Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At tage fri fra arbejde - smeden kommer
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 08:31

Jeg blev lige inspireret af en anden tråd der handler om smede der ikke dukker op.

Jeg kunne godt tænke mig at spørge, hvordan klarer i den med smedebesøg i forhold til jeres arbejde/arbejdsgiver?

Jeg er glad for vores smedeaftale, jeg får at vide at der går ca. 2 uger fx, og at han ringer og bekræfter aftalen dagen før han kommer, og det har kørt fint. Jeg har kunne flexe, og være hjemme i stalden, til at tage hestene ind osv.

Men nu har jeg fået nyt job, hvor jeg har aftaler med klienter langt ud i fremtiden.. Jeg er altså nød til at vide hvilken dag/tidspunkt smeden kommer, for ikke at skulle aflyse klienter.

Hvad gør i i forhold til jobbet vs. smed?

Mvh Eva

The mind is like a parachute - it only works when it's open!

Reality is that part of the imagination we all agree on

0
0
Svar på denne tråd

tjaaa.........
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 08:47

opdrager hypperne, både føl, plage og de voksne, så de står pænt ved smedebesøg.

Finder en dygtig smed man kan stole på 100% og aftaler en dag kan skal komme.

Lader hypperne stå inde fra morgenstundne, sørger for de har ekstra wrap at gnaske i og når man så kommer hjem fra arbejde, ja så har smeden da selv været der og klaret det hele til UG.

IMC

Læreplads søges. www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=12&i=10482...y=desc&e=0

Gulerødder sælges.20725959

SÅ ER DER FRISKE GULERØDDER. 25 KG= 25 KR.

0
0
Svar på denne tråd

Min smed...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 08:53

... kommer oftest sidst på eftermiddagen (efter 16) og så flexer jeg en halv time. Det passer fint.

Hvis dette ikke er muligt, så følger vi samme procedure som Inger - det fungerer fint. Jeg sætter kaffen ud i stalden i en thermokande og pakker kagen ind i staniol, og smeden har mit nr. hvis han skulle være i tvivl om noget.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Sif....
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 08:59

En sidebemærkning;

Hvor er det sødt af dig at stille kaffe og kage i stalden til smeden. Jeg tror, han føler sig velkommen hos dig. :-D

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

*Livsglad menneske- og hestehealer*

Jeg tilbyder også gestaltterapi (samtale) - det er dog kun for de 2-benede :-)

0
0
Svar på denne tråd

Problematisk - af og til
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 09:49

Min smed har desværre det med at give besked aftenen før, ret sent, efter at jeg har været i stalden den pågældende dag.

Jeg kan flexe som jeg vil inden for rimelighedens grænser, men eftersom jeg normalt har mange møder, kan jeg ikke bare lige tage til stalden og trække den ind. I hvert fald ikke sådan lige fra aftenen før til næste dag. Havde jeg længere tid, kunne det arrangeres.

Et andet problem er, at den ikke kan stå alene i stalden, når de andre er trukket ud. Og når man får besked så sent, er det svært at nå at arrangere at en andens hest står inde også. De skal jo også ud igen de heste.

Bøvl, bøvl og bøvl.

Men en ellers rigtigt god smed!

0
0
Svar på denne tråd

En hjælper
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 09:52

Da jeg havde hest, tog min part sig nogle gange af smedebesøget, hvis jeg ikke havde mulighed for at være der.

Kan I ikke finde en hjælper, der kan være der, hvis det kniber for jer?

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

0
0
Svar på denne tråd

En hjælper....
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 10:01

...har jeg også, og hun hjælper når hun kan, men hun har jo også et arbejde...

Det ER svært, når man først får besked sent aftenen før.

Jeg må prøve at sige, at jeg skal have besked tidligere, men det er heller ikke bare ligetil i smedens planlægning.

0
0
Svar på denne tråd

Spirillen
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 10:04

OK så ved jeg ikke hvad jeg mere skal skrive. :-)

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 10:06

Før hen kunne jeg selv være til stede men dette er sjændent muligt mere..

Så nu har jeg en anden aftale med en i stalden som kan flexe hvis hun ved hvilken dag og tidspunkt.. Ellers har mine parter også være flink til at hjælpe til ved smed eller dyrlæge besøg..

Vi har samme smed så det er bare rigtig smart. Mine heste er også godt opdraget så det er nemt. Har haft min smed i 4½ år nu så stoler på hans arbejde. Så hun skal bare lukke ind og ud..

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale

MASSE RIDEUDSTYR SÆLGES, KIG PÅ PRÆSENTATION ELLER ANNONCER!

0
0
Svar på denne tråd

hkdfsfsdf
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 10:22

Når jeg har ridedyr og de står på rideskolen så får de lov at stå inde den dag smeden kommer. Nu har jeg jo en 1års som går i løsdrift så der skal jeg være der. Men vores smed har tidspunktet god tid i forvejen så jeg enten kan nå at tage fri eller finde en der kan hjælpe mig!

Har mine heste sammen med min veninde, så vi bestiller ofte samme tid til de unge og så er det jo vigtigt bare en af os er der...

Synes den er værre med dyrlægen:( det er jo som regel med meget kort varsel...

Mvh Pia med den gule stjerne

Brødsgaards Leander

0
0
Svar på denne tråd

jeg har en god smed
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 10:25

vi aftaler fra gang til gang. Jeg har skiftende arv tider, men skulle lokummet brænde så er mine heste velopdragne så han ville nok tage dem selv.

Det er ikke muligt at du har en person som kunne komme ud hvis det kniber - bare for at være der?

Ellers ville jeg jo være nødt til at sige, at han først kunne komme efter min arbejdstid.. Der må jo være andre som har samme problem

0
0
Svar på denne tråd

Arbejder hjemme
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 10:28

Jeg er så heldig at have mulighed for at tage hjemmearbejdsdage, så det er primært hvad jeg gør, når der skal komme smed og dyrlæge forbi.

Min smed kunne med garanti også sagtens klare sagen selv - men jeg har det bare bedst med at være der, også fordi jeg så kan nøjes med at lukke hestene ind ca 1 time før smeden kommer (så de er rene og tørre) og så kan jeg lukke dem ud igen når han har været der.

Det virker for mig - også selvom min smed ringer aftenen før og melder sin ankomst.

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Smed.....
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 10:35

Jeg er så heldig at have en fast ugentlig fridag, jeg bestiller altid ny tid fra gang til gang, 1 Onsdag hver 6 uge.

Jeg har så en smed som ikke vil tage hestene hvis ikke der er folk i stalden (hvilket jeg godt kan forstå) det er jo dyr vi har med at gøre så man kan aldrig vide, selvom de er velopdragene.

Skulle der sket noget akut? er det heldigvis sådan at jeg altid kan tage lidt ferietimer hvis det skulle være, eller også har jeg en god ven som er til rådighed i disse situationer.

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Smedebesøg
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 10:41

Min hest står også bare inde, den dag smeden kommer.

Jeg har altid gjort meget ud af, at opdrage mine heste til at de kan stå inde alene, så det er ikke noget problem, at de andre er ude.

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar..
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 10:48

Ja, det med at smeden skal klare det selv, det er jeg ikke helt klar til endnu.. Der skal man kende sin smed godt, og vi har jo både låne og ungheste. Så hvis der skulle ske noget, ville jeg ikke synes det var særlig rart, hverken for mig eller smeden.

Det kunne være rart med tiden, og så ville ideen med kaffe og kage helt sikkert være en rigtig god ide..

The mind is like a parachute - it only works when it's open!

Reality is that part of the imagination we all agree on

0
0
Svar på denne tråd

Tidligere...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 11:06

... har jeg altid taget en halv eller hel fridag og været i stalden. Men det var fordi min hest ikke kunne stå alene inde og jeg var den eneste der brugte den smed jeg nu brugte.

Det gav et stort spild af fridage, da jeg blev brændt af med jævne mellemrum. Husker specielt en vinterdag hvor jeg sad 5 timer i stalden pakket ind i et dækken og ventede - og ringede til ham hvert kvarter.

Da jeg fik fat i ham dagen efter viste det sig at han lå hjemme og var syg - det kunne han jo godt have ringet om :-(

Nu har jeg hesten stående et sted hvor vi alle 4 bruger samme smed. Staldejer sørger for at have hestene inde når smeden kommer, enten fra morgenstunden, eller - hvis hun har en fridag - fra en halvtimestid før aftalt tid.

Pågældende smed har ALDRIG brændt os af - eneste gang jeg har oplevet en ændring i tiden var da hun en dag kom 3 timer FØR aftalt tid. Da var hestene ikke inde. Men hun ringede og spurgte om jeg var hjemme og kunne komme eller om hun selv skulle tage dem ind. Da jeg var på arbejde 2 timers kørsel væk, endte det med at hun selv hentede dem på folden....

Vi aftaler tidspunktet fra gang til gang - så vi ved det i god tid. Aftalerne er altid blevet overholdt perfekt.

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

Smedebesøg...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 11:18

...er temmeligt kompliceret i mit hestehold.

Den lille - ponyen - har jeg på en abonnementsordning. Smeden ringer dagen inden (med 6 ugers mellemrum), og så lukker vi ponyen inde i løsdriften om morgenen. Hun er velopdragen og ukompliceret, så smedene kan sagtens selv sko hende.

Den store - hesten - skal til Højgård på Fyn for at blive skoet hos deres smed. Ikke den mest praktiske eller økonomiske løsning, men trods alt dikteret af dyrlægen.

Vi plejer at kunne lægge aftalen ind på en fredag, hvor kæresten har fri og kan køre. Hesten kan være vanskelig at læsse, så sidst (hvor jeg pga. arbejde ikke kunne komme med) var en af de andre opstaldere sød at tage med og hjælpe.

Der går det meste af en dag med at køre frem og tilbage med hende, til gengæld er hun gående, når deres smed skor hende.

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

Passier PSL dressursadel, 17", medium bom, kr. 2.500

0
0
Svar på denne tråd

dadada..
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 12:14

intet problem her!

Jeg har aldrig ladet smeden ordne mine heste selv, og håber heller ikke han kommer til det! Besemt ikke fordi jeg ikke stoler på ham, men jeg har det bare bedst med at være der!

Jeg sender en sms til smeden, hvilke heste, hvilke tidspunkter det er bedst, fx efter kl 15 alle dage!

Så sender han en sms tilbage med hvilken dag det bliver, og hvilket tidspunkt!

Så kan det heller ikke blive nemmere ;-)

Så laver vi altid kaffe og kage, og hygger os med det, og jeg tror smeden syntes det er rigtig hyggeligt :-)

Så her er smeden aldrig når vi ikke er der, hyggen i at have smed, er for hyggeligt til at skulle være på arbejde!

Købes: Weatherbeeta dækkener 100g, se præs...

Sælges: 2 stk. nye weatherbeeta regndækkener str. 135 og 145.

Se præs. for mere info...

Er livet ikke skønt, at leve for at være til ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Smedebesøg
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 12:36

Indtil jeg solgte min hest sidste år, så aftalte vi ved det aktuelle smedebesøg et nyt besøg de der 6-7 uger frem.

Så havde vi så god tid, at vi kunne arrangere med arbejdet, at en af os havde fri på det tidspunkt.

De få tilfælde, hvor det ikke kunne gå op i en højere enhed , så måtte heste blive inde med en ordentlig omgang wrap. Så klarede vores mangeårige smed selv sagerne.

I det hele taget så er fordelen ved et mangeårigt samarbejde, at tilliden og kendskabet til hinanden gør, at tingene kører meget lettere, og man også gør mere for hinanden. Vi sørgede altid for kaffe og kage, eller om sommeren noget koldt og smeden har præsteret enkelte gange, hvor han er dukket alt for tidligt op, selv at trække heste ind og begynde!!! Se det kalder jeg service.

mvh

KIRSTEN

.

0
0
Svar på denne tråd

Fri.....
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 13:59

Jeg tager fri eller får det til at passe ind med at smeden kommer når jeg har fri. Da min ene hest er meget vanskelig ved smed er jeg nødt til at være til stede....

Det har aldrig været et problem...

Super lærepony sælges

Se min profil for annonce og info !

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har fridage
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 14:15

Hist og pist, da jeg har weekendvagter, ligesom jeg også har både dag-aften og nattevagter, så jeg kan altid få det passet ind.

Før i tiden, inden de kom i løsdrift, gjorde jeg som Inger..

0
0
Svar på denne tråd

min smed
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 18:43

min smed har sat i kalender hvornår det er tid igen. han ringer eller skriver og spørger hvad dag jeg kan. han er der til tiden altid. han kan bedst om aftenen så det passer mig fint. er jeg der ikke lige går han selv på marken efter hesten og begynder.

jeg er MEGET glad for min smed.

***Frk-Maluie***

Gør livet til en fest,

rid islandsk hest.

I regn, slud, sne og blæst, har vi det alle bedst på en Islandsk hest!

forskelligt sælges se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Blevet mere bøvlet...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 19:30

...førhen hvor jeg havde hesten der hvor jeg arbejdede var det jo supernemt - find hesten når smeden siger det

...de år hvor jeg har arbejdet på skiftehold har jeg uden problemer fået lagt besøgene på de tidspunkter/dage jeg har haft helt fri. Så sker der ikke det vilde hvis smeden forsinkes...

...de år jeg har arbejdet på aftenhold har vi haft en fast aftale om at han kommer inden middag om onsdagen, han har så bare ringet dagen før hvis han har måtte udsætte besøget til ugen efter

...nu hvor jeg er røget på daghold er det hele blevet sååååå meget mere bøvlet! Bl.a. har jeg været nød til at skifte smed fordi min gamle ikke kunne få det til at passe ind hvis han skulle tage mig til sidst på dagen. Men også fordi jeg nu er nød til at "spilde" feriefritimer eller afspadsering hver gang.

Det er heldigvis ikke noget problem med mit arbejde, der har vi en aftale om at jeg siger til når jeg ved hvilken dag han kommer, og så ringer smeden en halv times tid før han kommer. Det passer fint med at jeg kan nå hjem og fange hestene (en fordel med tørre folde - ingen mudrede ben jeg skal tage hensyn til )

MEN - STOP SÅ DEN FINANSKRISE !!! Så kan vi nemlig forhåbentlig få så meget at lave igen at jeg kan komme tilbage på mit elskede aftenhold

Jeg vil i øvrigt under ingen omstændigheder byde mine smede - nye som gamle - selv at skulle stå med mine heste. Selvom de generelt er vældig flinke og velopdragne, så KAN der ske uheld - og så finder jeg ham altså først flere timer senere

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider