Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Problemer med mine hanhunde
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 00:55

Hej

Jeg har to små hanhunde af racen pomerianian, den ene er 4 år og vi har haft ham siden han var hvalp, den anden er omkring et år nu og han er ved at blive kønsmoden, ham har vi haft 3/4år.

Nu er mit problem så at den ældste altid har sovet under sengen og været med.De er stadig med begge to, men ikke i så stort et omfang som da han var der alene. Da vi fik den lille hund, blev vi enige om at nu skulle de sove nedenunder og ikke have adgang til første salen. Så pludselig finder den ældste ud af at han kan gå igennem gitteret op til førstesalen, men ikke nok med at han går op i vores seng, han strinter også i min side af sengen.. Hvordan skal jeg tage det? Er det et tegn på domminans eller hva? Det er for os rigtig generende da han jo gør det når vi ikke er hjemme, så derfor kan vi ikke tage ham i det..

Så er min tanke at kan det være fordi han vil passe på mig overfor den anden nu han er blevet kønmoden?

Vil det hjælpe at få kastereret dem begge to?

Jeg syntes sku at det er lidt træls at skulle skifte senge tøj så tit..

F & F = Fjordhest & Frederiksborg

Høppner

0
0
Svar på denne tråd

revir markering
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 10:15

han markerer sit territore overfor den anden dreng.. det hænger fint sammen med at han er ved at være kønsmoden..

hanhunde vil altid strinte for at markere SIT område..

ville helt klart anbefale at du fik dem kastreret, så forsvinder den adfærd..

min mor og mig havde på et tidspunkt 3 malteser hanner.. nøøøj de ku strinte!! .. især de to som kæmpede om fører pladsen..

træls ting :D ..

" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd

Neutralisering virker ikke altid...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 10:45

...Jeg kender to hanner (cairnterrier) med samme problem :o)

...her drejer det sig bare om at det er den lille nye der er problemet.

...de fik tissegøjen neutraliseret...men det hjalp ikke.

Han blev bare værre og værre :o(

...det sidste jeg hørte fra dem, var at de overvejedede at skille sig af med ham.

Men prøv at kontakte en hundepsykolog :o)

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd

hund 124
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 10:47

Jeg havde engang en westie, han gjorde det kun når min mand var hjemme, vi havde vognmands forretning og min mand var tit væk 3-4 dage. Det var lidt sjovt at den følte sig truet af min mang.Griner

Jeg ville osse få dem kastereret. Pøj pøj

Anja

Mor til

Mick født 10/00

Mikkel 05/02

Mads 05/06

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider