Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når det griber om sig...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 21:31

Det begyndte ellers så stilfærdigt i går, men af en eller anden grund, så tog projektet pludselig en drejning i uventet retning, og ja...

Jeg ville såmænd bare rydde ud i mine skabe, dvs tømme dem, vaske dem af, vaske indholdet af- og pakke det væk/kassere det, der bare står til fyld.

Vruumm- 4 timer senere et rent underskab, men sørme også et køkkenbord med plads!

Nå, her til morgen havde jeg ondt i nakken, så jeg satte det næste underskab på pause. (De er hæslige at rengøre, da der er faste hylder = man skal kravle ind i dem, og der bor som regel også kryb!).

Men så kunne jeg da lige rydde tv-møblet, tørre det af- og alle tingene. Nå, tv-møblet BLEV tørret af. Og når jeg var igang kunne jeg lige vaske gulvet, hvor det har stået- og væggen, og loftet... Så der blev en større omflytning (de skal desværre også på plads igen- av min ryg!).

Så nu har jeg ondt i ryggen og i nakken (her er ret lavloftet)- og tingene er ikke tørret af. Så, nu skal jeg finde på noget, jeg kan lave, der omfatter- at jeg sidder stille og ikke bruger arme eller ben. ;-D

(Og nej, det skal ikke være at sidde og kigge OP på det dejligt rene loft! ;-D )

Kender I det, at et lille simpelt projekt pludselig formerer sig og bliver noget helt andet?

Jeg nyder, jeg igen har energi og LYST til at lave noget- både ude og inde. Det er desværre meget længe siden sidst.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 22:09

Jo, det kender jeg UDMÆRKET godt...

Og her er det så smart, at jeg ikke engang selv behøver lade tingene tage overhånd. :) Lige så snart man føler sig lidt gå-i-gang-agtig, og laver et eller andet, så er der ingen grænser for hvor meget det kan gribe om sig, såsnart Fru Kone opdager at man er i Mr. Fix-it humør.

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik også
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 23:03

Limet min bordskåner og det knaldede tepottelåg, der har ligget til reparation i- ja... længe. ;-)

Nu mangler jeg bare den dumme sofa, men der skal jeg save dyvler ud (Dyvler i str 12 mm fås kun til at save ud selv, og med mit svenske forniklede øjemål- kan det kun gå galt!)- og bore de knækkede ud. Og mit glasskab skal skilles ad, så den låge, der røg af og flækkede i træet (er limet) kan komme i.

Her i huset- er jeg handywoman- bare det ikke er el og computere. Jeg er bange for at få stød- og computerindmad keder mig!

Jeg ved, hvor min umbacchonøgle er!

(Forresten hev jeg også 14 søm ud af tv-møblets bagside- hvem der så har sat en tre milimeter plade på- med 3 cm lange søm- argh! Pladen var væk- da jeg købte det. Sømmene var der endnu! Det er godt, jeg er god til at trække søm ud... )

Mvh
xtiny

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 08:17

kender det godt - sådan en tur harj eg lige taget/er jeg rent faktisk midt i.

Sagen er den at vi blot skulle bo her i lejligheden midlertidigt da vi jo ville på en gård. Vi har intet kunne finde desværre. Der er lidt pladsmangel i forhold til vi kom fra 200 kv2, ned på 140 kv2 - og så ned på 100. Der ER smidt ud hva der kan efterhånden, men nogle ting står simpelthen stadig i kasser mv - og flere ting kom jo til da der er en lille på vej. Og SÅ er det skisme svært at få det til at se pænere ud skal jeg holse og sige! Sidst men ikke mindst står der en del af hestetingene her hjemme - de skulle gerne ryge nu hestene skal afsted til nyt hjem, men indtil da står de jo her of fylder stadig.

MEN det slog lidt klik for mig her for et par uger siden og NU skulle der ske et el andet!!

Jeg fik ryddet den smule mere ud jeg kunne, tjekket kasser igennem - der står et par min mor skal ha til februar når hun flytter + et par mandens datter skal ha med hjem til sine plejeforældre osse (dem kommer vi heldigvis af med nu her i weekenden tror jeg). Mine garnkasser skal jeg ha kigget i og smidt lidt mere sammen - forhåbenligt brugt lidt af det osse da jeg egentlig ikke gider strikke mere alligevel.

Skabene i stuen lignede jeg ved ikk hva med alt muligt underligt over det hele - nej der skulle samling på tingene, ryddes op, ryddes ud og ryddes ind! Så nu er der 7 tomme hylder jeg kan finde noget lidt mere charmerende at sætte ind på*LOL*

Vi har et ekstra sofabord stående da det gamle skal skiftes ud - det kan bare ikke lige være i golfen... Hi hi... kommoder er sat op så de fleste af babytingene endeligt er ryddet ud af poser, sække og kasser osse - samt puslebord med div. sager sat ind. Det hjalp osse en del.

OG... Jeg er IKKE færdig endnu!!!

Nikon-pics4U

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

Både og....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 10:08

Det kan også ske for mig at jeg beslutter mig for at sortere skufferne i min reol og så finder ud af at hive alle tingene ud af skuffer og skabe, og når der så er gået et par timer med at hive tingene ud og grine over gamle billeder - eller en glemt barndoms dagbog, så er lysten til det oprydnings projekt man fik startet slet ikke så stor, og jeg kan bare kigge opgivende rundt på de 117 ting der står på gulvet og borde og som jeg slet ikke kan overskue at skulle finde et plads på reolen til igen.

Min mor hadede når jeg som barn fik oprydningsflip for jeg fik altid hevet alt ud og smidt på gulvet, og så gad jeg egentlig ikke alligevel

Elsker at sortere ting - men HADER at stille ting på plads igen.

Desuden er jeg mega indehaver af mange små nips ting, som aldrig rigtig står bedre end lige midt i det hele

Heste PC spil sælges se præsentation

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 13:03

Hehe, xtiny.. Med hensyn til længdemålet på dine 12 mm stykker tager du da bare en pind (blyant eller whatever) og stikker ind i hullet til den når bunden. Så sætter du en negl på pinden, og tager den ud igen. Så har du et totalmål, og hvis du lige trækker 5 mm fra det, så burde du være ret sikker. ;)

I øvrigt er der meget stor misforståelse omkring "umbaccho-nøgler".

For det første staves det UNBRAKO, og for det andet er det navnet på det firma, der oprindeligt opfandt skruen, som hedder en "indvendig sekskantskrue", og derfor hedder det faktisk en sekskantnøgle, ganske som en "svensknøgle" egentlig heller ikke hedder en svensknøgle, men derimod en skiftenøgle. Svensknøgle-navnet er formentlig dukket op fordi det nok mest kendte mærke af skiftenøgler hedder Bahco, som jo ligger i Sverige.. Men skiftenøgle er altså det mest korrekte navn for den. ;)

Nå, det var vist nok "pladder" for denne gang. Jeg tager min Mr. Fix-it hat på igen, og går ud og bygger nogle hylder i det nye garderobeskab...

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også fået rengørrings
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 13:32

"vanvid" omend i mild grad - men jeg gør rent som aldrig før her og der og alle de underlige steder..

Mærkeligt *s* Men skønt!

Jack D. pintohingst u.reg. stg. 158, harmonisk bygning og temperament ud over det sædvanlige - tilbyder naturlig bedækning, Sjælland.

Se foto på præsentation.

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Det går videre
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 23:36

Nu er næsten hele loftet vasket ned i stuen, og de fleste vægge. Og i dag blev sofaen ryddet.

Bissemissen erobrede den straks- mmmh- til MIG, at ligge i. ;-)

Michael- nu er det endestykkerne, hvor dyvlerne er knækket- dvs der skal en længde til for endestykkerne- og en for selve sofaen. Jeg kan godt måle det ene mål- men så skal der sjusses og regnes (og saves skævt).

Men næh: Min nørdemand har sagt farvel til de to gamle printere (der stod i sofaen), båret 6 kasser bøger på loftet (af mine)- og vil sætte sine musik-cd-er til salg.

Og B&O videoen (der er defekt) og Betamaxen.

YES! (Han har meget svært ved at sige farvel til ting- og nejtak til folks gamle computergrej).

Og så er her faktisk så stinke-rent som ikke længe set. (Det er svært at gøre rent- når man kun flytter bunker- og det alligevel ser rodet ud. Men der er rent rod og ulækkert beskidt rod! Som man ikke vil have folk til at se).

Det holder hårdt (fysikken vil ikke), men nogen gange skal man bare i gang- selvom man (jeg ikke gider!), lysten kommer undervejs.

I morgen kommer der så opbevaringskasser fra Haraldskrald, så vi kan få ryddet op/ud i det nu snart fhv. computerrum (det skal være gæsteværelse i julen).

Jeg bruger sådan nogen gennemsigtige kasser med låg til mit strikkegarn, så jeg foreslog nørdemanden, at han fik nogen til sit grej. De kan stables- men de er ret dyre. Men det bliver godt! ;-D

Desuden skal vi have fuget, de utætte vinduer. (Det ER en nødløsning! Men nye koster 40.000 kr.... :-( ) Så nu bliver det lidt gør-det-selv-fusk.

(Ja- og de holder sikkert i årevis- jeg ved fra min barndom med en ingeniørfar- at midlertidige reparationer er ret permanente. ;-D)

Så bare en opfølgning på- at mine projekter skrider frem i god orden... Sådan da.

Mvh
xtiny

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider