Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Træt af at spise aftensmad..
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 18:52

Ja, som overskriften lyder, så er jeg uendeligt træt af at spise aftensmad, og komme på HVAD der skal spises!


Vi er kommet ind i sådan en rigtig dum periode, hvor vi simpelthen er helt tømt for idéer!

Jeg føler altid at vi spiser de samme ting, såsom

Pitabrød

kylling og spaghetti

spaghetti kødsovs

bøf med pommes frites eller lign.

lasagne

hjemmelavet pizza

Ja og så rækker min fantasi ikke så meget længere.


Oftest synes jeg det er død besværligt at stå og kokkerere alene. Og da min kæreste er sent hjemme alle hverdage, er det mig som står for det, hvis vi altså ikke vil spise ved 20.30 tiden hver dag..

Vi er så begge to også under uddannelse, og prøver så meget som muligt at spare på mad. Dvs. vi også tit for kedelige ting. Da der måske ikke er penge til at gå amok i afdelingen med spændende varianter af fisk, grønsager/rodfrugter osv..


Vi er nok bare kørt sur i da, og gider ikke stå flere timer i køkkenet, og med en mega opvask bagefter, da vi ikke har opvaskemaskine..


Hvordan bliver I andre ved med at finde på "nye" ting, eller bliver i bare ikke trætte af det?


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



5 søde killinger mangler nye hjem! Blanding af trefarvet huskat og rød Norsk skovkat! Se præs..

Klar til at flytte i efterårsferien.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 19:16

Får også tit det samme her. Vi er 8 unge som skiftes til at lave mad så vi laver stort set vores livret hver især hver 8. dag;) Dog siger aftensmad mig intet, så kan jeg ikke lide maden står den på rugbrød. Det bliver til ca. 4 gange i ugen - se DET er kedeligt.


Men ellers så kig i en masse opskriftsbøger og søg inspiration den vej, eller på nettet. Du kan prøve at kaste dig ud i noget forholdsvist nemt, så det ikke bliver for uoverskueligt, men samtidig noget der er langt fra hvad du plejer at lave.


Tænk evt. i lande... græsk, tyrkisk, kinesisk, spansk osv.


Nanna

De værste sår er dem som ikke bløder...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 19:16

Vi andre har det helt på samme måde, så du er ikke alene.

Det kunne være vi skulle lave en kogebog over nem aftensmad, så vi kan starte fra en ende af.




2 søde killinger bortgives

de er renlige og har fået ormekur.

Kan afhentes i 9362 Gandrup

Gratis part til tosset krikke søges.

Han er sort og kan ses på min profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt så, det
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 19:21

nå så det er ikke bare mig helt alene som er så træt af aftensmad! hehe.


Tjae, må indrømme at det da helt sikkert også er fordi vi er dovne! Specielt mht. opvasken, som er det daglige "krise"punkt. haha.


Skal så også lige siges at min kæreste er tilhænger af sovs og kartofler. Og han ved intet bedre end knors pulver bearnaisesovs, som han kunne spise alle ugens dage!!


Og så er der jo pengebegrænsningen. Synes alting er blevet så durt. Vi elsker f.eks. laks, men christ det er dyrt, hvis man skal have to ordentlige stykker!

ØV!


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



5 søde killinger mangler nye hjem! Blanding af trefarvet huskat og rød Norsk skovkat! Se præs..

Klar til at flytte i efterårsferien.


0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567876
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 19:30

Jeg er ikke træt af aftensmaden..


Kun af at lave den..


Har også en kæreste som først er hjemme kl 20 på næsten alle hverdage, pga. arbejde og træning. Men nu har jeg sagt slut, fra næste uge står han for maden 2 gange om ugen og hvis ikke, så spiser vi rugbrød. Når man bor sammen, så må man også deles om det. Og jeg finder det røv hamrende sygt og stå og lave aftensmad (og især alene).


Ved ikke om jeg kan komme med så meget inspiration.. Vi får meget:


Kylling og salat (nogle gange med pasta)


Spaghetti og kødsovs (laver altid en ordentlig balje som kan fryses)


Tortilla m. hakket oksekød (plejer at svitse ca. 400g hakket oks og 2 peberfrugter, det fylder godt) og så putter vi en mixet salat i.


Pitabrød med div. fyld


Hj. burger (med kylling eller bøf)


I weekenderne får vi altid god mad, så som roastbeef, bøffer osv. :-)



// HeidiZ



Love is not a feeling, it is a deep commitment resulting from a relationship with one you have CHOSEN and continue to CHOOSE to love.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Aftensmad
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 19:49

Ja, jeg har så det omvendte problem - der er så mange ting, jeg gerne vil lave, elsker at lave mad og ingen, der gider spise det.... Eller jo, der er sikkert gerne nogen, der vil spise min mad, men jeg bor alene.


Der er da mange spændende ting, man kan lave, som både er billigt og spændende.


Rodfrugter er f.eks. billige. Og tager man nogle kartofler, gulerødder, knoldselleri og rødbeder og skærer i stykker, så skal de bages i ovnen. Det smager super til meget forskelligt kød - hakkebøffer, steaks, vildt og er faktisk også godt til laks.


Man kan lave et fad med kartofler, ligesom flødekartofler, og ovenpå lægge kylling. Er man lidt avanceret, så kan man blande flødekartoflerne med porre og tomatstykker. Det skal bare stå i ovnen til kartoflerne og kyllingen er færdig.


Minestronesuppe laves af lidt bacon, porre og løg som svitses. Så puttes der 1 dåse hakkede tomater og vand i gryden sammen med kartofler og gulerødder i tern. Suppen koges til kartofler og gulerødder er møre. Smages til med salt, peber, paprika og evt. lidt chili.


Og så er jeg blevet helt vild med disse her kebabs, som er rigtig gode sammen med pasta og tomatsauce:

www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/ visopskrift.php?id=1370


Tærter er også gode. Enten med kylling, løg, champignon og tomat eller med bacon, porre, løg og tomat. Det bliver ekstra godt, hvis man lige tager et drys chili i æggemassen.


Og ellers så er det jo med at være kreativ og bruge årstidens grøntsager og de tilbud, der er i supermarkedet. Jeg har i hvert fald aldrig problemer med at finde på noget forskelligt. Og så må du hellere få opdraget lidt på din kæreste, for købesaucer er altså helt vildt dyre - og usunde.....


Jeg laver også tit mad til flere dage, så der er til fryseren i hverdagene, da jeg som oftest er hjemme omkring kl. 21.30, og så er det meget rart bare at tage noget op af fryseren og varme.


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien


Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 lisbeth..
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 19:55

Jeg må sige at jeg er begejstret over hvilken energi og glæde du udstråler, når du skriver om madlavning. Kan du ikke sende noget af dén til mig??


De ting du skriver synes jeg lyder LÆKRE!! men så tænker jeg så, ja når jeg så har smagt dem een gang, gider jeg ikke dét igen..


Ja jeg er krævende, men jeg vil have NYT mad, hele tiden. Og helst skal det gå så hurtigt at lave, at man slet ikke opdager det!

Og hvis man ikke kan det, er jeg på nippet til slet ikke gide spise noget ! :-(


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



5 søde killinger mangler nye hjem! Blanding af trefarvet huskat og rød Norsk skovkat! Se præs..

Klar til at flytte i efterårsferien.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 20:31

Jeg har løsningen på vores problemer, vi spiser alle hos Lisbeth, så kan hun få lov til at lave en masse spændende mad.


Hvad angår laks, så køb en hel vildtlaks, man kan tit få sådan en fætter til under 50kr. og der er altså en del koteletter i den, når den parteres.




2 søde killinger bortgives

de er renlige og har fået ormekur.

Kan afhentes i 9362 Gandrup

Gratis part til tosset krikke søges.

Han er sort og kan ses på min profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 pjevs 1
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 20:33

GOD IDÈ! Jeg vil meget gerne også spise hos Lisbeth. Lyder både hyggeligt, sundt og bekvemt.. ;-)


Hvor køber du dog laks til den pris??


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



5 søde killinger mangler nye hjem! Blanding af trefarvet huskat og rød Norsk skovkat! Se præs..

Klar til at flytte i efterårsferien.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 20:51

...lidt samme "problem" som min navnesøster ;-)


Jeg kan godt lide at lave mad, men har ingen at lave den til - og det er demotiverende at lave mad bare til sig selv hver eneste dag. Så indimellem hopper jeg over.


Men jeg kender nu masser af nemme, billige og velsmagende retter - f.eks. får ejg helt lyst til en porre/past tærte nu (og den er billig at lave) - og kunne også godt have lyst til at bage nogle små kartofler i ovnen, med krydderurter og så en god bøf til (måske ikke HELT SU mad)


£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd
 
 1223575
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 21:37

Vi har det på samme måde, skal lave mad til mig sev og det er absolut kedeligt at lave til sig selv hver dag og så er jeg på su og har ingen opvaskemaskine.


Men somme tider koger jeg en gang pasta hælder vandet fra, i en skål blander jeg æg og revet pamasan ost eller andet ost der nemt smelter, dette hældes i gryden med pasta sammen med en pak hamberryg pålåg skåret i tern eler hva man nu har. gryden stilles på den varme plade og der røres godt til æg og ost er smetet.


Vupti nemt og billigt.


Af og til tager jeg også et ildfast fad og kommer kartoffel skiver i et ildfast fad med ærter,majs og hælder lidt mælk i, i ovnen små 40 min det er også nemt.


Har jeg lavet for meget pasta kommer jeg resten i et ildfast fad, næste dag hælder jeg ærter, majs osv over sammen med en rest kød i tern ellers bare skinketern derefter hælder jeg en pk morney sovs over og så i ovnen 30 min.




Herbalife produkter - 25%

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele..


Regina i fol med Crown's Blue Pearl

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 07:41

Sofie- su skal da prøve og lave dimser- det er bare nemt og kræver ikk meget opvask.


Nu ved jeg ikk hvor meget i spiser- og man spiser jo mindre hvis man spiser salat til evt.


Jeg plejer lave to- herk ommer opskriften så.


2 tynde ruller butterdej lige til at rulle ud af bagepapiret de er købt i.


2-3 pk skinkestrimler


2-3 pk neutral flødeost (kan sikkert laves med en anden så man ikk selv behøver krydre det)


Peber, santa marias hvidløgs krydderi, paprika.



Skinken, flødeosten og krydderierne blandes godt sammen til en ens masse. butterdejene rulles ud - på midten lægges massen så der er lidt dej i enden at folde og lukke af med- samt således at man kan pakke midten ind (folde- lægge over). Sørg for at lukke godt så de store pakker er tætte. De skal ha i ovnen på 150-200 grader indtil de er gyldne over det hele, så er de færdige (ca 20 min). MUMS.


Spises evt med en god salat til. Men så tror jeg at man kan nøjes med det halve. For de fylder pludseligt meget godt i mavsen.


Jeg har alle dage elsket at lave mad- men med en stram økonomi, en mand der aldrig er hjemme til spisetid eller aldrig har ideer mv. Ja så er jeg selv løbet øv i det. Det har været meget øv de sidste par år for lysten er næsten helt væk efter jeg blev syg desværre...



www.nikon-pics4u.webs.com



NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd
 
 madlavning
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 13:37

Da jeg som barn boede hjemme havde min mor en krukke med sammenfoldelde sedler, hvorpå der stod en enkelt ret. Hver aften trak jeg en seddel, og det fik vi næste dag.

på sedlerne stod hverdags retter som fx

-boller i karry

-kødsovs og spagetti

-medister og kartofler

-svinekoteletter med ris


Det kunne naturligvis kun lade sig gøre fordi der var en stor fryser med forskelligt kød i. Når en seddel var trukket blev den lagt i en ny krukke, og først når alle sedlerne var blevet brugt, tog vi sedler fra den nye krukke som efterfølgende blev lagt i den føsdte krukke.

Der blev jævnligt lagt nye madforslag i krukken, og var tilsidst oppe på en 25-30 hverdagsretter.


Hvis du ikke har en stor fryser, kan man trække for fx en uge ad gangen, og lave storindkøb.



It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground



Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd
 
 forslag
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 13:44

forøvrigt så kan jeg lige liste de ting som vi får som hverdags mad:


-lassagne

-boller i karry m. ris

-pita brød

-totillias

-hjemmebagt pizza

-toast

-kødsovs m ris/pasta/spagetti/kartoffelmos

-stegt flæsk m persillesovs og kartofler

-mørbradgryde

-svinekoteletter m ris

-kylling i karry m ris

-brændende kærlighed m kartoffelmos

-burgere

-bøf beranaise m pomfrites

-hotdogs

-hverdagsfisk fra fakta m. ris

-tarteletter

-fyldte peberfrugter

-omelet

-æggekage



It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground



Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er tid for
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 16:42

at lave æbleflæsk, nemt og billgt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stute..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 16:57

De lyder da rigtig lækre, de er dimser.. Meen, kan man ikke lave dem med noget andet dej end butterdej? synes butterdej er ækelt. hehe.


Jeg har i dag shoppet amok i liddl for 645 kroner?

Og for at det ikke skal være løgn har jeg kun 2 gange før prøvet at handle i en liddl, og det var kun for at købe godter! hehe, men tænkte at de da måtte have et, i hvert fald, anderledes udvalg.. ;)


så i aften serveres der skinkehvidløgssteg med skivede kartofler og grønsager! nammenam!


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



5 søde killinger mangler nye hjem! Blanding af trefarvet huskat og rød Norsk skovkat! Se præs..

Klar til at flytte i efterårsferien.


0
0
Svar på denne tråd
 
 aftensmad
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 17:01

Jamen det kender vi godt her i huset... Krydder det så med en mand som er kræsen, og helst vil have frikadeller, lasagne og medister for tiden - ja så har du vores husholdning.


Synes vi kører i det sammen hele tiden, og kan sætte mig til bords og slet ikke have lyst til maden som jeg selv har lavet - min mand kan nemlig ikke lave mad med mindre et bare skal varmes i ovnen, i mikroen eller i toasteren! Dog hjælper det at han har eftermiddagshold for så kan jeg nemlig få de ting som han ikke gider :)


Trakehnervallak sælges - se præsentation for mere information


En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sofie »Spøgelset«
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 17:05

jeg kan forestille mig at du kan lave det med evt en hjemmelavet dej til tærte- og så lave det som en tærte i stedet måske? Det er den eneste løsning jeg lige kan finde...


jeg er altså heller ikk selv for vild med butterdej vil jeg sige (derfor jeg altid vælger 3 pk skinkestrimler OG 3 pk flødeost) så der blir godt med fyld i- enderne kan man jo bare skære fra så man ikk får for meget af det stads osse



www.nikon-pics4u.webs.com



NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd
 
 Madlavning
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 18:47

Jamen, jeg laver gerne mad, hvis I kigger forbi


Måske vi skulle lave en single-madklub og skiftes til at lave maden? Så får vi også lidt forskelligt....


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien


Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 nemt....
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:36

Hvis det skal være nemt kan jeg varmt anbefale at lave svensk pølseret, og hvis man så er lidt kreativ, så kan den varieres.


Svits løg, og bacon tern i en gryde, kom ½ ltr fløde i, smag til med ketchup salt, peber og paprika, og fyld så op med kogte pasta skruer, smager himmelsk :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 09:22

Lisbeth: Mig og manden kigger GERNE forbi til en gang hjemmelavet mad


Handlede igår ind til den store guldmedalje, og fik købt det der nye fuldkors halløj fra AMO, så en af dagene skal vi have hjemmelavet pizza og en anden tærte..Skønt der er kommet fuldkorns alternativer til sådan noget... :)


Hvordan laver man fyldte peberfrugter??


Herhjemme står den tit på


Fisk

Okse

Fjerkræ


Og gerne med grove ris og pasta til..Desværre er jeg ret åndsforladt med hensyn til sund sovs, så vi får tit flødesovse til Det smager dejligt, men er jo ikke specielt slankende/sundt






Lykkelig ejet af 3 skønne muskelhunde :)

Har ikke noget at falde tilbage på, men hvorfor fanden skulle jeg falde, når jeg er skrap til at gå?!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej lisbeth
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 17:44

Synes det er for dårligt du kun inviterer singler!!

Vi vil meget gerne kommer 2 personer!


I dag har jeg været så kreativ at finde på pitabrød.. Dog med gyros som fyld, så er det næsten hjemmelavet kebab! Det er lækkert!


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



5 søde killinger mangler nye hjem! Blanding af trefarvet huskat og rød Norsk skovkat! Se præs..

Klar til at flytte i efterårsferien.


0
0
Svar på denne tråd
 
 sofie...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 17:46

*LOL* du har dimserne til gode...



www.nikon-pics4u.webs.com


2 bokse udlejes i 6040 Egtved



NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd
 
 stute...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 17:58

afsløret ja ;-)

Vi venter lidt med dimserne..

er i gang med at udtænke en måde jeg kan presentere dem for min kæreste, uden han bliver dårlig når han hører der er flødeost i.. han kan KUN lide revet pizza ost, og den runde havarti 60+.. :P


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



5 søde killinger mangler nye hjem! Blanding af trefarvet huskat og rød Norsk skovkat! Se præs..

Klar til at flytte i efterårsferien.


0
0
Svar på denne tråd
 
 *LOOOOL*
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 18:07

det er sgu da skidt- den ene kan ikke døje butterdejen, den anden ikke osten. Borset fra det - alm neutral flødeost tænkte jeg altså osse mit om må jeg erkende. MEN det smager anderledes når det ahr været en tur i ovnen på den måde og er smeltet - det smager MEGET bedre! Jeg ved jo hva pikant flødeost er- den elsker jeg. men den neutrale var jeg noget skeptisk over for den var jeg nu ikk for vild med- men med egne krydderier mv. så blir det helt tilforladeligt efterhånden. Man kan jo bruge hva man vil- evt friske krydderurter osse. Jeg er bare personligt ikk god til at avrierer noget som jeg VED smager godt når jeg gør som jeg plejer- for sæt jeg får det ødelagt (er jo madglad*LOL*) og ville aldrig tilgive mig selv så (er osse min egen værste kritiker og en stor en af slagsen tillige med).


kan du ikke snyde ham og undlade at fortælle det- som sådan kan han jo ikk se hva det er når det er smeltet



www.nikon-pics4u.webs.com


2 bokse udlejes i 6040 Egtved



NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo det er
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 18:10

jo det er nok bedre at leve i uvidenhed.. :P


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



5 søde killinger mangler nye hjem! Blanding af trefarvet huskat og rød Norsk skovkat! Se præs..

Klar til at flytte i efterårsferien.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider