Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Slankehold29
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 13:55

Denne tråd er til mandags-update (uge 29) for alle jer der ønskede at hoppe med på slankeholdet, der blev oprettet 6/7-09



Sandhedens time er kommet, fortæl hvordan din første uge er gået. Har du kunne leve op til dine egne forventninger? Er motivationen gået i minus og vægten i plus..? Eller startede du ugen med 50 timer på hesten, og hjalp hesten af med sommer-vommen ;)


Hvad skete der for jer efter i tilmeldte jer tråden ?? Og hvor er i henne i forhold til:


-Motivation (på en skala 1 et til 10)

-Vægttab/stigning, eller kilo (hvis du måler omkreds i stedet er det jo også fint)

-Evt. en lille beretning fra ugen der gik


For mit eget vedkommende..Ærligt og øv


Motivation idag, efter ugen der gik ...bum bum.. 6-7 stykker.. Var ellevild i sidste uge, og meget på, men nu er der allerede gået en uge..og efter jeg startede tråden, gik luften lidt af ballonen.. Hvorfor ved jeg ikke?? Den skulle jo netop virke motiverende på jer og mig. Det gode er, at jeg nu "hænger på den" Dvs. jeg kan ikke bare slippe jer igen, og er ligesom nød til at gribe sagen anderledes an fremover!

På en eller anden måde, har jeg forspildt chancen for at gå til den, hvor jeg kunne have gået ind i kampen. Alene det, at skrive, "det var den uge", gør faktisk også, at jeg får mere lyst til at ændre sagens gang i ugen der kommer..


Motion: sætter hestehegn op pt, så der bliver gået og båret meget.


Energi: Som en træg bryggerhest.. Med andre ord, det kunne være MEGET bedre!


Kost: Har fået lidt mere salat sneget ind på menuen, men falder stadig over hurtige fastfood løsninger her i ferien. Vil have fokus på mere vand + mere søvn.. næste uge

Vægttab (400 g. Jøsses!! ) Bruger madital.dk (gratis)Vejer mig iøvrigt hver morgen.



Nå men håber det er gået LANGT bedre for jer!



Måske skulle vi have en deadline for næste billede i fuld figur??







The mind is like a parachute - it only works when it's open!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen ferie
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 13:58

Og så har du da masser af tid til at købe rigtig ind ??? smid alt ud der ikke er sundt....Alt det du ikke har brug for i kosten.







Illum !!

.


Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..










0
0
Svar på denne tråd
 
 Illum....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 14:26
Da jeg boede alene, fandt man kun 2-3 små abc-lakridsposer i skabet (dem til 1-2 kr.) De blev spist når jeg havde lyst til noget sødt.. Jeg tabte 20 kg på 6 måneder, uden at gå på kur.. Gjorde bare hvad jeg nu havde lyst til, og nød tilværelsen, og de stigende positive hentydninger..

Al fokus på mad/vægt forsvandt i takt med det stigende vægttab..

Gætter på, at det er det samme som at holde op med at ryge.. Som exryger, glemmer man efter noget tid, at det overhovedet var et problem at stoppe.. Nogen begynder så at festryge igen.. Og bang, efter 13.fest.. bliver hverdagen til en kæmpe fest.

Min udfordring er åbenbart at holde vægten, når jeg bor sammen med en.. Flere ekstra portioner, fordi det er så hyggeligt.. Flere søde sager.. fordi det er så hyggeligt.. osv.. PUF PUF PUF, sagde det!

Så det med at tømme skabet, er en beslutning vi er to om. Og det med at jeg har ferie.. Tja.. der kan du jo have ret i.. ;)

Der skal vendes nogen skibe i vandet, for at ændre sine vaner i bestemte sammenhænge..

The mind is like a parachute - it only works when it's open!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis den du bor sammen
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 15:16

Med IKKE støtter, ja så fatter jeg intet....


Og hvor hyggeligt er det lige at det siger PUF PUF PUF ???







Illum !!

.


Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..










0
0
Svar på denne tråd
 
 skod uge
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 15:32

tja jah ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive har tabt mig men af alle de forkerte grund, kæresten valgte at vi skulle stoppe så alt stress med at finde ud af om jeg kunne blive boende og hvad med hø halm bokse alle de praktiske ting han plejer at tage sig af har fyldt en del, men vægten siger -4kg så kan jeg jo bare se det som en positiv bivirkning


lækkert hingsteføl efter charmingboy- landwind - calimero sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej..for den da
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 17:55

Det lyder da godt nok som en træls uge!!


Pludselig skrumper ens egne problemer ind på størrelse med en rosin..


Skete det bare fra den ene dag til den anden?







The mind is like a parachute - it only works when it's open!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jaa ved snart ikke
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 08:36

Har netop lige været på vægten, og den stod på det samme som sidste uge, emn nu skal det siges at min vægt kun vejer ½ kg og ikke 100 g, så hvem ved måske er der røget 100 g af


Motivationen her var også bedre sidste uge. Jeg fik spist morgenmad og middagsmad og frugt ind imellem. Men allerede nu sidder jeg her, og gider ikke spise morgenmad, og har desuden heller ikke lyst til det.

Jeg må rive mig selv i nakken og begynde at spise små måltider noget ofter. Ellers er det jeg sidst på dagen ryger lige i alt det usunde.


Nå nu vil jeg gå til bageren efter noget frisk lækker rugbrød, så jeg kan få spist lidt idag.







Har fået ny hest, og uha den

bliver fin tror jeg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tosset uge
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 08:42

her i det nordjyske - jeg tog faktisk på

Spiste for meget af det forkerte, og gik helt i selvsving med kager, is og slik hele weekenden Søger med lys og lygte efter en rygrad


Men men, nu fik jeg forvildet mig ind på madital.dk (havde ikke været der siden 2006) og det hjælper mig til at administrere mit madindtag, så jeg er fuld af fortrøstning :-)


Dejligt med en update-tråd Eva




Mvh. Malu




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 10:06

nej det har været under opsejling et stykke tid har fået et piskesmæld så han har måtte trække det tunge læs og nu blev det så bare for meget desværre


lækkert hingsteføl efter charmingboy- landwind - calimero sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 400 gram
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 10:46

er da virkelig flot og et sundt vægttab! tillykke med det. ja har ikke været på vægten, men synes det går godt og fremad :)


Illum hvis ens partner er glad for runde piger, så er det jo skønt når det siger puf puf puf ;)

Er tråden i øvrigt ikke for slankeholdet? ;)


Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere


Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 11:06

Nu meldte jeg mig ikke ind i sidste uge, men jeg startede stille og roligt for 14 dage siden.


Der har været flere dage med for mange kalorier - nogle dage ligger jeg i sengen pga. mit helbred(piskesmæld) og kaster op pga. svære smerter - hvilket resultere i at jeg bagefter er så sulten jeg spiser uden at tænke


Men de dage jeg er frisk, er jeg rigtig god til kun at indtage mellem 1200 og 1400 kcal


Derud over er motionen genoptaget - har trænet hver dag på nær i går pga. forkølelse med feber osv. Forbrænder mindst 400-500 kcal om dagen på min motion - ofte mere på den time jeg er igang.


Derudover prøver jeg at holde længest væk på p-pladsen - ekstra skridt - og prøver på at holde hus og stald ren hele tiden - rengøring giver god forbrænding.



Nu skal jeg bare lære at det er OK at synde, helst kun 1 gang om ugen, men som det ser ud med mine smerteanfald pt. så er dette ikke muligt, så jeg må se på at dette jo ikke er en slankekur, mn en livsstil og der skal være plads til gode og dårlige dage.



Jeg har tabt 1,2 kg - trods et par usunde dage og meget motion(=øget muskelmasse og blodmængde = flere kg)


I dag er motivationen i top - har trænet 1½ time, spist LÆKKER honning melon til morgen og formiddags mad og er blevet mere frisk trods feber, snot og ondt i halsen



Så klø på derude - LAD VÆRE MED AT STÅ PÅ VÆGTEN HVER DAG - men føl efter hvordan i har det indeni!!!



Kærlige hilsner fra

Team Topper


- GMH Scout Zodiacs Harmony
- Team Topper's Tiger Lily
- Højtoftegaards Mette Marit

R.I.P Topper - min engel!

Shop GRATIS her:



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen ejer en tråd
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 11:07

Altså...


Og er det et problem for personen det siger PUF PUF PUF for, så er det sgu ligemeget om en partner kan li´det....







Illum !!

.


Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..










0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 17:52

Her vil jeg nu give Illum ret - det er da PI**E lige meget om kæresten/vennen/familien syntes man er dejlig, hvis man ikke selv syntes det.


Har jeg en nedtur over fx min vægt, så hjælper det mig intet at folk siger jeg er tynd nok eller ser godt ud. Bliver nærmere fornærmet over det.


Og har man tabt 400 gram på en sund måde(varieret kost og god motion) så er det da MEGA flot!



Kærlige hilsner fra

Team Topper


- GMH Scout Zodiacs Harmony
- Team Topper's Tiger Lily
- Højtoftegaards Mette Marit

R.I.P Topper - min engel!

Shop GRATIS her:



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 18:03

Så må jeg hellere opdatere :-)


Her går det faktisk godt og motivationen er der stadig, det plejer den sgu ikke altid at være efter en uge, hehe :-)


Jeg har tabt ca. 1 kg på de 8-9 dage jeg har været på kur, så det er jeg rigtig tilfreds med. Jeg håber der ryger min. 3 kg mere inden vi skal på sommerferie i uge 33 + 34 :-)


Jeg har meldt mig på madlog og det er jeg super glad for. Har ikke altid holdt de 1250 kcal jeg er sat til (uden motion), nogle dage har jeg ligget på 1500 kcal men har så også dyrket motion ved siden af, så tror ikke det er helt tosset :-)


Det har heller ikke været sådan, at jeg slet ikke har spist noget usundt. Vi har da spist noget is (puha der er mange kcal i Ben & Jerry ) og lidt chokolade er der da også røget ind :-P



// HeidiZ


Vi lærer ved at være udsat for livet. Det, der går for at være uddannelse, er ofte kun ritualer. Vi er under uddannelse, når vi mindst ved det.

-David Gardner


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min første uge..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 13:10

Den første uge er gået.. Og ja.. vægten har heldigves sagt minus..

1 ½ kg på 1½ uge. så det er helt super.. Målet er 1 kg om ugen.


Denne uge er dog gået med lidt for meget arbejde. Så søvn har stået højre på listen end mad.. Så er spændt på hvad vægten siger på mandag.


Motivationen for at tabe mig er helt i top.. Specielt nå man score ham den lækker fyr.. Det giver lige lidt større motivation..


Selv om det ikke er blevet til så meget motion.. og dog.. har kamp svedt på arbejdet.. men det nu ikke fordi jeg løber, bare alm fysisk hårdt arbejde..

Så er min trang til mad hele tiden.. den er væk.. og føler nu jeg kun spiser nå jeg er sulten..:)


// Dotzauer


Et heste liv er ikke værdigt hvis ikke man taler samme sprog..


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider