Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Advarsel mod hestehandler
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 12:45

Ang. denne advarsel som står her på forsiden under nyt (Har kopieret teksten). Kan jeg kun sige hold fingerne fra dem. Jeg er også for mange år siden blevet snydt af dem. De er fulde af løgn og bedrag. Der kan ikke advares nok imod dem, derfor sætter jeg det ind her igen. Håber rigtigt mange ser det, jeg har kopieret indlægget og langt det ud flere steder på nettet.

Advarsel mod hestehandler

Ikke alle der handler med heste har en lige høj moral, det tror jeg efterhånden vi alle ved, men nogen har mærket det på egen kappe, på en både dyr og ubehagelig måde.

Blandt dem er Eva fra den sydvestlige del af Jylland. Hun byttede i Maj 2008 sin hoppe og en vallak pony til en Ungarnsk varmblod vallak. Det skulle imidlertid vise sig at være en rigtig dårlig handel.

Hestehandler Uffe Søndergaard fra Nykøbing Mors, Team Søndergaard, fortalte Eva at den nye vallak, Justi, havde en mus i den ene bagkode og fik fra to forskellige dyrlæger at vide at de var 99% sikre på at det ikke ville få en betydning for brugen af ham.

I oktober blev Justi halt på det ene forben og blev bragt til Ansager Dyrehospital. Eva havde fået fat i de gamle røntgenbilleder og dyrlæge Jon Vedding Nielsen kunne konstatere at der var spat på det ene bagben.

På baggrund af disse oplysninger lagde Eva sag an mod Uffe Søndergaard. Hun fandt så, et lille stykke tid efter, ud af at Uffe Søndergaard stadig havde Evas hoppe.

Med en udgående fogedforretning blev hesten forsøgt udleveret, men Uffe Søndergaard påstod at hesten var solgt til Holland for kr. 7.500,-.

Sagen er slut i retten i Holstebro, hvor Uffe Søndergaard er dømt til at betale Eva kr. 29.930,75 samt Evas advokatomkostninger til kr. 4.210,- og så naturligvis yderligere retsafgift og honorarer til retten i Holstebro. (Red.: Vi er i besiddelse af domsudskrift.)

Uffe Søndergaard (Team Søndergaard) er begæret konkurs og skylder ifølge velinformerede kilder omkring 1,5 mio. kroner - så Eva skal nok ikke forvente at få sine penge!

Vi må derfor på det kraftigste fraråde nogen at benytte Uffe Søndergaard eller Team Søndergaard i forbindelse med nogen form for hestehandel, kun på den måde kan man stoppe menneskers umoralske og skruppelløse svindel og humbug.

www.kida-arabians.dk

Fuldblodsaraberstutteri

0
0
Svar på denne tråd

advarsel
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 12:53

Fint nok med en advarsel, men hvordan kan hun vinde sagen, hvis hun ikke har fået handelsundersøgt hesten???

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

Line Dahl
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 12:56

Kunne det ha' noget at gøre med at Team søndergaard allerede var erklæret konkurs?

Hvis ikke..

Kender ikke hestehandleren, og kunne ikke finde på at købe et dyr fra et sådan sted

0
0
Svar på denne tråd

advarsel
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 13:01

jooo men man kan da godt blive lidt nervøs på alle sælgeres vejne, incl. mig selv, hvis køber kan vinde en sag, når vedkommende har fravalgt en handelsundersøgelse.

Det byrde da ikke have noget at gøre med sælgers økonomiske situation...

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

Line Dahl Krabsen
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 08:46

jo det kan det for er du erklæret konkurs må du ikke fortsætte din forretning- det giver jo sig selv. Så det kan det skam sagtens ha med at gøre.

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Line.....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 09:22

Han har jo ikke fortalt hende sandheden ved salget.... velvidende om at hesten havde spat, sagde han at den havde en ubetydelig mus, ovenikøbet har han sagt at 2 dyrlæger har ment at der er 99% chance for at den er ubetydelig. Det er sådan jeg forstår sagen, jeg kender ikke noget til det, andet det jeg kan læse her.

Man kan jo så efterfølgende lære sig, at man ALDRIG skal stole blindt på sådanne udtalelser, heller ikke fra en privat, det har jeg selv erfaret. Enten skal man være villig til "at tage chancen" og det der følger, eller man skal selv få hesten undersøgt, få alt skrevet i kontrakt og ikke mindst få ALLE papirerne med ved overtagelse

Jeg købte hest i Januar, papirene er ikke kommet endnu, men de er på vej, efter laaaang tid med DNA på moder og efterfølgende tovtrækkeri ang betaling til dyrlæge, blodtypelab, og landscenteret, for nu er det jo MIG der ejer dyret ja, det kunne blive en dyr affære hvis jeg ikke havde truet tidliger ejer med advokat og deslige.... så, pas på derude, private KAN også nogle dårlig triks

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 11:47

Stakkels pige! Og jeg kan kun erklære mig enig, HOLD JER FRA UFFE SØNDERGAARD!!! Jeg blev snydt af ham i forbindelse med et hestekøb for nogle år siden. Havde egentligt en advokat på sagen, men blev fra anden side frarådet at lægge sag an mod ham, da han allerede dengang var kendt for at erklære sig insolvent såfremt han blev dømt til at betale penge til en.

0
0
Svar på denne tråd

pindsvin
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 15:18

undskyld jeg hiver op i tråden her, men søger efter uffes nummer da jeg skal høre om han kan sætte mig i kontakt med avlerene af min lille hest. Ellers tidliger personale der kan hjælpe mig med at finde hestens fortid :)

/<rista

Og Den Røde Giraf!

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 15:51

aldrig haft problemer med manden - men min indgangsvinkel til hestehandel er måske også lidt anderledes end de fleste private.

Vicky Mathiesen
& dejlige Dejó

Welsh bedækninger 2010:

Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd

Gammel vin på nye flasker
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 10:17

Hr Søndergård har et bredt og mange årigt ry som lidt af en Hexia de trix vi havede i en del år at samarbejde med ham, hvilket endte med at koste os MANGE MANGE penge lige som alle andre som han også skylder penge jeg kan nævne de første 10 der gerne ville have nogle penge ud af ham *puf* en lille røgbombe og mand og penge er væk. Imponerende at nogen stadig kan falde for at købe så meget som et sandkorn af den mand, men bevares da det blev til Team Søndergård med en fancy hjemmeside så levede han jo lidt på ny..

0
0
Svar på denne tråd

Søndergård
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 18:09

TEAM SØNDERGÅRD

For ca 4 år siden prøvede min datter en dejlig hest hus Uffe Søndergård og den gik rigtigt godt. Dagen efter vi kom hjem var hesten uridelig, ja direkte livsfarlig at ride på og så kan man jo have sine tanker om hvad årsagen kunne være til det. Det viste sig senere, at vi havde købt en hest der var erklæret død for flere år siden og årsagen til det, var at den var ureagerlig fortalte den tidligere ejer i sverige. Slagteriet havde nappet pengene og istedet for at aflive den, så havde de kørt den til Danmark hvor vi så købte den af Uffe Søndergård. Vi ville gerne levere hesten tilbage, men han tager sjældent telefonen. I dyb frustration kørte vi op til ham og konfronterede ham. Han havde et skuldertræk til overs og sagde bare, at det går ikke altid som præsten prædiker. Efter lange forhandlinger gik han med til, at vi kunne få vores penge tilbage, mod at han fik hesten og alle kviteringer på udstyr som vi havde købt til hesten samt regninger for dyrlæge og smed. Det var mange tusinde kr han uberettet har kunnet trække fra.

Et er penge, men at se min datter så ked af det, var næsten ikke til at bære. Det er sådan, at vi forældre kan have svært ved at sige over for vores børn og det ved folk som UFFE. Jeg sagde desværre heller ikke fra. Så ser i en (tror i) fin hest hos UFFE, så tænk jer godt om inden i presser jeres far og mor til at handle hos ham.

Jeg er tilfældigt faldet over tråden og melde mig kun ind for at give mit besyv med.

Ridepigens far

0
0
Svar på denne tråd

Pas på
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 10:19

Pas nu bare på hvor i køber jeres heste, ofte er det altså det bedste at købe hos en privat!

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil ikke sige
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 10:23

at det altid er bedst at købe privat

nogle hestehandlere er da ok

og hvor kommer hestehandler hestene fra ??? private jeg har oplevet mange private som ikke har været ærlige desvære

har du snakket med din hest idag

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 10:54

Der skrives:

Ikke alle der handler med heste har en lige høj moral, det tror jeg efterhånden vi alle ved, men nogen har mærket det på egen kappe, på en både dyr og ubehagelig måde.

Blandt dem er Eva fra den sydvestlige del af Jylland. Hun byttede i Maj 2008 sin hoppe og en vallak pony til en Ungarnsk varmblod vallak.

Dette er formuleret, så det kan misforstås som om der er Eva der ikke er til at stole på.

Bare folk dog fik hestene ordenligt undersøgt, før de køber - så kunne mange af disse handler undgås, og de flossede sælgere ville nok aflive de syge/uridelige heste, i stedet for at håbe på, at nogen købte den "ubeset".

Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd

ja ..........
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 15:49

må indrømme jeg også fik læst det somom det var eva der var svindleren

hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd

Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 10:37

Hmmm der findes desværre alt for mange af den type kreative hestehandlere. Palle Thisted er endnu et glimrende eksempel, han havde så mange sager, konkurser, suspekte selskaber mm bag sig, så han til sidst måtte "emigrere" til Schweiz.

Kender andre der har købt "fine" færdige konkurrenceheste og ponyer i Holland, fået dem dyrlægegodkendt af farmand (ikke særlig uvildigt) og solgt dem videre som fuldt brugelige rideheste herhjemme. Hvorefter de nye ejere efter kort tid har kunne konstatere ubrugelige heste, der var færdige i hele stativet og fået sporet hestene til tidligere ejer i Holland, der troede deres hest gik på de evige græsmarker.

Syntes det er svineri og der mangler virkelig noget i den danske lovgivning ikke bare i hestebranchen, men i alle brancher. Det burde ikke kunne lade sig gøre og ku åbne det ene selskab efter det andet og fortsætte med at svindle, når man er erklæret konkurs.

Søs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider