Først og fremmest vil jeg sige at forsikring af en bil når ejer er under 25 kan være noget så dyrt. Ved min kusine gav 15000 kr om året for en gammel bil som hun kun have givet 14.000 kr for da hun købte den 
Jeg købte bil lige efter jeg havde fået kørerkort, købte en ældre polo GT til 16.000 kr. MEN vil lige pointere at min far er mekaniker så jeg kunne tillade mig at købe en gammel bil uden garanti da han kunne lave de fleste små skader der altid opstår ved en bil.
Jeg købte denne lille bil billigt da den var meget ramponeret.
Min far fik derefter det meste af sommeren til at sætte den i stand og få den synet.
Jeg valgte at lade bilen stå i mine forældres navn, og mig som bruger da jeg ellers slet ikke ville kunne betale for forsikringen. 2 år senere ville jeg havde den i mit eget navn, og gik på jagt efter det forsikrings selskab som kunne give mig de mest fordelagtige tilbud, og vil sige at priserne svingede MEGET. Jeg valgte til sidst at skifte til GF hvor jeg det første år betalte 7000 kr i forsikring.
Nu betaler jeg følgende:
Forsikring: ca 4000 kr,(inkl. alle de små gebyer osv) Min selvrisiko ligger på 1500. Og jeg har kun ansvar ingen Kasko
Vægtafgift: Mener jeg ligger på ca 3000 kr fordelt over 2 gange årligt
benzin: Jeg kører langt hver dag så bruger 1800 kr om måneden på benzin - min bil kører ca 14 - 16 km/L
Derudover er der selvfølgelig tjek som en normal bil skal have ca ved hver 10.000 km. (tjekke olie, bremser, støddæmper osv)
Ja godt man har farmand 
Så er der nye dæk som jeg købte til min både 4 nye vinterdæk og 4 sommer dæk, puha de kan være rigtig dyre men gælder om at købe en ordentlig kvalitet som så holder længere.
Jeg vil anbefale de fleste unge at købe deres første bil ved en forhandler (med mindre man kender en mekaniker som kan hjælpe en) lige nu pga. finanskrise osv er der faktisk ikke rigtig den store prisforskel på privat og forhandler biler.
Og så køb en bil der er nysynet eller har minimum 1 år til syn, og sørg for at få den tjekket i hoved og r*v inden køb.
Jeg var heldig med min og har snart haft den i 5 år.