For et godt stykke tid siden flyttede der en ny ind i vores opgang, i lejligheden lige over os. Vi er alle MEGET stille i denne her opgang og vi håbede jo at der kom en ny "stille" ind i lejligheden, men sådan skulle det desværre ikke gå.
Der flyttede en ung gut ind, med Bandidos rygmærke og mange venner. Suuuuk.
Han startede med at toprenovere sin lejlighed, hvilket jo er forståeligt og vi sagde jo ikke noget hernede, selvom han hamrede og bankede. Ja, vi var irriterede over at han nogle gange valgte at renovere til langt ude på natten, men vi tænkte at jo hurtigere han blev færdig jo bedre.
Da han endelig var færdig med at renovere, så kom der horusewarming.... Ok, det kunne vi også klare...
Men siden da er det ligesom om vores nye overbo tror at hver dag er en fest.....
De spiller sindsygt højt, hvilket dog kan overses til en rimelig grænse, men det store problem ligger i at de råber/griner og tramper i gulvet som sindsyge. Hvorfor ved jeg sørme ikke men nogle gange lyder det sgu næsten som om de wrestler på gulvet, hvilket jo går lige ned til os.
Derudover så drøner de også ind og ud af opgangen, fordi de skal ned i kælderen hele tiden.
Kælderen ligger jo så lige under os, dvs man kan også høre det hele dernede fra her hos os.
Ligeledes er der låge for trappen ned til kælderen og lågen bliver smækket op i væggen lige ved vores soveværelse. Dvs lige der hvor vi har vores seng. Så hver gang de åbner lågen, og det går jo ikke stille for sig, så vågner vi inde på den anden side, hvis vi da ellers var så heldige at vi nåede at falde i søvn til at starte med.
Efterhånden er det temmelig tit at overboen holder fest og jeg har overvejet at sige at nu synes jeg grænsen er nået.
For ikke ret længe siden feste de hver nat og når de endelig stoppede festen, så havde dem på den anden side af gangen håndværkere i lejligheden, så min stakkels kæreste fik overhovedet ikke sovet i næsten tre dage. Til sidst måtte han tage ud til hestene (mine forældres gård) efter arbejde og sove derude. Han er bager og arbejder om natten, men fordi overboen holdt fest, så nåede han ikke at få et par timer inden han skulle op og afsted og da han så kom hjem var håndværkerne igang, så der fik han heller ikke sovet.
Det bedste i denne periode var jo så, at når han havde festet om natten, så kunne han godt brokke sig over håndværkerne allerede gik i gang kl 7, for det var urimeligt at larme så tidligt om morgenen. Jeg har to gange hørt ham overfuse de stakkels håndværkere fordi de startede for tidligt efter hans mening.
Nu er det så kommet dertil, hvor vi hernede er gået i gang med at renovere vores lejlighed. Vores loft har længe hængt i laser, så nu skal det rives ned og laves om. Vi begyndte så idag. Har arbejdet hele dagen og da vi så kom hjem, efter at have spist hos mine forældre, så tog vi lige en tørn til.... troede vi....
Vi nåede kun lige ind af døren og starte op, før altandøren til overetagen blev smækket megahårdt i, mens overboen råbte "så stop dog for helvede det @!#$".
Vi ignorerede det bare og fortsatte. Der gik så maks to minutter før han bankede på døren hernede og bad os, dog pænt, om at stoppe, da det lød virkelig voldsomt oppe hos ham.
Jeg sagde så, at det kunne jeg da godt forstå, men det drejede sig om maks 30-40 minutters arbejde mere, for så gad vi alligevel ikke mere, så gik vi i seng. Dette var dog ikke acceptabelt for overboen, som så vendte om på hælene og skred. Da han gik op af trapperne spurgte jeg ganske pænt: "jamen xxx, skulle vi så også have klaget over alle de millioner af fester du holder til langt ud på natten?"
Dette hørte han godt, men svarede ikke.
Nu er jeg så spændt på hvad der sker, for der kan jo ske to ting.
Enten har vi startet nabokrigen nummer 1, hvor vi i de næste mange uger skal holde fest sammen med ham til langt ud på natten hver aften fra nu af. Eller også, hvilket jeg håber, har han fået lidt tilbage af sin egen medicin og så tænker han lidt mere over hvor lydt her egentlig er.
Overvejer lidt om man allerede nu skal indblande vores blokformand? Fortælle ham situationen og hvordan det foregik inden der måske foreligger en klage fra overboens side af? Han er jo åbanbart nem at få op i det røde felt, men har lidt svært ved at se dine egne fejl.
Eller skal man bare fortsætte og vente på at blokformanden selv henvender sig i så fald at overboen måske klager?
Det skal lige siges at blokformanden bor lige over vores overboe, så de ved jo godt at han fester i tide og mest i utide.
I hvert fald føles det ret godt lige at have generet ham lidt, så det ikke altid kun er omvendt.