Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

En epoke er måske slut...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 18:42

En milepæl er måske nået med min kære heste gennem 11 år, går her og venter på svar om han skal sendes til de evige græsmarker, mens tårene triller ned af min kind. i får her en mellemlang historie for at få et lille indblik.

Her kommer historien:

Jeg fik min kære Pelle som 3 års, han var min første hest, og det var bare kærlighed ved første blik. Vi har haft mange op- og nedture sammen, men vi har klaret det gang på gang, han har flere gange være tæt på en dødsdom, da hans ben åbenbart ikke har været de stærkeste, men han har ALTID fået en ekstra chance. Den sidste dom han fik ,var at han fik erklæret spat i begge bagben, hvilket resulteret i at har havde fået kronisk betændelse i kronledet i det ene forben, så i sommeren 2008 blev han erklæret uanvendelig, og vi besluttede at han skulle gå på pension med vores hoppe på 18, da vi havde et dejligt sted de kunne gå og nyde deres liv som foldbums.

Pelle har da også stortrivet indtil nu, han har nydt at blive taget ud på tur engang imellem og ellers bare gå på græs, så for 6 uger siden lukkede vi ham ned på sommer engen og det gik fint til at starte med, men for 3-4 uger siden begyndte han at tabe sig kræftigt, og liger nu et anoreksioffer, tror han har tabt 100 kg, på de få uger, så jeg bestilte dyrlæge til en gang tandraspning og måske en ormekur, men da dyrlægen kom, kunne han slet ikke kende Pelle (en dyrlæge vi har brugt siden vi Fik Pelle), og han mente ikke det bare var tænderne og evt. orm, så den store undersøgelse gik igang, han undersøgte ham for tumor ved håndprøve, og tog til sidst 3 blodprøver som er sendt ind med hastesvar, da han tror hans nyre eller lever er stået ef, eller begge dele, så får svar i morgen elle fredag. Pelle trives ikke mere vil ikke rigtig spise og ligner en der har midstet livsglæden, fordi han er blevet så tynd, det er slet ikke behageligt at se ens højt elskede hest ende sådan, håber bare sådan at han klarer det:'(

Kan simpelthen ikke forstår at han kan blive så skidt så hurtigt, og hvorfor står hans nyre eller lever pludselig af.

Men en ting er sikker, han skal ikke holdes i live for min skyld, hvis han har ondt, så hellere lade ham komme til de evige græsmarker hvor han ikke har ondt og hvor han trives.

Kryds finger for min elskede hest.

0
0
Svar på denne tråd

det skal nok gå!
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 18:56

Jeg kender det der med at gå rundt og vente på en chance eller en dødsdom. Det eneste jeg kan sige til dig, som også hjalp mig, det er at tænke på de positive oplevelser du og din hest har haft sammen.

Jeg krydser fingre for din lille skat.

Alle kan lære at ride

0
0
Svar på denne tråd

trøste knus
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 19:06

Stakkels, stakkels dig... Kan vist ikke sige så meget der kan trøste dig...

Jeg håber at din lille hest klarer den - og krydser fingre for jer!

Trøste knus fra mig...

;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur og Ludvig )

Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider