|
|
| Ville i melde en hvis í havde kendskab? |
| Forfatter:  |
DINIS ♥Maestro♥ |
| Dato:  |
07-07-2009 18:06 |
|
Hvis i havde kendskab til en person der fuskede med folkeregister-adresse for at en anden person kunne få: Forhøjet boligsikring/støtte Friplads i børnehave Forhøjet børnefamilieydelse SU for enligeforsørger Ville i så anmelde? Jeg har skrevet en anmeldelse idag, men har endnu ikke sendt den ind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ville ikke blande mig. Jeg ville aldrig selv finde på sligt, men det må være op til folk og deres egen samvittighed. Hvis det derimod handlede om mishandlede børn eller lign, ville jeg straks råve op. Men sådan er vi jo så forskellige......
VH Pernille
Livet er for kort til at undgå Pernille:-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kort og godt... |
|
|
Ja! Den person der gør det stjæler penge op af den fælles kasse der skal hjælpe dem der virkeligt har behov. Og det er på grund af den slags socialbedragere at andre - der HAR behovet - sommetider bliver mistænkt for at misbruge systemet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror |
disen |
07-07-2009 18:12 |
|
Jeg ville melde det.. Har man egentlig ikke pligt til det??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
07-07-2009 18:12 |
|
Nej.. Ikke hvis eventuelle børn bliver berørt af det. Jeg synes det er en meget dårlig måde at "tjene" ekstra penge på, men jeg ville ikke blande mig. Jeg tror jeg ville nævne overfor vedkommende at det de gør er ulovligt, men det ved de nok allerede. Men samtidig ved de så også at der er nogen der ved havd de har gang i og det får dem måske til at ændre taktik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm.... |
libe1 |
07-07-2009 18:18 |
|
Jeg ved hvor meget man mister, når man som arbejder deler hjem med en førtidspensionist feks, og det er ikke småpenge. Jeg synes det er dårlige regler, som får en førtidspensionist til at føle sig som intet. Så kan godt forstå at nogle snyder lidt. Det ville jeg så bare ikke kunne gøre, men forstår dem der gør. I dit tilfælde ved jeg ikke, kender ikke beløbende og reglerne.
SE MINE ANNONCER, BLA PC GAMACHER SÆLGES:-) STORE RIDEBUKSER KØBES. LIVVIDDE PÅ 120 CM.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bbbbbbbbbb |
DINIS ♥Maestro♥ |
07-07-2009 18:19 |
|
Det er også mit dilemma. jeg synes det er min pligt, for det er alligvel omkring 6000 om måneden i snit det handler om. Hun har gjort det i flere år - sagde hun stolt til mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uf.... |
Mette J |
07-07-2009 18:25 |
|
..det et et svært emne. Men egentlig er jeg grundlæggende enig med £isbeth  Det er fra den fælles kasse... Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor t ♥FranciskaOliver♥ |
07-07-2009 18:26 |
|
Jeg ville melde med det samme, som skrevet før tænk på alle dem der VIRKELIG har brug for de penge/den støtte... Tja, hvis der bliver gravet i det kommer hun nok til at betale en masse tilbage - ris til egen røv.
Mvh Bonnie
Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did
Søger pigemodeller 19-30 år. Se præsentation! GRATIS TING
www.bjphoto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej |
|
|
Nej det ville jeg ikke. Derimod er jeg hurtig til at melde folk, som misrøgter ex. heste!
Vrinsk fra Esma
Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
*Fremad i livet med healing* Læs mere på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bbbbbbb |
DINIS ♥Maestro♥ |
07-07-2009 18:33 |
|
Nu har jeg siddet og tænkt over det, og sender brevet ind. det er ret mange penge hun får uberettiget: Boligsikring: knap 3100pr måned Friplads: 2200 pr måned Ekstra SU: ca 4500 pr måned + ekstra børnefamilieydelse pga. enlige forsørger. Og nej, jeg har ikke ondt i r*ven over det, jeg er selv enlig forsørger og studerende, og det kunne ikke falde mig ind at gøre det samme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej.... |
|
|
Gu ville jeg ej Hader sladrerhanke Utroligt som folk vil sladrer til højre og venstre Meld når det er dybt kriminelt eller dyremishandling Og pas ellers dig selv Nej jeg får intet ulovligt fra det offentlige og kender heller ingen, der gør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "sjovt" som |
Illum |
07-07-2009 19:15 |
|
Nogle skatteborger,mener der er iorden at misbruge andre skatteborgers penge... Det er IKKE statens penge...Det er jer, der betalter skat og afgifters penge.... Der skal sgu en holdnings ændring til i DK... Jaja kan være ligglad ikke mine penge...Det er HOLDNINGEN jeg ikke kan forstå..
Illum !! .
Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja....... |
Vibs 1 |
07-07-2009 19:17 |
|
Ja det ville jeg.... Jeg er et ærligt og ansvarligt menneske, jeg vil ikke se igennem fingere med, at folk snyder mig, dig og alle andre, uden det har en konsekvens.
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Har du overvejet, om det er viden du fortæller om, eller noget du gætter på?
Der er meget meget stor forskel.....
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
07-07-2009 19:23 |
|
Jeg synes det er meget forkert det de gør, men jeg kan ikke lade være med at tænke hvad der sker med de børn der pludselig skal undvære alle de penge hver måned. Jeg forstår ikke hvorfor hun vælger at flytte sammen med en hvis han ikke kan opretholde hendes økonomi som den var før han flyttede ind. Jeg synes det er meget svært........
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Melde... |
|
|
Ja, jeg ville melde - det er sgu nogle af mine penge de svindler sig til  Jeg har også meldt nogen der planlagde forsikringssvindel - det er jo kunderne hos forsikringen der betaler!
Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund
Nu med ny pruhest - Knapstrupperen Ballyhoo Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette O |
Jasper |
07-07-2009 19:53 |
|
Hvad fanden sker der for dig!!!!!!!!  Hvem er det lige, der vil sætte dagsordenen nu???
Pia
Siger god sommer til alle )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pisse frækt |
CamillaX |
07-07-2009 19:58 |
|
er hvad det er! De folk som virkelig har brug for hjælp skal have den, men dem derimod, som snyder sig til flere og bliver griske, og ovenikøbet får fra den pose vi ANDRE betaler til hver måned, nej fanme nej. Hvad pokker er det for en lam holdning at have!? Jeg er meget imod at blande sig i andres forhold, MEN, sådan noget som dette er sg for grisk og frækt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nnnneeejjjj |
Giffel |
07-07-2009 20:05 |
|
gu ville jeg ejj og hvis du ska melde så lad være at gøre det anonymt for så du endu mere kujon agti og folk der melder ska lige huske på om man mon selv har kommet til at arbejde lidt sort eller fået lavet lidt el eller andet som vennetjeneste jeg kaa bare ikk ha det og siden hun fortæller dig det ,må i joo stå hinanden lidt nær og gør det ondt på dig fordi at dine egen lommer er lidt tomme jaa undskyld mig ,men kaa bare ikk ha det fatter ikk folk ka være så lave jeg melder ku børnemishandler og dyremishandler alt andet ra--- mig
fjorhest asterix charme selvtillid lækkert hårr,,, en super charmør bomløs cherokee str 1 købes monteret og med stødasoberende underlag pris 3200
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heldigvis.. |
|
|
har jeg aldrig været i den situation, men synes faktisk det er grov bedrageri af sine medmenneskers skattepenge! Sådan et menneske var jeg slet ikke interesseret i at kende. Sikke nogle værdier at lære sine børn! -snyd og bedrag hvor du kan.. Og ja, har man i virkeligheden ikke pligt til at melde sådan noget? Ligesom man har pligt til at melde alle andre former for kriminalitet/bedrageri..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det ville jeg |
|
|
Jeg er stor modstander af samfundssnyltere...... Det de gør er KRIMINELT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da |
spender 1 |
07-07-2009 20:28 |
|
noget mærkeligt noget at sige at man kun vil melde folk fordi ens egne lommer er tomme? Men selvfølgelig er det da bare fordi jeg er misundelig hvs folk bevist, over længere tid snyder og bedrager.. For selvfølgelig er jeg da misundelig over at ikke at have så rådden en moral, og så ligegyldig en holdning til opretholdelse af love og velfærdssamfund.. Jeps, jeg er misundelig er jeg  Mine lommer er IKKE tomme, men derfor synes jeg godt andre må opføre sig anstændigt! Giffel- hvis jeg så en dag ser nogen stjæle din cykel, udøve hærværk på din bil eller hus, ja så griner jeg da bare og tænker "ha, det går ikke ud over mig"? I don´t think so!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| giffel |
DINIS ♥Maestro♥ |
07-07-2009 20:32 |
|
Nej, jeg sidder ikke selv med lommesmerter, min økonomi er nu ganske fin, så det er ikke derfor jeg har taget min beslutning. Og nej, jeg har heller aldrig arbejdet sort( ikke engang været barnepige)eller andet der kan betegnes som bedrageri. Og nej, hun er faktisk ikke en nær veninde, men vi var på cafe'sammen med andre, hvor hun stolt sagde hvor længe hun havde kørt det hersens show og hvor nemt det var at snyde systemet, og syntes det var fedt at de ekstra penge tikkede ind på kontoen hver måned.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
Jeg ville ikke gøre det,synes det er lidt for lavt, hvis alle skal gå og pege fingre af hinanden, selvfølgelig er det ikke ok, men jeg tvivler på at der er ret mange mennesker der ikke engang i deres liv har gjort noget forkert og så kan det sgu hurtigt blive engang mudder-kastning. Tag og meld noget alvorligt, som børnemishandling eller dyremishandling, eller hvad ved jeg, der må da' være noget andet du kan tage dig til, end at melde dine venner/bekændte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så det er acceptabelt? |
|
|
Dvs. at småkriminalitet er fuldt ud acceptabelt? Også selv om der svindles for flere hundrede tusinde kr.? Det er okay at stjæle lidt - bare det ikke bliver opdaget?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine penge |
|
|
Mine skattepenge skal ikke bruges til bedrag - jeg betaler min skat med glæde men ikke til bedrag og snyd Så ja jeg ville melde hende
Hilsen Betty
Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle
Gitte bog nr 4 og 7 købes Diverse bortgives - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg vil kun skrive smålighed,lommesmerter og misundelse har gjort Danskere til sladderhanke. At en enlig mor har en mand boende kan ikke skade dig, han betaler sikkert sin husleje på den anden adresse, men tandbørsten står på en forkert adresse og det skal hun sgu betale for. Klamt at folk er så smålige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
mik27: der er vel ingen der påstår at småkriminalitet er acceptabelt, men man har sgu for lidt at tage sig til, hvis man skal gå og anmelde folk for diverse ting og sager.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis man |
|
|
Regner sammen så bliver der nok svindlet for mere end man regner med i DK - hvorfor dælen skulle skattepenge gå til svindel - når hun åbenbart har let ved at fortælle at hun ved det ikke er lovligt ??? Må naboerne stjæle jeres småpenge ??? det er jo kun småkriminalitet - bør dette ord afskaffes ??? det er jo næsten lovligt ??? hvis det er ca 6000 pr måned så er det s.. da ikke småkriminalitet (og så i 6 år) ???
Hilsen Betty
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis kendskab |
|
|
Det er da heller ikke meningen, at man skal gå og anmelde folk. Men har man kendskab til folk, som bevidst "stjæler fra kommunen", så mener jeg, at det bør meldes. Nu kender jeg heldigvis ingen, som er svindlere. Den slags mennesker eksisterer ikke i min omgangskreds. Og jeg ved godt, at det ofte er fattige, misundelige mennesker, som melder de fattige svindlere, da de ligesom er i samme "kreds".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
mik27: tja, enige bliver vi nok ikke, men jeg synes måske bare at man kunne nøjes med at nævne over for snyderen at det ikke er ok og argumentere hvorfor, istedet for at man skal gå og melde hinanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man skal |
|
|
lige huske at tænke over at det er folk som hende trådstarter fotæller om, der gør det så svært for mange andre... Jeg ville nok acceptere det for en periode, så en enlig forsørger ikke skulle lave om på alt, i tilfælde af at hun får noget der ligner et seriøst forhold. Man skal jo lige finde ud af om det er noget man vil, og hvordan det går med "ham" og børnene mv. Men når det går over i decideret svindel er det helt uacceptabelt. Hvordan ville økonomien ikke se ud hvis vi ALLE gjorde sådan. Jeg har heldigvis ikke kendskab til nogen der bedrager på denne måde, så jeg ikke er stillet i den irriterende situation. Man bliver nødt til at trække en grænse, og den skal vi hver især finde. Men til jer der ikke vil melde:Hvis jeres cykel deres bliver stjålet, jeres bil der bliver udsat for hærværk, og alle de andre kriminelle ting der sker i DK, vil jeg håbe at eneste vidne er en som jer selv.... Tænk lige over den... Jeg ville da gerne have at der var en der meldte den der lavede en bule i min bil...
Et smil siger mere end 1000 ord....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bestemt |
|
|
Jamen metterø, du har da ret. Selvfølgelig går man ikke "bare" hen og melder en ven eller bekendt. Det kan jeg godt se er lidt småligt. Men man kan starte med at gøre opmærksom på svindleriet og det, at der måske er nogen, som vil melde det.
Hvis personen så fortsætter, så kunne det jo tænkes, at der faktisk var nogen, som ville melde det.
Jeg kan godt se dilemmaet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| problemet |
|
|
Jeg synes problemet i det her er, at hun nu skal betale en masse penge tilbage (højest sandsynelig), og hvordan i alverden skal det barn så forsørges? Det er muligt at det er noget svineri at vedkommende har haft fingrene i den kommunale kasse, men i denne situation burde man måske overveje konsekvensen overfor barnet i forhold til hvor meget det nager en selv at der er en der har snydt systemet. Barnet har ikke valgt at mor har for lange fingre, men det kan meget vel være barnet det går ud over i sidste ende. Dette ville jeg grundigt overveje først.
Mvh. Natasha Nu med part på Jazzpar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Neeej - |
|
|
det tror jeg ikke jeg ville .. Jeg synes loven er dårlig på det punkt - kunne det være hun havde store økonomiske problemer og endte med at blive smidt på gaden hvis hun ikke fik de penge ? - nej jeg ville have ondt af hende ville jeg ! Jeg synes tilgengæld det danske samfund burde tage sig ordentligt af deres borgere ! Og studerende som ingen penge får - og andre som skal leve for ingenting .. Nej - jeg ville aldrig melde hende - jeg ville nok snakke med hende hvis hun var en ven - men ellers ikke blande mig ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| metterø |
Vibs 1 |
07-07-2009 21:11 |
|
Helt ærligt, tror du slet ikke, at snyderen selv ved, at det ikke er lovligt? Hun praler endda med det? Hvorfor pokker skulle man så overveje at fortælle hende det? Jeg graduere ikke tyveri, dette er rendyrket tyveri, hvis det skal accepteres, vil du så ikke være rar at fortælle, hvor grænsen i penge går for, at man anmelder det? Har du det ligeså med indbrud, at der er en grænse man skal stjæle for, før man går videre fra at fortælle tyven, at det er ulovligt det han gør, og han bør lade være? Hvad med at stjæle benzin på en tank, er det også et spørgsmål om, hvor meget man stjæler for? Hvor er grænsen så for, at man fortæller tyven, at det må han ikke, og til at man anmelder det? Syntes du har en underlig blakket moral, og tanken kommer til mig, om du også på et eller andet niveau selv snyder, siden det for dig er okay at svindle. Eller er det bare fordi, det er samfundet man svindler? Det kan da aldrig være et problem, at man anmelder ulovligheder.... i givet fald det er, skal man så ej heller anmelde tyver, mord, vold, voldtægt eller hvor går grænsen?
Hilsen Vibeke
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Børn har |
|
|
Heller ikke valgt mordere - drankere - narkomaner som forældre Det er ingen grund til ikke at melde Hvad hvis det var et røveri ? - 6000,- pr måned i 6 år ca = gæt selv Man kan ikke tage hensyn til bedragere bare fordi de har børn ???
Hilsen Betty
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej ... |
|
|
I har alligevel splittet mig meget .. Jeg ved det ikke .. Det er jo dybt forkert det kan jeg godt følge jer i .. Den er svær , men eftersom trådstarter har meldt så er det jo ikke hendes moral der fejler noget Det er nok min - jeg synes jo systemet hænger så dårligt sammen og snyder folk - og slet ikke giver dem så de kan leve .. Men det er alligevel mange penge .. Jeg kan da leve for det hun svindler sig til ekstra :s Hmm .. Altså var det 1000 i SU om måneden (ja det tror jeg godt jeg kunne finde på at snyde mig til fordi SU'en er på 1200 kr om måneden - hvordan helvede skal jeg leve for det som udeboende ?) så synes jeg det var noget andet .. Men det der lyder som om det er ud over kontanthjælpen, som alligevel er nogle flere penge .. Jeg ved det ikke :s
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Celia ♥Jenivi Hill♥ |
Vibs 1 |
07-07-2009 21:30 |
|
Fordi man er utilfreds med noget, bør man altså ikke blive social bedrager og tyv. Så bør man arbejde på en ændring af samfundet i stedet. Hvis det skulle være okay, hvad så med alle fattige mennesker, skulle de så bare stjæle? Dem på starthjælp? Hvad med alle unge, som mangler penge grundet et eller andet, skulle de bare stjæle? Loven er lige for alle, både fattig og rig..... Jeg vil da finde det helt totalt tåbeligt, hvis det skulle være okay at svindle, blot fordi man er fattig...
Hilsen Vibeke
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vibs 1 |
|
|
Ja det er rigtigt :s Men det er jo ikke til at ændre noget i det her land .. Men rigtigt .. Jo man burde nok melde , men tror stadig ikke jeg ville gøre det .. Selvom det er svindel og tyveri ligesom alt andet .. Hmm .. Ej jeg ved det altså ikke ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange penge... |
|
|
6000 om måneden i 6 år - så er det omkring 432000 kr hun har stjålet fra de offentlige kasser. 432000 kr der KUNNE være gået til nogen der reelt havde brug for dem. At man ikke skal melde hende "for hendes barns skyld" synes jeg er noget ævl. Man skal netop melde hende så hendes barn lærer at tyveri er forkert - også hvis det foregår fra den fælles kasse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vibs 1 |
|
|
selvfølgelig er "snyderen" da' klar over at hun gør noget ulovligt, men det er jo ikke sikkert at hun lige tænker over konsekvensene af det. Og nej, jeg gør ikke selv noget ulovligt, tvertimod er jeg sygemeldt uden arbejde med 2 børn og beder ikke engang om kontant hjælp, da' jeg nok skal klare mig, så du skal ihvert fald ikke beskylde mig for at snyde. Der er jo forskæl på hvad man anmelder, er det noget, som direkte ødelægger folks liv, som indbrud tyveri mm., så er det da' klart at man skal melde det, men der er jo ingen grund til at vi alle går rundt og leger politimænd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| metterø |
Vibs 1 |
07-07-2009 21:46 |
|
Det har da ikke en hujende fis at gøre med at være politimand, det har med tyveri og socialt bedrageri at gøre... Undre mig over, at du ikke kan sætte grænser på, for der må da være en grænse for, hvad du så vil anmelde... Man er vel ej heller politimand, fordi man anmelder en spritbilist? Anmelder et tyveri i ens hus eller andet... Underlig måde at graduere tyveri på.... uden at ville graduere alligevel 
Hilsen Vibeke
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vibs 1 |
|
|
Nå, men det er jo din holdning, jeg synes det virker som om man leger politimand. Jeg skrev jo netop at man selvfølgelig skal anmelde noget, Hvis det direkte skader andre såsom voldtæt, vold, indbrud, ildspåsættelse mm., men det er jo op til hver enkelt person at vurdere hvad man vil anmelde, jeg synes bare det er for småligt at anmelde en ven eller bekændt, som lige får talt over sig, og NEJ jeg synes stadig ikke at det hun gør er iorden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Egentlig |
CamillaX |
07-07-2009 22:11 |
|
burde det måske være anmeldelses pligtigt hvis man er i besiddelse af sådanne info? Så kan nogle ikke gradbøje tyveri så let... For det er hvad det er... tyveri.. Nogle ville måske henvende sig til personen så personen SELV fik en chance for at ændre sine forhold, få bragt tingene i orden. Men det kræver nok meget mere mod end mange ville ha' i forhold til den reaktion der kan komme fra vedkommende kan være voldsom.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I den størrelsesorden |
|
|
så ville jeg i hvert fald overveje det. At nogen får passt børn eller gjort huset rent lejlighedsvis sort eller andre småting som er enkeltstående og sjældne det kan jeg ikke få ondt over men systematisk snyd i årevis for pæne beløb det er tarveligt. Ja det er måske dobbeltmoralsk at gradbøje reglerne og indføre sin egen flydende bagatelgrænse men sådan er det. Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays !
Flere gode Quarter Horses til salg. Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl. Nu også stor lækker S-springhest. http://www.alby-horses.com/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synes det er svært |
|
|
Jeg ville ikke selv bryde mig om at gå og melde folk, med mindre vi snakkede alvorlige forbrydelser.. men på den anden side er det jo gal det hun har gang i og sådan noget der er skyld i at jeg ikke har kunnet få 1 kr de sidste 5 måneder (er syg og faldet for tidsbegransning, kommunen manglede et papir som de ikke ville betale for og der var 12-18 måneders ventetid gennem det offentlige.. måtte så selv betale og sagen er nu genoptaget) hvilket jeg ikke synes er fair..
Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vibs 1 |
Johanne Thomsen |
07-07-2009 22:42 |
|
jeg synes osse det er lidt en overdrivelse du kommer med, hun gør jeg ikke andre mennesker direkte ondt. hvis du laver et indbrud, krænker du en person . men hvis du snyder staten skader du ikke nogen direkte.. Der er så mange mennesker der gør det der og i stedet for og melde hende synes jeg man skulle skrive et brev til dem der styrer hvad folk får i fx kontant hjælp osv. Jeg synes ikke man skal slå ned på folk fordi systemet er noget @!#$, men i stedet slå ned på dem der styrer systemet. jeg har selv prøvet og være på kontankt hjælp i en måned og jeg har aldrig i mit liv prøvet noget så ydmygene, de folk der sidder inde på kommunen ser en som en social taber og snakker ned til en. Jeg vil ikke kalde mig selv en social taber eftersom jeg kun er 18 og kun søgte kontanthjælp den ene månede fordi der ikke var noget arbejde og finde og jeg altså havde nogen udgifter der skulle betales. Ærligt kan jeg sku godt forstå hun snyder dem. Virkelig nogen tæver der sidder inde på landets kommuner ( de fleste ihvertfald )..
Men jeg vil da gerne vide om du så osse ville melde nogen der kørte to på cykel, eller om det er noget andet ? Jeg synes VIRKELIG det er og lege politimand hvis man melder folk for og kører to mand på en cykel eller uden lys.. Hvis ikke du ville melde det, må du da selv have en grænse for hvad du melder og ikke melder og så er det en smule dobbeltmoralsk og skrive sådan til andre. HMM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Johanne Thomsen |
Vibs 1 |
07-07-2009 22:53 |
|
Jeg syntes du er helt vildt ude i skoven, og håber din alder gør dig mere fornuftig... Hvis alle havde din moral, den moral som sagen drejer sig om, var Danmark falit... I min verden er tyveri altså tyveri, nøjagtig som mord, et mord er et mord, en voldtægt er en voldtægt... Du må have din holdning, men for Danmarks skyld håber jeg du ændre den. Danmark går falit, hvis bare alle dem som havde ret til det, brugte de ting, som de via loven har ret til.... At vi så skal tillade, at fordi nogle har en total blakket moral, så bare skal snyde, og det skal vi se gennem finger med - jeg kan virkelig blive arrig over den holdning, den er latterlig, utilgivelig og meget meget dum......
Hilsen Vibeke
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enlig....... |
|
|
Nu skal man jo så også huske at hun jo netop IKKE er enlig - det er jo derfor hun svindler. Dvs. de er faktisk 2 i forvejen om at tjene ind til forsørgelsen. Det er rent og skær tyveri og hun vil blive opkrævet for hver en krone, den da hun bliver grebet i det - og jo, hun vil blive grebet i det. Det er kun et spørgsmål om tid. Men hun kan jo vælge at stoppe legen nu. Så sker der muligvis ikke noget, for kommunen kan jo så kun tage hendes ord for at hun først nu ikke er enlig mere. Men bliver hun meldt og taget, så klapper fælden. Det går jo ikke ud over barnet, hun får jo en afdragsordning hun kan klare.
Mvh Maria
Lærke - R.I.P.
Imellem sort og hvid er der en masse farver
En god hest har aldrig en dårlig farve. Gammelt ordsprog
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hdghntdfbhdndfb |
|
|
Ifølge loven er du medskyldig i bedrageri, fordi du ikke siger det. Jeg ville melde det! Det har jo ikke noget at gøre med at man er en sladrehank, især ikke når hun plaprer om det. Det er altså 432.000kr på 6år, og hvis det fortsætter endnu 6 år, så er det lige knapt en million af jeres penge hun har stjålet! De penge kunne have været brugt til at redde menneskeliv for, forskning i helbredelse af dødelige sygdomme osv. Det er simpelthen så dobbeltmoralsk at det er okay at mennesker dør, fordi en 'stakkels' dame stjæler mange hundrede tusinde kroner, som kunne have reddet dem der virkelig er i nød, mens vold og dyrplageri meldes, hvorfor er det ligemeget at melde damen(og andre bedragere for den sags skyld) her, for 'småpenge'??.  Hun er jo ikke den eneste der gør det her, og så kommer det op på mange, mange millioner kroner. Men trådstarter, jeg ville melde det. 
Mvh. Cecilia
- Med terroristerne og problembarnet
If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vibs 1 |
Johanne Thomsen |
07-07-2009 23:02 |
|
Hver sin mening.. MEN. Det er da flot at du snakker uden om og hakker ned på min alder i stedet for og svarer på mit spørgsmål.
Det kan vidst diskuteres hvad der er umodent..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Johanne Thomsen: |
|
|
Det kan godt være at hendes svindleri ikke skader nogen direkte, men indirekte, så er hun skyld i at mange der rent faktisk har det slemt dør og lider(bliver hjemløse, uarbejdsdygtige pga. skader der kunne have været kureret, osv i den dur), og hvordan mon Danmarks økonomi ser ud, hvis rigtig, rigtig mange svindler sig til 6tusinde(det er ikke noget nu, men hvis det fortsat bliver stjålet af rigtig mange mennesker, så bliver det ligepludselig stort) om måneden i en årrække, ja mon ikke de går fallit.. Det kan jo slet ikke sammenlignes med at der bliver kørt to på en cykel, det er jo kun dem det går ud over hvis der sker noget, og her er det jo rigtig mange mennesker..
Mvh. Cecilia
- Med terroristerne og problembarnet
If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Johanne Thomsen |
Vibs 1 |
07-07-2009 23:28 |
|
Helt ærligt, skulle du ikke lære at læse, uden at være forudindtaget? Der er kanon vanvittig stor forskel på ens viden, erfaring og meget andet, om man er omkring 18 år og 45 år. Det må sku da være tilladt at nævne, uden at skulle udråbes som en som hakker, havde jeg villet hakke, ville du IKKE være i tvivl. Men rent faktisk, så hakkede jeg IKKE.... Overvej det, for det vidner ikke om voksenhed, at man ikke engang kan læse noget, uden at skulle føle sig forurettet uden grund, men alene ud fra fakta, hvilket det var, det jeg skrev.....
Hilsen Vibeke
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmm... |
|
|
Nu er der flere der har nævnt "@!#$ systemet" og de " uretfærdige regler". Jeg er da helt klart enig i, at SU´en skulle tredobles, bistanden sættes op til 15.000 kr om måneden og enlige mødre skulle have så højt et tilskud at de kunne eje villa på Strandvejen og firhjulstrækker så de små poder kunne vokse op i ordentlige omgivelser. Men er der ikke en eller anden der kan fortælle mig HVOR alle de penge skal komme fra??? Skal de tages fra skolerne, sygehusene eller fra plejehjemmene??? Eller skal skatten bare hæves med 20%???
Staten råder altså ikke over uudtømmelige resourcer. De "uretfærdige regler" er ikke meningsløse og de ville måske være knap så uretfærdige hvis ikke så mange folk satte en ære i at rage til sig på andres bekostning.
Hvilke andre steder end Danmark får man løn for at gå i skole, penge udleveret når man ikke har uddannelse og arbejde, tilskud når man har børn og kun een indkomst, penge når man er syg, gammel, handicappet, enlig, eller bare godt gammeldags luddoven...
Det er sgu kun i Danmark at en single mor på SU med 1 barn har flere penge udbetalt om måneden end mig med fuldtidsarbejde  Hvor er det ydmygende at måtte spørge hende om jeg kan få et lift fordi JEG ikke har råd til at have en bil...
Chris! I never give up - I never give in...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså på tanken |
|
|
Nu bijobber jeg på en tankstation, og der bliver samtlige smuttere meldt, og det er ligegyldigt, om de er smuttet fra 100 kr. eller 500 kr. i benzin. Hvis vi tillader tyveri, hvor er vi så henne?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det bliver nok dyrt |
|
|
Om man føler sig forpligtiget til at melde andre, er jo op til den enkelte. Men hvad sker hvis det bliver meldt, betaler hun pengene tilbage, måske hvis kæresten er rig. skrider kæresten fordi kassen er tom, ja så kan hun vel ikke, og får hun arbejde, så hun kan betale, ja så er hun lige vidt, så heller bistand, her er hun nok mere sikker på et minimums beløb. Eller ad åre når uddannelse er slut søge gældssanering. Kommer det i retten, har hun ret til fri proces, det offentlige skal betale, hun kan stadig ikke betale har ingen penge. Hvad fik vi så ud af det, en masse ekstra regninger. Vælger man at give en fængselsstraf for forholdet, ja så skal vi havde anbragt børnene, som bliver skadet af alt det postyr, de skal så havde psykolog hjælp. hold da helt op, det kan blive dyrt. Så er det for at spare skatte kroner, ville jeg vælge at fortælle et par historier om alle dem du kender der er blevet opdaget, når vedkommende er inden for hørevide. og så håbe at det er hendes børn der har haft glæde af pengene. Men det er jo dit valg, og din samvittighed der afgøre hvad der er rigtigt eller forkert at gøre
Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| socialt bedrageri |
|
|
hedder det jo så nydeligt - og giver iøvrigt fængselsstraf. Og det ville jeg konfrontere hende med, oplyse at jeg synes det er et rigtig skidt dilemma hun sætter mig i ved at gøre mig "meddelagtig" i hendes ulovligheder, og hvis hun tror at jeg vil være fortrolig med og omkring hendes udskejelser har hun fejl. KH:)
Annette
løsdrift søges til 1 års hoppeplag - Birkerød eller nærmeste omegn
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun skader ikke nogen |
Illum |
08-07-2009 08:33 |
|
Hun knækker ikke nogen, sikke en måde at tænke på....
Hun har pt. stjålet 432.000 kr af JERES penge...IKKE statens penge JERES, skatteborgernes, penge...
Og hun er IKKE den eneste....
Så næste gang en hulker op om at SU er lav eller der er lang ventetid på en OP, ikke penge nok til kræftbehandling... Skolerne er overfyldte, biletter til bus og tog koster mere end nødig.
Så HUSK at det jo godt kan hænge sammen med at der er MANGE som stjæler fra JER...
Så nu ved I hvorfor der IKKE er penge til de vigtige ting i samfundet....der stjæles med arme og ben....
Og at nogle mener 2 på cykel er det samme som at stjæle 432.000 kr på 6 år...sørgeligt at tænke sådan...
Jaja ikke mine penge...
Sikke en egoistiske holdning , som om samfundets økonomi ikke vedkommer den enkle.. fatter den ikke....
432.000 kr X med hvem ved hvor mange personer ellers...
Illum !! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, jeg ville nok |
Skovsvamp ☻Vestfyn☻ |
08-07-2009 08:57 |
|
Eftersom jeg synes det er træls, at vi skal knokle enden i strimler her i huset for at nå vores mål OG betale mere end 50 % i skat ... bl.a. fordi en del mennesker mener det er i orden at lade sig forsøge, selvom de faktisk ikke ifølge loven har ret til det. Jeg synes det er udtryk for en syg holdning, når folk er villige til at malke skatteyderne på den måde. Hvor er folks moral og stolthed blevet af?
The foot feels the foot when it feels the ground -Buddha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun skal da meldes |
|
|
Og hvis hun skal tilbagebetale de penge som hun uberettiget har fået på falske oplysninger, vil der da blive tale om en afdragsordning, hvor f.eks. kommunen vil gå ind og se på hvor meget hun kan afdrage med om måneden, så hun vil altså stadig have penge til at forsørge sine børn - uagtet at hun måske skal til at spare lidt på cafébesøgende, som vi er flere der måtte da vi modtog SU...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Iøvrigt |
Skovsvamp ☻Vestfyn☻ |
08-07-2009 09:43 |
|
lærer børn ikke ved just do as I say, not do as I do-metoden. De lærer uærlighed, hvis far og mor er uærlige. Og senere sidder så far og mor på plejehjemmet og flæber, fordi deres børn ikke blev de skønne voksne mennesker, man kunne ønske sig... som min lille søn siger: Adrbadr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rigtigt |
pernille 7 |
08-07-2009 10:12 |
|
Trådstarter, jeg synes at du har handlet korrekt ved at melde det! Er i øvrigt meget enig med Moekkvi, Lisbeth og Illum.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
kan folk virkelig ikke få en chance til at indse at det de gør er forkert, før man farer op i en spids og anmelder alt hvad der rører på sig. kan man ikke bare konfrontere folk med at det er forkert og evt. meddele personen at hvis, dette bedrageri ikke hører op, har man tænkt sig at melde det, men nej, folk er sgu nok lidt for vattet til at sige sin mening face to face.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| penge....... |
|
|
metterø: Vedkommende her er jo ikke i tvivl om at det hun gør er ulovligt! Hun har gjort det gennem 6 år - løjet direkte, når hun har indsendt de sedler, kommunen sender ud nogle gange om året, hvor man svarer på om ens situation har ændret sig, eller om man stadig er enlig. Der er jo altså ikke tale om en forglemmelse...... Så nej, hvorfor sku hun ha en chance? Hun har haft 6 år til at huske at fortælle kommunen at hun ikke er enlig mere.
Mvh Maria
Lærke - R.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
spender 1 |
08-07-2009 11:38 |
|
ikke folk skal have "en chance for at indse at det de gør er forkert" når de sidder og praler om hvordan de snyder? De er da udemærket klar over det! Hvis jeg vil melde en der bevidst snyder, og endda praler med det, skylder jeg da ikke personen at fortælle dem noget som helst- de kan da bare lade være med at snyde..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syntes lige at jeg i |
Jasper |
08-07-2009 11:39 |
|
nyhederne hørte, at der på Mors nu ville komme detektiver som fremover, skulle gøre det arbejde. Det var forsøgt i en anden kommune, med succes!
Pia
Siger god sommer til alle )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
ja, jeg er da' udemærket klar over at personen helt sikkert er klar over at det er forkert, men hvem sørensen siger at hun overhovedet tænker over konsekvenserne af sine handlinger ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg ville melde det uden at tøve. Illum skrev i sidste indlæg præcis hvad jeg tænkte.... det er jo ikke kun 1 der snyder, men mange, og ALLE de penge der går til det, kunne bruges på så meget andet... hvad beløber det sig ikke på på årsbasis?! Men tja vi kan jo bare hæve skatten og betale videre til snyderne uden at kny 
Michelle Hvis du er positiv ser du løsninger. Hvis du er negativ ser du fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ville heller ikke blande mig.
Som der før er skrevet, så mener jeg os, at det må være op til folks egen samvittighed om man vil snyde.
Desværre tilgodeser reglerne ikke alle og derfor tror jeg, at der er mange der vælger at snyde. Kan egentligt godt forstå, at nogen vælger at snyde, men ville da håbe, at der på et tidspunkt bliver ændret i reglementet, så man tilgodeser flere og man ikke behøver at snyde sig til flere penge....
Knus Viv
1'er pony sælges - kig forbi min præsentationen.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
Jeg tvivler på at der er nogen som synes det er ok at folk snyder, men derfor behøver man jo ikke rende og melde alt og alle, er det virkelig så svært at fortælle folk hvad man mener om det og meddele at hvis hun eller han ikke har tænkt sig at stoppe disse ulovligheder har man tænkt sig at melde dem ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Garanteret |
|
|
Det er sikkert flere milliader kr. der svindles for årligt....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tv2 nyhederne |
|
|
Der blev idag sagt, at man HAR PLIGT til at MELDE sådanne ting, hvis man har mistanke omkring sådanne ting... Det er strafbart! Man kan melde Anonymt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vente mere end |
Illum |
08-07-2009 12:18 |
|
De 6 år hvor personen er klar over de har stjålet ????
Illum !! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forbavses |
|
|
Ja, det er hvad jeg gør, over dem som bare vender det blinde øje til. Hvor går grænsen for hvornår det er ok at være kriminel? For det er hvad hun er! Hun begår strafbart bedrageri og det er endda en bevidst handling som hun vælger at offentligøre ved praleri. Men skal vi fremover vælge at ignorere at børn mistrives, hvor vi også alle har underretningspligt, fordi vi ikke skal rende rundt at melde hinanden? Hvad med dem der lige snupper en kylling under frakken i supermarkedet. Skal vi også ignorer det, fordi tyven nok ikke har tænkt på konsekvenserne og det i øvrigt er samfundets skyld og vi bare kan give nogle flere penge til staklen? Ja, jeg undres over denne ligegyldige holdning til kriminelle handlinger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jasper |
|
|
Det er korrekt med detektiverne, jeg så også indslaget i Nyhederne i morges... Den anden kommune med succes (kan ikke huske hvilken), kunne ved at ansætte 1 medarbejder/detektiv (EEN), spare kommunen for over 1.000.000 kr om året i svindlede tilskud osv osv dertil kom et evt. tilbagebetalingsbeløb!! Det er eddermaeme mange penge det drejer sig om! Hvordan kan I (som synes det er forkert at melde) putte det sådanne beløb ind under småtingskategorien???  Dette tal, gjalt 1 medarbejder i 1 kommune.... prøv lige selv at gange op... er det 98 kommuner der er i DK?? Johanne Thomsen:" Ærligt kan jeg sku godt forstå hun snyder dem. Virkelig nogen tæver der sidder inde på landets kommuner ( de fleste ihvertfald ).."
Der fik du da lige skåret nogle off. ansatte medarbejdere over een kam skal jeg love for... ....men nu vi er ved generaliseingerne, så synes jeg fx. faktisk, at det er lidt taberagtigt, at være på kontanthjælp som 18 årig. Men det er da dejligt, at man lige kan hente lidt hjælp til udgifterne nede på kommunen "fordi der ikke er noget arb. at få".... Det er jo det selvsamme velfærdssamfund, som bliver Fuc*et i r*ven af snyderne, som du har fået hjælp af... Gir ingen mening i mit hoved!!  Vi kan jo ikke bare bruge og bruge, hvis ingen gider betale??
mvh Trine - mor til Mads 200506 - og venter nr. 2 d. 7/7-09.
Opsøg gerne dem der leder efter sandheden, men sørg for, at undgå dem der har fundet den....
Don´t let a fool kiss you ....or a kiss fool you
: ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså vibs1... |
|
|
... hvorfor skal du altid hive folks alder ind i sammenhængen. Det synes jeg altså er lidt umodent... Når det er sagt er jeg enig i at man bør melde det, men jeg sidder også og tænker på hvor mange af jer der rider eller har redet undervisning hos en der ikke betalte skat af de penge, og som højst sansynligt heller ikke har meldt det som biindtægt??? Er der nogle af jer der har meldt jeres underviser en gang???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Regning..... |
|
|
Tja, jeg mener nu også at alderen er relevant,for der er stadig forskel på erfaring m.m. om man er 18 eller 40! Og man kan jo altså nå at få øjnene op for mange ting, efterhånden som man bliver ældre. h rosenkilde: Jeg mener ikke at det er mit job at alle omkring mig betaler skat, men bliver man gjort direkte opmærksom på bedrageri, som i denne sag, hvor vedkommende praler, har man pligt til at melde det!
Mvh Maria
Lærke - R.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456780 |
|
|
tigaz:jeg går da' ikke ud fra at der er særlig mange mennesker der mener at det er iorden at være kriminel, men er det virkelig så svært at konfrontere folk med det, før man melder dem ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria... |
|
|
Jeg er også enig i at man kan ændre holdning med alderen, men man må også acceptere at alle ikke har ens holdning, og t det ikke altid er ens betydende med alderen... Jeg kan da også finde folk på 40 jeg synes har en besynderlig holdning til tingene, men jeg sætter det ikke i forbindelse med deres alder. Hende som trådstarter er sikkert også ældre end mig, men jeg vil da våge at påstå at på det punkt er jeg da klogere end hende ved ikke at snyde... Bare min holdning... Med hensyn til at betale skat. Nej man kan sige at hvad kommunen ikke har haft i hænderne mangler de heller ikke, men jeg tror da at lige sådan noget som undervisning bliver der fusket meget med ang. sorte penge... Det er vel også snyd???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| h rosenkilde |
|
|
Ja, selvfølgelig er sort arbejde ogå snyd og bør stoppes! Men som jeg også skrev, kan jeg ikke tjekke op på alle omkring mig. Det gø jeg da heller ikke med de som måske kunne snyde. Men hvis folk ligefrem sidder og praler med at de er bedragere, meer jeg også man har pligt til at melde dem.
Mvh Maria
Lærke - R.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| metterø |
|
|
Hvorfor er det en person der uberettiget har modtaget penge og bedraget i 6 år skal konfronteres? Jeg går ud fra, hvis hun bare har en smule omtanke i hovedet, er ganske klar over hvad det er hun gør og det lyder jo tilmed også som om hun er stolt af det. Så hvad skulle det ændre, andet end hun måske ved en advarsel skriver sine faktiske boigforhold på næste indbetningsskema og dermed undgår at tilbagebetale de penge hun reelt ikke har haft ret til... Tja, jeg kan ikke se andet, end hun nu skal tage konsekvenserne af sin handling og jeg vil ikke have ondt af hende over hun skal betale beløbet tilbage. Ja, i nogle tilfælde er det fint at konfrontere en person i f.eks. i tilfælde af en hest ser tynd ud m.m., der kunne jo være en grund - men i dette tilfælde er der jo ingen tvivl om at hun foretager sig en kriminel handling der er strafbar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problemet i det |
|
|
her er vel som sådan ikke, at enlige mødre på SU får ekstra.... Det er jeg sikker på, at langt de fleste af os støtter op om.... Men i netop en sag som denne, så er der faktisk to forsørgere, hvoraf den ene har en falsk postadresse (altså bor sammen med børnene også), for at den anden kan få ekstra penge = DE (familien) får ekstra penge, selv om man må gå ud fra, at de skulle være i stand til at forsørge deres børn uden de tilskud.... Dermed er de faktisk en familie med flere midler end mange andre familier, der ikke snyder sig til det....
Zamangah
En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel (Elbert Hubbar)
Sælges; 6 års dressurhoppe, 4 års kat. 1 vallak, 2 års Oldenborger hingst og Angloaraber hoppeføl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dinis.. |
|
|
hvor har du de tal fra tror ikke mine egne øjne hvis hun kan få 10000 kr i XTRA ydelser om måneden ud over det hun får alligevel .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanettlar |
|
|
Jeg er selv enlig mor på su. Og tallene passer.
Mvh Maria
Lærke - R.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeanettlar |
DINIS ♥Maestro♥ |
08-07-2009 13:41 |
|
det er ganske simpelt. hun sagde selv tallene, og en hurtig beregning inde på borger.dk, kan man eftertjekke boligstøtten. Og de tal kan jeg nemt smide, da vi tildels bor i samme størrelse lejlighed i samme opgang via samme boligforening, og begge er på su. Derudover så ligner hendes " økonomiske situatation" min, da jeg også er enlig studerende på SU og med børn -bortset fra at i min situation ikke er indblandet en anden beboere med anden postadresse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| arjh...du har ret ;-) |
Skovsvamp ☻Vestfyn☻ |
08-07-2009 13:46 |
|
Fint nok assertivt og hensynsfuldt at konfrontere synderen med ufornuften i hans/hendes handlinger FØR man melder det! Fin idé! Fornuftigt! Go on ahead and save another one. Når det så er gjort (B-stykke: ... og man er blevet offer for sladderen i lokalsamfundet, som man alligevel ikke gider være en del af, fordi alle kun lige er fyldt 18, er på kontanthjælp og SU og snyder og bedrager med både FR-adresse, helbred og statsborgerskab, med den begrundelse, at alle de rige med guldske i den dertil indrettede og Pferd und Baumgarten-toiletruller (findes det?) på gæstetoilet nr. 2 bare kan se at hoste op med flere gysser til den fælles gavekasse, istedet for at købe nye brugte sandaler til deres børn... ) ja, så er det på tide at følge op og sende beskeden videre til myndighederne, eftersom sådan en stakkel næppe er i stand til at destillere meningen med budskabet alligevel. Der er mennesker, og så er der mennesker, som det ALTID er synd for! Spørg bare Stein Bagger mfl., ik?! For i princippet kunne vi da også bare gi dem en ekstra hjælpende hånd økonomisk... de leverer da i det mindste underholdning til os andre, imens de svindler med vore midler (DR-tv, læs og lær af dette!). Nå... tilbage til kaffen, kiksen og Carolyn Resnick...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvordan ser økonomien og tilskud egentlig ud som enlig forsørger under uddannelse, med feks 1 eller 2 børn? Er bare nysgerrig, der er altid så mange hints og gisninger...nogle siger enlige har mange penge mellem hænderne andre siger de ingen har 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michelle B |
|
|
Jeg kender ingen enlige forælre, der har r*ven fuld af penge... Det lyder af mange penge man får, men det skal også dække en hustand med 2 mennesker. Min søn på 4 spiser i hvert fald det samme som voksne osv...
Mvh Maria
Lærke - R.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spiser din søn på 4 år |
Illum |
08-07-2009 13:56 |
|
Som en voksen.... virkelig ??? Så ender han da som en af dem der skal have en fri snørre maven sammen OP.. Som en voksen, virkelig ???
Illum !! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
|
|
Nu er han herken fed eller noget - vi spiser jo sundt. Og så er det muligt at jeg ikke spiser særlig meget, så det er derfor. Men ja.
Mvh Maria
Lærke - R.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay så det er dig |
Illum |
08-07-2009 13:58 |
|
Der spiser som en på 4 år..det er jo også noget andet.
Illum !! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Portionsstørrelse |
|
|
Det er muligt, men hvem vurderer? Nogen spiser meget, andre knap så meget. Vi sulter ikke, men har måske ikke behov for 3 portioner. Sku nu ellers mene portionerne er store nok.
Mvh Maria
Lærke - R.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ROLIG NU |
Illum |
08-07-2009 14:03 |
|
Du skrev at din søn på 4 spiste som en voksen... Så retter du det og siger at han spiser som du, som ikke spiser meget og så er det jo dig der spiser potioner som en på 4 år...
Illum !! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum! |
Skovsvamp ☻Vestfyn☻ |
08-07-2009 14:08 |
|
Nu griner jeg!  Til spørgsmålet: Min mor var enlig med tre og under uddannelse.. hun købte konserves i Tyskland og indimellem fik vi stuvet hvidkål 3 dage i træk! Økonomien var STRAM - men hey: Vi var på camping, holdt hest en periode, gik i hjemmesyet og aflagt tøj og fik faktisk lært, at man ikke kan få alt, bare man skriger højt nok. Jeg har studeret sammen med enlige mødre. De havde nogenlunde samme økonomi, som os andre, men var bare ofte bedre til at prioritere. Mad til børnene, fremfor en tur i fredagsbaren etc. Og så var deres tur igennem kantinen ikke en opvisning på en catwalk... men, hvem siger også, at man som studerende skal gå i sidste skrig? Bare læs Hamsuns "Sult"... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville melde... |
|
|
Jeg tror nu nok at jeg først ville sige til hende at hun da bare skal give mig hendes kontonummer så overfører jeg direkte og beder skatten blande sig udenom  Problemet er vel at alle studerende mener de har for få penge (SU er ikke en stinkende god forretning) indtil de arbejder og betaler skat at nogle så bruger tid på at omgå systemet i stedet for at studere, blive færdig og begynde at bidrage er noget helt andet... Jeg har selv været studerende, holdte en pause, kunne efterfølgende ikke få SU og måtte finde mig et handikap hjælper job 2x24 timer om ugen så jeg kunne betale alle de regninger mit luksusliv var skyld i (lejlighed og gammel bil)... Det kan godt lade sig gøre uden at svindle det er bare ikke så sjovt at arbejde sig til pengene som at få dem forærende. Moekkvi - jeg er ret enig - vi lever i et enestående land hvor der skal være plads til alle men hvis der er for mange der rager til sig og for få til at betale ender alle med ingenting... Kassen bliver ligesom oliereserverne tømt på et tidspunkt men så har "nasserne" vel gemt til senere??? Hvem herinde har lyst til at betale 6000 mere i skat om måneden for at hun skal have et hyggeligere liv? For det kunne I da lige så godt hive ud af husholdningen eller er det fordi I kun bidrager med 75 øre til netop omtalte tilfælde at I ikke kan føle krisen kradse? Når nu vi så tænker på at der er mange nassere - så er det mange gange 75 øre det drejer sig om - hvornår er der mange nok? Jeg gider sgu da ikke betale 60% i skat for at forsøde andres liv - så hellere forsøde mit eget, det er trods alt mig der knokler ekstra for pengene!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum.. |
|
|
Ha ha.. Jeg var flad af grin, da jeg læste dit indlæg om at spise som en 4-årig. Men ja, det er da noget ganske andet, end at en 4-årig spiser som en voksen  Trådstarter: Jeg er glad for, at du har besluttet dig for at melde vedkommende, der snyder os andre for masser af penge hver måned. Jeg er helt sikker på, at ALLE mennesker i Danmark ville nyde at få 6.000 kr. ekstra om måneden, så hvorfor skal hun lige have det, bare fordi hun ingen skubler har overfor alle os, der arbejder og betaler skat hver eneste dag for at overleve? Jeg ville til hver en tid melde vedkommende. hvis jeg havde kendskab til så omfattende en omgang snyd og bedrag. Dermed ikke sagt. at jeg ville melde alle, hvis jeg vidste de havde tjent en 10'er sort. Jeg forstår ikke alle jer, der mener, hun ikke skal meldes. Skulle hun så også have lov, hvis hun havde spurgt først? Eller er det kun okay, fordi hun nu HAR gjort det med fuld overlæg? For hvis I er så villige til at dele ud af jeres penge, vil jeg da også gerne have en del af kagen  At hun skal tilbagebetale pengene, er den risiko hun har valgt at leve med, og det må hun så nu tage konsekvensen af. Det kan ikke være mit eller nogen andens problem, at hun bevidst har snydt alle andre og raget 6.000 kr. ekstra til sig hver måned. Det er flere personers fulde skat i et helt år, hun har hævet ulovligt hvert år. Det er godt nok bare noget svineri af 1. klasse, og ikke på vilkår, om jeg vil betale til den slags  Venlig hilsen Rosen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er fuldstændig... |
|
|
... enig med £isbeth (Baloo). Hun har svindlet for næsten ½ mill. Det er dælme ikke småpenge. Hun skal meldes. At hendes børn måske kommer i klemme, kan jeg ikke tage mig af. Det er hende der har sat dem i den klemme. Især fordi at hun fortæller vidt og bredt om det. Jeg syntes hun selv beder om det. Eller skulle hun holde sin kæft. Jeg ville også melde. Jeg syntes det er foragteligt at folk bevist snyder og bedrager. Hvad med dem der rent faktisk har brug for pengene??? Ja det er ikke sjovt at være på understøttelse, sygedagpenge eller lign. Men vi er da utrolig mange der sagtens kan få det til at hænge sammem, for man må jo bare få økonomi og levevis til at harmonerere. Det kan være svært, men det kan lade sig gøre.
** Trine ** Nu som frue!!!
Ejer af: Nydam's Mr. Milan - Keglehesten. Ejet af: Frosti - Hustyrannen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man ligger, |
Jannie Tornvig |
08-07-2009 14:44 |
|
som man har redt  Mvh Jannie
"Kør til højre, kør til højre" råbte manden, hvorefter han svingede til venstre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Puha puha.. Nu bliver jeg nok slagtet... Jeg synes absolut man bør melde, hvis man bliver bekendt med at en person er social bedrager. Det er den fælles kasse der stjæles af og det er på ingen måde ok! Når det så er sagt, så er jeg selv bekendt med rigtig mange sociale bedragere igennem mit job (arbejder i en bank), men gør intet ved det. Hvis først der begyndte at versere rygter om at banken melder sociale bedragere, kunne vi hurtigt vinke farvel til rigtig mange kunder. For der er virkelig mange kunder der er tale om. Vi snakker pensionister der snyder med boligsikring, medicintilskud, folkepension osv. Vi snakker 'enlige' forsørgere på SU som i dette tilfælde. Vi snakker kontanthælpsmodtagere. Vi snakker håndværkere der arbejder sort osv. osv. Det strider imod alt hvad jeg tror på, ikke at gøre noget, men føler ikke det er en mulighed, hvis jeg ønsker at beholde mit job (som jeg altså er meget glad for!). Det skal lige siges at det foregår i alle banker og ingen gør noget. Jeg er meget dobbeltmoralsk - ved det godt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super fint |
|
|
Syntes at trådstarter har gjort det abselut rigtig, især når personen har snydt igennem flere år. Kunne forstå det hvis det var en eller to mdr til man er sikker på forholdet, da der kan være store problemer i at få pengene igen til behovsdatoer, hvis man lige har frameldt dem. Står med det samme problem med datoer nu bare på grund af jeg flytter til en anden kommune med alle deres datoer har nu tvungen ferie fra d 15/7-27/7 hvor jeg først kan få institutions plads. Har ligesom holdt ferie nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I har OPLYSNINGS |
Illum |
08-07-2009 14:55 |
|
Anmelder PLIGT... At alle gør dette.. foragtelig...ganske enkelt...
Illum !! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Illum: Jeg er helt enig. Og vi er udemærket godt klar over vores oplysningspligt. Men vi er en forretning der skal løbe rundt og det ville den ikke gøre, hvis vi gjorde hvad vi burde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er det jo bare at smide |
Illum |
08-07-2009 15:02 |
|
Dit svar til skatteministeren...dette kan han da ikke siddeoverhørig..
Illum !! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Illum: Jeg tror udemærket godt skatteministeren er klar over det. Det giver sig selv at vi ville være de første til at vide, hvis der er noget der ikke stemmer. Det er jo os der sidder med folks private økonomi. Men det er skræmmende hvor folk lærer at snyde. Pensionisterne er de allerværste og som oftest er det noget de lærer i Ældresagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De har også |
|
|
Zamangah
En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel (Elbert Hubbar)
Sælges; 6 års dressurhoppe, 4 års kat. 1 vallak, 2 års Oldenborger hingst og Angloaraber hoppeføl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synes ... |
|
|
så ik man kan forstå de enlige mødre på su der klager for selv om ens barn spiser som en "voksen " er 10000 kr i xtra tilskud oven i su en altså ikke sulteløn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Bare lige for at få det på det rene, har vi kun oplysningspligt om hvidvaskning af penge eller hvis vi er bekendt med finansiering af terrorvirksommed. Så et eksempel som det her i tråden har vi ikke pligt til at oplyse. Og vores tavshedspligt gælder ikke i ovenstående tilfælde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Terror mod |
Illum |
08-07-2009 15:24 |
|
Kassen DK 
Illum !! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hm jamen når man kan melde sådan noget anonymt? Så kan det ikke ledes tilbage på banken?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michelle |
Skovsvamp ☻Vestfyn☻ |
08-07-2009 17:05 |
|
har ret... det kan jo anmeldes anonymt! Hvis samfundet skal fungere, er der behov for en vis grad af selvjustits. Ikke a la det gamle DDR, men en moralsk opsang i ny og næ og at vi alle tager vores fælles ansvar overfor den fælles kasse (og dermed hinanden) alvorligt. Iøvrigt, så er det da deprimerende, hvis pensionisterne og Ældresagen i sandhed udviser så ynkelig mangel på perspektiv, at de svindler/opfordrer til svindel med de midler, deres børn og børnebørn hver måned mere eller mindre ufrivilligt må smide til "fællesskabets bedste"! Sjovt nok råber de mindst solidariske altid HØJEST, når det gælder solidaritetsbegrebet på det rent politiske plan  Det er lige så sygt, som når voldsmænd og spritbilister påberåber sig krav på forståelse og medlidenhed, fordi de engang havde en dårlig barndom - samtidig med, at de ikke evner samme mentale gerning i forhold til deres ofre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glashus.......... |
|
|
Spoerg Jer selv: Vil I NOGENSINDE selv: Lave et "lille" arbejde og blive betalt kontant - uden at opgive det? ie. give en ride time her og der baby sitte goere rent privat moege ud i en stald mod at faa undervisning give tutor hjaelp mod betaling hjaelpe med et project ved Jeres hus/lejlighed mod at de hjaelper Jer med deres expertise. Tja, hvis svaret er Ja til noget af det eller lignende, saa har I maaske svaret til om man skal blande sig. Der er mange maader at "omgaas" ting og sager paa, og i mine oejne goer det ingen foreskel paa hvor stor eller lille summen det drejer sig om. Med mindre man altid selv laver det rigtige, skal man passe paa med at smide med sten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg må grine og sige |
Illum |
08-07-2009 18:25 |
|
Og så må jeg grine endnu mere, for at hive 432.000 kr ud af ANDRES skatte penge som er indbetalt til kassen DK og ikke opgive en muge for en undervisningstime er IKKE det samme. Skriver IKKE at det ikke er forkert, men NEJ ikke det samme. Og jo før vi holder op med at tro det er ens jo før kan folks tankegang, måske, ændres... Nej det er IKKE det samme... Men nu kan du og jeg jo være græskkatolske om dette, ja om DK løber tør for mønt...Vedkommer jo ikke os. Men moralen ,eller nej mangel på moral, at man bare stjæler fra sine medborger den kan jeg ikke greje... Så jeg har ikke noget broblem med at bo i et "glashus"
Illum !! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har ikke lige de |
Skovsvamp ☻Vestfyn☻ |
08-07-2009 19:29 |
|
fede muligheder for sort arbejde... Men, jeg kunne forestille mig, at flere og flere får lyst til at arbejde sort for SELV at have glæde af de tjente penge, istedet for at se staten smide dem relativt ukritisk efter folk, som tydeligvis gerne stjæler beløb i en størrelsesorden, vi andre ikke engang når op på i årsindtægt! Mit glashus vil blive bygget af de skår, andre med tyveri har slået i illusionen om en velfærdsstat for ALLE (også dem, der gider arbejde).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|