Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Offentlig transport- Jeg elsker min bil
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 15:19

Hvor bliver man dog utroligt godt vant, når man til daglig køre i bil.

Jeg har idag formøblet mit luksuslegeme ind i et tog for at tage den lange tur til det københavnske. Vel allieret med computer, frugt og en god bog sætter jeg mig til rette i en kupe . Der kan da for pokker ikke være så mange mennekser med sådan en kedleig tisdag eftermiddag, så jeg forventer en rolig tur. Men ak i Kolding entreeere en flok personer, der betragter kupeen som deres private drukbule, hvor det er tilladt at komme med brovtende tilråb osv. Efterhånden som turen skrider frem og øllet glider indenbords bliver klientellet mere og mere højtråbende og ubehageligt .

Jeg vælger da at fortrække til den næste kupe i håb om et mere roligt hjørne, men ak her mødes jeg af en bundhysterisk unge, i hvis forældres ansigter jeg næsten kan læse opgivelsen. De gør deres bedste, men lige lidt hjælper det og ungens hyl stiger og stiger....

Konklusionen må være: Mand Hvor jeg elsker min bil.

Kære venner der kører med det offentlige dagligt. Jeg beundrer virkelig jeres tilpasningsevne.

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Ren tvang
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 15:44

Jeg kan ikke være mere enig (y)

Som studerende er man, for langt de fleste tilfælde i hvertfald, nødt til at affinde sig med de offentlige transportmidler - især når man bosætter sig på bøhlandet.

Til alt held er jeg slap jeg ud af det helvede for et år siden, eftersom mit studie der flyttede fra Århus til Horsens. Og da de offentlige transportmidler ikke kunne sammensætte en fornuftig køreplan fra Djursland til Horsens, allierede jeg mig med en studiekammerat og hans bil.

I dag fatter jeg slet ikke, hvordan jeg har kunnet udholde al den buskørsel. Først 3 år med bus til HHX i Århus = 1 times transport hver vej. Så 1 år med bus til skole i Beder syd for Århus = 1½ time i bus hver vej og til sidst 1½ år til Århus igen med bus = 1 time hver vej.

Tør næsten ikke regne det ud :

3 år x 200 dage x 2 timer = 1200 timer

1 år x 200 dage x 3 timer = 600 timer

1½ år x 200 dage x 2 timer = 600 timer

Groft udregnet har jeg altså tilbragt 2400 timer af mit liv i enten bus eller tog, YRKS

Hov nu glemte jeg lige min praktik i foråret:

10 uger x 5 dage x 2 timer = 100 timer

Total = 2500 timer = 104 døgn = 3½ måned af mit liv!!!

Jeg tror efterhånden, at jeg har taget min andel af sliddet på de offentlige transportmidler - nu kan jeg vist godt tillade mig at få en bil, når studiet er færdigt!

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Mangler du opstaldning i postnr. 8544?

Så kontakt mig, jeg kan muligvis hjælpe dig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider