|
|
|
|
| kan ske ja |
| Forfatter:  |
marco |
| Dato:  |
22-08-2009 13:29 |
|
og så kan man tage debatten : Er det ok at det kun straffes med bøde som hærværk ? skal straffen være skærpet når det er en hund i tjeneste ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja...... |
Vibs 1 |
22-08-2009 13:32 |
|
Ganske forfærdeligt for hunde, men ikke mindst for ejeren. Det er ikke kun en "kollega" og arbejdsredskab, det er også familiens kæreste eje... ganske grusomt at man skyder en sådan.. Jeg syntes det burde straffes meget hårdt, ellers går der snart sport i at plaffe dem ned....
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Så har jeg foræret 2. slet wrap væk, håber det skaber glæde og fyldte maver....
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg mener |
|
|
det burde straffes hårdere. Jeg så engang noget i TV fra USA (ved godt det er extremernes land) om en politihund der blev plaffet ned på klods hold da den ville stoppe en forbryder. Manden blev vidst tiltalt for drab på tjenestemand, hvilket kan give en temmelig streng straf derovre
MVH Mette
- Salg af lucerne, andet grovfoder, halm, havre og roepiller
- Opstaldning tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi sad faktisk |
|
|
herhjemme og diskuterede om det mon var vold mod tjenestemand eller lign, når politihunde blev skudt. -Jeg ved godt det kan virker lidt overdrevent, men det er det vel? Kæresten grinede sin r*v i laser da jeg sagde det, men med tanke på alle de resurcer der er puttet i sådan en hund, dertil er den nogens kæreste eje, og det er langt fra selvvalgt for hunden at den bliver indsat til sådan noget, ja, så tænker jeg, den burde da gå som tjenestemand. -Hvorfor skal de slippe med en bøde, bare fordi de ramte hunden istedet for manden?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har altid |
|
|
undret mig over at dyr i juridisk forstand bare er en "genstand". At taksere hundemord på linje med et menneskemord er måske lidt vel meget men det skal da være dyrere end hærværk på "døde" ting. Arme hund -uanset hvad dens bøddel straffes med....
Venlig hilsen Sarah.
Det er menneskeligt at føle.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sakra... |
|
|
nej jeg sys det ville være fint- i min lille verden er et lvi et liv og intet liv er mere værd end det andet så at sige. Og dermed sys jeg egentlig det ville være fint at straffen var lige så hård. det ville måske endda få enkelte individer til at tænke sig om før de går løs på hunden fordi dette ikke straffes ret hård eksempelvis. (naivt måske, men jeg kunne håbe det). Jeg sys straffene for den slags er grotesk små bare fordi loven siger en hund er en "død ting", og derfor straffen derefter. Specielt når det er en hund der på den måde direkte tjener til livets ophold, er makker for en anden, skal beskytte og hjælpe på lige fod faktisk - men helt uden et valg. Så ja jeg sys jo den fungerer som tjenestemand i funktion - og dermed at straffen skulle være derefter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg syns det er tragisk |
|
|
At der skal ske så meget, førend politikerne får øjnene op... Gu fanen skal det da straffes, hårdt! Jeg vil mene at det forskel der er på en alm civil der blir skudt og en embedsmand i funktion, burde være samme forskel som en alm civil hund og en politihund der blir skudt. Både betjentene og hundene risikere livet for befolkningen. Men jeg syns bestemt at lovgivningen generelt skal strammes omkring hvordan man bliver straffet hvis man slår et dyr ihjel/mishandler det, måske vi er heldige at denne debat kommer med op nu.
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sofiemb |
|
|
hvis jeg skal være ærlig tror jeg desværre ikke dette ændrer på det - men jeg er ganske enig altså.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg synes den straf med at det er mord på tjenestemand ville være mere passende! Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg mener... |
|
|
En tjenestehund/politihund er jo en slags tjenestemand, det bør derfor straffes derefter. Kun at straffe det som hærværk, er jo at gøre grin med den stakkels hund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Det er uden tvivl en meget tragisk historie, og føler med ejeren, familien og hvad der dertil hører. Men man vil jo aldrig kunne straffe det, at skyde en hund, som "drab af tjenestemand". En hund er et dyr, ikke et menneske. Hvad med folk der går på jagt? Skal de så også sigtes for manddrab?
Cikorie Thousands of candles can be lighted from a single one, and the life of that one will not be shortened. Happiness never decreases by being shared...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Folk der går på jagt gør det for at holde bestanden nede så der er mad til alle osv. !!!!!! Ikke fordi de har begået et røveri og er ved at blive fanget og skyder vildt omkring sig!!!! Folk der skyder en politihund i tjeneste burde straffes som drab på tjeneste mand/hund. Ikke kun som hærværk, det er da at gøre hunden til en ting og ikke et levende væsen. Og så vil jeg lige sige at dem der arbejder som politibetjente selv har valgt deres erhverv og ved at der er en risiko for at blive skudt eller andet lignende (selvom det selvfølgelig ikke sker hver dag, men man ved der er en fare). Men hunden gør bare sit arbejde uden at vide hvad fare der kan være ved det, den vil til hver en tid adlyde ordre og jagte røvere o.l. og beskytte sin ejer, hvis det kommer dertil.  Jeg synes det skal straffes langt hårdere end bare som hærværk, det er latterligt.... Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Men sammenligningen er også mere for at fremhæve, at en hund er et DYR, ikke et menneske. Ergo kan man ikke sigte den skyldige for mord af tjenestemand i funktion. Du må ikke gøre forskel på mennesker, det må du vel så heller ikke på dyr, hvis du mener en politihund kan anses som et menneske.
Cikorie Thousands of candles can be lighted from a single one, and the life of that one will not be shortened. Happiness never decreases by being shared...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cikorie |
|
|
det har ikk at gøre emd at man anser hunden som et menneske! Det har kun a gøre med at den reelt udfører samme stukke arbejde som et menneske, men at ens liv kan blive afsluttet nu og her kun med en bette bøde til følge, hvilket IKKE er i orden når den ikk engang selv har et valg i om den vil el ej så at sige. Og så er dte faktisk mig personligt lige meget om det er et dyr el et menneske. Hvorfor i al verden er den enes liv mere værd end den anden? Fordi vi ligger øverst i fødekæden? Fordi vi er såkaldt kligest? Hmm i tidernes morgen da alle blev skabt tror jeg ikk nogen mente den ene var mere værd end den anden. Desuden er mennesker OSSe dyr. Vi er pattedyr ligesom hunden- vi føder nemlig levende unger og lægger ikke æg. Vi har bare skabt en åndssvag lov der gør vi er hævet over alle andre arter!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Under alle |
|
|
omstændigheder bør han vel straffes for drabsforsøg på tjenestemand, det var jo et tilfælde han ramte hunden og ikke betjenten. Karin
Hoppeføl efter Estebann xx morfar Parlør født 24.04.09, sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I betragning af at folk |
xtiny |
24-08-2009 08:47 |
|
Skydes næsten dagligt, og det ikke er nær så meget til debat, så kan jeg ikke se en hund er vigtigere. Når en hest bliver påkørt- sidder man heller ikke og regner på, om den hører til familien- eller hvor mange timer, der er lagt i den. Dyr er dyr. Men det er åbenart vigtigere at diskutere 1 hund og burkaer- end så meget andet.
Mvh xtiny
Til salg: 5 søde killinger.
Stuerene- går på bakke, spiser fint. 1 blå han, 1 sort hun og 1 tabbybroget han. Moren er siamkryds. 2 smukke rene sorttabbier (1 han, 1 hun). Salgsklare om 2 uger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xtiny... |
|
|
jamen der er der masser andet der tales om- osse her på hn. Så hva er problemet? Det kan da ofte diskuteres om det decideret er ting af vigtighed, men det er jo som sådan ikk nødvendigvis det som det kommer andet på i et debatforum. Dyr er dyr- ja og derunder hører mennesket nu engang stadig osse. Tidligere blev skudepisoder osse omtalt hele tiden og så igen. Men der kommer andre el nye emner at tale om hen af vejen. Sådan er det jo. Verner: Enig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Sindsygt... |
|
|
Men tanke på, at man kærestes tjenestehund har en værdi af 60.000,- 
"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry" Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Du skriver selv...hvorfor sætte et liv over et andet? Vi mennesker kommer i første række, sådan er det, og du kan ikke sammenligne et dyredrab med en menneskedrab. Jeg ved ikke om du er vegetar, men en masse dyr må vel også lade livet, når du spiser kød. Det er vel også at sætte dit liv før deres? Hunden fortjente self på ingen måde at dø, men du vil aldrig kunne straffe det, at dræbe en hund som at dræbe et menneske.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan jeg |
|
|
da - sammenligne dyre og menneskedrab- det er da netop lige det jeg gør. Men egentlig ser jeg det slet ikke som at sætte menneske op mod dyr. Nej jeg ser det som drab på tjenestemand i funktion og ikke andet. Vi kommer i førsterække... Ja det er jo indivuduelt både i virkeligheden, men osse meningsmæssigt heldigvis. Desværre er det oftest sådan det er korrekt ja. men det behøver jeg ikke at klappe i mine små hænder over gudske tak og lov for det da.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fik lige denne af Jesper |
|
|
A Working Dog's OathI will lay down my life for you and expect nothing but love in return. I protect my officer with my life, and would gladly take a bullet in his place. I am sent in to find lost children and fugitives on the run. I find drugs and weapons and even bombs. I am the first sent in and sometimes the last to leave. I am the nose and ears of my officer. I will protect and serve him. I would die for him and for you. I only ask for compassion and a kind word. Author unknown.
"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry" Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234578987654567 |
HeidiZ |
25-08-2009 13:33 |
|
Nogle steder i verdenen der er drab på tjenestehund = drab på tjenestemand i funktion og straffes lige hårdt. At skyde en tjenestehund/hest mener jeg også burde give fængselsstraf. Selv om jeg dog ærlig må indrømme, at jeg ikke bryder mig om man eftersætter hunde efter tyve osv. Men mon ikke at de bliver gjort erstatningspligte for hunden? Det tror jeg. Hvis du fx. smader en bilrude får du jo også en bøde + du skal erstatte ruden.
// HeidiZ Love is not a feeling, it is a deep commitment resulting from a relationship with one you have CHOSEN and continue to CHOOSE to love.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|