Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

katte og jordstråler
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 17:37

jeg har snakket med en zoneterapeut idag, og vi kom til at snakke om jordstråler, og hun fortalte at i enten schweiz eller østrig bruger man får til at tjekke om der er jordstråler . Der hvor fårene lægger sig , ved man at der ikke er jordstråler.

Min zoneterapeut siger så at hun mener at have hørt, at katte gerne lægger sig der hvor der er jordstråler. Er der nogen der ved noget om det?

0
0
Svar på denne tråd

Øh, så har vi jordstråler
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 17:51

i HELE huset.

Læs fx denne artikel: www.skeptica.dk/2008/laigaard01.htm

Mvh
xtiny

Til salg:

5 vimse killinger.
Stuerene

Tager mus og det løse

1 blå han, 1 sort hun og 1 tabbybroget han. Moren er siamkryds.
2 smukke rene sorttabbier (1 han, 1 hun).
Søger nye hjem 2/9. Henv pr pb.
0
0
Svar på denne tråd

jordstråle
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 17:54

Så er jeg en omvandrende jordstråle, for mine vil altid helst ligge ovenpå mig! (uanset hvor jeg befinder mig) Nogen gange har de ligefrem turnusordning eller står i kø.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

altså ...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 18:06

jeg aner ikke en skid om det, derfor jeg spørger herinde. der er så mange kloge hoveder;-(

0
0
Svar på denne tråd

jordstråler..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 18:08

fandt dette;

KAN DE LOKALISERES
Ja - absolut! - vore uddannede opmålere benytter fortrinsvis vinkelpinde, der ved udslag afslører, hvor der findes skadelig jordstråling. Er husets kat vild med at ligge i Deres seng eller stol, bør De overveje at få foretaget en opmåling, da katte, bier og myrer foretrækker bestrålede opholdssteder, hvorimod hunde og geder undgår disse.

fra denne side www.krystalkuglen.dk/data/865.htm

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

træls.....
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 18:14

nogen der ved hvad der sker ved at ligge hvor der er jordstråler?og hvordan man kan få det målt? min kat eeeelsker nemlig at ligge lige nøjagtig i min seng . ...ikke fedt, hvis det er fordi der er jordstråler.

0
0
Svar på denne tråd

Læs nu artiklen
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:25

>>

Det mest anvendte middel var ganske vist gratis. Det gik simpelt hen ud på at møblere om, så de steder, hvor man mest opholdt sig - først og fremmest sengen - kom til at befinde sig på en plet, opmåleren havde udpeget som neutral. Men hvis man var bange for, at det ikke var tilstrækkeligt, kunne opmåleren ofte levere ekstra beskyttelse mod ekstra betaling. Nogle viklede kobbertråd langs væggene. Andre lagde kobberlister hen over strålebanerne eller anbragte blyplader eller alufolie under sengene. En særlig utraditionel metode, som blev anvendt af en jordstrålesøger fra Holbæk, gik ud på at sætte fire store sten rundt om huset, en ved hvert hjørne.>>

Videre:

>>Jordstråler kan hverken ses, høres, lugtes eller føles; men de giver sig alligevel til kende på forskellig vis. De frembringer revner og fugtskader i murværk. De laver visne huller i hække og får træer til at vokse skævt. Også de fleste dyr påvirkes i negativ retning af strålerne. Kvæg og hunde nægter at opholde sig i et strålebelastet felt og søger væk. Derimod tiltrækkes myrer og katte af strålerne. Har man en kat, der holder af at ligge i ens seng, er det et tegn på, at sengen står over et strålekryds, og så bør man hurtigst muligt se at få den flyttet. (Der foreligger ikke efterretninger om, at ulykkelige mennesker har flyttet deres seng fra sted til sted, mens katten roligt er flyttet med; men man kan levende forestille sig situationen).>>

Og mere:

>>

Men jordstråler vekselvirker ikke med noget, siger jordstrålefolkene. Man kan ikke afskærme mod jordstråler - selv ikke med 5 meter jord og 10 cm beton.

Men når strålerne gør folk syge, må det være fordi, de vekselvirker med det stof, der findes i folks kroppe. Hvis strålerne gik lige igennem mennesker uden på nogen måde at vekselvirke, kunne de ikke påvirke stoffet i folk, som så heller ikke ville blive syge.

Jordstråler vekselvirker altså ikke med noget - undtagen mennesker. Nu er mennesker og jord sat sammen af nogenlunde de samme stoffer, fx vand. De vandførende lag, som jordstrålerne siges at komme fra, indeholder op til 50 % vand, og mennesker ca. 75 %. Hvordan ved jordstrålerne, at de skal holde sig fra stoffet (herunder vandet) i jorden og vente med at virke, indtil de når stoffet (herunder vandet) i mennesker?>>

Læs resten af artiklen om disse sære stråler, der ikke adlyder nogen kendte fysiske love. Nok fordi de ikke er påvirket af fysikken.

Mine katte sover ikke mere i sengen, så jeg går ud fra der ikke mere er jordstråler? Der er flyttet pludseligt?

Mvh
xtiny

Til salg:

5 vimse killinger.
Stuerene

Tager mus og det løse

0
0
Svar på denne tråd

hej igen..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:37

x tiny..tak for hjælpen

.

jeg bor meget småt, så kan ikke rigtig flytte rundt på møblerne. men har på nettet fundet en løsning der kan hjælpe mig. noget med kobber tråde som der også står i artiklen. en boks man kan sætte op som får strålerne til at gå udenom min lejlighed. spændende om det virker..hehe...det er da et forsøg værd.

0
0
Svar på denne tråd

Tja.....
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:41

Som med kamphunde, der er nogle som er for og nogle imod.....

Jeg kan selv måle dem, jeg er ikke et sekund i tvivl om, at de findes, at de er hammer skadelige, og man kan blive rasende syge, af at sove på kryds af disse...

Der har været forskningsprojekter i udlandene, her er man meget længere fremme med sådan noget. Man havde bla undersøg 17 vuggedøds tilfælde, mener det var dem alle der lå på det man vil kalde meget farlige steder.

Selvfølgelig er det ikke oplyst ved undersøgelse af huset, hvor barnet sov...

Se evt her, der er nogle fakta: www.jordstraaleforeningen- danmark.dk/index.php4?nulstil=ok

Jeg kunne ikke finde på at bo i et hus, hvor jeg ikke har fået målt op, men sådan er vi jo så forskellige....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Hva ska jeg skrive?

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Øhm- Hallihallo
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 20:42

Det er en skeptisk artikel, som jeg citerer i uddrag. Jeg tror ikke på videnskabeligt umålelige stråler, der kan trænge igennem alt.

Jeg synes, du skal læse hele artiklen: www.skeptica.dk/2008/laigaard01.htm

Mvh
xtiny

Til salg:

5 vimse killinger.
Stuerene

Tager mus og det løse

0
0
Svar på denne tråd

hallihallo 2
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 20:57

Hvis du søger fagfolk, så virker det ikke at forsøge alt med ledninger, kobbertråde o.l.

Det er blot salgsguf for uvidende....

Men - har du det bedre med det, så er det jo okay for dig...

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Hva ska jeg skrive?

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:03

Et par hvor konen troede på ALT alternetivt, og hun fik en ud at måle på hendes soveværelse for hun sov dårligt.

Der var selvfølgelig jordstråler over hendes seng, men de kunne/ville ikke flytte sengen, så sagde ham "jordstråle-manden" at de skulle grave nogle sten ned i et hul ved gavlen for soveværelset, altså lige ud for deres hovede, det skal siges at deres soveværelse var på 1 sal, der var en etage under og over i huset.

Konens mand fandt nogle helt alm marksten, for det sagde "jordstråle-manden" de sagtens kunne bruge.

Så gik han hen for at grave dem ned i jorden, og det var næsten umuligt at grave for alle de STEN der var der i forvejen...

Men ned kom da de marksten han havde fundet, og de skulle åbenbart tiltrække de jordstråler der var, og konen kom også til at sove bedre..

Men jeg tror nu at det handler mere om TRO end videnskab i det her tilfælde...

0
0
Svar på denne tråd

hallihallo
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:04

Artiklens konklusion er altså, at ingen har kunnet påvise, at der findes jordstråler.

Når din kat elsker at ligge i din seng - tror jeg snarere, at det er fordi, der er blødt OG det er et af de steder, hvor der lugter mest af dig :-)

mvh. tina

Sælges:

- Mod fluer og svamp: Tectonic (den blå), Søndergårds Fly Away, Bio repel shampoo og Imaverol Vet.

- Easy Boot Bare str. 3.

0
0
Svar på denne tråd

jordstråler
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:11

Så findes julemanden vist også

Vores hunde sover i sengen, ja alle senge og sofer i huset, ligegyldigt hvor de står.

Min mors kat sover også i sengene når den bliver passet her hmmm.

Men vi har så heller ingen myre (heller ikke hos naboerne), så måske der ikke er jorstråler i hele området ;-)

PASSER SØGES

TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD

se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

Hvis...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:53

...en kat helst vil ligge et bestemt sted i huset, skal man lige sikre sig, inden man køber diverse dimer eller flytter rundt, at det ikke er pga. gulvvarmen Eller vandrør, ledninger lagt i gulvet mv. ...

0
0
Svar på denne tråd

hund...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 22:04

min hund vil ligge alle steder i huset, hvis bare der er noget blødt, så vi har nok ikke jordstråler i huset overhovedet hvilket jo burde være umuligt eftersom der ligger nogle øst-vest og nord-syd med 10 meters mellemrum og nogle på skrå med 7 meters mellemrum. Hvis det er rigtigt vil der jo være kryds over det hele.

Da vi havde kat elskede den at ligge i min seng- men det har hunden sandelig heller ikke noget problem med.

Nej jeg tror ikke på det.

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Søger regn/overgangsdækken i str. 145, pæn stand omkr. 300 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Det siges...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 15:29

Ja, det siges at katte foretrækker steder, hvor der er jordstråler.

Jeg er dog ikke 100% sikker på, at den holder. Vi ved, at der er jordstråler ved en af vores lænestole i stuen og den stol ligger kattene aldrig i. De sover i stort set alle andre lænestole, men de gider ikke den ene stol. Så jeg tvivler lidt på teorien.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Mangler du opstaldning i postnr. 8544?

Så kontakt mig, jeg kan muligvis hjælpe dig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider