomme sjæle kan man ikke få for mange af, ligeledes idag hvor vi skulle have trukket bilen op ad en grøft fik vi hjælpe fra en bekendt der smed alt hvad han havde i hænderne og lagde sin traktor til... Jeg er dem alle dybt taknemlige, og det er svært at gøre gengæld, tak er i disse situationer kun et fattigt ord. Og en lille sidebemærkning; jeg syntes sgu det er flot man kan have så dyr en taske samling når man er på SU... Bare en tanke, du må være ufattelig god til at spare op eller speed studere så der er tid til et fedt fritidsjob... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
|
|
Jeg skyder nu ikke på Sune pga dit indlæg...  Men som jeg også skrev i mit første indlæg, så ville jeg da selvfølgelig lukke én ind og byde på noget varmt at drikke hvis vedkommende var kørt fast med sin bil og ikke så nogen anden mulighed. Alt andet synes jeg er umenneskeligt. Jeg synes bare, at den paragraf du henviste til er lidt kringlet, for iflg den synes jeg ikke det fremgår at jeg ville blive straffet hvis jeg ikke ville... Og så reagerer jeg på at Sune kalder mig for uvidende pga af dette. Det synes jeg både er nedladende og negativt... Og derfor reagerer jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Logio... |
HeidiZ |
22-02-2007 20:53 |
|
Hvis du er så rig, så har du vel også råd til at købe nogle nye tasker, hvis de skulle blive stjålet??!!! Utroligt som nogle mennesker sætter materielle ting højre, end andre mennesker? Det er sgu da i den grad skræmmende!! Håber du bliver mere fornuftig med alderen.
Ja, selvfølgelig ville jeg lukke en person ind. Alt andet ville da være dybt kriminelt. Jeg ville godt nok blive MEGET ked af, det hvis jeg var blevet afvist da. Også hvis jeg var mand, med skæg og gule tænder!
-HeidiZ  ***
You need to feel alive - to stay alive
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Eva ♥Aslan♥ |
22-02-2007 21:01 |
|
Tror jeg faktisk. Ville bliver herre skræmt ... "...Undskyld må jeg låne telefonen?" Mig "MOAAR!!!" Man ved aldrig helt hvem det er og hvad folk vil. Det kan sagtens være nogle forbrydere. Ellers tak til dem 
M.V.H ♥ evA med sin Aslan ♥ ♣ What does it matter to you anyway ? - Everything ! ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg beklager meget |
|
|
men jeg tror ikke jeg ville lukke en fremmed ind hvis jeg var alene hjemme med min datter. Men ehrude hvor jeg bor er vi sjældent alene, da der bor flere på ejendommen. Så et eller andet skulle vi da nok kunne tilbyde en strandet... Men jeg synes nu ikke man skal lukke op for hvem som helst ligegyldigt hvor hjerteløst det må lyde.
Er konverteret til western Og den nye mule er i stald
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| houhioygyu |
Logio |
22-02-2007 21:04 |
|
Nu var det jo også mest for sjov, fordi Sune var så åbenlyst børnefornærmet at høre på. Nej, jeg lukker stadig ikke nogen ind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg beklager meget |
|
|
men jeg tror ikke jeg ville lukke en fremmed ind hvis jeg var alene hjemme med min datter. Men ehrude hvor jeg bor er vi sjældent alene, da der bor flere på ejendommen. Så et eller andet skulle vi da nok kunne tilbyde en strandet... Men jeg synes nu ikke man skal lukke op for hvem som helst ligegyldigt hvor hjerteløst det må lyde.
Er konverteret til western Og den nye mule er i stald
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med at svare |
Sune |
22-02-2007 21:44 |
|
Logio Hvad men at du startede med at svare på det jeg spurgte om! istedet for at snakke udenom! vil du så hellere lade folk fryse ihjel udenfor din dør? Må tilstå at jeg efterhånden kun kan grine af dig, at jeg skulle være misundelig over din rigdom ... no way for jeg har ikke det store behov for materalistiske goder! Men hvor er det da trist at en halvdum gymnasietøs har behov for at afstive sin mangelde selvtillid med tasker for 70.000 kr og så enda prale med hvor rig du er ( ligefrem at kaldet det rig er måske så meget sagt), gud vor er du da bare ynkelig at høre på! Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uehfigfoyr |
Logio |
22-02-2007 21:58 |
|
Haha kom igen Suna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det må være |
HeidiZ |
22-02-2007 22:18 |
|
svært at leve, og være så parnoid at tro, at alle vil gøre en noget ondt 
-HeidiZ  ***
You need to feel alive - to stay alive
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heidiii |
Logio |
22-02-2007 22:24 |
|
Jeg GENTAGER lige det du åbenlyst ikke har læst; "Vi gør jo ikke alle danskere til psykopater og voldsmænd, men det findes, og jeg tager, som andre, nogle forholdsregler for mit eget og mine kæres liv."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| paranoia |
|
|
citat HeidiZ: "...svært at leve, og være så parnoid at tro, at alle vil gøre en noget ondt " bare fordi man er paranoid kan der jo godt være nogen efter een... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis der om lidt |
|
|
stod en mandsperson uden for min dør i det her skrækkelige vejr og sagde, han var langt hjemmefra og var kørt fast - ja, så ville han få gæstesengen, noget at spise osv. Jeg ville ringe til min mor og sludre og i en parantes fortælle at jeg havde "gæster" og jeg ville smse naboen det samme! Så hvis jeg blev myrdet havde de noget at gå efter *ggg*
Mvh Christina & Prinsesserne ♥ Skrydenlyst ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snevejr |
bimsemor |
23-02-2007 09:05 |
|
Ja der er mange måde at takle det på.. Jeg tror bare ikke, de fleste af os præcis ved, hvordan vi ville reagere, før vi vitterlig har stået i situationen. Vi vil garanteret alle lukke op for en familie med børn, men når det nu, som tråden startede med, var en skummelt udseende mand.. Ja så er vi forskellige. Mange af os har gode eller dårlige oplevelser omkring fremmede og det præger klart vores måde at reagere på. Om der er en rigtig eller forkert måde .. tja.. åbenbart hvis man læser indlæggene.. Så er det jo også rart, lige at kunne pudse glorien og sige ja selvfølgelig vil vi hjælpe.. For vil vil jo helst alle sammen være gode mennesker, der hjælper andre i nød.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op med det pudse glorie snak ... |
Lisbeth Sejberg |
23-02-2007 10:42 |
|
... har man nu ikke lov at være ærlig længere  Os der ikke er bange, skal vi gå og pakke vores meninger ind, for ikke at støde pyllerhovederne og give dem dårlig samvittighed?? Nixen bixen om jeg gider det fis  Mvh. Lisbeth
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !! NEJ TAK til passiv rygning .... OK til passiv prutning  Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snevejr |
bimsemor |
23-02-2007 10:57 |
|
Nej altså Lisbeth.. Rolig nu.. Dette var ikke ment som en fornærmelse.. Derfor en smilende engel..  Jeg vil personligt gerne selv gå rundt og tro, at jeg er parat til at hjælpe hele menneskeheden, hvis muligheden bød sig.. Men ville jeg nu også, hvis jeg stod i det..?? Jeg må ærligt indrømme at jeg ved det ikke. Det var sådan det skulle forstås..  til alle Jer, der ærligt ikke behøver at tænke over det, der bare ved hvordan I vil reagere.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror at alle |
|
|
vil lukke nødstedte ind hvis man kom i den situation.. hvem kan sige nej til en frysende mand, kone eller familie. Det tror jeg ingen kan hvis man stod i situationen, men kan tro at man ikke vil lukke dem ind, men jeg tror man gør. et blik ud i snestormen vil da gøre at man ikke smækker døren i. Vi alle kan komme ud for at få brug for hjælp. Jeg ville måske være bekymret hvis jeg boede et meget øde sted, men vi bor heldigvis i en lille landsby . hvor vi er en del huse. Alle dem der siger nej, jeg tror også at de ville lukke en nødstedt ind hvis situationen kom. Og jo man kan godt fryse ihjel i få graders frost. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejhej |
|
|
Hvis der stod en uden for min dør, ville jeg ikke tøve tre sekunder med at lukke vedkommende ind i varmen. Og ja personen kunne selvfølgelig for lov til at overnatte til vejene igen var trygge at køre på - jeg ville nok låse døren ind til mit eget værelse for en sikkerhedsskyld, men jeg ville ikke afvise nogen ved min dør, når de har brug for hjælp. Dertil er jeg for godt opdraget... Har selv været ude igår og ikke kunnet komme hjem, der var der en mægtig flink ældre mand der kørte ind til siden og spurgte om jeg ville have et lift ind til byen.. Ja tak Ellers havde den stået på en god halvanden times vandring.. Forsøgte endda at give ham penge for ulejligheden men det afslog han, han var kun glad for at kunne hjælpe!!! Og jeg har aldrig i mit liv blaffet, og gjorde det hellere ikke igår, han kørte af egen fri overbevisning ind til siden  Gid der fandet flere mennesker der var så hjælpsomme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja da! |
|
|
Jeg vælger at tro på det bedste i folk, så jeg ville til enhver tid lukke en nødstedt person ind - også selv om han var alene, og ikke lige var på listen over "Verdens 10 mest sexede mænd"!  Men sandsynligheden er jo nok ikke så stor i en 3.-sals lejlighed på Frederiksberg. Jeg synes det er SØRGELIGT, så mange fordomme folk herinde har imod fremmede mennesker...  Og til dem, der seriøst tror, at man ikke er i livsfare, hvis man kører fast og sner inde i sin bil: I TAGER ALVORLIGT FEJL!! Der hvert år folk, der dør af kulde i fastkørte biler rundt omkring i Europa, fordi de bliver underafkølede. Legemstemperaturen skal ikke falde til mere end 35 grader, før reflekserne bliver nedsat, og folk begynder at handle mindre rationelt. Fænomenet hedder også Hypotermi, og det kan I blandt andet læse om her. Nedkøling sker ekstremt hurtigt, hvis det blæser. Det kan godt være, at det kun fryser 5-6 grader, men i en snestorm med kraftig blæst, vil chill-faktoren gøre, at det føles som minus 15-20 grader! Er man så også blevet våd, efter at have været ude for at prøve at grave bilen fri af sneen, så er det meget værre. Overnatte i bilen - right! I vil i bedste fald være meget kolde næste morgen, i værste fald døde! Og danske bilister bliver vist ALDRIG så fornuftige/forudseende, at tæpper og sneskovl er en naturlig bil af bilens udstyr... Pas nu på hinanden, derude i sneen!  Hilsen Annelise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja selvfølgelig |
|
|
vil jeg da byde selv en skummel udseende mand i nød indenfor til noget varmt at drikke, tørt tøj og en soveplads. Også selv om det ikke er snevejr. Jeg tror det er meget begrænset hvor mange voldtægtsforbrydere, mafiabander og rapsebrianer der er på spil i sådant et vejr. Og så hviler jeg sgu' så meget i mig selv at de fleste med skumle hensigter skrubber af inden de overhovedet kommer indefor min dør. Og hvis der forsvandt en ting eller to har de nok mere brug for det end mig så tror jeg sgu' jeg overlever. Til gengæld synes jeg personligt det er til at brække sig over at folk vil tilbyde en garage eller lign. eller alternativt smække døren i. Vi har det vist for godt i lille Danmark når vi ser det helt naturlige i at smække døren i hovedet på folk i nød. Bvadr. Og nu slutter jeg, for jeg kan mærker jeg hiver grovfilen frem lige om lidt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det ville jeg |
Frejamusen |
23-02-2007 13:40 |
|
- da jeg selv har prøvet at strande på vejen ganske få km fra hjemmet dog uden mulighed for at kunne gå hjem. Men hvis der ikke var snestorm ville jeg nok have betænkligheder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eatrvefwer |
Gitte C (Gila) |
23-02-2007 14:00 |
|
Ja, jeg ville byde den skummelt udseende mand indenfor, låne ham en telefon, så han kunne ringe til Falck og dem, der bekymrede sig for ham, dele min aftensmad med ham og smide en af ungerne ind på sofaen, så han kunne få sin nattesøvn i fred og ro. - om jeg så er naiv, fordi jeg ikke regner med, at den skumle mandsperson vil benytte sig af min venlighed - det kan da godt være - men selv skumle personer, har vel ikke skummelheds-trang hele tiden?!  - Hvis jeg var den mindste smule utryg ved ham, ville jeg nok ringe til "nogen", og flette ind i samtalen, at jeg havde en stakkel ved navn xxx overnattende, fordi han var kørt fast med sin lyseblå volvo... - mens han hørte samtalen selvfølgelig! Så ved han nemlig, at nogen har et par oplysninger om ham, hvis skummelheden skulle overmande ham, så han påtænker at myrde os alle sammen med koldt blod, mens vi sover ...!! 
Gitte C www.gila.dk Salg, udlejning & reparation af hestetrailere Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fremmede |
smukke-ped |
23-02-2007 14:19 |
|
ja jeg ville nok lukke en stakkel ind,hvis en sådan en en dag havde brug for det... selv om jeg har både nullermænd,dyre tasker og en næsten ny thermokande...så hellere lade dem rende med det,end eventuelt have på samvittigheden at en person jeg kunne have hjulpet,måske er død af kulde,ender op med lungebetændelse eller skal vente 20 timer i sin bil på hjælp.. men jeg har ikke prøvet det,så måske reagere jeg slet ikke som jeg tror.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mænd... |
|
|
Man kan vidst forsigtigt konkludere at MÆND ikke skal begive sig ud i snestorm alene - de er farligt for de får ingen hjælp  Jeg havde jo en strandet gæst i går, han var rigtig taknemmelig over husly og bestemt ikke farlig. Da han havde sundet sig nogle timer blev han ordentligt klædt på, inden han selv valgte at gå de 5-10 km han havde hjem. Jeg er sikker på at han leverer kludene tilbage - og gør han ikke så betyder det da ikke en fis. Det er jo bare klude altså. Conni
|
|
|
|
|
| Logio.. |
|
|
Du er da selv så snot fornærmet og dum at høre på at det næsten er synd for dig.. Det må dælme ikke være rart at være så rig også alligevel ikke ville hjælpe folk i nød.. Jeg vil give Sune (som sikkert ikke er misundelig, da han sikkert også kunne købe tasker for 70.000 ).. Selvfølgelig ville jeg lukke folk ind..
Krone og bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Midtjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| morsomt |
smukke-ped |
23-02-2007 14:54 |
|
Annemette...LOOOL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annemette, logio og... |
|
|
... hvem der ellers kører i samme rille. Synes i ærligt talt ikke snart i skulle stoppe den tone, og finde den sobre debat frem. I hakker løs på hinanden, og himler op over "den andens" tone, men selv i samme tone, så for mig er i ikke et hak bedre end det i hakker ned på. Jeg synes at i skal grave den stridsøkse ned igen, så denne tråd ikke ender som et utal af andre tråde, med personlige angreb, fornærmelser osv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej hvor er i grove.. |
|
|
... først må jeg lige erkende at jeg ikke har læst alle 106 indslag i denne tråd. Men a henvise et fremmed menneske i nød til et skur på gårdspladsen, en campingvogn eller stalden for den sagsskyld. Det kunne jeg alligevel aldrig finde på. Selvfølgelig ville jeg nu nok kigge personen lidt an inden jeg lukkede ham ind, men realistisk set var det nok ikke i sådan et svært fremkommeligt vejr at folk med skumle bagtanker ville kæmpe sig gennem snedriverne for at gøre deres ugerninger. Var vejret anderledes ville jeg måske være mere skeptisk.
Med venlig hilsen Winnie Selskab søges i stalden og på rideture Se mere på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg håber da godt nok |
|
|
aldrig jeg strander og skulle bede om hjælp hos nogle af jer her. Eller gru og ve - hvis min mand strandede alene - tænk hvis han frøs ihjel fordi ingen ville lukke ham ind og gjorde mig til enke og vores 2 børn faderløse. Og han ser ikke skummel ud, men med den realitetssans nogle har her - vorherrebevares - så kan man frygte det værste. I røg sgu' ned på B-holdet venner. Christ. Jeg troede helt ærligt sådanne nogle ridepiger som os havde lidt mere medfølelse. Og hvis der er en der banker på vores dør ved jeg at jeg lukker op uanset hvad - for her behandler vi vores medmennesker ordentlig. Men jeg er også opvokset på landet uden for meget kulilte i lungerne - det sætter sig på hjernen...Så kom grovfilen frem alligevel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Joeh... |
|
|
Jeg er også flov over at være dansker/menneske generelt - men det er mest af alt fordi jeg også ville være betænkelig ved at lukke en fremmed mand ind i mit hus. Det er ikke mig selv jeg er flov over, men de mange ubehagelige mennesker man hører om, der gør det svært for de almindelige mennesker at blive hjulpet i en snestorm. Selvfølgelig vil jeg da have trang til at hjælpe uanset hvad, MEN jeg vil ikke bare lukke enhver ind uden at have mine betænkeligheder. I lige min situation ville jeg henvise til hovedhuset, hvor jeg er sikker på at de ville lukke enhver ind. De er også så mange desto flere mennesker derinde, og en anden mand. Det kan ikke være rigtigt at man skal have på puklen fordi man ikke føler sig tryk - alle har da lyst til at hjælpe, men folk er forskelligt indrettet, og det er ikke forkert af hverken den ene eller den anden. Ifølge min overbevisning om ikke andet.
Vickie JEG ER IKKE TIL FARVER  Indehaver af HVID araberhoppe, SORT hund og SORT kat. Rosinen i pølseenden, og kælepot udover alle grænser; containerkatten og den er GRÅ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lukke fremmed ind |
|
|
Jeg ville ikke lukke en fremmed ind som påstod at personen var strandet. Dog ikke fordi jeg ser farer ved alle personer, men her hvor jeg bor vil jeg sætte et meget stort spørgsmåltegn ved rigtigheden ved det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michael.. |
|
|
Og hør dig selv nu  Ligemeget, jeg skal nok blande mig udenom diskutionen nu, jeg kan bare ikke forstå hvorfor Sune ALTID skal svines til, hvis folk gad læse hvad han skriver, så er der faktisk rigtig MEGET godt imellem..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annemette |
|
|
ja jeg har hørt mig selv nu, jeg retter en generel kritik til tonen, uden personlige angreb hvor der nedgøres på personers sociale status, om de er snotdumme og den slags. Jeg kan sagtens forstå at du bliver irriteret over personer bliver svinet til, i dette tilfælde Sune, jeg har det på nøjagtig samme måde, men jeg synes ikke at det er i orden med personlige angreb. Når det så er sagt, så må det være op til den bruger der bliver tilsvinet, at træffe de valg som kan afhjælpe dette. Selvfølgelig skal man da yde sin støtte, hvis man føler at det er på sin plads, men man bliver nødt til at bevare den sobre tone, for ikke at det skal ende i et mudhuggeri. Naturligvis skal du da ikke trække dig ud af diskussionen, det er ikke det mit indlæg var tilstilet, men blot at hæve den generelle tone til en mere lødig debat. Debat skabes ikke af at folk er eninge, men at man har forskellige synspunkter, som jeg skrev i et tidligere indlæg, man kan godt være ueninge uden at være uvenner.  Skal vi ikke bare lade den ende her, og komme videre med debatten? Du skal naturligvis skrive et svar tilbage på dette hvis du vil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michael & Annemette |
Sune |
23-02-2007 17:12 |
|
Så I to kamphaner må vi så lige få kammertonen her i debatten  Rigtigt god dag til Jer begge to. Hilen Sune PS: tak for de pæne ord Annemette!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| såså Sune |
|
|
du kan vist ikke din biologi, det må være kamphane og kamphøne  og iøvrigt en rigtig god dag og week-end til dig også.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michael.. |
|
|
Nej, jeg skriver ikke mere, vil nødigt skabe mere uro.. Diskutionen handler om nødstedte fra nu af  God weekend til alle..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|