Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bliver nødt til at have svar på dette..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 19:07

Feder coca cola light og zero?


Samt andre sodavand light drikke?


Tak for svar..


Christine
"Ridderinden af den brune hest"

0
0
Svar på denne tråd
 
 asdfgbhnjmkl
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 19:15

Ja det kunne jeg godt forestille mig.


Det er vel kalorierne der tæller?? (nej hak mig ikke ned jeg har ikke så meget styr på det..)



___________________

Jeg elsker din bløde mule, krikke.

WWW.FOTOUDFORDRING.TK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er der
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 19:17

ingen der rigtigt kan svare på. I seg, så har de jo ingen kalorier, men nogle forskere siger at hjernen bliver luret til at tro der er sukker, eller modsatt, at kroppen tror den bliver luret for sukker.


Nogle siger det gør at forbrenningen ikke virker som den skal, nogle siger det er farlig i forhold til sygdom man kan pådrage seg. Så man kan altså lægge på seg, eller også kan man få diabetes eller cancer eller andre mindre trivelige sygdomme om man overdriver.


Det skal tillægges at sunhedsstyrelsen, i alle fald i Norge, mener det er bedre at drikke light end med sukker. Selv om de synes det er ennu bedra at holde seg til vand.... Faktisk mener de, udad, at det er HELT ufarlig at drikke sukkerfrit. Hvad de mener internt er lidt mer nyanceret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 19:20

Altså der er selvfølgelig mindre kalorier i en light end en alm. sodavand pga. sukkerindholdet så ja de feder mindre end en alm. cola.


Men man skal jo så ikke være så dum som mange amerikanere og tro at "light" på en cola/sodavand betyder at de bliver tyndere af at drikke det haha og så drikke flere liter om dagen.


Men de kunstige sødestoffer er så ikke sunde for os i det lange løb.




Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

* Holbæks Thalullah TIL SALG! *

*Logik Møldrup*


Super lækkert knabstrupperføl sælges!

Nu, snart med ny HP; www.123hjemmeside.dk/stutteri- holbaek


0
0
Svar på denne tråd
 
 nej.....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 19:22

De fleste light sodavand er der stort set ingen kalorier i. Bare en masse dejlige tilsætningsstoffer. Jeg har lige købt en Grape Light, hvor der står, der er 3kcal pr 100ml, og det er jo ingenting. Ved ikke om det gælder alle light sodavand, men det gælder også Coca Cola. Så kig på flasken .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej..........
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 19:36

Kort og godt nej det gør de ikke,du skal ihvertfald drikke rigtig mange liter.


I en almindelig cola er der 43 kalorier pr. 100 ml,hvor imod i light - zero er der 0,3 kalorier pr. 100 ml.


Gård til leje søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved blot
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 19:43

at pH-værdien er lavere for light sodavand end i almindelig.


Og ja, alt feder når man tager det i for store mængder ;)




Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig


Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 222256
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 19:46

Synes at jeg så i godmorgen DK at man heller måtte drikke en halv alm. cola en en hel light. hvor´n hænger det så sammen


Mvh Tina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Zarina/tina
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 20:08


Det er sundere med rigtig sukker end det kunstige som er tilsat light produkterne.



Ved at vægt halløjerne dem med Point systemet siger man må drikke alt det cola zero man har lyst til.

Men det er jo ikke fordi det er sundt det tæller bare ikke kalorier




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 20:32

De light sodavand, der er sødet med aspartam, har som nævnt så at sige ingen kalorier (Og har INGEN indflydelse på blodsukkeret)


Og øger dermed heller ikke vægten (At det så sikkert giver selvlysende grønne børn, er en anden snak)


Slik og lign, der er sødet med sorbitol og lign. giver udsving i blodsukkeret, og dermed en potiental vægtøgning.


Husk at FaxeKondi light indholder stadig en del energi, men mindre end alm FaxeKondi


Og hvis vi skal kigge på "sund" slik, så indeholder GUL gajol 32 gr kostfibre pr 100 gr


VH Pernille


Livet er for kort til at undgå Pernille:-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det er
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 20:33

rigtig.. var der ikke også noget aspartam som light indeholder er mistænkt for at fremkalde kræft, samt hukkommelses og fordøjelsesbesvær?


Mvh Tina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 20:46

Aspartam får skyld for meget og jeg tror end ikke de kloge endnu har besluttet sig til, hvor slemt det er.


Men i samme ånd kan man sige at tomater, gulerødder, kød, græspollen, stråler fra fladskærme og grill-kul måske kan give kræft. Det har forskellige forskerer påvist gennem tiden.


Jeg tror på at almindelig mådehold holder dig ude af de værste "risikøer" og resten er egen, andres eller skæbnens skyld

(Og jeg drikker små 3 l PepsiMax om dagen Og har type 1 diabetes, så revs mig bare)


VH Pernille


Livet er for kort til at undgå Pernille:-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige en ekstra bonusinfo
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 21:02

rigtig mange lightprodukter(fx hals) indeholder phenylalanin(mener det er såden det hedder) som virker afførende i store mængder.


Jaja, dobbelteffekten kan man da opnå der *gg*


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig


Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Coca Cola Zero
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 21:29

indeholder 0,3 kcal pr 100 ml.

Og efter jeg gik fra alm coca Cola ril Zero, tabte jeg 6 kg på en måned.

Så nej FEDER ikke


Mail:icewife@gmail.com


Iw/ Icewife


Coda & Tyson



0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 21:52

Ikke at jeg skal have det i overdrevne mængder.. men plejer at tage en 0,5 L flaske pr. dag og hvis jeg kan skifte det ud med light eller zero, ja så vil jeg da gøre det...


IW: 6 kg på 1 mdr.. godt klaret.. må hoppe på zero vognen straks..


Christine
"Ridderinden af den brune hest"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cola Ummm.
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 21:58

IW: Drikker du samme mængde bare zero??


Jeg er også temmelig slem coledrikker, men har overvejet zero produkterne af samme årsag. Nu er der ekstra grund til at købe zero næste gang vi skal over grænsen.


Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja.....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 22:09

Jeg tror umiddelbart svaret ligger i den lejer du spørger i....


Spørger du producenten, vil han sige, at den ikke feder, altså den light, fordi der ikke er sukker i....


Spørger du i den alternative verden, vil man sige, at den feder, ikke lige sådan via sukkeret, men den er med til at man ikke kan tabe sig samt får folk til at ophobe vædske, fordi det er ren kemi, og ikke sund fornuft.

I den verden, er det langt langt bedre, at drikke ½ l med sukker, end ½ liter light...


Så - du skal spørge i den verden du hører til, for svaret er meget forskelligt.....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år



Har du overvejet, om det er viden du fortæller om, eller noget du gætter på?

Der er meget meget stor forskel.....



www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 3 Liter!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 22:10

3 liter om dagen?! Er dine tænder ikke snart ætset væk . Og pungen tom?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sult...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 22:11

Jeg har et par veninder, som holder sig langt være fra light sodavand, fordi de får en voldsom trang til sukker, når de har drukket light. Så for dem feder selve colaen altså ikke - men det gør det, som de spiser efter, at de har drukket den :-)


Min kusine og jeg er derimod ret enige om, at en light cola kan drukne den værste sukkertrang - vi kan snyde kroppen med en light.


En af grundene til, at light heller ikke anbefales, er ph i sodavanden, som også et med til at nedbryde tænderne. Jeg drikker light sodavand i stedet for vand, så der ryger en del indenbords. Alternativet er, at jeg ligger og roder rundt med væskemangel, for jeg kan ikke fordrage vand. Så må jeg tage tænderne og de lysegrønne børn med :-D


mvh. tina


Sælges:


- Mod fluer og svamp: Tectonic (den blå), Søndergårds Fly Away, Bio repel shampoo og Imaverol Vet.


- Easy Boot Bare str. 3.



0
0
Svar på denne tråd
 
 
 DitteH
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 11:27

Tænderne: Nej, ingenting (Endnu )


Pengepung: Nope, jeg bor nær Grænsen og er i Fleggaard een gang om måneden.

Jeg giver 3.33 kr for en liter PepsiMax (18 1½l for 90 kr og ingen pant)


Som min mand altid sagde om prisen på øl, syd for Grænsen: "Med de priser, hvem har så råd til at drikke mælk...... Det smager bare ikke godt oven på havregryn."


VH Pernille



Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider