Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

julehjælp - erfaringer???
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 18:07

Hej alle H-ænder...

nogen der kender til at søge om julehjælp?

Jeg har for første gang i år søgt julehjælp, men har endnu intet hørt, og er ikke helt klar over hvordan tingene fungere.

hvis man intet har hørt endnu, vil det så sige man ikke har fået noget?

MVH. Britt Lynnerup.

Den 11 feb. blev jeg mor til verdens skønneste datter.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 18:26

Har desværre ingen erfaring, men måske kan du finde svar her

www.heste-nettet.dk/forum/1/2018859/ 2018859/

Mest vindende ekvipage dressur hest 2008 RHO

www.rideklubbenhammelev.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er vist......
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 18:28

noget med at det først er endelig besluttet d. 19 eller 22. eller sådan noget. Det er ret sent har jeg hørt.

Hilsen Helle.

Glædelig jul til alle...

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 18:31

Jeg tror ikke folk som ejer hest eller heste vil modtage julehjælp, tror de prioterer folk som har absolut ingenting.

Så hvis jeg var dig ville jeg ikke regne med det :)

Men glædelig jul alligevel

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 19:07

Hestene er der heller ikke råd til, den ene skal væk, og den anden venter vi på afgørelse om den skal aflives eller ej.

de står lige nu hos en veninde hvor jeg p.t. ikke rigtig betaler noget.

MVH. Britt Lynnerup.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 19:09

Du kan læse om min situation her hvis det har interesse...

www.heste-nettet.dk/forum/1/2024156/ 2024156/

MVH. Britt Lynnerup.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 19:11

Jeg tror at de forskellige organisationer har bestemte datoer for hvornår det bliver bliver afgjort hvem der får og hvem der ikke får.

Så prøv at undersøg hos dem du har søgt hos hvornår deres "frist" er.

Kan huske dem der var i Go'Morgen Danmark ville få svar d 20, men jeg kan godt nok ikke lige huske hvilken organisation det var de havde søgt hos.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 19:29

Ja så er der jo stadig lidt håb for at jeg måske kunne være blandt dem som får en lille smule :-)

tusind tak for svar alle sammen :-)

MVH. Britt Lynnerup.

0
0
Svar på denne tråd

julehjælp
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 19:39

Jeg hørte i radioen igår eller idag at der er rigtig mange der har søgt julehjælp, og de selvfølgelig prøver at hjælpe så mange som muligt, men de prioterer børnefamilier højest. Håber du får

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Glædelig jul og godt nytår

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Heidi..
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 19:48

åh det ville bare være skønt... nu når vi var så tæt på den 24. troede jeg faktisk at løbet var kørt, men hvad jeg kan forstå så er det omkring den 20. man får besked... så der er lidt håb endnu :-)

Tak for dit indlæg... det var en opmuntrende nyhed :-)

MVH. Britt Lynnerup.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 23:04

alt efter hvor du søger er der forskild på hvornår du senest skal have svar :-)

fx frelsens hær får du svar fra senest idag (den 14) og har du intet hørt pr brev har du desværre ikk fået.

Hvis du har søgt ved kommunen får du svar senest den 20.

Har kun søgt disse to steder i år og har fået svar fra frelsens hær om at vi får :-) mega dejligt! fra frelsens hær får vi (her på fyn) ca 20 kg forskilligt mad :-)

Ved kommunen (fyn) får man 3 gave kort. 1 til Fætter br på 500kr, 1 til en sports butik på 500kr og et til Spar på 500 kr dog kan man IKKE købe alkohold eller tobaksvarer der hvilke jeg synds er KANON! selvom jeg selv er ryger ;-) samt du skal købe for hele beløbet da du ikk får rasten udbetalt

løsdrift nær ullerslev skriv pb..

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 23:23

Forstår ikke lige debatten...

FOLK I NØD ??? (HVEM ???)

Vh. Jill

hvert græsstrå har sin egen dugperle

0
0
Svar på denne tråd

Det undrer
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 07:53

faktisk også mig hvordan man kan være ryger, og så stadig få hjælp?

Altså en ryger bruger nemt 500-1000 kr om måneden på cigaretter.

Men det er nok bare noget jeg ikke forstår...

Nu med lillehesten kåret i DH.

Små wrapballer sælges til billige penge

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 10:17

Jeg kan nok ikke nå det til jul, men hvis det har interesse vil jeg meget gerne benytte nogle af mine mange stofrester til at sy et babytæppe til din datter.

Ellers sender jeg dig mange varme tanker og ønsker dig en rigtig dejlig jul trods alt.

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

hmm..............
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 11:24

nu er det jo så ikk forbudt at være ryger ;-)

og derimod går jeg ikk i byen og meget andet så en lille "glæde" i mit liv er vel mit problem.

kan ikk se hvorfor jeg ikk skal have ret til at få julehjælp bare fordi jeg ryger

løsdrift nær ullerslev skriv pb..

0
0
Svar på denne tråd

Jamen det er da også ......
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 12:47

...... så synd for de stakkels rygere

Tænk hvis de puttede "rygepengene" i et syltetøjsglas hver måned i stedet for ??

Sikke en masse dejlig mad de kunne købe til deres børn så for de penge.

Der er et ord der hedder PRIORITERING kære rygere, prøv lige at tænke lidt over det.

Mvh. Gammelnok

Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det

0
0
Svar på denne tråd

Gammelnok
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 12:55

Det var da noget mærkeligt noget at skrive. Rygere har deres last, ligeså vel som f.eks. kaffedrikkere har eller alkoholikere.

Jamen det er da også så synd for de stakkels kaffedrikkere/alkoholikere

Tænk hvis de puttede "kaffe/alkohol-pengene" i et syltetøjsglas hver måned i stedet for ??

Sikke en masse dejlig mad de kunne købe til deres børn så for de penge.

Der er et ord der hedder PRIORITERING kære kaffedrikkere og alkoholikere, prøv lige at tænke lidt over det.

Så kan man fand*me snakke om generalisering! føj, siger jeg bare.

.. Trine ..

Samson <3

0
0
Svar på denne tråd

Det er da muligt ......
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 13:58

..... det lyder langt ude med det forslag, men kom ikke til mig og klynk, hvis du virkelig røg 60 smøger om dagen og ikke kunne forstå hvorfor pengene ALDRIG slår til.

Mvh. Gammelnok

Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det

0
0
Svar på denne tråd

Henstilling
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 15:35

Benyttes denne tråd til at fortsætte hetzen mod Britt ♥Estepona♥ fra hendes slettede tråd, vil denne tråd blive låst og advarsler vil blive uddelt.

Mvh

heste-nettet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ryger ...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 15:41

Nu koster en pakke cigaretter, hvad 28-35 kr pr pakke , mange ryger en om dagen ... det er 30/31 * 28-35 kr = 840-1085 pr mdr

En pose kaffe koster , hvad 20-30 kr alt efter mærke og man drikker sådan en pose på , hva en-to uger ... som er 60-120 pr mdr.

Nu ved jeg ikke det her fordi jeg hverken ryger eller kaffedrikker eller alkohol. Så ved ikke hvor meget kaffe der ryger hos en kaffe drikker.

Men jeg synes også at når folk beklager sig over de ingen penge har og ryger .... jamen så hold med at ryge ! Så har man lige mere at gøre med

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 15:45

Britt: Nu er den anden tråd jo blevet slette og dette indlæg skal altså ikke opfattes negativt.

Er det Estepona, som er den syge hest? og såfald, hvad fejler den? Den er simpelthen så fin at se på på dine billeder :)

Derudover vil du så ikke være sød at fortælle alle os, som har fulgt med i den anden tråd, hvordan det hele hænger sammen? Fx det med den der sadel til 5000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

prøv nu liige
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 15:54

tænk engang hun tillader sig at ha en last og samtidig at bede om hjælp for det burde hun ha tænkt på før hun startede og tænk at hun tillader sig at være menneske når hun burde kunne bevise at hun intet har så kan det være at hun fortjener sympati ... Britt har intet at forsvare over for nogen og hun har intet at forklare tænk at hun gerne vil ha et tåleligt liv med nogle af de ting vi andre tager for givet nej nej det er ikke i orden for hvis man bedre om hjælp så skal man blotlægge sin sjæl og så skal kunne vise sort på hvidt at man ingen laster har og at man intet har tilbage ,,, jeg behøver ingen forklaring hun har min sympati... vil lige indskyde at jeg ikke ryger så jeg prøver ikke at forsvare det men jeg ved at man skal ha lov til at være menneske selvom man er på røven det er det eneste man har tilbage *S*

Mvh Ditte og familien :-)

Man siger tiden læger alle sår, men ikke dem man har tilføjet andre.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 17:40

Nu fik jeg godt nok lige en advarsel for mit tidligere indlæg, men Britt - det er altså ikke fordi jeg forventer eller mener, at du skylder en forklaring - personligt synes jeg bare, at det ville være rart at vide, at os, som har støttet op omkring dig, har ret i det:) Også for din egen skyld så ingen tror, der er skumle bagtanker med dit indlæg :)

Det er ikke for at være streng eller køre en personlig hetz eller noget andet der ikke falder i god jord hos somme og visse :)

0
0
Svar på denne tråd

123456654
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 17:54

Fik du virkelig en advarsel? Det er simpelthen for langt ude. Nogle gange bliver man lidt fortivlet, det er så frustrende at følge med i debatter for at de så enten bliver slettet eller låst. Så er der bare ikke særlig meget ved at være på et debatforum mere!!!

- HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 18:02

Hehe ja :) åbenbart så fører jeg den personlige hetz videre.. hvordan de end kan udlede "personlig hetz" fra mit indlæg, det fatter jeg så ikke helt, men nu har jeg også spurgt :)

0
0
Svar på denne tråd

EmilieBA..
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 19:56

Er du en af dem der også kommer på Hygge-debatten.dk..?

For så kan det måske være derfor, efter hvad jeg kan forstå derinde ihvertfald..

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 20:01

nej det er jeg ikke. og jeg forstår ikke helt dit spørgsmål :) har kun deltaget positivt i den nu slettede tråd..

0
0
Svar på denne tråd

alle sammen...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 20:09

Jeg har ikke været på min computer hele dagen, og har derfor ikke set hvad folk har skrevet i den anden tråd, og vidste heller intet om at den var blevet slettet... men det kan jeg så se nu.

Jeg skal lige pointere at jeg ikke er ryger :-)

Jeg skal også sige at jeg slet ikke er ude på at score noget som helst, hverken penge, gaver eller lign... jeg havde bare brug for luft i min trælse situation og evt. lidt støtte fra andre i samme situation.

Det er nemt at dømme når man ikke selv sidder i det, og jeg kæmper alt hvad jeg kan for at få tingene til at hænge sammen.

jeg tog mange af de gode råd til mig som jeg fik igår og jeg har brugt meget af dagen på at prøve at løse mine problemer.

jeg skal ned i banken i morgen, så vi kan få lagt et nyt og nogenlunde holdbart budget til når vi skal flytte m.m.

vi har fået leveret noget træ fra nogle rigtig søde mennesker, så nu har vi varme igen... vi har fået lov at flytte ind i det nye lidt før tid, og vi har fået mulighed for at låne en campingvogn.

hestene står lige nu ganske gratis hos en sød person, og min trailer er muligvist solgt fra på mandag.

mad har vi stadig ikke meget af, men vores datter får det hun har brug for både her og i vuggestuen, vi andre sulter lidt, men det er vigtigst med hende.

jule hygge/slik samt gaver bliver der ingen af i år, men vi har hinanden og det er det der tæller... så må vi få en bedre jul næste år.

julehjælpen har vi søgt på kommunen som er i form af 3 gavekort... vi får svar den 20. kan jeg forstå så det glæder vi os til, og håber der er faldet lidt af til os, så vi måske kan få lidt juleslik og købe et par gaver til vores pige.

jeg skrev indlægget fordi man bare lige pludselig syntes man rammer bunden og har brug for at dele det med nogen, igår da jeg skrev syntes jeg bare at alt var så håbløst, men med lidt hjælp, gode ideer, varme i huset og lign, så er humøret bedre idag, og jeg ser mere lyst på det hele :-)

tak til alle der skrev og gav et par gode skulderklap og opmuntrene ord med på vejen.

god jul til alle :-)

MVH. Britt Lynnerup.

0
0
Svar på denne tråd

skønt at høre
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 20:18

det lyder som om du er ved at få styr på tingene og dejligt at der er så mange søde mennesker der hjælper jer jeg håber at kommunen får taget sig sammen og hjælper jer men prøv nu alligevel at snakke med jeres lokale præst

kram og varme tanker til dig og din lille familie :-)

Mvh Ditte og familien :-)

Man siger tiden læger alle sår, men ikke dem man har tilføjet andre.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan oplyse om
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 05:59

Da jeg i sin tid fik julehjælp- at intet gik til smøg og sprut.

Men man skulle bruge 1000 kr i et supermarked- efter kommunens valg.

Første gang gik vi og regnede og regnede- og fik 50 øre til overs. Dem skulle vi bruge! Da der ikke var noget i hele SuperBest, der kun kostede 50 øre- slap vi.

Da var jeg så meget på knæene. Det er anstrengende at SKULLE købe for et beløb- og slæbe varerne hjem. I bussen.

Næste år fik vi valgfrit- med vores hjemmehosser- meget mere ro på- og 3 supermarkeder. Der var et valg.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Xtiny ....
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 08:41

Da var jeg så meget på knæene. Det er anstrengende at SKULLE købe for et beløb- og slæbe varerne hjem. I bussen.

Xtiny: Mener du virkelig dit ovenstående indlæg seriøst ???

Hilsen Winnie
- nu uden Zadeek ox... snøft
-men stadig med familiens maskot Møller.
.
Fransk Bulldog - en rigtig klovn!

Bulldogklubben.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja da.
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 08:51

Forestil dig- at du må- nej SKAL købe for 1000 kr.

Vi har hverken bil- eller kørekort- alt skal slæbes til busstoppestedet- ind og ud af bussen- og hjem.

Mvh
xtiny

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Griner xtiny
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 09:21

... har du nogen fornemmelse af hvor utaknemmeligt det lyder??

Christina ..Prinser og Prinsesser

skingur@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

Ja da.
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 09:36

Men da jeg ikke er typen, der vrider mig på mine grædende knæ.

Altså- det er slemt nok at møde op med en rekvisitation i bussen!

Nej, jeg er nok ikke taknemmelig.

Mvh
xtiny

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Jul-jul-jul
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 15:13

Britt: det var da dejligt at hører at der er lys forude..og kan da godt forstå at du havde brug for luft..hvem kan ikke have det...Ønsker jer en glædelig jul samt et lykkebringende nyt år..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider