Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Suk, så mange katte i år...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 09:35

Nu har vi jo en campinplads og ligger lige ved et sommerhus område, så hvert år giver det tilløbne katte når sommeren er ovre og der ikke er nogen der fodre dem mere... Sjovt som folk glemmer deres dyr

Sidste år gav det mig min nuværende huskat, FANTASTISK kat forøvrigt.... Bod hjemme hos mig, men går med på arbejde hver dag i sommerperioden og ligger på kontoret sammen med hunden, til stor morskab for folk og hygge for børnene

Derudover 2 staldkatte.... Så det var et mildt år og staldkatte og overnævnte lillemis har det godt stadig....

MEN i år

Jeg små bitte killinger, nok maks 8-9 uger, bor på pladsen under en bund... -vi fodrer hver dag og håber de kan blive tamme nok... På vore anden ejendom ved krondyrene, som står tom, bor missemor med min. 3 killinger... Missemor kan fodres på få meters afstand, har kun mødt hende 2 gange, så hun er ikke helt vild, killingerne er ikke til at komme i nærheden af....

OG... så var der de rare mennesker der satte deres lille også 8-9 ugers killing af i vores vaskeri.... -gæt om det kræ skreg da vi kom... Nøj den var sulten...

Den sidste er så den heldige og er flyttet ind ved mine forældre og er gået fra efterladt kat, til sofakat med tonsvis af legetøj, konstant opmærksomhed, en overbærende storebror på 17 år og et dejligt liv....

Men hvad pokker med de andre??? Jeg hader bare at udrydde sådan nogle dejlige små skabninger.... De 3 ensomme kan måske blive tamme nok til staldkatte eller andet, men vil min kæmpe vild/stald-kat acceptere dem.... Næppe... Moren på gården kan godt blive fodret og evt. få p-piller i maden, men hvad med killingerne, for dælen der kan blive mange...

Hvorfor pokker er folk så onde

Hejlsminde Rideklub - SÅ KØRER VI!!!! Vi søger ponyer/heste til elever, gratis opstaldning og alle udgifter betalt, god pasning og pleje, mod vi må bruge den i undervisning. Ring eller skriv, 21403353.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for dig
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 10:17

Hvor er det skønt, at der er folk som dig, men hvor er det trist, at der er så mange dumme folk..

For nogle år siden boede jeg i en boligblok, hvor der bare konstant kom nye killinger og vi havde katte, der var sultne overalt. Konstant blev katte kørt over på den befærdede vej og holdningen var, at det var jo lige meget for der kom jo bare nogle nye killinger. Jeg besluttede at gøre noget ved det og kontaktede nogle forskellige katte foreninger efter jeg selv havde prøvet at gøre et kuld killinger tamme og afsætte til nye kærlige katteejere.

(Kattens værn giver jeg ikke noget for!!)

Inges-kattehjem var de bedste at tale med. Her kunne jeg aflevere vildkattekillinger, som de gjorde tamme og afsatte til nye hjem. Mødrene indfangede vi ved hjælp af en særlig fælde, som vi lånte på kattehjemmet og afleverede dem til sterilisation, vaccination og øremærkning for 300 kr per kat. En såkaldt genudsætningskat. Jeg forpligtede mig derefter til at fodre genudsætningskattene til de ikke var mere.

Der var stor succes med dette. Jeg fik ejerforeningen til at betale og vi havde en fast bestand af disse genudsætningskatte og der kom ikke flere.

Nu er jeg så flyttet på landet og fik også en kat "forærende" her. Ham er jeg rigtig glad for, men nu har manden sat en grænse for flere katte, da vi nu har 6, hvoraf de 5 også er indekatte.. ;D Alle mine katte er neutraliserede

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 11:17

jo rigtig fint, for missemor med killinger, hvis de kunne indfanges, fikses og sættes ud igen, men hvordan foregår det helt praktisk??

-vi plejer kun at få voksne dyr, gerne når de er så syge at der kun er en udvej.... så har ikke tjek på det der...

Men de kan nemlig fint bo på den ejendom og holde mus væk fra kornet som bliver opbevaret der til krondyrene, samt det praktisk er nemt nok at fodre dem, da vi alligevel er ved dyrene hver dag....

Så er der de 3 små, hvis de kunne blive tamme er de også nogle helt fantastiske små dyr... -så kønne.. Men der er jo en overflod af katte, så spørgsmålet er om nogle vil have dem... Storebror på 17 (som jo selvsagt er en kat) synes det er rigeligt med en terrorist.. Lillemis og hunden siger også nej tak og jeg tror at den kæmpe vilde gråmis vil spise en til morgenmad, en til frokost og en til aftensmad......

Hejlsminde Rideklub - SÅ KØRER VI!!!! Vi søger ponyer/heste til elever, gratis opstaldning og alle udgifter betalt, god pasning og pleje, mod vi må bruge den i undervisning. Ring eller skriv, 21403353.

0
0
Svar på denne tråd

Faktisk så...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 00:00

... tror jeg, at storebror ville synes, det var cool at få endnu en lillebror :-) Så kan de to små vildbasser nemlig underholde og terrorisere hinanden, når storebror ikke vil være med mere....

Genudsætning har jeg ikke erfaring med, men mon du ikke skal prøve at få fat i netop Inges kattehjem og høre, hvordan det foregår?

Jeg tror i øvrigt også, at internaterne flyder med killinger lige nu - rigtig mange af dem søde og håndtamme. Det er nok tvivlsomt om der er ret mange ressourcer til at gøre vilde katte tamme, så hvis de skal have en chance, så tror jeg altså desværre, at den hænger på dig...

mvh. tina

Sælges:

- Mod fluer og svamp: Tectonic (den blå), Søndergårds Fly Away, Bio repel shampoo og Imaverol Vet.

- Easy Boot Bare str. 3.

0
0
Svar på denne tråd

Ring til inges-kattehjem
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 08:44

Hej igen Marie

Hvis du ringer til Inges-kattehjem, så er de bare så søde, at de virkelig giver en gode råd og ikke bare affærdiger en, som visse andre "katteværn".

De har sådanne brochurer, der forklarer, hvordan man gør en vildkilling tam osv.

Men du hænger selv på indfangning osv. Da jeg indfangede killinger, endte det faktisk med, at missemor selv afleverede kuld nr. 2 hos mig ;-) Det var straks sværere at fange missemor, men derfor er det nødvendig at låne en fælde hos inges-kattehjem. Det er sådan en større trækasse, hvor man kan lægge mad ind i og så vupti bliver katten lukket inde, når den går ind for at spise lækkerierne. Det kræver selvfølgelig, at kassen er under opsyn og kan køres til neutralisering hurtigst muligt. Hvis katten har en smitsom kattesygdom, bliver de altså aflivet, men det synes jeg, er ok. Når den er klar, henter man den og sætter den ud igen. Besværligt ja, men det er det værd!!

Det bedste ved at neutralisere dem er, at man har en fast bestand af katte og der kommer ikke nye ind i området (jo hvis nogen sætter en kat af selvfølgelig) og de bliver sundere katte at se på.

Killingerne kan du selv gøre tamme ved følgende fremgangsmåde: du skal holde dem på meget lidt plads først (jeg fejlede ved at give dem et stort værelse..) f.eks. et lille badeværelse. Så tager du en sprællende killing og ruller den forsigtigt ind i et håndklæde, så kun hovedet er frit. Det skal være så tæt, at katten ikke kan få benene ud og rive dig, men ikke så stramt, at den ikke kan ånde.. Så sidder du med den på brystet og snakker med den og aer den på hovedet. Efterhånden som killingen viser tegn på, at den nyder dit selskab/ikke er bange mere løsner du håndklædet og ender med at kunne slippe den helt fri. Jo yngre killingen er, jo hurtigere. (men husk de har brug for mor til og med uge 12, så når du har gjort dem tamme, så ud til mor igen..) Det behøver ikke tage mere end en dag/et par timer per killing.

Jeg satte en rigtig god annonce i lokalavisen, hvor jeg skrev noget i retning af: vi er tre må søde killinger.. bla.bla. og fik faktisk flere henvendelser. Det koster selvfølgelig penge. Men du kan også sætte dem på nettet.

www.vildkat.dk

www.dba.dk

www.guloggratis.dk

Ved ikke´, om det hjælper, men ellers prøv at ringe til inges-kattehjem. inges-kattehjem.dk/#Adresser/ Aabningstider

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider