Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lopper/tæger på hund.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 05:45

Hvad oplever i andre er det bedste middel mod BÅDE tæger og lopper i år?

Også modtager jeg gerne gode råd til, hvordan jeg fjerner en tæge på min hund der sidder lige på den tynde hud under munden??? Hmmm.

Hun er ikke til at komme til der, da det er et ømt sted. Øv.

0
0
Svar på denne tråd

frontline
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 07:33

synes jeg er det bedste.

Tæger fjernes altid med tægetang, eller kort.

Ellers kan man udsætte hunden for borreliose (staves?)

Når tægen sidder der hvor den gør, og hun ikke er til at komme til, er det nok lettest at bruge kortet. De ligner et dankort, med en sprække i. Lige til at sætte omring tægen?

Held og lykke

Et smil siger mere end 1000 ord....

0
0
Svar på denne tråd

Frontline
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 07:46

Frontline virker altid på vores hunde, og min er særlig modtagelig for flåter.. Bruger jeg ikke noget, så kan jeg sagtens nappe en 5-0 stykker af hver dag.. Ved ikke lige hvorfor, men de angriber hende helt vildt...

Jeg har nu altid, bare lige taget ved dem med 2 negle, og så bare hevet dem af.. Tror kun det er maks 5 gange, jeg ikke har fået hovedet med.

Med hensyn til den under munden, så vent en halv dag, så er den meget større, og meget lettere at få ved

Og så er det jo en flåt og ikke en tæge.. Der er forskel. DEn tæge er et insekt, og en flåt er en spindel :-)

Boon som selv er blevet bidt nogle gange....

0
0
Svar på denne tråd

ikke Frontline
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 08:06

Frontline tager tæger/flåter men IKKE lopper.

Lopperne er blevet resistente overfor Frontline og ligegyldig hvilken dyrlæge du spørger bliver man anbefalet nogle af de andre produkter på markedet.(Baivantic, programvet - capstar m.v.)

Capstar virker dog kun her og nu - dvs fjerne lopper i løbet af 24 timer men har ingen langtidsvirkende effekt.

Vigtig er det dog at huske at 95 % af lopperne sidder i omgivelserne hvorfor det er særdeles vigtig at behandle sine omgivelser (vaske alt der kan vaskes, støvsuge - og huske at smide posen ud bagefter, sprøjte med bl.a.bio trinol eller tilsvarende)

Og så er det ellers igang med at give hunden/katten en "drop lop" i nakken hver evig eneste måned alle årets måneder så er du sikker på der ikke kommer lopper igen.

Selvom du har give "drop lop" så kan f.eks tæger/flåter godt bide sig fast, men idet de bider dør de og bliver siddende som en ikke udfyldt tæge. De skal selvf. tages af.

Det var dog et træls sted for din hund lige ved munden - der er nok ikke andet at gøre end at få en til at hjælpe så man er to ellers er det næste umuligt sådan et ømfindtlig sted.

Der er diverse muligheder for at tage dem af (tægetang m.v.) det er bestemt ikke dem alle jeg syntes er lige nemme, så det er med at prøve sig frem.

Hvis den har haft virkelig godt fat kan du godt risikere en lille bule - så skal du blot være obs på om den forsvinder eller om der bliver rødt omkring den for ellers skal du besøge dr. dyr

Pøj pøj

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Søger part til min hest 2 gange ugentlig i Randers. Opstaldet på ridecenter

0
0
Svar på denne tråd

min erfaring
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 08:27

Det er min erfaringen af ikke mange áf midlerne tager flåter - jeg kender i hvertfald ikke nogen af dem der gør (bruger Frontline og Bayati (staves), og har brugt expot. Jeg har aldrig haft problemer med at de ikke tager lopperne. Jeg fjerner bare flåterne selv.

"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular

Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd

Lopper/flåter
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 08:46

Jeg bruger Frontline Combo Vet, og det er umådelig sjældent, at han har flåter - lopper har han aldrig haft, så jeg tror at det virker.

Jeg bruger ikke midlet sidst på efteråret samt om vinteren, giver ham lige den periode uden kemi - når så jeg konstaterer de første flåter på ham i foråret, så starter jeg igen med midlet.

mvh

KIRSTEN

.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 11:14

frontline og det virker på min hund. Han havde masser af lopper da jeg købte ham og de er væk nu efter 2 behandlinger. Flåter/tæfer har han ikke haft endnu.

Mvh Flis
"Lad være med at kaste med spejderhagl, hvis du selv bor i et spejderhus"

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 11:28

Vi bor ved to skove så, jeg SKAL have noget der virker mod tæger, for her er MANGE. ( går altid selv i gummistøvler i det høje græs)

Det vi bruger er bayvantic vet, det tager både lopper og flåter. Vi har ikke haft nogen tæger eller lopper siden vi skiftede til det . Den ene gang jeg fandt en i løs en i shadow´s pels. Tænkte jeg føj for den!! der var en...men den var sgu død ved kontakten med pelsen!!!!

DET VIRKER SGU SÅ DET GØR NOGET!!!

Frontline synes jeg hverken virker optimalt på lopper eller flåter, da vi brugte det fandt vi tit flåter på hundene også.

Jeg HADER flåter, kan simpelthen ikke udstå dem de er så mega ulækre.

Damgaard

Med den firbenede skygge

0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 12:31

Vi er lige skiftet over til Bayvantic, i håb om at det virker bedre.

- Men vi har en hund som er allergisk og slår helt og aldeles ud på lopper, så vores får hver 3. uge.

Mange tror fejlagtigt at når hunden får loppekur, så rører dyrene slet ikke hunden, - men de kan jo stadig godt springe på, men de dør når de bider i hunden.

Forresten kan man også med fordel bruge hvidløg, - et par dråber afhængig af hundens størrelse, i foderet dagligt, og det holder det meste væk.

Vi holdt vores fri for lopper, flåter m.v. i 3-4mdr på hvidløg, men så begyndte allergien at blive værre, og vi ville ikke ta' chancen at han får lopper og slår ud :-)

Men desuden var der også ingefær i, som hjalp på hvalpens tendens til køresyge! (Y)

Så det er vi glade for at bruge til vores!

Men som en anden er inde på, har man lopper skal omgivelserne også behandles, ellers er man lige vidt - og lopper kan leve, er det op til 3mdr eller mere? Uden en vært, bare i revner og sprækker i gulvet!

Rollo

MARSVINEUNGER SÆLGES

3 hanner og 5 hunner, i skønne farver!

AVLSTJENESTE

West Highland White Terrier

Tell-Mann Westie :: Marsvine Info

0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 12:38

Frontline Combo Vet til både hund og kat fra 1. marts til 1. november, i de mellemliggende måneder er de fri, ligesom Kirsten beskriver. Vi har ikke lopper, og det er meget sjældent, at der sidder en flåt på dem.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Elevponyer søges, se præs.

Rideklubben Hammelev og Omegn

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 12:40

Heidi;
Det passer ikke, lopper er ikke det mindste resistent overfor Frontline. Ring og spørg firmaet hvis du er i tvivl istedet for at smide sådan en konstatering.

Frontline virker fint, problemet er at folk bruger det forkert - og så virker det ikke nej....

Det skal - når der er loppeangreb - bruges hver 4. uge og det kan tage op til 4 måneder før alle lopper er væk. Der ligger larver, pupper osv i omgivelserne og de kan overleve meget længe, derfor er det vigtigt at være meget konsekvent med det. Vask ikke hunden 48 timer før og efter behandling.

Læs evt. mere her:

http://www.frontline.com/

//Dorte

0
0
Svar på denne tråd

avokat
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 15:23

Jeg bruger avokat kur til min, det virker på alt..

Er super godt tilfreds med det.

Kan fåes hos dyrlægen..

En rigtig hest er en DANSK VARMBLOD :D

0
0
Svar på denne tråd

Dorte.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 20:13

Sjovt at samtlige dyrlæger jeg har talt med udtaler sig om det så, hvis det ikke passer ????

Jeg har givet mine frontline efter foreskrifterne og det eneste det virker på er tæger/flåter.

Min konstatering står ved magt :-)

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Søger part til min hest 2 gange ugentlig i Randers. Opstaldet på ridecenter

0
0
Svar på denne tråd

min lille store hund
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 20:22

får praktik, det er det eneste der virker på hende, hun får også meget meget slem loppe alergi, og min dyr dokter siger også at det der frontline virker ikke lopperne er blevet resistente...

Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.

0
0
Svar på denne tråd

Frontline
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 20:34

Virker da vist på nogle hunde og ikke på andre.

Kan ikke rigtig forstå at dyrlæger åbenbart holder på at det ikke virker.

Jeg har to stks hunde. Begge får Frontline Combo Vet.

Og INGEN af dem har hverken lopper eller tæger/flåter.

Min konklusion må så være, at de virker på mine to hunde.

- Ann-Charlotte.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 21:50

Så er de dyrlæger ikke ordentlig informeret og ved ikke hvordan man behandler korrekt med Frontline. Du kan jo foreslå dem at kontakte Merial og få et kursus i det

//Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Bayvantic
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 21:58

Vi bruger Bayvantic, og det holder tægerne væk. Ind imellem kan jeg finde nogle der kravler ovenpå pelsen, men ingen der sidder fast, når rovdyret har fået det i nakken.

Så herfra virker det...

Galopmenneske

- med forkærlighed

for military og pinto

Forædlet, elastisk & charmerende Casir Ask-hingsteføl sælges! Klar til dec/ja. (RESERVERET)

Kender du en smed, der mangler en lærling?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 08:33

Jeg behandler stort set aldrig mine hunde, og de har aldrig lopper, og den enkelte flåt der kommer i ny og næ, bliver fjernet med en tang. Kunne aldrig finde på at sm¢re dem ind i gift uden grund! De gange de bliver behandlet (ved indrejse til UK f.eks) er det synligt ubehageligt for dem, som om de kan "smage" giften der bliver smurt i nakken på dem.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider