Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hittemisser..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 18:14

Sagen er den at jeg fandt 2 meget små, tynde og vilde killinger.

Den ene var kommet for højt op i et spær i laden, så jeg måtte kravle op og hente den ned. Derefter tog jeg den med ind og gav den mad og vand.. Siden har vi været bedste venner

Dens ynglings sove sted er helt klart over min hals inde i sengen.

Jeg satte senere killingen ud igen og så er den anden killing os kommet frem, dog er den ikke tam, men man kan komme til den nu. De bor nu begge lige udenfor på terassen.

Hvordan er det mht dyrlæge og sterelissering, evt aflivning, af vildkatte?

Den første killing er blevet en rigtig dejlig kælen kat, men den anden ved jeg ikke om den kan blive helt tam, den er noget anderledes reserveret.

/Cecilie

Stald Jægersborg. Avl af sportsponyer.

R.I.P Tatoo min smukke gulddreng - Hvorfor skulle det lige være dig?

0
0
Svar på denne tråd

Hvem fodrer ......
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 18:17

...... kattemoren og killingerne ??

Mvh. Gammelnok

0
0
Svar på denne tråd

Moren..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 18:23

Moren blev kørt over for en uges tid siden

Killingerne får selvfølgelig killingefoder her og spiser sammen med vores andre katte.

/Cecilie

0
0
Svar på denne tråd

hop hop
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 18:29

Efter som at du har fodret dem er det faktisk dine katte og kan derfor ikke gå som vildekatte hos kattensværn...

Dog ved jeg at der findes fonde der giver tilskud til neutralisering af katte...

Men de betraktes som dine, og der med dit ansvar....

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 18:37

Det er da noget underlig noget, for selvfølgelig fodrer man da de små stakler. Alt andet ville da være umenneskeligt og jeg vil da mene det er ens ansvar at sørge for de ikke lider.

Ikke at det gør mig noget, for de er da bare rigtig kære. Den ene møder mig glad hver gang jeg kommer ud med miaven og er en rigtig kællepot og har måske allerede afsat den.

Men den anden ved jeg ikke med. Den ville nok være bedst tjent med at blive aflivet, for den er virkelig bange, bliver her kun fordi der er mad..

/Cecilie

0
0
Svar på denne tråd

Jeps så er svaret .....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 18:37

..... det som skygirl lige har skrevet.

Mvh. Gammelnok

0
0
Svar på denne tråd

qawsedfghjgg
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 19:42

Hvis du ikke vil have den er jeg da sikker på der er en anden der vil give den kærlighed :)

PIRATEN

Med part på Cocktail

WWW.FOTOUDFORDRING.TK

0
0
Svar på denne tråd

Dyrenes beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 20:44

www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/ noedstedtkat

Ikke at man bliver meget klogere at det link, men der står da lidt.

Held og lykke med de små :-)

Hilsen Marianne

Hvis du vil have den bedste plads i huset

så flyt katten

0
0
Svar på denne tråd

Lovgivningen om katte .....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 21:50

...... er jo mangelfuld. Hvis man læser dette link www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/ katte så fremgår det jo udfra trådstarters beskrivelse, at kattene ikke længere er at betragte som herreløse, fordi hun har påtaget sig ansvaret for dem.

Derfor kan hun IKKE uden at betale formidlingsgebyr aflevere dem hos Dyrenes Beskyttelse. Men hun kan putte dem i en solid papkasse og sætte dem udenfor internatets dør lige før de åbner om morgenen, så vil de blive betragtet som værende uden ejer.

Mvh. Gammelnok

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 18:49

Indtil videre lever de to små misser i bedste velgående hos mig og som noget af en overraskelse er den anden også er blevet tam

At putte dem i en papkasse og aflevere dem uvist om hvad der så sker for dem, kan jeg simpelthen ikke få mig selv til, så de bliver afsat på den gode gammeldags måde med et opslag hos købmanden..

Der må jo være nogen der kan adoptere de små hittebørn, for de er nu alt for kære :)

/Cecilie

0
0
Svar på denne tråd

Kattens værn
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 15:19

tager imod selv om man fodre dem...jeg var ude for en tilløber kat forrige år og ringende til dem og da de ikke lige havde plads nogen steder, spurgte de om at jeg ville fodre den o.s.v indtil de fik plads....at historien fik en anden drejning er så en anden side af sagen.

Hilsen

Lizzi

0
0
Svar på denne tråd

Man skal ringe NÅR man
Forfatter: 
Dato:  15-08-2009 16:17

finder katten.

Hvis man venter med at ringe til et par mdr efter, ja så er det altså DIN kat.

Arbejder selv hos Kattens Værn. Og ja vi tager imod katte gratis, hvis man har fundet en tilløber. Men har man passet og plejet katten - uden at ringe til os- ja så er det ejerkat og koster penge.

DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn.

En rigtig hest er en oldenborg!

0
0
Svar på denne tråd

Freddy
Forfatter: 
Dato:  15-08-2009 17:55

ja, det er rigtig nok ellers kunne I jo have jeg ved ikke hvor mange katte, hvis man bare kunne afleverer dem når man ikke "gad" dem mere...jeg ringede også dagen efter og her var ingen problemer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider