Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nabokrigen er startet,,,,
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 00:51

For et godt stykke tid siden flyttede der en ny ind i vores opgang, i lejligheden lige over os. Vi er alle MEGET stille i denne her opgang og vi håbede jo at der kom en ny "stille" ind i lejligheden, men sådan skulle det desværre ikke gå.

Der flyttede en ung gut ind, med Bandidos rygmærke og mange venner. Suuuuk.

Han startede med at toprenovere sin lejlighed, hvilket jo er forståeligt og vi sagde jo ikke noget hernede, selvom han hamrede og bankede. Ja, vi var irriterede over at han nogle gange valgte at renovere til langt ude på natten, men vi tænkte at jo hurtigere han blev færdig jo bedre.

Da han endelig var færdig med at renovere, så kom der horusewarming.... Ok, det kunne vi også klare...

Men siden da er det ligesom om vores nye overbo tror at hver dag er en fest.....

De spiller sindsygt højt, hvilket dog kan overses til en rimelig grænse, men det store problem ligger i at de råber/griner og tramper i gulvet som sindsyge. Hvorfor ved jeg sørme ikke men nogle gange lyder det sgu næsten som om de wrestler på gulvet, hvilket jo går lige ned til os.

Derudover så drøner de også ind og ud af opgangen, fordi de skal ned i kælderen hele tiden.
Kælderen ligger jo så lige under os, dvs man kan også høre det hele dernede fra her hos os.

Ligeledes er der låge for trappen ned til kælderen og lågen bliver smækket op i væggen lige ved vores soveværelse. Dvs lige der hvor vi har vores seng. Så hver gang de åbner lågen, og det går jo ikke stille for sig, så vågner vi inde på den anden side, hvis vi da ellers var så heldige at vi nåede at falde i søvn til at starte med.

Efterhånden er det temmelig tit at overboen holder fest og jeg har overvejet at sige at nu synes jeg grænsen er nået.

For ikke ret længe siden feste de hver nat og når de endelig stoppede festen, så havde dem på den anden side af gangen håndværkere i lejligheden, så min stakkels kæreste fik overhovedet ikke sovet i næsten tre dage. Til sidst måtte han tage ud til hestene (mine forældres gård) efter arbejde og sove derude. Han er bager og arbejder om natten, men fordi overboen holdt fest, så nåede han ikke at få et par timer inden han skulle op og afsted og da han så kom hjem var håndværkerne igang, så der fik han heller ikke sovet.

Det bedste i denne periode var jo så, at når han havde festet om natten, så kunne han godt brokke sig over håndværkerne allerede gik i gang kl 7, for det var urimeligt at larme så tidligt om morgenen. Jeg har to gange hørt ham overfuse de stakkels håndværkere fordi de startede for tidligt efter hans mening.

Nu er det så kommet dertil, hvor vi hernede er gået i gang med at renovere vores lejlighed. Vores loft har længe hængt i laser, så nu skal det rives ned og laves om. Vi begyndte så idag. Har arbejdet hele dagen og da vi så kom hjem, efter at have spist hos mine forældre, så tog vi lige en tørn til.... troede vi....

Vi nåede kun lige ind af døren og starte op, før altandøren til overetagen blev smækket megahårdt i, mens overboen råbte "så stop dog for helvede det @!#$".

Vi ignorerede det bare og fortsatte. Der gik så maks to minutter før han bankede på døren hernede og bad os, dog pænt, om at stoppe, da det lød virkelig voldsomt oppe hos ham.

Jeg sagde så, at det kunne jeg da godt forstå, men det drejede sig om maks 30-40 minutters arbejde mere, for så gad vi alligevel ikke mere, så gik vi i seng. Dette var dog ikke acceptabelt for overboen, som så vendte om på hælene og skred. Da han gik op af trapperne spurgte jeg ganske pænt: "jamen xxx, skulle vi så også have klaget over alle de millioner af fester du holder til langt ud på natten?"

Dette hørte han godt, men svarede ikke.

Nu er jeg så spændt på hvad der sker, for der kan jo ske to ting.
Enten har vi startet nabokrigen nummer 1, hvor vi i de næste mange uger skal holde fest sammen med ham til langt ud på natten hver aften fra nu af. Eller også, hvilket jeg håber, har han fået lidt tilbage af sin egen medicin og så tænker han lidt mere over hvor lydt her egentlig er.

Overvejer lidt om man allerede nu skal indblande vores blokformand? Fortælle ham situationen og hvordan det foregik inden der måske foreligger en klage fra overboens side af? Han er jo åbanbart nem at få op i det røde felt, men har lidt svært ved at se dine egne fejl.

Eller skal man bare fortsætte og vente på at blokformanden selv henvender sig i så fald at overboen måske klager?
Det skal lige siges at blokformanden bor lige over vores overboe, så de ved jo godt at han fester i tide og mest i utide.

I hvert fald føles det ret godt lige at have generet ham lidt, så det ikke altid kun er omvendt.

Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 06:30

Puha sikke en nabo.

Hvis det var mig, ville jeg først prøve på den gode måde. Smut op til ham en dag i ved han er rimelig alene. Tag et par øl eller en kage med. Og så prøv at sidde og snakke lige så stille om det. Måske er han slet ikke klar over at der er så lydt i lejligheden. Og nej, han aner garanteret ikke at en låge kan vække jer.

Hvis det så ikke hjælper, skal i selvfølgelig gå direkte videre med det. Men prøv det søde først.

Hej fra

Irene

www.ladylama.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 06:46

gik en af jer ikke bare op og spurgte om han ikke kunne lade hver med at larme så meget?

Han er altså ikke farlig fordi han har rygmærke

Forstår så heller ikke lige hvorfor du nævner at han har rygmærke

Andre uden rygmærke kan vel opføre sig på samme måde

0
0
Svar på denne tråd

flyt, flyt
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 08:07

Du får intet godt ud af at være på kant med en rocker, bare et lille råd...

0
0
Svar på denne tråd

rygmærke
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 08:13

hmmm. hvorfor ikke bare vente på at han bliver skudt....

Tanja

Min nabo har haft en super høst, derfor sælger hun velbjærget hø i småballer.

1 slet efter omlægning af mark, omlagt til Økologi. Afhentes ved Store Merløse på Midtsjælland

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 08:15

Har du snakket med de andre naboer? Er de også generet af larmen? Så kunne I jo stå sammen og indgive en fælles klage.

Metterø: Rockere er altså ikke per definition farlige. Han står nok ikke foran døren med våben og rockervenner, fordi man klager over ham!

Stephanie...

Villaejendom (130 m2) i Haslev sælges... tæt på land, skov og natur (og masser af opstaldningsmuligheder ;-) )

PM for mere info :)

0
0
Svar på denne tråd

inden du kalder
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 08:27

til stor møde, så spørg om i 2 ikke skulle tage en snak om husreglerne på en pæn måde over en en øl i gården som er neutralt område.

hvis ikke det hjælper, så må de øvrige beboere inddrages.

Vh Berit

De dagda står til rådighed for hopper

www.jlt-tinkere.dk

Sælges

Nessa 4 års smuk Tinker hoppe 155 i stg

Hingst Mckale årg 09

Hingst Yestin Gypsy Caraf årg 09

se præs. eller hjemmeside for mere inf ...

0
0
Svar på denne tråd

gisne gisne
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 08:43

gisne- manden er rocker med rygmærke og fluks ved i alle hvordan han vil reager- nogle mener sikkert han allerede nærmest ahr slået en ihjel pga dette, andre at DET kunne han da ikke drømme om.

Men se... det VED faktisk kun manden selv den dag han står i det. Ingen andre kan udtale sig. Det er ikke rygmærket der gør det- det er sandeligt mandens temperament.

Bortset fra det, så ville jeg starte med at tale med de andre naboer, hører dem om de er generet af ham mv. Om de evt vil være med på en underskrift indsamling. Husker ikke hvor mange % det er (hvis det er boligselvskab) der skal skrive under, for at han får en reel klage på sig så at sige.

Når jeg havde hørt dem ad, ville jeg prøve en samtale med manden. Lykkedes det er det jo super- han kan jo nu se hvor nemt man kan høre jer, ergo kan i hører ham lige nemt. Hvis ikke, jamen så ville jeg smide klagen og underskrifterne på stedet til den der skal ha dem.

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

svar....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 09:17

Det at han har rygmærke osv er som sådan ikke noget problem, det var blot for at karakterisere at det ikke ligefrem var hr og fru danmark der var flyttet ind. Ikke at han er farligere end så mange andre af den grund. Men det er så heller ikke lige det selskab man går op og bryder ind i for at klippe højtaler ledningerne over, hvis I ved hvad jeg mener

Som sådan er jeg jo ikke interesseret i at klage over ham, for ja, det er da irriterende at han fester og larmer, men det er også en ejerlejlighed vi bor i og manden skal jo have lov at leve sit liv.

Egentlig er jeg jo nok mere "bekymret" for at jeg pludselig står med en klage over at vi larmede en dag og at den bliver givet uretfærdigt, fordi jeg ikke ville give mig igår.

Mht de andre beboere, så hører de ham jo også. Vi snakker meget med hende fra tredie, da vi går ture med hunden sammen og selv hun, kan høre ham deroppe.

Men så kan man jo så også omvendt sige, at det gør blokformanden jo sådan set også, så måske jeg bare skal se hvad der sker og ikke gøre mere ved den sag.

At snakke stille og roligt med ham over en øl er umuligt. Manden har ikke fem minutter hvor han sidder stille og han har konstant en tøs med hjem, som står og lytter med...

Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

stephanie
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 12:56

nej jeg ved godt at rockere pr. defination ikke er farlige, men nu kender jeg tilfældigvis selv en del og de lader sgu ikke folk kommandere rundt med sig, men det var også bare et lide råd til trådstarter, selvfølgelig kan det også slå klik for en hvilken som helst anden alm. person...

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville.......
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 13:10

jeg ville tale med de andre i opgangen og så fælles lave en klage - så er der ikke et hold han ser sig sure på...

Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 13:16

skisme da ikke almindelige mennesker, der er rockere, og ved at træffe det valg at blive medlem af præcis DET broderskab, Bandidos, viser, at man ikke har meget omløb i øverste etage!

Men jeg tror du kan være ganske sikker på, at han ikke går til formanden, for rockere sladrer ikke!!!!

Prøv at tale med ham, med eller uden hans dullers påhør!

En glad hest er en naturhest!!!

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 13:30

er det et specielt folkefærd, der bliver rocker

Men er man ikke medlem af en rivaliserende bande eller ikke har noget udestående med dem, tror jeg ikke på at de er farlige

0
0
Svar på denne tråd

Bandidos.....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 13:32

....... = farlig!!!

En glad hest er en naturhest!!!

0
0
Svar på denne tråd

Formand
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 13:53

Skriv et brev til hans (Bandidos) formand, hvis du ikke kan få ham selv i tale.

De er så frygteligt imagebevidste nu om dage...

0
0
Svar på denne tråd

smid en lap
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 14:31

ind af brevsprækken:

"Hej du....

Jeg er lidt ked af vores dialog forleden dag, fordi ingen af os vist fik andet ud af det end en mærkelig mavefornemmelse og måske en kurre på tråden....

Vi har naturligvis ingen intentioner om at være "de irriterende og larmende" underboer, ligesom du garanteret heller ikke har et ønske om det modsatte.

Hver især kan vi måske lære lidt af historikken - du har bygget og hygget, og vi har det samme....og det er da irriterende for os allesammen (sikkert også for de andre i opgangen :))hvis vores larm falder sammen med tidspunkter hvor andre gerne vil ha' ro.

Såe....

Har du ikke lyst til at stikke hovedet ind til en kop øl en dag, så vi kan viske tavlen ren og fremadrettet aftale hvornår, hvordan og hvorledes vi kan justere vores støjniveau så ingen af os skal føle os generet af det - vi skal jo begge bo her mange år endnu :)

KH:) "den larmende underbo""

Der ville jeg starte og så se hvordan tingene udvikler sig.

Det kan være en klar fordel at ha Bandidos med på sin side :)

KH:)

Annette

løsdrift søges til 1 års hoppeplag - Birkerød eller nærmeste omegn

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 14:42

Dengang jeg boede i lejlighed, fik jeg en dag af vide at ALLE de andre havde snakket om min hund gøede meget når den var alene. Den eneste der ikke fik noget af vide, var mig. Hold fast hvor blev jeg ked af det og gal.

Få nu en snak med ham ansigt til ansigt. Uanset om han har en tøs ved sin side eller ej. I kommer længest med en rolig snak

Hej fra

Irene

www.ladylama.dk

0
0
Svar på denne tråd

Anette....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 15:58

genialt...

.

0
0
Svar på denne tråd

Face-to-face
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 16:26

Ja, lige når det gælder naboer, så er det langt bedre at banke på, og være ærlig.. i et roligt øjeblik, hvor ingen er helt oppe at køre over noget..

Jeg havde engang en ny nabo, hvis hund stod LIGE på den anden side af væggen og gøede KONSTANT.. vi var ved at blive sindsyge af det.. Min kæreste var ved at finde kødhakkeren frem og i nattens mulm og mørke gøre det af med det stakkels kræ.. Sådan blev det selvfølgelig ikke ;)

Jeg tog mod til mig.. gik fattet ind i bedste konfliktløser-ånd, og sagde det som det var.. og om der måske var noget der kunne gøres ved det..? Jeg var meget fattet og venligt stemt (ellers kommer man ingen vegne!)

Dette blev til et langt og lykkeligt bekendtskab, med en SKØN dame, som jeg har brugt en masse gode timer med sidenhen.. Jeg ville elske at have hende som nabo igen!

Så sådan kan det også gå...

The mind is like a parachute - it only works when it's open!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider