Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det at skulle låne penge i banken..?
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 08:48

Uha.. det synes jeg er et ømt punkt, men sagen er den at jeg går og leger lidt med tanken..

Jeg er flyttet hjemmefra i august i år. Til en 1-værelses, på kollegie, så min udgift til boligen er fast 2500 kr. om måneden.

Sagen er den, at jeg har set den her bil, jeg godt kunne tænke mig. Den koster 39.000 kr. og de penge har jeg ikke stående som en opsparing jeg vil bruge.

Jeg har en opsparing, men den er egentlig beregnet til akutte skader på hestene eller andre akutte regninger.

Mange unge låner 500.000 kr. eller mere til en lejlighed i KBH, det har jeg valgt ikke at gøre pga. mine heste.

Jeg tænker lidt at hvis de kan, så kan jeg vel også??

Jeg er studerende, har kun min SU i vinterhalvåret, men jeg har sæson arbejde i Bonbon Land, så det er slet ikke unormalt jeg tjener 25.000 - 30.000 kr. på en sommerferie - det har jeg gjort de sidste 3 år.

Jeg får 5100 kr. i SU, derfra skal i trække lidt skat fra, mener den ender på 4600 kr.

Vil lige tilføje jeg er færdig med min uddannelse om 1,5 år og min startløn skulle gerne være på 26.000 + noget pension. Hvis jeg vel og mærket får et job..!

Er jeg tabt helt bag en vogn, nu hvor jeg overvejer at låne pengene? Er jeg ikke rigtig klog?

Jeg skriver egentlig for at høre hva I andre giver for at låne penge?

Hører også gerne fra unge ligesom mig, der enten har en gæld over hovedet eller overvejer det?

Jeg vil lige sige at jeg hverken har SU lån eller nogen anden form for lån. Jeg har kunnet få det til at løbe rundt.

Jeg har pt. 2 heste. Den ene betaler jeg selv for og den anden betaler mine forældre for.

Har I andre nogle lån i banken? Hvor gamle var I da i tog dem?

Kan jeg overhoved låne penge når jeg kun har min SU halvdelen af året?

Burde jeg få mig et job mere, i vinterhalvåret?

Team Dandanel