Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

yngre rytter
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 21:46

Jeg tænkte lidt på, jeg har min hest i ridning hos en veninde som har fået rigtig godt styr på hesten. Nu er veninden så blevet enig med en yngre ridepige på 15 om at hun gerne vil ride hesten. Hesten har før "tabt" sine ryttere og min store skræk er at denne pige selvom hun er en dygtig rytter ryger af.

Hvis nu hun falder af og kommer til skade, hvem´s ansvar er det så, min som hesteejer, pigens eget, forældrenes??

Jeg spørger fordi jeg ikke vil risikere at få en sag på halsen hvis uheldet er ude. Jeg har gjort tydeligt opmærksom på at hvis min veninde lader pigen ride hesten er det på eget ansvar, men jeg ved ikke om det er nok jeg bare har gjort opmærksom på det.... nogle der ved hvad love og regler siger om det?

Jeg tror ikke hun ryger af, jeg tør bare ikke tage chancen på at jeg kommer til at hænge på et kæmpe erstatningskrav.

0
0
Svar på denne tråd

Erstatning = ansvar
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 22:52

(Tråden skulle være placeret i andet fora ;))

For at du efter dansk ret vil kunne ifalde erstatningsansvar, skal der være noget at bebrejde dig; du skal have handlet "ansvarspådragende".

Det kan både være ved handling og ved undladelse af handling.

Jeg kan slet ikke forestille mig en sådan situation ville opstå, men hvis du vil dække dig ind, så orientér pigen og hendes forældre direkte om dine bekymringer om hestens "fortid".

Kristina

Stævnejakker sort eller rød i str. 34 + 36 (dame) og 48 + 50 (herre) sælges kr. 100,-/stk. Skriv mail for billeder og nærmere info.

Mangler du en dommer i dist. 9 eller Sjælland - så send en mail.

0
0
Svar på denne tråd

når man sætter
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 08:49

sig på andres heste er det vel op til en selv el ens forældre at ha sig selv forsikret hvis der skulle ske noget ?? Andet har jeg da aldrig hørt.

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider