Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det svære valg
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 21:34

Åhh hvor jeg synes det er svært det her... Jeg har Chivas som jeg har haft i 15½ år og hun er 18 år nu. Jeg synes hun har forandret sig en del her de sidste par uger...Hun har altid været en lidt reseveret dame der nok selv skulle bestemme, men stadig godt kunne overtales til at nusse lidt og lægge hovedet på min skulder og småblunde lidt, men en rigtig snakke og nusse hest har hun aldrig været. Men fra at være opmærksom og vågen når hun går på folden og er inde i stalden, står hun tit bare og hænger og småsover. Hun er dog stadig opmærksom når jeg kommer hen til hende, men synes bare ikke det er på samme måde mere... Igår da jeg børstede dem alle sammen, blev hun selvfølgelig også, og hun var også kvik nok ude på staldgangen, men da hun kom ind i boksen, stod hun og hang 2 sek efter. Hun plejer altid lige at skulle bide efter Savoux, men ikke igår. Ude på folden står hun også og hænger meget mere end normalt... Men vågner og kigger når der er lyde el.lign. Når jeg rider hende, er hun som hun altid har været. Glad og vågen. Det er faktisk 'kun' på folden og i stalden hun hænger med mulen, og hvor jeg synes hun ser så trist ud... Hun spiser normalt og gladeligt og er blank og blød i pelsen... Men jeg har det virkelig dårligt med hendes tristhed, for det er på en måde der slet ikke ligner hende... Jeg har snakket med kæresten idag om det, og han sagde at det vel var pga det her møgvejr og så er hun jo heller ikke ung længere, men heller ikke gammel i forhold til så mange andre heste. Jeg går bare og tænker på, om hun er træt i sindet eller hvad man skal sige, og hun er bedst tjent med at få fred, inden hun opgiver helt, eller hun 'bare' er deprimeret over det vejr... Jeg har altid sagt, at mine heste skal ikke holdes i live for min skyld eller lide hverken fysisk eller psysisk, men synes det er så svært med Chivas pga hun stadig er rigtig glad når hun bliver børstet og kommer ud at lave lidt enten på den ene eller anden måde... Hvis jeg dog bare kunne snakke med hende og hun kunne fortælle mig hvorfor hun har ændret adfærd de sidste par uger...

Måtte bare lige ud med det.

marts 2008

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Selvom man er tyk kan man godt ha tynd mave
Robert/Langt fra Las Vegas

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hanibal

0
0
Svar på denne tråd

træt af vejret....
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 21:49

Måske er hun bare træt af vejret, ligesom de fleste af os andre...

Der er vel ingen grund til ligefrem at skulle lade livet, fordi man synes det er møgtrist at det regner hver eneste dag...

Men jeg kender det godt, jeg har også en ældre hest, hver gang hun kommer sidst når jeg kalder på dem, eller traver lidt langsommere end de andre, eller ikke lige gider følge trop, tænker jeg på - er hun træt af livet? - men hvis det er en af de andre der er lidt sløv i optrækket, skænker jeg det ikke en tanke....

Jeg synes du skal se det lidt an, sålænge hesten stadig er glad og gider bliver redet, så kan det da ikke være helt galt fat :-)

0
0
Svar på denne tråd

De kære dyr
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 22:04

Hej

Synes du lyder som en rigtig god og betænksom hesteejer. Kan godt forstå du er i tvivl, og det er jo ikke ligefrem den gode årstid vi går i møde. Prøv at se tiden lidt an, og se hvordan det går de næste par mdr. Synes det ville være trist at skille sig af med den her lige op til jul hvis ikke den ligefrem lider, og det lyder det ikke til. Hvis det ikke er bedre i januar kan du jo prøve at tale med dyrlægen om han/hun måske også mener at tiden er ved at rinde ud for den kære hest. Pyha det er altid det værste med de kære dyr når man må skille sig af med dem. Når det så er sagt synes jeg også der er nogen der lader dyrene leve for længe, fordi de ikke magter og tage afsked, som du også selv er inde på, det er bestemt ikke godt nej. Håbe du finder en løsning.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 22:09

Det er sq ikke let :(

Jeg tror, jeg ville se tiden lidt an. Se hvordan hendes humør bliver, når vejret slår om. (altså når det ikke regner sådan, men vi har dage med lidt sol og frost om natten feks)

Regn og blæst er noget vi alle kan blive trætte af.

Men DU kender din hest bedst - tror dog, at når dagen kommer, så er du ikke så meget i tvivl, som du er nu.

(lyder ret rodet - men håber du får bare lidt mening ud af det)

Varme tanker herfra!!!!!!

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

Bornholm sælges:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ he ...

DJ fan og stolt af det!!

0
0
Svar på denne tråd

Chivas
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 22:31

Tusind tak for jeres meninger. Det er rigtig dejligt at høre hvad I ville gøre. Det var vist det jeg havde brug for at høre

Jeg tror vil vente og se tiden lidt an endnu, for det er jo ikke det mest opmuntrende vejr vi har lige for tiden

Makeeba - jeg har det jo nok også lidt på samme måde som dig mht til at når en ældre hest er lidt sløvere, så er man mere opmærksom og måske ser lidt mere end der egentlig er...

Tina Clausen - Tak for dine pæne ord

Connie - jeg forstår helt hvad du mener, og jeg tror også at når tiden er inde, er jeg ikke i tvivl på samme måde mere.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at snak...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 00:22

Med dyrlægen, måske hun er i underskud med vitaminer... Ved de kan gå i B vitaminmangel på denne årstid, hvilkede sløver, eller hun bruger meget krudt på at holde varmen/Sætte pels mv.

Jeg ville nok selv få hende tjekkede igennem så jeg ikke var i tvivl om det var noget fysisk hun gemte på!

Pøj pøj med hende, og håber du finder løsningen for hende, så du får en glad hest igen

Tror også som de andre at vejret kan betyde noget... Vores fold står også tit og hænger, og ser rimelige triste ud

0
0
Svar på denne tråd

Øv ja....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 00:52

....hvor ville det være skønt, hvis vi kunne snakke med vores dejlige heste - alting ville blive meget nemmere (men ville vi kunne tåle at høre alle sandhederne?!).

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad der er i vejen med din hest - men hvis hun stadig virker glad og oplagt når du rider, så er den vel nok ikke helt gal...?

Jeg ville helt sikkert se tiden an nogle uger endnu - se, om hun ikke bliver sig selv igen.

Men det er klart at man bliver urolig og bekymret.

Jeg har netop sagt farvel til min 24-årige hoppe (pga akut sygdom), som jeg har haft siden hun var 7, så jeg kendte hende ret godt.

Jeg mærkede også lidt humør-forandring hos hende, specielt de sidste år. Og man bliver bekymret og tænker: er hun træt af livet? Har hun ondt? osv osv...

Når hun virkede uoplagt, krævede jeg ikke noget af hende, men hyggede og nussede til gengæld ekstra meget om hende - det kunne man mærke hun nød meget.

Og så kom humøret altid tilbage igen efter nogle dage.

Håber du finder hende frisk og genopladet inden længe... Det er så trist at gå og mærke at hesten er "ked af det".

Jeg sender i hvert fald positive tanker til jer

Hilsen Mette

Behandl din hest, som du selv gerne vil behandles

- med respekt!

Ronja 11.5.85-29.10.09

Asterix 25.4.02-29.10.09

Tak for alt begge to

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 01:19

Vi har jo bare møg-vejr, så det siger SPAR 2....(november)

Så giv din hest en chance, min hest hader også dette vejr og virker også ind imellem trist...MEN d. 28 marts 2010 så stiller vi om til sommer-tid...

Dvs. vi skal bare lige igennem den "mørke tid", hurtigst muligt...

Mit bedste råd: hyg extra omkring din hest, lav noget "andet" end hvad I evt. "plejer"...

Så skal det gode humør nok komme igen...

Vh. Jill

hvert græsstrå har sin egen dugperle

0
0
Svar på denne tråd

Nogle få ugers
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 10:16

tristhed ville ikke være nok for mig til at vælge en aflivning på. Jeg er ellers også klart af den holdning at de skal herfra når tid er for DEm og ikke vente til det er tid for MIG. Men det er altså ok at en ældre hest ikke er slet så aktiv og frisk som tidligere (i mine øjne).

Så jeg ville klart se tiden an. Så længe hun er ok ved ridning og ellers i hånd, spiser og gøder normalt tror jeg ikke hun mistrives, men bare er blevet ældre.

Mvh
Linda
Pascall og Calais
Jack R.I.P

Som nyder freden og roen

Ejendom Mellem Hobro og Skive

0
0
Svar på denne tråd

Chivas
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 11:26

Igen mange tak for jeres hjælp og meninger. Det er rigtig dejligt at høre andres meninger

Jeg ringer til dyrlægen imorgen for at få taget en blodprøve da jeg har fået en pb besked fra en, hvis hest havde stort set samme symptomer og det viste sig den var syg.

Jeg får også tjekket om hun mangler b vitamin, og er hun sund og rask og ikke mangler noget, får hun naturligvis lov til at gå og så ser jeg om ikke humøret stiger lidt når vi forhåbentlig får noget mere sol.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider