Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridepædagog
Forfatter: 
Dato:  19-09-2009 09:34

Lige nu går jeg på vuc for at få de fag jeg skal bruge for at komme ind på pædagog uddadnelsen, og overvejer meget at søge ind på ridepædagog uddandelsen, og ville lige høre om der er nogne her inde der er igang med den nu Hvad syntes i om den og hvad skal heste kunne, til den tid vil han være 6år og have started en lc2 til et lille klubstævne og måske et distance ride, og så ikke så meget andet, spring træning ved jeg ikke om kommer på til vinter det kommer and på min tid og om jeg har råd til at betale for undervisning (jeg er jo på Su)


er der nogne der ved hvordan med studie bolig i Nykøbning F?? da jeg jo pt bor ved Roskilde skal både mig og hesten flytte til Nykøbning F da jeg ikke gider bruge tid og penge på transport.


Alice

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridepædagog
Forfatter: 
Dato:  19-09-2009 09:52

Hej.


Spørgsmål 1: Skal man bruge sin egen hest i arbejdet? Det tror jeg ikke, hvad hvis man ikke har en "pædagogisk-korrekt" hest?


Spørgsmål 2: Er det overhovedet til at få job som ridepædagog?


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(


Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 man kan bruge
Forfatter: 
Dato:  19-09-2009 10:01

egen hest, men der står at har man ikke selv hest til rådighed stiller skolen en til rådighed på den tilknyttede rideskole, det er ikke noget med at andre skal ride din hest, men der er en del rideundervisning, for kan man ikke selv ride er det lidt svære at skulle undervise andre og det er det man lære, og efter endt uddandelse kan man undervise på rideskoler, klubber og til ridemærker


så at finde et job tro jeg ikke bliver svært, man kan også arbejde som alm pædagog.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridepædagog
Forfatter: 
Dato:  19-09-2009 20:16

Ja jeg er så heldig at være startet på ridepædagog uddannelsen og er helt sikker på at jeg ikke kommer til at mangle arbejde bagefter ( er i job..har orlov)...men selv om jeg ikke havde så ved jeg helt klart at denne uddannelse vil kunne bruges rigtig mange steder...på rigtig mange forskellige slags arbejds pladser...det er kun fantasien der sætter grænser...og så handler det jo så samtidig også om at kunne sælge "varen".. :-)


Mht hvad din hest skal kunne hvis du påtænker at bruge den...så er det faktisk blot at den er stabil i alle gangarter..terræn vant...samt måske at den også kan hoppe over et lille spring. Vi har fået af vide at vi skal springe max 60 cm.


Der er så vidt jeg er oplyst gode muligheder for at finde noget at bo i i Nyk...og hesten kan du jo evt have opstaldet på Brændte Ege...hvor al rideundervisning kommer til at foregå..PÅ mit hold er der både nogen fra Jylland og Norge som er flyttet hertil for at få uddannelsen...og de har ingen problemer haft med at få et sted at bo...ej heller til hesten..


Håber du blev lidt klogere på dine spørgsmål..


Mvh Susanne



0
0
Svar på denne tråd
 
 ville nu gerne
Forfatter: 
Dato:  19-09-2009 21:12

Rigtig gerne tage denne uddannelse, men håber inderligt at den kommer til fyn eller jylland, for jeg er ikke meget for at flytte over broen til den side.. Så jeg krydser fingre for at den kommer herover af.. :)


Håber du finder noget at bo i, både til dig og hesten..


Sharron Van De Gadedijk

STER kåret Irish cob hoppe<3

R.I.P min lille næsebjørn

Du blir aldrig glemt Dumle..

Irishcob.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Er svaret
Forfatter: 
Dato:  19-09-2009 22:18

Kan se Susanne har svaret...


Jeg læser også til ridepædagog, og målet er vist at kunne ride en LC-dressur ved uddannelsens slutning..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jylland
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 10:14

Til Team Irish Cob

Der er planer om at starte uddannelsen i Kolding.

Såvidt jeg er orienteret, starter man der med et kursus for uddannede pædagoger til februar, altså et kortere kursus, hvor man kun tager ride/hestedelen.

Vh Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for alle jers svar
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 14:11

ok susanne, så kunne jeg nok godt bruge min egen hest, han er en Araber på 5år og jeg har selv tilredet ham og vi er stadig i gang med det sidste, da han måtte stå meget stille over vinteren pga skader, men nu er vi igang igen og han mangler at blive stabil til at søge frem/ned og at lære galop, jeg kan godt ride en tur alene på ham i skoven, men nogne dage er han mer vågen end andre og han er ikke glad for biler, spring er vi ikke kommet til andet end at han har løs sprunget i vinters. Jeg er sikker på at jeg vil søge ind på uddandelsen når jeg er færdig på vuc, men om jeg flytter eller bliver og så tager toget fra Ringsted til Nykøbning F (det skulle tag en time) ved jeg ikke helt, ville gerne bliver der hvor min hest står nu,da vi begge to trives rigtig godt og jeg håber på at få lov til at ride en hest mer på stedet, selv om jeg har min egen er jeg nemlig faldte for en 10 års oldenboger hoppe som ejer af stedet har fået efter et dødsfald i famillen,men selvfølig kan det best betale sig at flytte til falster så er det jo bare det jeg gør.


Alice

0
0
Svar på denne tråd
 
 fler indslag??
Forfatter: 
Dato:  23-09-2009 12:17

der må da væer nogne fler der kender noget til denne uddandelse jeg har fundet ud af at der starter hold op igen til august 2010 så der vil jeg med men det bliver måske lidt rodet da jeg først er færdig men min HF omkring juli så det bliver ikke meget tid jeg får til at flytte mig selv og hesten til Nykøbning F Er der andre der regner med at starte til næste år


Alice

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridepædagog
Forfatter: 
Dato:  23-09-2009 14:50

Jeg ved ikke så meget om selve uddannelsen, men jeg har min hest opstaldet på Brændte Ege i Nykøbing hvor de holder til.


Så vidt jeg har forstået skal man, som en anden siger, ride LC dressur.

Jeg ved, at de studerende ikke engang fik lov til at galoppere den første dag de red :)


Så jeg tror ikke de stiller de helt store krav til hverken heste eller ryttere.


Med hensyn til bolig, så er her en masse boligselskaber man kan kontakte og ellers har skolen sikkert en kontakt til ungdomsboliger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kolding..
Forfatter: 
Dato:  23-09-2009 17:21

ElisabethBJ :Kan du henvise til et sted, hvor der står noget om den efter/videreuddannelse, som du nævner?

Synes, det lyder spændende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hva hvis,,
Forfatter: 
Dato:  23-09-2009 17:39

man er westernrytter? - jeg er liidt interesseret i uddannelsen


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 durchweg
Forfatter: 
Dato:  23-09-2009 20:09

Jeg har ikke noget på skrift; men jeg har det fra Christian Petersen, der er klubchef i DRF.

Han står for ridepædagoguddannelsen, som oprindelig er min ide.

vh Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd
 
 information..
Forfatter: 
Dato:  23-09-2009 22:05

ElisabethBJ : Tak for svaret. Det er måske klubchefen, jeg skal kontakte, for der står ikke noget på Kolding Pæd. seminarium og rideforbundets hjemmesider. Ej heller kan google hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej alle sammen
Forfatter: 
Dato:  24-09-2009 15:35

er der nogne der kan sige mig om uddandelsen til ridepædagog kommer til sjælland


Alice

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridepædagog
Forfatter: 
Dato:  06-07-2010 17:27

Nogle af jer studerende, der måske kan fortælle lidt om hvordan det går?


Er lidt interesseret i uddannelsen. Har arbejdet som pædagogmedhj. i 5 år, så det er vel snart på tide, at jeg får papir på det.


Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen det kan jeg da...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 00:02

Det går såmend godt...


Vi har lige afsluttet første år af uddannelsen, og er alle bestået vores førsteårsprøve.


Det næste halve år er vi ude i praktik - denne praktikperiode har desværre ikke været med nogle hestesteder, men vi skal jo også være alm. pædagoger engang imellem.


Den første praktik var vi ude i i foråret, og jeg selv arbejdede på et Naturridecenter med ikke-rask ryttere.


Planerne for uddannelse ændre sig lidt, og vi er glade for selv at kunne præge den, samt have en god dialog med Christian fra DRF og skolen.


Fremtiden byder på mange spændende muligheder og udfordringer...


Mvh. Gitte


Gfoto.dk

Hestefotograf


StaldOlsen.dk


Til salg:

GO Webmaster, DSP hingsteføl, se mere her

0
0
Svar på denne tråd
 
 noget nyt??
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 12:49

jeg har nu Dansk, engelsk og psykolog, men mangle desvære samfund, kan jeg søge ind aligevel og er der noget nyt om den kommer til Sjælland


Alice

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 13:02

Hvordan kan sådan en uddannelse gå over mit hoved



Er ved at læse til pædagog, men det kunne satme (undskyld jeg bander) være mega fedt at kombinere ridning med at være pæd...



Hmm... Det må jeg lige læse lidt op på...



Kanon!!!


Mvh. Marie

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 15:13

Den uddannelse går jeg også og leger med tanken om at tage:)

Dog skal der lige gennemføres en handelsskole første inden jeg kan starte op:)


Opdagede den ved et tilfælde da jeg var på arbejde og læst i et rideblad.

Og den lyder jo bare så spændende


Den eneste uddannelse jeg er faldet for



Nu med to hjemmesider

********

www.Skysite.dk/milleogmagic

********

www.salgssiden.skysite.dk

********


Mvh Maria & Mille + følle i maven

Mille har termin den 25 april 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 PædagoK
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 17:27

Ja så skal den bare komme til Fyn. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kolding og Falster
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 21:40

Uddannelsen kan tages i Kolding og Nykøbing Falster...


Begge steder er der gode rammer for denne uddannelse -så lad ikke geografien forhindre jer i at starte..


Jeg har ikke hørt om at den skal starte andre steder - indtil videre.


Mvh. Gitte


Gfoto.dk

Hestefotograf


StaldOlsen.dk


Til salg:

GO Webmaster, DSP hingsteføl, se mere her

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad er der af
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 22:50

sådan skolemæssige krav, udover at man har taget en gymnasial eksamen?


skal der være noget bestemt gennemsnit?


at turde drømme, er at turde være fri.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krav m.m.
Forfatter: 
Dato:  01-02-2011 09:21

Ang. kravene så skal man optages på det alm. pædagogseminarium.


Kravene rent hestemæssigt kan ses på rideforbund.dk under uddannelser og ridepædagog.


Pøj pøj med det alle sammen... Vi håber på at blive nogle flere ridepædagoger i fremtiden... ;)


Mvh. Gitte


Gfoto.dk

Hestefotograf


StaldOlsen.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Krav?..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 20:27

Hvad er kravne til at komme ind ? Jeg er ved at være færdig med sosu assistent og ville gerne ind på ridepædagogen bagefter, men hvad skal man have af fag og sådan ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Videre/efteruddannelse
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 08:42

Er der nogen der ved om man kan videre/efteruddanne sig til ridepædagog??


Jeg er uddannet til pædagog, blev færdig i Januar 2008! Jeg kunne utrolig godt tænke mig, at læse videre til ridepædagog, men syntes ikke jeg kan se nogle steder at der tilbydes videre/efteruddannelse!?!


Jeg er meget interesseret i, om denne videre/efteruddannelse bliver tilbudt i Jylland??


Håber nogen kan hjælpe!


Venligst

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 09:34

Ang. jeres spørgsmål så er de mest korrekte og konkrete svar at finde hos Dansk Rideforbund, da de udbyder uddannelse. De er meget behjælpelige og svare gerne på jeres spørgsmål.


Katrine Ekelund kek@rideforbund.dk



Men omkring alt det at være studerende på uddannelsen - der svare jeg gerne ;)


Mvh. Gitte


Gfoto.dk

Hestefotograf


StaldOlsen.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmål til uddannelsen
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 14:56

Hej Gitte - Stald Olsen


Jeg kan se du kommer med nogle gode brugbare besvarelser på diverse spørgsmål, så her får du lige lidt fra mig også.


Jeg er pt. igang med fysioterapeut uddannelsen i Roskilde, men går med tankerne om at skrifte til ridepædagog uddannelsen.

Jeg ønsker for så vidt muligt at blive boende, da det skal passe ind med min kærestes uddannelse der ligger i modsatte retning af Nykøbing Faltser. Så jeg satser på at blive pendler.


Hvor mange dage om ugen er I ca. på skolen?

Har I fast skema eller skifter det hver uge?

Jeg har fået at vide at I har ca. 10-12 timer pr. uge uden ridedelen. Passer det nogenlunde?

Er I udelukkende piger på uddannelsen?

Jeg er grundlæggende nysgerrig i at høre lidt om studiemiljøet og kvaliteten af undervisningen (både alm. pædagogisk set og i forhold til ridedelen)


Jeg håber du har lyst til at svare på mine spørgsmål.


På forhånd mange tak


Mvh. Malene :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Besvare gerne
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 22:05

Nu jeg lige har afleveret min ridepædagog eksamen på 4. semester og skal op i næste uge :)


Hvor mange dage om ugen er I ca. på skolen? - Alt fra 0 til 5, meget skiftende efter perioder.


Har I fast skema eller skifter det hver uge? - skemaet skifter hver uge, og ofte også med kort varsel. Kun ridedelen har ligget fast


Jeg har fået at vide at I har ca. 10-12 timer pr. uge uden ridedelen. Passer det nogenlunde? - både og. Nogle uger er der mere, andre mindre. Men gennemsnitligt passer det nok meget godt.


Er I udelukkende piger på uddannelsen? - ja, på ridepædagogdelen. Der er drenge på pædagoguddannelsen.


Jeg er grundlæggende nysgerrig i at høre lidt om studiemiljøet og kvaliteten af undervisningen (både alm. pædagogisk set og i forhold til ridedelen)

Studietmiljøet kender jeg mest til det fysiske, da jeg selv pendler og har heste og familie der skal passes. Fysisk syntes jeg det er et godt studiemiljø.

Kvaliteten af pædagoguddannelsen er høj, og undervisningen er inspirerende og relevant.

Ridedelen har vi været en meget uheldig årgang, men jeg hører at næste årgang er godt tilfredse. Jeg vil ikke trække dig med mine erfaringer da jeg ved at der allerede er rettet op på flere af dem, og at vi har været en slags prøve da vi er første årgang.


Jeg håber det var svar på dine spørgsmål, ellers er du meget velkommen til at bede om en uddybning. Jeg syntes jo det er en fantatisk uddannelse - så bare se at melde jer ind!



Mvh. Gitte


Gfoto.dk

Hestefotograf


StaldOlsen.dk


Bøgen's Tina

termin 21. april 2012

Findus B - Top of Class - Urprinz

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak for svar
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 19:27

Hej Gitte


Mange tak for dine gode svar.

De var helt bestemt brugbare.


Det kan vær jeg på et senere tidspunkt vender tilbage til din med flere spørgsmål. :)


Mvh. Malene

0
0
Svar på denne tråd
 
 gamel indlæg
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 20:29

Ha ha. det er længe siden jeg skrev dette (jeg var marco)


jeg mangler samfundfag får at kunne komme ind, men droppet det dengang da jeg ikke ville forlade Roskilde og det vil jeg stadig helst ikke, jeg har dog hesten nu der ville være super til det, men som sagt vil jeg helst blive på sjælland


men lyder stadig som en spænde uddandelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 gruppe på facebook
Forfatter: 
Dato:  09-08-2020 22:11

hej ved godt det er en gammel tråd men jeg har oprettet en gruppe på facebook til alle uddannet ridepædagoger og rideterapeuter.

kig endelig forbi

 

www.facebook.com/groups/ 302400071034468/

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider