Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Minus hævegebyr i udlandet?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 11:50

Hejsa,

jeg har en tysk veninde som fortalte mig, at hendes bank derhjemme har en aftale med flere internationale banker om, så hun kan hæve penge fra disse banker i udlandet uden at betale det fordømte gebyr som vi andre må slås med hver eneste gang.

Kender I til danske banker som har en lignende aftale?

Jeg flytter til Skotland på fredag, men er nødt til at beholde mine danske konti, da SU ikke kan udbetales til udlandsk konto (irriterende!) og jeg tænker nu på om jeg skal have en skotsk konto også eller om der er en anden måde at komme udenom at skulle betale de hævegebyrer konstant.

Anyone??

Sommerhilsner fra Sine

i Skotland indtil august 2010

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

Opdateret 23/8

0
0
Svar på denne tråd

hævegebyrer
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 14:11

min bank, Danske Bank, rådede mig til at bruge mit kort (mastercard) til at betale med i butikkerne, og hæve så lidt som muligt fra hæveautomaterne, hvor det koster 30 kr i gebyrer pr gang. Det er gebyrfrit for mig at bruge mit mastercard til at betale med i butikkerne.

Lige for en god ordens skyld så har jeg været i Spanien siden slutningen af Juni.

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

Bosat i Mijas Costa fra den 21. juni 2009

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 14:16

men ja, dette er jeg klar over - ind imellem kan man jo bare blive nødt til at have kontanter på sig. Og jeg synes jeg har bedre styr på mine penge, når jeg ikke bruger mit kort i butikkerne så meget.

Men det ender nok med at jeg opretter en konto i Skotland og så bare får overført min SU hver måned... Bare et træls gebyr - plus en ny bankrådgiver og et helt nyt banksystem man skal sætte sig ind i. Det gad jeg godt undgå...

Sommerhilsner fra Sine

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

Opdateret 23/8

0
0
Svar på denne tråd

tror du du
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 15:15

kan fa overfort su til udenlandsk konto, jeg tror du er nodt tilat have dk konto.. lige som hvis man far pension.. og bor i udlandet..

men jeg giver ogsa 30 kr pr gang jeg haver pa mit kort i cairo.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

det koster
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 15:18

det koster også at overføre penge fra en dk konto til en udenlandsk konto. Det er nemlig sådan jeg betaler min husleje hver måned, og der skal jeg så vælge om det er udlejer, mig eller at vi fælles skal deles om udgifterne ved kontooverførslen.

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

Bosat i Mijas Costa fra den 21. juni 2009

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er klar
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 17:25

over det - har rejst meget og kender til gebyrer for overførsler og hæveautomater Netop derfor jeg gerne vil UD OVER det problem nu her hvor jeg skal være væk mindst et år - jeg synes desuden det er rigtigt træls at skulle betale husleje fra dansk konto idet det tager 3 hverdage for overførslen til udlandsk konto at gå igennem, så jeg kan ikke betale til den første, da SU først kommer d.30./31.

Og nej, men kan ikke få SU direkte ind på udlandsk konto idet SU'en ryger på ens NemKonto og den kan kun være dansk... Hvorfor? Ja, det må du ikke spørge mig om... De gider vel heller ikke betale for overførslen

Men... Har undersøgt det lidt nu her i dag på nettet og ser ikke ud til at der findes banker man kan hæve fra uden gebyr i udlandet, når man er fra Danmark - så jeg må nok bide i det sure æble og betale hver måned...

Ellers tak for svar

Sommerhilsner fra Sine

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

Opdateret 23/8

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider