|
|
| Farvel Hittemis |
|
|
Efter 6 ugers søgen efter en ny familie til hittemissen, må jeg nu sande, at det åbenbart ikke er til . Derfor rejser hittemissen over regnbuen i dag. Jeg ville så gerne beholde hende, da hun er den perfekte børnekat, min datter elsker hende, og de to har haft nogle gode legestunder sammen , men når vores gamle kat ikke kan lide hende, og nærmest kun kommer hjem for at spise, så må mit hensyn ligge der. Hun var her trods alt først. meningen har desuden hele tiden været, at hun skulle videre, da vi har nok med dyr, men jeg fortryder ikke, jeg tog hende med hjem, hun har givet vores tilværelse et pift. Jeg ved hun har haft det godt hos os i de 6 uger, ved hun har fået mad, og masser af kærlighed.  God rejse Hittemis.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor ikke et internat? |
| Forfatter:  |
Camilla (Felur) |
| Dato:  |
04-08-2009 07:51 |
|
Et internat vil sørge for at hun bliver steriliseret og mærket og hun er jo ikke så gammel endda. Det er superærgerligt, at det ikke er lykkedes at finde et godt hjem. Jeg har allerede to katte, så her er desværre ikke plads til flere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lille mis |
Juncher1977 |
04-08-2009 08:38 |
|
Hvor er det dog trist, at du ikke kan finde et hjem til den lille mis Som Camilla skriver, hvorfor ikke aflevere hende på et internat, som så kan finde et nyt hjem til hende? Jeg tog hende gerne, hvis jeg ikke havde to katte i forvejen. Jeg har før forsøgt at tage en hittemis til mig, men mine katte accepterede den ikke. Den fik heldigvis et nyt hjem hos en ældre dame.
Pøj pøj med den lille mis. Håber ikke hun ender sine dage på den anden side af regnbuen 
- Henriette -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stærkt.. |
|
|
.. gået af dig.. at du tager ansvar for de dyr du tager til dig  Det er super ærgeligt at hun ikke kan fungere med jeres ældre kat og at du ikke kan finde et nyt hjem til hende. Hun lyder dog som en kærlig og meget selskabelig missekat - har du prøvet at forhøre dig på det lokale plejehjem.. der er flere plejehjem der tager en voksen kat til sig, og der vil den få masser af opmærksomhed og kærlighed.. samtidig med at den spreder glæde hos plejehjemmets beboerer  Endnu engang til dig!
Kristina
Wraphø 2009 Vil du sikre din hest´s grovfoder vinteren over, så reserver nu, vi laver 2. slæt i 40-50 kg baller!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for jeres svar |
|
|
ja internaterne er kontaktet for længe siden, men for det første så har de alle pladsmangel, og for det andet, så vil de have 500 kr for, at jeg indlevere hende, selvom jeg har fortalt dem, at det altså ikke er min kat. Hun er tjekket ved dyrlægen, og hun har ingen form for mærkning. Jeg har skam fået henvendelser på hende, men alle vil gerne have hende neutraliseret, et par bad mig undersøge omkostninger ved det, fint jeg undersøger en pris, jeg får et fantastisk tilbud af min dyrlæge, og vender tilbage med det, Jamen de ville da, at jeg skulle betale for neutraliseringen, og så skulle de have hende gratis  Selvom hun er en fantastisk kat, og jeg sørme ikke kan forstå, at der ikke er nogen, som mangler denne skønne mis, så vil jeg altså ikke betale hverken neutralisering eller penge for at aflevere hende. Der er så mange katte/killinger i omløb, og hvad er chancerne for, at nogen vil have en voksen kat??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Et spørgsmål |
|
|
Det koster da også at aflive hende?? Hvad er prisen på dette i forhold til de 500 kr. for at aflevere hende på internat???
Mange hilsener Ann-Rikka 
Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ Hestene: Jossie(så længe det varer) og Chico
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor i landet?? |
Cassie84 |
04-08-2009 10:32 |
|
hvor i landet befinder du dig?? kan tage imod den og se om min mors venindes forbindelser til kattehjem giver pote??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor..... |
Vibs 1 |
04-08-2009 10:35 |
|
Hvorfor kunne man så ikke bare sætte hende i en kasse, foran kattens værn? Ja - dårligt forslag, men man kunne vel gøre det lige før de åbnede, så fik hun en chance... at dø er vel næppe en chance.....
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Skulle du mangle wrap, super kvalitet, 1. slet 2009, minibigballer, Nordjylland - så skriv...
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Er det ikke bedre at dø end at ende som kastebold? Det er en køn kat, jeg tog hende gerne, men jeg bor lige lovlig langt væk (Grønland). Nanna har gjort rigtig meget for at finde et hjem til missen synes jeg at mindes at have læst herinde. Prøv at se hvor mange tråde der er om hittekatte for tiden, internaterne er fyldt op pga ferietid hvor folk bare smider deres kæledyr ud og hvad ved jeg. I det mindste har denne kat fået en chance i stedet for at dø sulten. Den har haft 6 gode uger hos Nanna. Mvh Naja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er |
|
|
fuldstændig klar over, at det også koster at aflive hende, men igen jeg har nogle super dyrlæger, som desuden også har prøvet at finde et nyt hjem til. Alt er prøvet, og som sagt da jeg snakkede med dyrenes beskyttelse sidst, havde de faktisk pladsmangel, og der var en stor chance for aflivning, så jeg valgte så at prøve at afsætte hende selv. Jeg går bestemt ikke ind for, at aflive raske dyr, men hvor tit bliver der ikke skrevet herinde, at et dyr er ligeglad med at det er død... cassie84 og andre: jeg har opgivet at komme igennem til kattensværn i Ålborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Hold da op, tænk at det kan være så svært at finde et hjem til en lille mis. 
Jeg er også en af dem som har fundet en killing og som ikke har mulighed for at beholde den. Jeg satte ham på nettet igår, og på under en halv dag, fandt jeg et nyt hjem til ham. Så jeg undre mig lidt over at det kan være så svært at finde et sted.
Men ærgerligt at det kan være så svært for nogle katte at få nye hjem. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Giv tid |
|
|
Katte er jo meget om sig hvad angår territorie - så 6 uger er slet ikke nok hvis hun skulle komme til at fungere med jeres ældre kat. Jeg ville gi hende chancen og lade de to selv finde ud af det. En fra eller til betyder ikke det store - vi har 10 katte hvor af de 4 bor inde i huset og de kommer ud hver dag. Resten er ansat som musefangere men bliver da fodret hver dag hele året. Jeg ville ikke først ta en kat til mig og så bag efter kassere den fordi man ik lige kan finde et hjem til den - husk på mange har lige været på ferie.... Sæt en annonce i DBA.DK ta 50 kr og prøv om der ik lige er nogen som mangler. At aflive er for koldt - især når du fortæller det er en fantastisk børnekat. Men en død kat er bedre end en der har en dårlig tilværelse, respekt for det.
DELTAGER HN-TRÆF 2009
Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!
Fuldblods hoppe 9 år kåret i DV sælges/udlånes til avl/ridning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lad nu være |
|
|
med at prøve at give Nanna dårlig samvittighed. Hun har i det mindste gjort en god gerning ved at tage katten til sig for at videreformidle den frem for at overlade den til en mulig trist skæbne. Jeg har også haft taget en kat til mig som endte med at tyrannisere mine "gamle" katte så den ene endte med at blive uren -den brugte vores soveværelse som toilet fordi den ikke turde gå forbi den nye kat. Så den nye måtte flytte igen. -Nu skal det ikke forstås sådan at jeg går ind for at aflive raske dyr, særligt ikke når de er så velfungerende som Nannas hittemis, men hun har haft den i 6 uger og har forsøgt på mange måder at finde et nyt hjem til den. Mvh Naja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Naja Jacobsen |
Vibs 1 |
04-08-2009 11:40 |
|
Jeg tillader mig at betvivle, at nogen skriver her, for at give dårlig samvittighed... Men - mennesker er jo altså indrettet sådan, at vi hver især kan og har erfaring, fra noget forskelligt.. Så når man laver en tråd, er det vel ikke underligt, at folk kommer med deres ideer, erfaringer eller tanker om, hvad man kan gøre, for ikke at aflive et rask dyr...
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Skulle du mangle wrap, super kvalitet, 1. slet 2009, minibigballer, Nordjylland - så skriv...
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
HeidiZ |
04-08-2009 11:49 |
|
Ja internaterne er desværre overfyldte pga. de idioter som dropper deres dyr for en ferie!!! FØJ FØJ FØJ 
// HeidiZ Love is not a feeling, it is a deep commitment resulting from a relationship with one you have CHOSEN and continue to CHOOSE to love.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undre mig |
ollie39 |
04-08-2009 11:56 |
|
Jeg fandt en lille killing i lørdags...Den er højst 7 uger gammel Da jeg har 2 voksne katte i forvejen,finder jeg det svært,at tage en killing til mig.....Jeg bor i lejlighed,men har overdækket min terrasse med net,så de kommer ud hver dag. Jeg har ringet til både kattens værn og dyrenes beskyttelse..Ingen af dem havde plads og så vil de have 500,- for at tage killingen. Jeg tænker lidt...Hvis ikke de har plads til flere katte,hvordan får de så plads til dem,hvis man betaler de 500,-??...Det undre mig.Der skal nok være nogle,der vil udnytte internaterne,men vi er altså mange ærlige mennesker,der bare ønsker kattene det bedste Jeg har dog bestemt mig for,at beholde killingen,da jeg ikke kan få over mit hjerte,at aflive den..Og så er han faldet nogenlunde til....Og så er han bare en lille sweetheart*SSS*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhhheeeeeee |
Giffel |
04-08-2009 11:57 |
|
ja korrekt heidiz eller lader deres hunkatte rende rundt og få det ene kuld efter det andet istedet for at få dem steriliseret
asterix fjorbasse charme selvtillid ,,lidt for meget og lækkert hårr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Betale og sammenføring |
|
|
En sidebemærkning... Her tog det ½ år at fører to voksne katte sammen... og 3 måneder at føre to voksne sammen med en killing. Så DET kan tage lang tid, men man kan bruge nogle redskaber til at gøre det lettere. Nej en død kat er det jo ikke synd for, men jeg undrede mig bare over at man gerne ville aflive versus betale til et internat.
Mange hilsener Ann-Rikka 
Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ Hestene: Jossie(så længe det varer) og Chico
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg takker |
|
|
for alle jeres kommentare Jeg kan da fortælle, at hun er sat på alle mulige salgssider DBA, GULOGGRATIS, GIPOTE, HN, JORAS m.m. samt at der hænger opslag i 30 km afstand i samtlige butikker, rideskole m.m. så kom ikke også sig, at jeg ikke har prøvet, har lavet ca 30 - 40 opslag, som hænger rundt omkring. desuden har denne tråd givet tlf. storm så der er nu flere, der er int. i at give hittemissen et hjem så mon ikke hun undgår regnbuen  MHT. til sammenføring af kattene, så kan jeg ikke forsvare det mere, da vores egen kat er ved at flytte hjemmefra pga hittemissen. Så måske 6 uger ikke er lang tid, men jeg vil altså ikke risikere, at min Bonusmis flytter hjemmefra, jeg har trods alt selv opfostret hende  Naja Jacobsen : jeg takker for din opbakning HeidiZ & ollie39: ja internaterne er overfyldte, netop pga ferie, det har jeg også fået af vide, men jeg undre mig så også bare over, at de så åbenbart kan finde plads for 500 kr. Jeg synes, det gør et flot stykke arbejde, og kan da også godt forstå, at det ikke skal være gratis, at dumpe sit dyr der, men hvorfor skal jeg, som ringede dagen efter misse var kommet med hjem, betale 500 kr for at aflevere en kat, som jeg er villig til at skrive under på, jeg har fundet, og som jeg sågar har lavet en efterlysning på i på dyrenes beskyttelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hittemis |
|
|
Dejligt at hittemissen får en ekstra chance pga tråden her, jeg håber det lykkes.
It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lang tid |
|
|
Jeg kan ligesom Kubling fortælle at det hos min Far tog tre måneder før vores gamle kat accepterede den nye killing. I starten kom hun kun hjem to gange om ugen og spiste og hvæste af alt og alle. Nu ligger de og vasker hinanden i sofaen.
Vær bevidst om din magt som forbruger. Se denne dokumentar om svin.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| missekat |
|
|
Tænke nok at du ville finde et hjem til missen når folk læste denne tråd!  Jeg forstår bestemt godt at du ikke vil lade din gamle kat i stikken, og tvinge den til at bo sammen med en anden kat, når den i over en måned har vist at den ikke tolerer det! 
Gitte
Nissan X-trail fra 02 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gitte87 |
|
|
ja hvor heldig kan man være, og det var overhoved ikke hensigten, men dejligt vil det være, hvis hittemissen får nyt hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hittemissen |
Louise *SpeeDyret* |
04-08-2009 15:25 |
|
Hvis det glipper med alle de numre og opslag du har lavet, så vil jeg da gerne lægge hende ud på vores hjemmeside - adr. kan ses på præsentationen - omend vi har base i den anden ende af landet? Du siger bare til! 
Mvh Louise.
3farvet hunkat på 2½ år bortgives til kærligt hjem. Hun er øremærket og steriliseret.
Andelsrækkehus til salg i Smørum! Andelspris: kr. 578.000,-
Mdr. ydelse kr. 4400,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Missekat |
|
|
Jeg har i hvert fald min ide om hvorfor DB kan have ekstra plads hvis man lige poster lidt penge til det. Mon så ikke de afliver en som har ventet i længere tid og som måske ikke så oplagt bliver valgt. Og ellers kan plads vel også være i form af økonomisk plads. Den skal jo både have mad og evt. dyrlæge. Jeg håber du fandt et hjem til hittemissen. Den ser bare fin ud og havde vi ikke i forvejen en, kunne hun sagtens bo hos os:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tak endnu engang |
|
|
jeg er så overrasket over, at der er så mange, der har svaret i denne tråd, både med argumenter for og imod aflivning, men sandelig også med gode råd til at finde hende en familie. jeg har (kryds fingre) fundet et hjem til hende, men jeg ved mere i morgen. jeg lover, at jeg holder jer alle opdateret. desuden synes jeg at folk har holdt en meget sober tone i denne tråd det takker jeg for, jeg tager gerne mod kritik og råd, og især når det holdes på sådan et plan som her. jeg håber ikke, folk tror, at jeg bare afliver dyr i flæng, sådan er det slet ikke, men jeg vil til hver en tid hellere aflive et dyr, end give den en usikker fremtid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hittemis |
|
|
flytter til nyt hjem på lørdag 
Kom Nanna lige forbi og sagde
Hittemissen flytter til nyt hjem lørdag
R.I.P Ruben - din dejlige hest R.I.P Hovsa - marsvin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejlig! |
|
|
Det var da en dejlig afslutning. Er rigtig glad for at høre at du ikke behøver gå den tunge vej til dyrlægen med hittemissen.  Mvh Naja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Naja Jacobsen |
|
|
Ja det er mærkeligt, som en tråd her på HN kan ændre det hele, og især når man mindst venter det . Jeg var forberedt på, at jeg nok ville få hug for min beslutning , men jeg var slet slet ikke forberedt på, at det kunne føre til, at hittemis ville få et nyt hjem - det er jo bare skønt så jeg vil glæde mig til at vinke farvel til hittemis lørdag, når hun drager afsted, selvom det bliver med et vis vemod, hun har trods alt været her snart 7 uger, og gud hvor er jeg kommet til at holde af hende , hun er bare den sjoveste kat, følger mig rundt som en hund, kigger meget fornærmet på mig, hvis madskålen skulle løbe tør, elsker at lege med Sarah Amalie, og finder sig i hende påfund, og ikke mindst hende kælehed og fantastiske øjne. Må hun få et langt og lykkeligt liv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvor er det dejligt og læse at den lille mis har fået et nyt hjem.. Hvad skulle man gøre uden Heste-nettet.
Asterix Hvil i fred min dreng Jeg vil tænke på dig fra nu af og for altid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glæder mig til at hente hittemissen .... |
Gammelnok |
05-08-2009 19:42 |
|
..... på lørdag  Jeg er jo lidt undercover-agtig HN`er, men mon ikke jeg afslører for Nanna på lørdag, hvem jeg er  Jeg har været med før under eget navn. Den kat jeg allerede har, som er en hittemis, jeg fandt på Strigler sidste efterår, har egen profil på Facebook ...... meget fremmelig kat  Hun hedder Kitty Sørensen og vil sikkert godt dele profil med endnu en hittemis. Mvh. Gammelnok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gammelnok |
|
|
Glæder mig til at møde dig - har en ide om, hvem der gemmer sig bag navnet  Hittemissen glæder sig også - har hvisket hende i øret, at hun skal opføre sig ordentligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej altså |
|
|
er det dig gammelnok som skal ha hittemissen. Det var da super godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja hun |
|
|
kan vist ikke komme bedre sted hen Håber bare hun acceptere indhegningen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nanna... |
|
|
det er jo bare tilvænning ting kan tag sin tid, men det skal skam nok komme. husk ikke at afsløre gammelnoks identitet efterfølgende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bare rolig |
|
|
|