Din hund skal
- Ansvarsforsikres
- Registeres ved Dansk Hunde Register via en chip
Derudover bør du også vaccinere den årligt, og det skal den som enten 8 og 10 uger, 10 og 12 ugers eller 12 og 16 ugers.
- Overvej evt også kennelhoste vacc.
Overvej også en sygeforsikring, blir din hund alvorligt syg dækker den 80% af regningen.
Kan ikke se grunden til at du bliver fornærmet over folk fortæller dig det, man bør jo sætte sig ind i sådan noget inden man får hund, men hvis du ikke har fået den hjem endnu har du jo så heller ikke været forbi dyrlægen endnu.
Så håber jeg du har købt fra en fornuftig avler, - du valgte en cavalier så vidt jeg husker? Husk at der er diverse sygdomme forældrene skal checkes for, for at sikre du får en sund og rask hvalp.
Husk at undersøg hvad for noget foder den får, og find selv ud af om du synes det er godt foder.
- Fx er hundefoder med korn i ikke godt.
Kan anbefale www.dyrekassen.dk til forsikringer.
- Det er billigt, og du skal fx normalt ha' en udvidet ansvarsforsikring når du går til træning, udstilling osv. og den koster ekstra, - men her er den inkl i prisen.
- Vi giver 316kr, men vi får også rabat fordi vi er medlem af DKK, men det kan jo så også anbefales som førstegangs ejer.
Må jeg være så uhøflig at spørge om du skal bo alene med hunden? Nu tænker jeg mere på mht. din sygdom.
- Det rager ikke mig, så du behøves ikke spørge. Mere om du har tænkt det igennem, at der er nogen til at springe til og hjælpe dig hvis du får behov for det 
En hvalp kræver jo ret meget, og husk - i starten skal en hvalp ikke ud og gå lange ture, mange små ture, de kan ikke holde til så meget.
God fornøjelse, - det er dejligt at ha' hund!
- Dyrt, men dejligt