Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

killinger -svag missemor
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 17:18

Vores staldkat er en bette spinkel hun kat, der i nat har født 4 killinger.

killingerne patter konstant, og missemor lader til at være ret udmattet. vi har håndfodret hende idag, og tænker nu hvad vi kan gøre fremover?

et specielt tilskud til det daglige tørfoder.

hun har fået et skvæt olie i sin mad idag.

Frem med Killinge/missemor erfaringer!

N A N O U

- stadig ikke færdigmalet.

Nikon D40 sælges

Skriv for info !

0
0
Svar på denne tråd

tjah...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 18:24

Man sørger for at en bette svag staldkat ikke får killinger..

Men ellers er kvalitetsfoder fra eks. Hills, Royal Canin eller Iams anbefalelsesværdigt, fremfor det billige affaldsfoder og næringsfattige.

Det virker dyrt at købe kvalitetsfoderet, men man køber også 5-10 eller 15 kg. Og får smukke sunde katte.

Ellers er Hills Prescription mirakelmad til dårlige katte. Men spørg en dyrlæge og ikke et hesteforum!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 18:51

Mange giver dem tigermælk (opskriften kan googles eller findes på kattegalleri) eller også daggamle kyllinger. Og så killingefoder....

Den behøver ikke at være svag, men det er de færreste hunkatte der forlader killingerne indenfor de første 24 timer efter fødslen. Jeg har aldrig oplevet de går fra dem, heller ikke for at spise eller gå på kattebakke.

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Skær ned til
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 19:30

to killinger.

Eva

Se og støt urhesten fra hulemalerierne

http://www.sorraia.dk

0
0
Svar på denne tråd

vores kat
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 19:54

fik 5 killinger, og det er en meget lille kat og den var tynd i forvejen så vi afivede 3 killinger, da vi hellere vil have to fine killinger end 5 små svæklinger....

*Louise*

**Nelson & Pelé**

0
0
Svar på denne tråd

vær obs
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 21:12

på katten,mener det er kalken sådan en hunkat pludselig kan udgå for...og så er hun ikke mere end et par timer fra de evige jagtmarker!

De andre der har svaret, har givet de andre og mere normale gode råd:-)

Venlig hilsen Sarah.

-og go´glædelig sommer!

0
0
Svar på denne tråd

+++++++++++++++++
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 22:04

Vi plejer at give vores katte modermælks erstatning i blandet kalk og druesukker efter en fødsel .

Diana Tornbjerg Hansen

Sommergræs tilbydes i Jerlev(7100 vejle)
tornbjerg.dk/mark

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

giv den
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 09:02

killingefoder til at holde/få mere sul på kroppen. Der er mere fedt i, og det bruger man ofte ved katte og hunde til at hjælpe. Evt ekstra kalk som er vigtigt. ved ikk om den kan ha brug for et skud (mener det er b vitamin)- men det ved dyrlægen selvfølgelig.

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Killingefoder
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 09:53

Jeg ville nok også vælge at få aflivet 2 af killingerne.

Men udover det, så køb en sæk godt killingefoder (Royal canin, Hill's eller andet) og lad hende få alt det hun kan spise. Hun kommer til at tabe sig endnu mere mens killingerne vokser hvis hun ikke får noget ordentligt foder.

Held og lykke med dem

Mvh

Mette

Nordsvensk brukshest sælges - 1 års vallak - se mere på min hjemmeside

www.kokhus.dk

0
0
Svar på denne tråd

Skattefradrag
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 09:56

Og hvis du har staldkatte kan foderet i nogen tilfælde trækkes fra i skat - også hvis du fodre med alm. royal canin f.eks. (oplysninger fra min dyrlæge)

Bare lige hvis der er nogen der kan bruge den oplysning til noget..

Mvh

mette

Nordsvensk brukshest sælges - 1 års vallak - se mere på min hjemmeside

www.kokhus.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 10:01

hej :)

Vil også sige giv hende killinge foder. Kunne perosonligt ikke nænne at aflive sådan nogle smånogle .. Puhhaa det er jeg lidt for følsom til hehe..

Men ellers skal du ikke forvente at misse mor flytter sig særligt meget det føreste stykke tid.

Ellers giv hende noget fløde, kattemælk el. noget lækkert de føreste dage bare så hun i det mindste får lidt ned i maven.

Meen kan vi da ikke få lov at se et billede af de fine misser??

Termin 25 januar 2010

<3 <3 <3 <3 <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 11:37

Hvem ville ikke være udmattet efter en fødsel, jeg tropr du skal tage det helt roligt, hun trænger bare til at slappe af og de første døgn flytter de sig ikke fra killingerne.

0
0
Svar på denne tråd

Aflivning...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 11:50

Af nogle, af de små misser er for mig, - en by i Rusland... En anden mulighed, som jeg selv ville vælge, er at give killingerne mælkeerstatning, - simpelthen for at aflaste missemor i en kort periode.

Samtidig er det selvfølgelig vigtigt, at hun får noget godt og energirigt foder, så skal hun nok komme sig.

Får hun "regelmæssigt" ormekur? Ellers kan det godt være grunden til, at hun er "en bette spinkel kat."

Mvh Lone.

Stald Julshede, - Vi sætter de firebenede i centrum...

0
0
Svar på denne tråd

missekat
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 12:12

En ormekur til missemor, vil nok gøre underværker her....!

Plus godt tørkost med en skvæt levertran i. Detil kan i fra killingerne er ca. 3 uger give dem leverpostej, som er opblødt i lunken mælk.

Jeg har et år haft 14 kattekillinger fra 2 ugers alderen på sutteflaske opfedning, pga. ræven tog deres mødre. Det er hårdt, men man afliver ikke bare fordi det er det nemmeste!

www.123hjemmeside.dk/stald-magic

FOLINGS ALARM UDLEJES!!!

0
0
Svar på denne tråd

Trine...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 12:28

Man må IKKE give KATTE mælk... mave/tarm systemet kan ikke tåle det.

I værste tilfælde, kan det give dødelig diarré.

Fløde kan de derimod godt tåle.

Men det bedste vil selvfølgelig være mælkeerstatning, beregnet til katte.

Mvh. Lone.

Stald Julshede, - Vi sætter de firebenede i centrum...

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 23:41

Billederne skal nok komme! ;)

Vidste godt katte ikke måtte få mælk.. huskede bare ikke helt hvorfor :)

Killinge foder er købt.

Idag har misse mor ihvertfald ladt killingerne alene for en stund. De lå og miavede skingert i den krybbe hun nu har lagt sig i ;)

Tusinde tak for svar.

N A N O U

Nikon D40 sælges

Skriv for info !

0
0
Svar på denne tråd

En godt ting
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 17:03

Royal Canin har nogen som hedder Quin (tror nok det staves sådan). Det er til hunkatte som har fået killinger. Der er guf i det. så man skal lige passe på maven i det første stykke tid.

Og ellers så meget mad som hun har lyst til. Killingfoder selvfølgelig.

Held og lykke med de små

DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn.

En rigtig hest er en oldenborg!

0
0
Svar på denne tråd

Killinge tørkost
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 21:56

Og det skulle hun have haft i god tid før fødslen. De små skal ikke ligge og skrige- så får de ikke nok. Små må ikke skrige.

Beklager- jeg tror ikke, de klarer sig.

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

Du kunne vælge
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 22:25

at aflaste hende ved at flaskefodre et par af killingerne et par gange i døgnet.

Vi har prøvet det. Vi gav de svageste af killingerne flaske to gange i døgnet (modermælkserstatning til killinger) men lod dem være i halmen ved deres mor. De blev rigtig fine katte alle sammen.

Jette K

0
0
Svar på denne tråd

De 2 første døgn
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 23:24

Det er en fin ide at hjælpe med at fodre killingerne, så i aflaster katten, men husk at det de to første døgn er vigtigt for killingerne at få moderens mælk og ikke en erstatning.

Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvilke vigtige stoffer det gør det så vigtigt de 2 første døgn (måske andre kan være behjælpelige med dette), men husker klart at der er rigtig stor risiko for at killingerne dør hvis ikke de får dem.

-Og de findes vel at mærke ikke i mælkeerstatning til killinger.

Sørg også for at kattens mad står lige ved siden af killingerne, så hun ikke skal for langt væk, så kan hun nemmere overtales til at spise.

Håber det bedste for dem alle.

Sagde Marie som går ind for at dyreplageri skal straffes hårdere!

Og mener ALLE ryttere burde bruge hjelm og sikkerhedsvest.

0
0
Svar på denne tråd

Calico
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 22:38

Tak for svar.

P.t ser det ud til alt går fint.

Missemor er begyndt at forlade krybben et par gange i døgnet, og fodderet står lige ved siden af hende.
Hun får dagligt til Paté og noget kattemælk.
Jeg syntes ikke killingerne patter ligeså ivrigt som i det første døgn. Det ser vi som et godt tegn :)

N A N O U

Nikon D40 sælges

Skriv for info !

0
0
Svar på denne tråd

modermælks erstatning til katte...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 22:56

giv moderen modermælksertstaning til katte (KMS)

og kvalitets killingefoder.

Synes derudover også at du skal aflive et par af killingerne, eller aflaste missemor lidt, ved at give killinger modermælkserstatning (til katte!!!) i pipette eller engangssprøjte (uden nål naturligvis (sæt evt. ventilgummi (ubrugt) på engangssprøjten, men vær sikker på det ikke glider af).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider