Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

En sød historie om geden Billy
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 19:46

Jeg vil gerne fortælle en solstråle historie her på en grå onsdag.

For noget tid siden besluttede min kæreste og jeg os for at vi ville have en ged.

Jeg begyndte at søge på nettet, og fandt mange mulige emner.

Men søgte også herinde på hestenettet, og fandt under bortgives Billy.

Han var gratis og en fin lille buk.

Svigerfar og jeg begav os afsted til Kruså for at hente Billy.

Vi fik os så noget af et chock, for hold da op hvor han stank ( det vidste vi ikke var så slemt med bukke )

Men med hjem det skulle han.

Da vi kom hjem og lukkede ham ind i hans nye fold, startede han med at kravle over hegnet..... hmm åh nej tænkte jeg, mon det også var derfor de ville af med ham, derfra hvor vi fik ham.

Nå, der var jo ikke så meget at gøre, andet end at han måtte i en snor og stå bundet til en pløk.

Dagen efter fik vi hegnet hele marken med en tråd med strøm i, og vupti, så havde vi ikke længere problemer med at holde Billy inde.

Siden hen er han blevet kastreret og tre uger efter blev han vasket, så nu lugter han heller ikke længere :)

Vi har efterfølgende haft en masse sjove timer med ham, og imorgen kører svigerfar op efter en veninde til Billy, så han ikke længere skal kigge på får :)

Er der andre der har geder? hvad laver i med dem?

Billy kan gå flere skridt på bagben, springe op på træstubbe på komando, og nu er jeg ved at prøve at lære ham at løfte forben når man siger fus.

Jeg er helt imponeret over hvor lærenemme og tillidsfulde geder er, og glæder mig helt til Berta kommer imorgen...

Det var lige et glædes indlæg fra mig.

Billede

Venter føl i 2010 med Blue Hors Zack

0
0
Svar på denne tråd

Hvor kær
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 21:41

Han ser bare rigtig dejlig ud ham Billy! Ham vil vi vist gerne høre noget mere om, især når Bertha kommer.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08.

Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

Skøn dreng..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 09:47

Sikke en sød lille fis

Jeg glæder mig ligesom Lene til at høre fortsættelsen og se flere billeder, når nu lille Billy har fået en veninde

Venlig hilsen

Rosen

Søger sød part til min dejlige hest :) Opstaldet i 6622 Bække. Primært dressurhest. Uddannet til de lettere LA-klasser. Se min partannonce for mere info: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/230 ...

0
0
Svar på denne tråd

Så kom Berta
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 10:21

Ja igår var dagen hvor Berta kom hjem, Desværre kunne jeg ikke selv være med til at se hvordan hun blev modtaget af Billy, men svigerfar fortalt at Billy blev meget glad, så glad at han helt havde glemt at han var blevet kastreret. Han startede med at springe på nakken af Berta som kom med en masse mærkelige lyde og derefter forsøgte at stange Billy...

Nå så vidt så godt.

Da jeg kom hjem fra arbejde igår var det mørkt, så kunne ikke rigtig se hende, kæresten og jeg gik alligevel ned for at give dem lidt brød og fik et lille glimt af hende.

Hun er noget mere forsigtig end Billy, men det er jo også helt nye omgivelser. Regner med at hun hurtigt lærer at vi ikke gør noget, og bliver lige så tillidsfuld som Billy er.

Vil prøve at tage et par billeder i weekenden af det søde par, så i også kan få glæden af at se hende :)

Venter føl i 2010 med Blue Hors Zack

0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 19:01

Tillykke med Berta :) 1 ged er sjov 2 geder er dobbelt så sjove hehe :)

Du skal nok ikke regne med Berta bliver lige så tam som Billy er, hangeder bliver mere tamme end hungeder, også selvom de har været i hænder fra små. Vores hunged der blev brugt til diverse cirkuskunster da hun var lille er bestemt ikke lille sød og tam mere, hun vil gerne snakke, men hun bestemmer hvornår hehe.

Derimod lille aleks, som blev kastereret da han var 10 dage gammel, han er et være kæleøre, han elsker at blive gået tur med, at gå på line på brædder, at hoppe over hjemmelavede spring osv :)

0
0
Svar på denne tråd

Billeder af Berta
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 08:44

Ja så kommer der lige et par forsinkede billeder af Berta :)

Billede

Berta kommer fra en gård hvor hun kun har stået inde, så hun nyder bare at kunne gå ud og ind som det passer hende.

Vi har dog måtte lave en ekstra tråd oven over vores almindelige hegn, da hun er en rigtig springpige :)

Har fået det smukkeste hoppeføl efter Blue Hors Zack

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider