Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Heste forsikringer
Forfatter: 
Dato:  28-07-2020 10:21

Hej jeg går her og overvejer at få en hest med min veninde så vi er 2 om udgifter osv. vi leder efter en heste forsikring men vi synes det er svært at se hvad der er vigtigt i en forsikring så vi ville høre om nogle af jer har nogle gode forsikringer til en god pris ☺️

tusind tak på forhånd


??

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring?
Forfatter: 
Dato:  28-07-2020 16:12
Jeg har ingen anbefalinger til forsikring.

Normalt er det ejeren der betaler forsikring - accepterer selskabet i vælger delt ejerskab, eller vil de have at en person er ansvarlig for forsikringen og dermed også hænger på den faste udgift? Hvem skal det være??

..
Ved delt ejerskab, FØR købet så aftal hvad I gør hvis en af jer vil ophøre med at holde hest, hvis en af jer får gæld og kreditorer vil have ting sælges for at betale, hvad hvis I er uenige om hvor langt man skal gå ved dyrlæge udredning og behandling, osv.

Det er ikke forsikring.
Men, det er tanker i skal være enige om før delt ejerskab. Vær beredt.
1
1
Svar på denne tråd
 
 Priser ...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2020 21:08

... på forsikringer kan I se på de forskellige forsikringsselskabers hjemmesider. De afhænger af, hvor meget I vil forsikre hesten for, og hvordan I vil have den forsikret.

 

Helt overordnet er der tre slags hesteforsikringer.

 

Livsforsikring: Gælder hvis hesten dør en naturlig død, eller skal aflives ifølge dyreværnsloven. Det betyder groft sagt, at den kun dækker hvis hesten falder død om, eller hvis den skal aflives akut pga. et brækket ben. Det er den billigste forsikring, men dækker ikke ret meget.

 

Livs- og uanvendelighedsforsikring: Er noget dyrere, men dækker også meget bedre. Den dækker som livsforsikringen, men dækker derudover, hvis hesten får en skade, der betyder, at den ikke kan rides mere. Det kan f.eks. være hvis hesten skal aflives pga. forfangenhed, kronisk halthed eller luftvejsproblemer(astma)

 

Sygeforsikring: Dækker en del af dyrlægeregningerne, når hesten bliver syg. Det kan være en fordel at have, især fordi heste har det med at blive syge om aftenen eller i weekenden, hvor det koster ekstra at få dyrlægen ud.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2020 14:16

Tusind tak for dit gode svar det kunne jeg helt klart bruge til noget ☺️


??

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider