Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

sadelsalg
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 19:52

Hej

Jeg har en veninde som er ved at købe brugt sadel. Og i den sammenhæng er vi blevet uenige om, hvad man kan forlange af sælger.

Min veninde har prøvet en brugt sadel som passer hendes hest. Den skal bare omstoppes, så den ligger helt korrekt.

Nu vil hun have et afslag i prisen, da den jo skal omstoppes.

Jeg mener ikke hun kan forlange et afslag i prise pga. at den skal omstoppes. Det er jo ikke sælgers problem.

Prisen på sadlen er jo sat udfra stand og alder.

Det skal lige siges, at sadlen intet fejler.

Hvad mener i om dette?

Ville du gå ned i pris, hvis det var dig der var sælger?

0
0
Svar på denne tråd

sadel....
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 19:55

Nej, man må som køber forvente, at få sadlen tjekket af sadelmager og få lavet de ændringer der gør, at sadlen ligger perfekt.

Venligst Jenni

"Tomorrow is another day without any mistakes"

Anne fra Grønnebakken.

0
0
Svar på denne tråd

Som køber
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 19:56

Som køber af en sadel må man altid regne med, at den skal en tur til sadelmageren. Selvfølgelig kan man være rigtig heldig, men jeg mener, at i langt de fleste tilfælde må man regne den merudgift med i sit sadelbudget.

Det var i hvert fald ikke det argument som ville få mig til at give et afslag

Mvh Hanne

Indehaver af 2 stk. skøre muler

Mickey & Shakespeare

Besøg dem her:

www.hanneshest.dk

0
0
Svar på denne tråd

nej det ville jeg bestemt ikk
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 19:56

selv da jeg købe en sprit ny, blev den jo passet til, til hesten. Og jeg fik da ingen afslag fordi den ikke lå 100 % rigtigt. Og jeg var nød til at få en sadelmager til at rode med den.

Jeg sætter pris ud fra stand og mærke. Og så må man tage den eller ej. At den skal stoppes kan ikke være sælges problem.

Jannie

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 19:57

Når man kigger sadel, så må man forvente at man skal have en sadelmager til at tjekke og have det med når man kigger efter en sadel og ser på priser...

Så nej ikke nedslag fordi den skal omstoppes.

Lene :-)

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 20:00

Nej så absolut ikke. ihvertfald ikke hvis det var af den grund hun kom med. Som sagt, man sætter vel prisen efter den stand den er i. Og hvis din veninde vil have en omstopning "med" i prisen, så skal hun vist købe den ved en forhandler

Men men men, der så den helt alm. "prutte" om prisen del, og synes det er okay at man kommer med tilbud som at gå lidt ned i pris, somde fleste vel altid gør, ligesom når man køber hest. Eller man kan hører man har en gjord, bøjler el. lign. der kan medfølge...

Håber du er med på hvad jeg mener?

MVH Pernille

Efterlysning af disse heste: www.heste-nettet.dk/forum/7/112747/ 112747/

NYE BILLEDER! Efterlysning: www.heste-nettet.dk/forum/7/112416/ 112416/

0
0
Svar på denne tråd

Pernille
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 20:09

Jeg er helt med på hvad du mener, og synes også det er ok at prutte om prisen.

Kom til at tænke på, at hvis man havde en sadel til salg til 1000 kr, så skulle jeg faktisk forære den væk !!! En omstopning koster jo omkring 1000 kr.

Gad vide om min veninde har tænkt over det ;O))

Tror jeg skal drille hende lidt med det ;O)) Hun kan heldigvis tåle det.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 20:15

Hehe, ja dril du bare hende lidt

MVH Pernille

Efterlysning af disse heste: www.heste-nettet.dk/forum/7/112747/ 112747/

NYE BILLEDER! Efterlysning: www.heste-nettet.dk/forum/7/112416/ 112416/

0
0
Svar på denne tråd

Afslag i pris
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 23:03

Jeg har engang fået afslag i prisen på en sadel fordi den skulle omstoppes. Det var dog fordi den var skæv i stopningen, ikke "bare" fordi den skulle tilpasses.

Jeg ville personligt ikke selv give et afslag medmindre der var en decideret fejl i sadlen/stopningen. Og hvis der ikke var aftalt returret, ja så var det bare ærgerligt for køber. VAR der aftalt returret, ville jeg ganske enkelt tage sadlen retur.

Dog har jeg erfaret hvor nemt det er at prutte sadelpriser ned, jeg har hele 3 gange købt sadel (uden fejl) med et afslag på ca. 25%!

... sagde Ditte, nu med skønne Enzo!

0
0
Svar på denne tråd

Nej da og
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 23:37

derfor bliver jeg osse negativ når jeg læser en ann hvor der står at sadlen lige er omstoppet for X-antal tusinde kr. Det kan køber jo ikke bruge til noget.

Var jeg sælger ville din veninde skulle finde sig en anden sadel.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider