Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Manerer i biografen
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 12:14

Hmmm ja jeg var i biografen i går og se Pigen Der Legede Med Ilden, som var en rigtig god film.


Dog bliver turen lidt ødelagt af andre mennesker. Måske er jeg bare blevet enorm emsig, men der er altså flere ting som jeg synes distraherer lidt, når man nu skal se en god film.


Der er virkelig mange der smasker højlydt, her tænker jeg på dem der smasker så højt at man kan høre dem selvom filmen spiller og der er god lyd på. Eller folk der knaser deres popcorn med åben mund, det kan godt nok også lyde højt.


Ellers er klassikeren folk der "hvisker" under filmen og igennem hele filmen.


Men i går var der lige en ny, dem bag ved mig sætter sig med fødderne ind i mellemrummet, så de liggger på min armstøtte. Først lægger jeg ikke mærke til det, men da der spreder sig en sur lugt tænker jeg at min kæreste skal tage sko på igen Men det var ikke ham, nej det var de fødder der sad på min armstøtte. Da filmen er i gang prøver jeg diskret at sige om de vil tage fødderne ned, og det hjælper- i ca. 5 min, så jeg on and off lugter til sure tæer igennem filmen, og jeg mener virkelig sure tæer.


Er jeg bare emsig eller er der også nogle ting som I finder underligt at gøre i en biograf?


Maria



Billig andelslejlighed i Søborg sælges; husleje 3800 kr.


danbolig.dk/privat/sog-bolig/ resultat/vis- bolig.htm?propertyid=M...archtype=1

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er HELT enig!!!
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 12:16

Jeg synes også at nogle menneskers hysteriske grin, irriterende slikposer, snak, mobiler mm. er top træls....



- derfor går vi sjældent i biografen... men jeg synes ikke det er SÅ slemt i slagelse som andre steder jeg har været.


Hilsen Helle - Nu med eget firma.....



0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 12:20

Jeg synes ikke, at jeg er blevet udsat for trælse ting i biografen.


Men den med de sure tæer er da godt nok fæl.

Og selv om fødderne havde været nok så renskurede, så er det da groft uhøfligt.



Mvh Tina, desværre uden Turpin


(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)



Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Den med fødderne...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 12:26

Har jeg prøvet i et varmt tog en sommerdag. Ham overfor smækkede simpelthen de svedig-våde fødder op på sædet ved siden af mit.

Nogle kæmpe klodser.


Ad, ad, ad. Kunne ikke trække vejret...!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Manerer...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 12:31

Ligesom manerer i trafikken er ved at gå godt og grundigt i fløjten, så er de desværre også i biffen... eller til foredrag for den sags skyld.


Jeg kan tænde helt af på personer, der skal diskutere/kommentere filmen højlydt undervejs... Så vent dog til I er kommet UD af biografen. Eller personer, der ikke kan finde ud af holde sig selv og deres ejendele hos dem selv


Jeg oplevede til et foredrag vi havde i mit barns institution sammen med naboinstitutionen, at foredraget og foredragsholderen blev nedgjort på det groveste af formanden fra bestyrelsen fra den anden institution... Jeg sad tilfældigvis lige foran hende, og jeg bad hende op til flere gange, at holde hende mening for sig selv, eller finde et andet sted at opholde sig. Hun sad så sammen med nogle andre mødre fra samme institution, og de opførte sig fulstændig som en flok skoletøser af værste skuffe Til sidst bad jeg hende om at skrubbe af, da hun tilsyneladende ikke kunne finde ud af at opføre sig ordentligt, og i den grad manglende alm. pli og opdragelse. Så blev der alligevel ro...


Faktisk skulle vi have haft endnu et foredrag sammen med dem, men de havde ikke kunne få arrangeret noget i løbet af sommeren. Det tog så os en uge, at stable et førstehjælpsforedrag på benene, men det bliver uden dem...



Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser

-

Nu med job i forsvaret...!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 12:32

Det er lige netop derfor min kæreste og jeg aldrig går i biffen.


(Engang havde vi privat biograf takket være Pirate Bay, men de tider er jo som bekendt ovre)


Jeg forstår ikke, at voksne mennesker ikke kan lade være med at larme med slikposer, popcorn, cola, chips eller hvad de ellers propper hovedet under en film.


Da min mor, søster og jeg så Harry Potter, sad der et ungt kærestepar ved siden af os, som muligvis havde rippet den nærmest kiosk, for hvad de ikke hev op af deres taske af chips, slik og sodavand. De raslede med poserne, hviskede højlydt og tjekkede mobiler undervejs i filmen.


Det er simpelthen SÅ uforskammet og jeg ville ønske, at jeg havde sagt noget.


Til premiereaftenen så min kæreste og jeg Inglorious Basterds og pludselig under filmen lyder der en snorken - min sidemand var faldet i søvn og snorkede forfærdeligt. Tænk at hans venner ikke vækkede ham??


Jeg kunne godt tænk mig at folk gad åbne deres slikposer FØR filmen startede og lavede hullet så stort at de let kunne få et stykke op, at de kunne lade deres tlf være i de timer filmen varer samt holde mund.


Det er vel næppe for meget at forlange?


Venlig hilsen Emilie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Biografmanerer...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 12:49

... er nok ret præget af at vi er mere og mere vant til at vi ser filmene hjemme - så NÅR vi ser film betragter vi det vi er i som vores private rum - også selv om vi er ude.


Så man glemmer at der er andre omkring en, og gør som det passer en. ELLER man er en af dem der bliver irriteret af at der ER andre - når man nu bare gerne vil sidde i fred og se filmen.


Gensidigt hensyn - OG gensidig tolerance er vejen frem!


Det med at sætte fødderne op synes jeg også er absolut dårlige manerer - og ikke desto mindre gjorde jeg det selv så sent som i går ved Monty Roberts opvisningen :-( .


Jeg har et dårligt knæ - og i går var det en af de dage hvor det gjorde ret ondt. Der var lidt plads mellem de to der sad foran - og meget af tiden lænede de sig frem. Så indimellem - når smerterne i mit venstre knæ blev for voldsomme - strakte jeg benet frem et øjeblik. Det brød jeg mig ikke om - men som sagt - jeg havde ekstremt ondt i knæet og det blev ikke bedre af at være foldet sammen på de smalle bænke i Holte.


Nu ved jeg til en anden gang at skal jeg sidde på de bænke, skal jeg have en yderplads hvor jeg kan strække mit venstre ben uden at være til gene for nogen. (Og i øvrigt sad jeg imens og holdt mere øje med de to foran end med opvisningen, der var ingen af dem der viste tegn på at være generet af min fod - men jeg brød mig alligevel ikke om det!)


£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Er helt enig...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 13:11

... sådan noget gør man bare ikke i biografen. Jeg var godt nok blevet irriteret. De kan da blive på deres egne sæder.


Kæresten og jeg var for længe siden inde og se en gyser i biografen. Allerede ved starten af filmen, hvor det ikke var uhyggeligt, sad der et par piger og skreg så hele salen vendte sig om og kiggede på dem. De fandt de åbenbart sjovt, så hver gang der kom en lille lyd sad de og skreg på skift.


Kæresten og jeg så kun 15 minutter af filmen, så havde vi fået nok. Vi gik ned og klagede inden vi gik, så kontrollørene måtte gå op og bede dem forlade biografen. Vi endte med at få billetter til filmen en anden aften.


Men tror desværre bare at sådan et samfundet ved at udvikle sig. Der er ikke meget Emma Gad over nutidens unge mennesker. Det er albuerne først og så ellers afsted. Det er desværre en samfundsudvikling som jeg ser det. Både for de unge, men sørme også for deres forældre.






Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning


0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 13:27

poser der rasler irriterer mig egentlig ikke, folk der smasker irriterer mig generelt men synes ikke jeg lægger særligt mærke til det i biografen?

Hmm.. er selv sådan en der smækker fødderne op, men godt nok ikke ind mellem de sæder hvor der sidder nogen eller op i hovedet af folk.

Jeg bliver rigtig irriteret over at folk sidder og sparker i sæderne og snakker i krogene. og endnu mere af dem som på trods af 5reklamer for "LAD NU FOR HELVED DIN @!#$ TELEFON VÆRE MENS DU SER FILM" faktisk finder deres telefon frem og sidder og sms'er!

Og så synes jeg at jeg har oplevet meget her på det sidste at folk lister ind til film de ikke har billet til. ofte helt unge drenge som synes det er vildt sjovt. men nej - meget forstyrrende!


Jeg kan slet ikke forstå i kan høre folk smaske. når jeg går i cinemaxx i århus ville jeg næsten kunne have 2ørepropper i hvert øre og stadig synes lyden var høj :)



-Stephanie

Med den bedste Bandit :)


Sælges:

*Bates Caprilli Precieux

Sort 17" med uld

www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=275285


* Salvimin Grøn 25kg uåbnet købt d. 10/9 - 2009 pris 400,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 hold da fast
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 13:55

nogle oplevelser, jeg synes folk er blevet så gode til at pakke mobiler væk..


Da jeg var i biffen med min dreng synes jeg overordnet der var god opførsel. Lidt småsnakken (selvfølgelig, det var Harry Potter og visse ting skulle lige forklares rundt omkring)..


Folk grinede hovedsageligt på det rigtige tidspunkt- der var ingen problemer..


Støørste problem var da jeg måtte gå med drengen ud og tisse, og jeg bare ikke kunne se en skid.. Fik vist følt og trådt på en enkelt eller 2..


Ingen er så god at der ikke er ondt i ham eller så dårlig at han intet er værd.

-Michael Crichton.

0
0
Svar på denne tråd
 
 aha spender.....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 14:30

... så det var i virkeligheden DIG der lavede alle problemerne for de andre SKAM DIG! ha ha ha....


Godt vi fik fat på synderen denne gang.





Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 16:39

Raslende slikposer og popcorn generer mig ikke det store. Det gør det derimod med folk der kommer for sent eller lige skal tjekke mobilos under filmen. Det kna virkelig distrahere mig.

Ligeledes hvis folk render frem og tilbage under filmen. Børnefilm er undtaget, da det ikke er alle børn der ar styr på blæren. Men man må forvente at voksne mennesker kan holde sig i 1½-2 timer!


Jeg ville dog også blive irriteret over en fod på mit armlæn! Men det kommer også an på forholdene. Er der virkelig lidt plads, så synes jeg egentlig det er ok lige at strække bebene et par minutter ind i mellem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ASEDRFGTYHUJIKLÆ
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 16:47

Jeg spiser slik i biografen og hvisker med sidemakker om filmen. Så det er sikkert mig i alle sammen helt vildt bliver generet af. Der hvor min grænse går er når folk sidder og tager fødderne ind i ryggen på mit sæde og ikke forstår at jeg stadig ikke synes det er rart når jeg har sagt at de skal stoppe for 6-7 gang.


(Steph88: godt jeg ikke er den eneste der synes lyden i Cinemaxx århus er helt vildt høj :P!)



PIRATEN AKA PIRATUS

Med part på Cocktail
Min fotohjemmeside


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider