Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 brænde hest efter aflivning?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 11:24

Jeg mindes at der på et tidspunkt var en tråd herinde, omkring det at få brændt sin hest efter aflivningen, så man kunne have den stående i en urne/potte..

Er jeg helt galt på den?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er ikke...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 11:32

... ret mange dyrekrematorier der tager imod heste - men der er da vist et par her i landet. Prisen har jeg hørt til mellem 12 og 15000 kr.


Du får ikke al asken med hjem - men det vil jo også være adskillige spande fulde. Men en lille smule i en urne har jo også ret.


Heste der bliver sendt til Daka bliver også brændt - men du kan selvfølgelig ikke få asken.


£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd
 
 for dårligt
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 12:22

hvis daka alligevel brænder dem, så kunne de jo have det som ekstra service at udleverer asken. Den skal de vel ikke bruge til noget.


# NvmbrS!x

I'm not a number, I'm a free man!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Number Six
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 12:24

Du har ikke overvejet at man måske ikke brænder dem enkeltvist?


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Daka...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 12:36

... brænder absolut ikke dyrene enkeltvis.


www.dakabio-industries.dk/ page372.asp#arr2573



£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd
 
 det kunne de
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 12:41

jo så bare gøre.


# NvmbrS!x

I'm not a number, I'm a free man!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og så...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 12:42

Kunne de jo også arbejde 23 timer i døgnet


"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"


Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.


www.k9welfare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja... Og hæve
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 13:02

prisen på at man bruger dem. Og så på den må er vi tilbage ved udgangspunktet... Så det ville nok være bedre at dem der villehave asken fra deres hest betalte for det ;)


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker..
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 13:03

for hjælpen Lisbeth, jeg fandt www.dyrekrematoriet.dk og det koster 8000 kr. for en hest der vejer 400-599 kg :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 brænde hesten
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 13:06

Du skal da vist ud og finde en ret så stor urne


Hvis du vil have den brændt må du jo betale for det. Vi andre sender vores til DAKA til en fornuftig pris ;-)



PASSER SØGES


TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD


se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi


0
0
Svar på denne tråd
 
 næste gang
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 13:51

må de købe en ovn delt op i rum. Naturligvis må prosen stige lidt.


# NvmbrS!x

I'm not a number, I'm a free man!

0
0
Svar på denne tråd
 
 fordelen ved at kunne vælge
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 14:14

Number Six

Hvorfor ikke lade dem som vil dele deres ovne op, gøre det og tage betalingen for det.


Det kan da ikke passe at landbruget skal betale for at nogle få heste ejere vil have aksen med hjem.

Skal Daka til at brænde enkeltvis, så skal de vel også hente netop det dyr der skal brændes alene, i en bil hvor der kun er det ene dyr i

Eller regner vi bare med at der står folk og soterer dyrene ved ankomst ??


Nej dem som vil have det på en anden måde end Daka kan tilbyde, må jo bare betale hvad det koster



Med venlig hilsen
Anita Spangbo


Saam-a-li er klar til bedækning igen i foråret 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 8000 kr er..
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 14:23

.. da noget mindre end den pris jeg sidst hørte - men det er jo bare fint hvis man gerne vil det.


Det er ca. 10 gange så meget som Daka tager - men det er jo et valg man må tage.


At Daka skulle lave de vilde tilpasninger for noget der kun er en niche af deres område ville da være ret så vanvittigt - og ville sikkert komme til at koste det samme som på et dyrekrematorie.


£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd
 
 brænde døde heste
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 15:46

Har du tænkt over at når DAKA henter døde dyr, så bliver de allesammen smidt op i den samme lastbil. Lækkert job at skulle sortere dem bagefter for at finde lille Lotte ;-)



PASSER SØGES


TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD


se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, sådan en tråd var der
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 15:48

og da jeg undersøgte muligheden for at have min elskede Jack D. stående fik jeg af vide fra et kæledyrskremitorium at de skulle have en slagter til at partere hesten da den er for stor til deres ovne og at de så skulle brænde den i portioner.


En dengang ca. pris (4-5 år siden) var min. 12.000,-






Trailerkørekort? www.trailerjan.dk


Find Illum - ny bog der snart udgives :-)


xxxxx tilbage på HN, ikke sandt??



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 17:43

Line Dahl Krabsen: De sorterer faktisk dyrene til en vis grænse...

Har haft en shetlandspony, der døde ved en influenza vaccine, den fik en mærkeseddel bundet til benet og blev obduceret på daka, da forsikringen gerne ville have det....

Dette er tilbage i 1999.


MVH.

Betina


Kåret shetlandshingst på 82 cm sælges



Flere salgsponyer på min hjemmeside


www.stutteri-lyngholm.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 nogle få hesteejere
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 17:44

det kunne jo være, der var flere som ville have asken, hvis det var billigere.


Jeg tror ikke det vil blive dyrere at have en slags sortering af dyr og aske etableret på et i forvejen indrettet "krematorie".


Er der nogen her, der har set hvordan det foregår.


# NvmbrS!x

I'm not a number, I'm a free man!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kremering
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 17:57

Jeg lavede en tråd for lidt over et års tid siden, om min oplevelse af undersøgelsen af markedet.


Vær opmærksom på at det er 8000 + moms.


Da jeg ringede rundt, fik jeg afvide ved dansk kæledyrskrematorium at hesten skulle parteres, da deres ovn kun er stor nok til en lille pony. Det vil sige at du skal lægge lønnen til en slagter oven i prisen. Jeg syntes simplethen at det var for makabert.


Så ligger der et kæledyrskrematorium i Jylland. Der er ovnen størrer, men stadig ikke stor nok. Der fik jeg besked på at købe de orange snorre med skralle-system, og lige så snart hesten var aflivet, skulle jeg folde og snørre hans ben indtil kroppen. Alternativt skærer benene af.


Transporten i sig selv syntes jeg heller ikke var fedt. De havde et samarbejde med Dansk Autohjælp, og det ville koste (mener jeg) ca 5000,- + moms. Det er dem der henter trafikdræbte dyr, så der ville han blive trukket op på ladet og så ellers afsted.


Efter at have undersøgt mulighederne, må jeg indrømme at Daka lød mest "humant" for mit vedkommende. Aflivet for derefter at blive destrueret.


Hilsen Nana


17,5" Spalding med flair, til salg for 4.500,-

Se annoncen her for mere info.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm.....
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 19:57

Er jeg den eneste der synes det er lidt for makabert og perverst at partere sin hest for at have den stående i en krukke?


Helt ærligt, klip en tot af manen, tag et billede eller noget trejde.


Jeg vil da heller ikke have min familie stående på en hylde der hjemm





¤Sara¤.



opstaldning/sommergræs tilbydes i lille stald ved haslev

Massage tilbydes - Fysioterapeut stud.


-It's nice to be important, but it's more important to be nice!


0
0
Svar på denne tråd
 
 der er da
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 20:45

heller ingen der siger, at man skal have den stående derhjemme. Man kan jo også få den sat på en dyrekirkegård. Ligesom menneskeurner normalt stilles eller graves ned på en kirkegård.


# NvmbrS!x

I'm not a number, I'm a free man!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 21:17

Hvad er der galt med løverne? De små missetatte skal jo også have lidt mad engang imellem.


Det kræver godt nok de bliver skudt med en boltpistol og ikke er chippet mener jeg (kom endelig med rettelser), men det er da stadig en mere nyttig måde end at gå i røg eller ende som sæbe.

På den anden side, så kan man jo altid sende den til daka og så købe en flaske shampoo i bilka til at have stående på kaminen.

Og så en strigle med ægte hestehår, så burde chancen for at prulle er til stede være ret stor.


Ja ja jeg er ond og følelseskold, jeg ved det godt. Jeg synes bare efterhånden jeg har set så mange heste blive aflivet på den ene eller anden måde, hver eneste gang ender det i tårer og gråd, og jeg skal da være den første til at indrømme jeg også har stortudet når nogle af krikkerne har fået sprøjten eller kuglen, men derfra og til ligefrem at have dem stående hjemme på hylden synes jeg er utrolig langt.

Nu er jeg kun en knøs på 26 år, men hvis jeg tænker på mine forældre. hvis de to stakkels gamle mennesker skulle have deres heste, hunde og katte ståede i urner på kaminen, så skal den dælme dylme være bred. Jeg tror ikke engang det kunne stå hele vejen rundt på deres halmfyr og det kunne altså æde en minibig.


Jo så kunne man sætte dem ned på en kirkegård, men igen, hvor skal fido og fuster så ligge? ved siden eller foran hestene, så deres gravsten ikke skygger?

Jeg er lidt af den holdning at med mindre man køber en papegøje eller skildpadde så ved man at chancerne for at ens kæledyr dør før en selv er ret store. Og skal man opbevare hvert eneste af de kæledyr man har igennem livet andre steder end i hjertet og minderne så bliver det altså hurtigt fyldt. Lad livet gå sin gang, husk dem for det de er og den måde de var på, husk minderne og de gode historier og lad dyret have døden i fred.


Og lad mig i den henseende sende en kærlig tanke til Thor & Nero, deres mor Tikki, Coco, lady, gråsser, whisky. Ja selv kærestens gamle sære marsvin sofie skal da have en kærlig tanke, der røg da også et par tåre da hun skulle forlade jorden.


Jeg håber at trådstarter nåede at få svar på sit spørgsmål som ikke har så meget med min smøre at gøre:-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Sarav - nej det tror jeg bestemt ikke
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 21:27

du er den eneste der synes det er - men nu går debatten på om muligheden for at gøre dette og mine to afdøde hunde har begge været brændt og retur til mig i en urne. Den første er "leveret videre" den anden (6 mdr. siden hun døde) står i min reol.






Trailerkørekort? www.trailerjan.dk


Find Illum - ny bog der snart udgives :-)


xxxxx tilbage på HN, ikke sandt??



0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange muligheder
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 00:46

Du kan også bare få den pelset når den dør, kendte nogle hvis hoppe døde af tarmslyng men pga. omstændigheder skulle den opdukseres... de fik den pelset -det koster ikke så meget som hvis den skal brændes -Makabret -ja men jeg tror det var det jeg ville gøre hvis det kom dertil -for så har du et dejligt tæppe at mindes med.



Anne feiring

Karup

Avl af pinto

0
0
Svar på denne tråd
 
 respons
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 07:23

Hvorvidt folk synes det er makabert eller ej, vil jeg lade være helt op til folk selv. Det er vel et valg den enkelte tager.


Tro mig, hvis det var pga. alderdom, og dyret ikke var chippet, havde jeg gerne sendt ham til zoo's løver, men det er nu en gang ikke muligt med en hest der går på smertestillende dagligt for at kunne holde livet ud. (ja ja, bare giv mig hug )


Med en hest på tolv år, der på 4 måneder er gået fra at være stævnehest til at stå med så slem gigt og spat at dyreværnsloven faktisk kan benyttes er der utrolig mange følelsesmæssige aspekter. Ja daka er selvfølgelig en mulighed, og nej, heste bliver ikke længere til sæbe og diverse andre sager.


igen, hvis det var en gammel udtjent hest, havde valget ikke været svært, men så pludseligt som tingene er sket, er det ret uvirkeligt, at hesten snart ikke længere er hos mig


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 12:37

Hvis man vil betale omkring 100,000kr, så kan man faktisk få brændt og presset dyret til en diamant.

Det er skide smart, hesten hænger om halsen i et smykke, Nær familie ender i en alliancering, de mindre kæledyr i et armbånd

Mulighederne er mange.




2 søde killinger bortgives

de er renlige og har fået ormekur.

Kan afhentes i 9362 Gandrup

Gratis part til tosset krikke søges.

Han er sort og kan ses på min profil.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider