Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At skrive en god ansøgning
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 12:27

Jeg har tænkt mig at kaste mig over forsøget på at få en elevplads i en dyrehandel, og uddanne mig til dyrepasser indenfor dette.

Men, jeg er godt klar over at det blir lidt svært at finde en elevplads indenfor dette, og derfor vil jeg gerne skrive en knaldgod ansøgning!

Og her går jeg bare død!

Normalt er jeg ret god til at skrive ansøgninger, - har tit fået ros for dem, og synes selv jeg har været god til kortfattet at få skrevet lidt om hvem jeg er, min erfaring og hvorfor jeg vil være et godt "catch".

Men nu kan jeg bare ikke, - jeg synes min ansøgning bliver for lang!

Hvordan sætter man en ansøgning pænt op?

Hvor skal man skrive navn m.v.?

Bør jeg sætte et billede på?

Hvor meget skal man uddybe?

- Nu er det en dyrehandel, så hvor meget skal man uddybe ens interesse og erfaring med både dyr, og butik?

Jeg vil jo gerne skrive nok til at de bliver interesseret i at høre mere, men også så jeg har mere at sige til en samtale!

Bør man skrive et CV med navn, adresse og billede på?

- Bør man kort uddybe der ens ansvarsområder fx når jeg skriver de butikker jeg har arbejdet for, på?

- Bør man skrive de småjobs man har haft, eller kun de længerevarende?

Nu tænker jeg fx at det jo så kan se ud som om man har haft nogle store "huller" uden arbejde, fordi der har været småjobs, eller er de så ikke at regne for brugbar erfaring?

Og så skrive selve ansøgningen, hvor man kan komme lidt mere ind på andre ting?

Puha, jeg synes det er svært! :-D

Jeg forsøger nemlig at få en tid hos en vejleder hos Hansenberg, og min tanke var egentligt at ha' lavet en ansøgning at ha' med, for at få lidt råd og vejledning til om den var helt hen i vejret skrevet, men lige nu synes jeg bare dem jeg får skrevet blir alt for lange!

Så gode råd og tips til hvordan man skriver en god ansøgning ønskes!

- For jeg skal virkelig ha' lavet en ansøgning så de tænker "WAUW!" og vil ha' mig som elev ;-D

Rollo

MARSVINEUNGER SÆLGES

3 hanner og 5 hunner, i skønne farver!

AVLSTJENESTE

West Highland White Terrier

Tell-Mann Westie :: Marsvine Info

0
0
Svar på denne tråd

bare et lille input
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 12:49

Jeg har ikke lige et input til din ansøgning, da der er mange forskellige slags gode ansøgninger :-)

Men hvis du vil sende ansøgning på mail, så husk at det første virksomheden ser, er din mailadresse... Når jeg læser ansøgninger, så giver mailadressen mig en vis form for fornemmelse af den person som gemmer sig bag... Det kan sagtens være jeg dømmer forkert udfra mailadressen, men den er stadig mit første indtryk.

Bare forestille dig at få en mail fra eksempelvis SjovIGaden@etellerandet.dk

eller

festtozen@etellerandet.dk

Så bare lige mit lille input, det er så dumt at blive sorteret fra pga en mail adresse.

/Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

jobs...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 12:54

Ang dine tidligere jobs, så skal de jo ikke stå i din ansøgning men i dit cv som blot skal være et bilag til den ansøgning du skriver.

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

At skrive en god ansøgning
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 13:10

Charlotte *Rock of Tara*: Hehe åhja, kunne da være underholdende at få det sendt afsted fra en eller anden funky mail adr.! :-P

Jeg har heldigvis en pæn mail, netop forbeholdt til "pæne" ting, med eget domæne - så den er meget pæn og neutral!

Men faktisk et rigtig godt tip, hvis man ikke lige tænker over sådan noget!

Sparky: Men hvordan skal man så få skrevet hvilke ansvarsområder man fx havde, og hvilken erfaring man har med derfra?

Vil jo gerne give indtrykket af at godt nok er jeg vild med dyr, men ved også godt at det er hårdt arbejde og andet end "dikkedikke" på dyr, og at jeg HAR butikserfaring.

Rollo

MARSVINEUNGER SÆLGES

3 hanner og 5 hunner, i skønne farver!

AVLSTJENESTE

West Highland White Terrier

Tell-Mann Westie :: Marsvine Info

0
0
Svar på denne tråd

forestil dig lige ....
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 13:16

Ja altså jeg har en mail adresse, som jeg bestemt ikke skal sende ansøgninger fra.... uha en skrækkelig tanke hvis det skete...

men den værste jeg har set er nok noget i stil med

SuperSexetSingle@blabla.dk

Tja behøver jeg at sige mere :-)

/Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Ansøgning...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 14:40

Når jeg har læst ansøgninger falder jeg tit for dem, der er kortfattet, men alligevel fortæller en del om personen.

Feks. din alder

Hvordan du beskriver dig selv, uden at det er hele din livs

historie, men en kort beskrivelse af, at i det her

tilfælde, du holder af dyr, og hvad din fritid går

med, og ikke mindst, hvorfor du netop sender ansøg-

ningen til det pågældende firma.

Det er rart for et firma, at vide om du kender noget til

det.

Et plus syntes jeg også er de ansøgere der møder personligt op, med deres ansøgning, så danner man sig, et lille indtryk af personen.

Kunsten at være klog er kunsten

at vide, hvad man skal ignorere.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider