Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Køb af hest i Tyskland
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 23:46

Hvilke krav er der for at kunne indføre en hest købt i tyskland? Evt. en der kan henvise til hvor man kan finde information om dette??

Kom meget gerne med erfaringer. Jeg har nemlig set en dernede, men vil selvf ikke tage ned og blive mere vild med den hvis det viser sig omkostningstungt at få den reg herhjemme.


Mvh. Mette


0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 00:26

der er ikke nogen krav, du kan frit hente heste over grænsen, så længe den har pas.


reg er det samme som at få reg. en dansk hest



Mvh.


L Nielsen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 joda....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 07:12

Den skal godkendes til eksport af det, der svarer til vores kredsdyrlæge.





Ghillie Dhu står til avlsbenyttelse. Alt afkom kan få stambog uanset hoppen.


www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 11:21

Tak for hjælpen. Jeg var bange for det var endnu mere omfattende. Er der nogen der ved og der findes (og hvad de hedder) Lejllighedstransporter el lign fra tyskland til danmark. Der er ski langt fra München med hest bag i i trailer. Stakkels pruh.


Mvh. Mette


0
0
Svar på denne tråd
 
 køb af hest i tyskland
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 11:49

Det er noget med at man skal hesten tjekke af en dyrlæge seneste 24 time inden den køre over grænsen.. Altså som en skriver skal den godkendes til at blive taget over grænsen..


Min egen lille pruhest er selv købt i tyskland..Og tog den lange tur to gange for at prøve hende (anden gang var fordi ejeren ikke selv var der første gang, kun ham der red hende) men det tog heldigvis kun 2 timer der ned.. Så det var ikke så langt at køre..

Hun blev så leveret af ham der red hende og ejeres mand i danmark, så såvidt jeg ved er det kun en dyrlæge man skal have ud, for det klarede de nemlig..


Mvh. Trine



Hvor der er en vilje, er der en vej



Carpe diem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget nemt
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 12:28

Jeg har også købt i tyskland og england. Sælger sørger for dyrlægen godkender hesten til transport (om den er rask nok)Begge mine havde stambøger. Vognmanden udfylder div. papirer. Jeg lod vognmand kontakte sælger så han fik de rigtige dataer og sprogmæssigt nemmere . Der er flere i Dk som laver lejlighedtranspporter i EU.


God fornøjesle.




Hilsen Malena
www.fellhingsten.dk
Fell hingst står til rådighed i 2009

Motorcykelsæder ombetrækkes!

Klik ind på www.ombetraek.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh lyder godt
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 17:55

Det lyder jo rent faktisk til at det er til have med at gøre... Spændende spændende...

Hvem kører bla de her lejlighedstransp. og er der nogen der har ide om pris??


Mvh. Mette


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider