Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ansvarsforsikring
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 12:55

ja nu så jeg i morgen-tv at man skal have en ansvarsforsikring for at have hund.

nogen der kan forklare mig hvad det er for noget?

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 12:59

Det betyder at hvis vapse bider naboens datter eller graver hele hans have op OG smadrer drivhuset, så skal du ikke betale millionerstatning af egen lomme, det klarer forsikringen. Denne er lovpligtig, ligesom hunden SKAL registreres i dansk hunderegister.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 13:00

Hvis du ikke har den, kan du risikere at skulle betale store erstatninger hvis den fx løber ud foran en bil eller ødelægger andres inventar.

0
0
Svar på denne tråd

lovpligtig
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 13:01

Den har været lovpligtig i rigtig mange år - ligesom registering af hunden også har været det..

Det er ikke noget nyt tiltag..

Sonja

0
0
Svar på denne tråd

okay..
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 13:06

tak for jeres respons.

må snakke med mit forsikringsselskab om det.

0
0
Svar på denne tråd

Nej intet nyt i det
Forfatter: 
Dato:  03-08-2009 14:23

Hilsen Jannie

Den heldige ejer af de to skønne hopper

Super Sisse og

Sammie Superstar

Grafiker og webdesigner :) Hestenes eget website

0
0
Svar på denne tråd

billig
Forfatter: 
Dato:  04-08-2009 08:48

og en sådan forsrikring er billig, mener vi giver 500dk om året for den.(eller er det kun 350??)

Karina

Wrap minibig 350 dk afhentet på Midtsjælland

Fragt kan arrangeres.

0
0
Svar på denne tråd

Har to hunde
Forfatter: 
Dato:  04-08-2009 09:31

Jeg giver vist ca. 600kr om året for 2 hunde... Men faktisk er det dyrere end at have min hest ansvarsforsikret,- det havde jeg alligevel ikke troet...

- Og ja, det har været lovpligtigt i mange-mange år at ha' sin hund ansvarsforsikret...

Har avleren eller evt din dyrlæge intet nævnt om det?!

- sagde Heidi

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2009 10:08

Den er dyrere end hesteansvarsforsikringen, fordi hunde laver flere ulykker end hestene :-) Præmierne er baseret på ren statistisk. Også derfor biler er så dyre at forsikre - de laver rigtig mange ulykker.

0
0
Svar på denne tråd

Vores......
Forfatter: 
Dato:  04-08-2009 10:11

Vores er gratis med i hus/gård forsikringen.....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Skulle du mangle wrap, super kvalitet, 1. slet 2009, minibigballer, Nordjylland - så skriv...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

ehmn....
Forfatter: 
Dato:  04-08-2009 11:20

har du hund uden at vide dette Det er ikke just ny viden men har været et lovkrav såvel som reg af hunden meget længe.

Bøden for ikke at ha det ene el det andet kan min fætter snakke med om. Han har for kort tid siden fået en ny hund, han troede fejlagtigt han skulle ha papirene fra dansk hunde reg før han kunne forsikre hunden. Da min geniale moster får lukket hund ud uden at opdage det mens han ikk er hjemme, og hund bryder ud uden hundetegn han var inde for at hente til den- ja så endte det med bøde for at den ikk havde tegn på, bøde for manglende forsikring selvom denne først skulle komme fra selvskabet før end han kunne gøre fra el til jo, bealing af hentning/tid på internat mv. 2000 kr i alt UDEN overnatning til hvappe....

jeg giver ca 800-850 kr for at ha to hunde ansvarsforsikret ved alm brand.

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

nej jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 13:31

hej

jeg har købt hund ja, men ikke fået den hjem endnu. er førstegangskøber så vidste ikke det med forsikringen, så det må i meget undskylde at jeg skrev herinde

0
0
Svar på denne tråd

man skal jo sætte
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 08:26

sig ind i ALT inden man skaffer sig et dyr uanset hva. Hvordan kan man dog tro der ikk skal en ansvar på en hund som kan bide andre, løbe ud foran en bil etc... Det har ofte været diskuteret på hn endda vedr hunde forsikringer, man kan sagtens finde på nettet om det mv.

Sorry men jeg er uforstående lige på dette punkt må jeg være ærlig og sige.

Skynd dig at få den forsikret fra den dag du henter den (forsikringen dækker fra du tegner den) altså allerede inden du har betalt den- fra den dag du taler med damen i røret. De ter ret vigtigt af mange grunde som sagt. Husk at reg den i dansk hunde reg og få den chippet, vacc, re vacc, få sundhedsbog på den etc.

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 09:14

Ej okay.. Rolig nu.

Hun har jo ikke fået hunden endnu og hun skriver vel herinde, som en del af hendes research vdr. anskaffelse af hunden.

Og nej, det er ikke nødvendigvis logik for alle, at det er lovpligtigt at ansvarsforsikre en hund. Det er jo eksempelvis ikke lovpligtigt at have en privat ansvarsforsikring (del af indbo), hvilket ville være mere logisk i min verden.

Synes måske I er lige hårde nok overfor vores førstegangskøber, som spørger netop fordi hun gerne vil sætte sig ind i tingene før hun anskaffer sig hunden. Havde hun haft hunden i to år, uden at have den forsikret kunne jeg forstå reaktionen.

Ring til dit forsikringsselskab - så skal de nok hjælpe dig. Det kunne måske også være en idé at høre om mulighederne for sygdomsforsikring og figurantdækning, hvis du gerne vil gå til hundetræning.

0
0
Svar på denne tråd

Hunde...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 09:20

Din hund skal

- Ansvarsforsikres

- Registeres ved Dansk Hunde Register via en chip

Derudover bør du også vaccinere den årligt, og det skal den som enten 8 og 10 uger, 10 og 12 ugers eller 12 og 16 ugers.

- Overvej evt også kennelhoste vacc.

Overvej også en sygeforsikring, blir din hund alvorligt syg dækker den 80% af regningen.

Kan ikke se grunden til at du bliver fornærmet over folk fortæller dig det, man bør jo sætte sig ind i sådan noget inden man får hund, men hvis du ikke har fået den hjem endnu har du jo så heller ikke været forbi dyrlægen endnu.

Så håber jeg du har købt fra en fornuftig avler, - du valgte en cavalier så vidt jeg husker? Husk at der er diverse sygdomme forældrene skal checkes for, for at sikre du får en sund og rask hvalp.

Husk at undersøg hvad for noget foder den får, og find selv ud af om du synes det er godt foder.

- Fx er hundefoder med korn i ikke godt.

Kan anbefale www.dyrekassen.dk til forsikringer.

- Det er billigt, og du skal fx normalt ha' en udvidet ansvarsforsikring når du går til træning, udstilling osv. og den koster ekstra, - men her er den inkl i prisen.

- Vi giver 316kr, men vi får også rabat fordi vi er medlem af DKK, men det kan jo så også anbefales som førstegangs ejer.

Må jeg være så uhøflig at spørge om du skal bo alene med hunden? Nu tænker jeg mere på mht. din sygdom.

- Det rager ikke mig, så du behøves ikke spørge. Mere om du har tænkt det igennem, at der er nogen til at springe til og hjælpe dig hvis du får behov for det :-)

En hvalp kræver jo ret meget, og husk - i starten skal en hvalp ikke ud og gå lange ture, mange små ture, de kan ikke holde til så meget.

God fornøjelse, - det er dejligt at ha' hund!

- Dyrt, men dejligt ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider