Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har tabt mig..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 17:17

for meget eller selv det mindste kilo var for meget.. Siden jeg i starten af august fik et meget slemt smerteanfald i maven, lige under ribbenene i højre side (vagtlægen var ude og kunne ikke konkludere noget) som efter 4 timer gik væk igen har jeg tabt mig..

6 kilo på 3 måneder.. Og jeg kan virkelig ikke se hvorfor.. Spiser hvad jeg plejer og det er 3-4 stykker rugbrød og et par skiver knækbrød til middagsmad.. Frugt i løbet af dagen og til aftensmad spiser vi sundt og varieret.. Spiser samme mængde som altid..

Nu kan jeg så begynde at mærke at det påvirker mig både fysisk og psykisk..

Er slet ikke i mit normale gode humør og hver gang jeg ser mig selv i spejlet tænker jeg over vægten.. Ikke at jeg skal tabe mig mere, men at jeg ikke forstår hvorfor jeg taber mig så pludseligt..

Samtidig ved jeg ikke om kroppen er ved at sige fra nu, har haft ulmende hovedpine næsten dagligt den sidste uge, lysten til mad er ikke helt så stor fordi jeg har kvalme og mit energinivaeu er ikke det samme..

Dog mener kæresten ikke at det som sådan er til at se at jeg har tabt mig.. Og hvorfor skulle han lyve om det.? Vægten siger bare noget helt andet..

Skal til læge på onsdag til chek for en hoste jeg har haft i godt 6 uger efterhånden, har lige forsøgt med penicilin i 10 dage.. Hoster stadig, dog ikke nær så slemt som før..

Hvad vil jeg med dette.. Tja.. Have luft.. Det fylder efterhånden en del i min hverdag..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Brande og Århus omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

det lyder da ikke godt
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 19:56

du må se hvad lægen siger til dig.

Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bliver
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 21:22

rigtig bekymret over det du skriver og kan kun give dig et råd- gå til lægen og insister på en ordentlig undersøgelse. Det er ikke sundt at tabe sig uden grund, og nu hvor det går ud over din energi og du får madlede samt du har hoste.. Puha, KRÆV at blive taget seriøst og vil du ikke nok opdatere når du ved noget, evt. bare på pb?

Mange positive tanker.

God ledelse er at lytte til dem der får tingene til at fungere, dårlig ledelse er ikke at overholde egne regler.

0
0
Svar på denne tråd

stakkel..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 21:25

Al mulig held og lykke herfra. Det lyder ikke rart. :( Og ja, du skal da tjekkes igennem.

Lone

Come as you are, as you were, as I want you to be.
As a friend, as a friend, as an old Enemy.

- Nirvana

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 10:36

ord..

Skal som sagt til læge imorgen og regner med at få dem til at tage nogle blodprøver, selvom nåle ikke er min favorit.. Men vil gerne bare være rask igen eller jeg har jo egentlig ikke følt mig syg inden jeg begyndte at hoste..

Og der har eneste sygdomstegn også kun været hoste..

Skal nok opdatere i tråden og dig Spender..

0
0
Svar på denne tråd

har du..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 11:43

ændret aktiviteter?

Muskler vejer mere end fedt så hvis man fx holder pause med krævende sport/styrketræning etc taber man muskelmasse og dermed vægt.

Jeg siger ikke du ikke skal få det tjekket - for det SKAL man. Men man skal bare også have i mente om det kan skyldes ændringer i fysiske/psykiske omstændigheder :-)

Vær lige opmærksom på dit tørst behov o.a. for ved at Diabetes *kan* give vægttab.

Jeg lider af det samme - stort vægttab(vi snakker ca 10 kg siden januar),uden indsats trods træning.

MEN jeg har så også haft et år med både fysisk men især hård psyk sygdom og stress så det er ikke decideret uforklarligt.

Desuden har jeg i tilknytning til min sygdom en mindre "spiseforstyrrelse", ikke anoretisk eller lignende men bare generelt madlede og ubehag ved at spise. Det har jeg dog haft siden jeg var ca 14 så det er intet nyt og if min psykiater er det bedste at man får sine omgivelser til så vidt muligt ikke at fokusere på det. Og jeg kan mærke det hjælper at jo mindre min kæreste fokuserer på det jo nemmere "glemmer" jeg det lidt.

Jeg prøver at løse det ved at spise MEGET små portioner og drikke en masse vand. fx 1 stk frugt, 4 cherrytomater etc. og spise når som helst det skulle passe.

Men det er jo slet ikke som din situation.

Hold os endelig opdateret, og afsted til lægen med dig og bliv tjekket :-)

Xoco

Lykkelig ejer af pinto-pigen Marlee O'Shar

(e. Sofus/ BlueHors Agent)

What we do in life echoes in eternity

0
0
Svar på denne tråd

Nah.. Syntes..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 15:08

jeg laver det samme som før.. Det sidste år til halvandet har jeg studeret og klart nok ikke lavet det samme som før.. Hvor jeg passede køer og red dagligt..

Nu er fysisk aktivitet begrænset til weekenden, så jo, selvfølgelig er der forsvundet muskler, men 6 kilo på 3 måneder, er det ikke også i overkanten.?

Det kan da godt være at kroppen pludselig smider det hele af sig..

Og nej, skulle ikke mene at jeg lider af nogen spiseforstyrrelse (mere), spiser meget til middag og aften, samt er jeg god til frugt og andet som mellemmåltider..

Men nu de sidste par dage har jeg lagt mærke til at selv efter aftensmaden, hvor jeg ellers mener jeg spiser til jeg er så mæt som jeg plejer, så er jeg sulten igen efter to timer

0
0
Svar på denne tråd

En form for..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 16:03

Hej Annemette

Det lyder da rigtig træls for dig

Har du overvejet muligheden for en indvoldsparasit/orm? Det med at du taber dig og føler dig sulten hurtigt, kunne måske være tegn på sådan noget. Ikke at jeg en pind forstand på det, men det var bare den tanke der slog mig, da du beskrev dine symptomer.

Håber du snart finder ud af, hvad der er galt. Venter spændt på en opdatering

Venlig hilsen

Rosen

Søger sød part til min dejlige hest :) Opstaldet i 6622 Bække. Primært dressurhest. Uddannet til de lettere LA-klasser. Se min partannonce for mere info: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/230 ...

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 15:05

Nu har jeg været ved lægen.. Og han mente i første omgang at vi lige skulle se tiden an, nu har jeg jo lige været syg i 6 uger og det er klart mit immunsystem arbejder på høj tryk..

Selvfølgelig skulle der holdes øje med det og jeg skulle se om jeg kunne få spist noget mere i løbet af dagen..

Heldigvis viste hans vægt en forskel på næsten to kilo fra det jeg selv havde vejet mig til i søndags.. Så selvom vægttabet måske er reelt nok i kg, trøster det mig dog at den faktiske vægt er højere end først antaget..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider