Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

drikke mere vand
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 08:39

Dumt spørgsmål måske, men håber I vil bære over med mig.

Hvordan kan man lære sig selv at drikke mere vand?

Jeg skal virkelig være bedre til det!

Har et glas vand stående når jeg er på arbejde så jeg hele tiden kan hente frisk vand, men glemmer simpelthen at drikke det når jeg har lidt småtravlt.

Hvad kan I anbefale at jeg gør?

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

X antal små ½ l flasker
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 08:42

På køl, de skal være tømt inden du går i seng...

Det er viljen til at ville...

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det er
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 08:43

helt galt, kan du jo stille et minutur/din tlf til at ringe hver halve/hele time og så der drikke et glas, så kommer du da i hvert fald ikke udenom

Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fylder
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 08:46

automatisk mit krus når jeg forlader værelset. Er der først vand i bliver det hurtigt tømt.

Men for dælen, 2 l vand er bare meget

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 08:56

Jeg har givet manden en sodastreammaskine i tidlig fødselsdagsgave. Den hjælper mig til at drikke mere vand, da jeg elsker danskvand med citrus. Laver en liter vand med brus, kommer et skvæt citronsaft i, og har det stående i køleskabet. Det får jeg hurtigt drukket.

Mvh
Alice

Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

vand til maden
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 08:56

drik vand til maden istedet for mælk/juice/saft osv.

0
0
Svar på denne tråd

Det er da
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 08:58

Normalen ?? at drikke vand også til maden..

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

sdfghjk
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 08:59

Illum: Ikke her, der drikker jeg i hvertfald mælk.

WWW.FOTOUDFORDRING.TK

0
0
Svar på denne tråd

Jeg drikker vand
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 09:03

Til maden, har en kande med vand stående i køleskabet. Mit problem er størst når jeg er på arbejde.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

Gør jeg
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 09:04

Også, sødmælk 3.9% fedt.

Og vand..

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

det problem har jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 09:06

så jeg kan ikke svare- jeg drikker nemlig aaaalt for meget i stedet.

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

vanddrikkeri
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 09:12

Jeg har samme problem, får ikke drukket særlig meget væske på en dag, ½-1 liter som regel. det bedste for mig er at sørge for at have vand i nærheden, i ½ liters flasker f.eks, så får jeg det som regel drukket.

og vand til maden er også en super ide, vil ikke give Illum ret i at det er normalt, jeg kender ingen der drikker vand til maden.. de fleste af dem jeg kender drikker alt fra mælk til vin.. det er sjældent man ser vand på bordene.

i øvrigt, har jeg læst at man ikke nødvendigvis skal tvinge sig selv til at drikke x antal liter, man skal drikke når man føler sig tørstig - da det er forskelligt hvor meget væske man har behov for.

det var i sådan et avis afsnit om kostmyter :)

Mvh Sandra
Den Lykkelige Ejer Af

Stormarkgårds Tequila & Midnights Medina

0
0
Svar på denne tråd

Kommer måske
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 09:14

Som en vane når man rejser udenlands...Der er vand en selfølge på et hvert bord.

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Vand m. æblejuice
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 10:19

Jeg blander 1 dl æble juice m. 1 L vand, og drikker det...

- Det er ikke hårdt ved tænderne, som fx. vand m. lime eller citron.

- Det bliver ikke tungt/klamt at drikke flere liter.

- Det smager godt ;)

- Pludselig spiser man ikke slik længere, når man ser film - men drikker i stedet 2 L æblevand...

- Nogen mennesker kan dog foranledes til at tro, man render rundt og spytter i en urinprøve :/ (jeg ved da heldigvis bedre ;))

- Jeg er selv helt enormt dårlig til at drikke nok vand, men på denne måde er jeg komemt op over 3 L vand om dagen, ugen at tænke over det :)

Lady

0
0
Svar på denne tråd

Hos mine
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 10:24

forældre- og her i huset er det normalt med vand til maden- jo jeg drikker da osse andet ind i mellem i stedet, eksempelvis juice. Manden drikker ikke vand uden smag så det er saftevand el sodavand. Han kan simpelthen ikk få vand ned ellers. Jeg drikker masser vand og har altid 2 kander koldt i køleskabet. Hjemmefra har vi altid drukket vand til maden.

Mange drikker mælk - og det er der intet i vejen for. Mælk er osse usndt og godt (jeg kan bare ikk selv få det ned desværre).

0
0
Svar på denne tråd

vand til maden
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 10:28

vil jeg nu også mene er normalen. I hvertfald kender jeg ingen som ikke har vand på bordet til feks aftensmaden. Til morgen maden kan det dog godt kun være kaffe eller mælk, dog ikke ved mig.

Jeg har heldigvis ikke det problem med ikke at drikke nok vand. Jeg drikker sikkert heller ikke for meget, i hvert fald, føler jeg mig fint tilpas. Manden brokker sig dog når han skal hælde op til mig ved måltiderne, når det er 3 4 og 5 glas vand jeg skal have..

Får jeg ikke minimum 2 liter om dagen, ja så har jeg det dårligt, feks hovedpine.

Jeg kommer intet i vandet, men bare koldt vand fra hanen. Dog glæder jeg mig til at mit nye køkken snart er færdig, og jeg der i har både koldt vand, isterninger og kulsyrepatron til feks danskvand..

Jeg så i et eller andet slanke program, om at få vand til at smage af andet end vand. Der kom der citronmelisse i, ingefær i skiver, og andet sjovt. Måske det var en ide. Eller lav en god the, og køl det ned i køleskabet natten over, hvis det lige er sagen..

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Har du brugt for mere vand?
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 10:31

Man drikker vand når man er tørstig, er man ikke tørstig har man ikke brug for vand (gamle mennesker undtaget).

Det er faktisk ikke så lang tid siden det blev annonceret (eller hvad det hedder), at det ikke er udpræget sundt at tvinge sig selv til at drikke vand men man skal drikke hvis man føler naturlig tørst.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er en af dem
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 10:52

der drikker alt for lidt - og desværre er jeg ikke tørstig, så jeg kan sagtens gå en hel dag og først drikke noget til aftensmaden.

Hilsen Jannie

Den heldige ejer af de to skønne hopper

Super Sisse og

Sammie Superstar

Grafiker og webdesigner :) Hestenes eget website

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 11:48

Jeg drikker KUN af flaske, så har jeg nemlig rimelig styr på hvor meget jeg drikker!

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

17" sort Kieffer Donau springsadel sælges. Se billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Tag en ½ liters flaste
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 12:06

og sæt 6 elastikker om maven. Hver gang du fylder den op sætter du elastikken op ved "halsen" så kan du hele tiden følge med i at du får drukket dine 3 liter om dagen.

Med venlig hilsen Gitte
- mor til Tera og Lian og ejer af
selveste Jack D, Makron og Joker

• Bates Caprilli 17" dressur saddel, Eskradron dækken, Full sort trense, Fleece tæppe mm sælges - se præsenta. (y)
0
0
Svar på denne tråd

synes også..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 15:46

vand til maden er normalt.

Og er helt enig med Illum i de x antal flasker på køl.

Xoco&Marlee

Nu med 2 pelstotter aka killinger fra august!

0
0
Svar på denne tråd

Her drikkes....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 18:57

..også altid vand til måltider.

Der bliver af og til suppleret med andet, men der er altid vand. Det synes jeg egentlig altid, at der er på bordet - også hos venner, familie osv.

Jeg får drukket min. 1,5 l. vand om dagen.

Kroppen skal jo "skylles" igennem ;)

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Vand..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 19:39

Jeg har et stort glas stående ved siden af køkkenvasken, og husker derfor at få noget at drikke. Jeg er desværre også en af dem der glemmer at drikke, men når hovedpinen kommer snigende, kommer jeg da i tanke om det.

Herhjemme drikker vi mælk til maden og nogle gange vand, men oftest mælk.

-Sascha

Gud give mig sindsro til at acceptere de ting, jeg ikke kan ændre, mod til at forandre de ting, jeg kan forandre, og visdom til at kende forskellen.

-Reinhold Niebuhr

0
0
Svar på denne tråd

Alice (Larnett)
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 21:45

Husk lige, at det du gør med citrus er nøjagtig lige så ødelæggende for tænderne, som at drikke cola

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

At finde livets vej, er ikke det ringeste som kan ske....

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Den.....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 21:48

Den med tørst er latterlig, for man kan meget meget nemt ødelægge sin egen naturlige tørst, ved at undertrykke den.

Så at påstå, at man bliver tørstig, hvis man har brug for det, er noget notorisk sludder....

Men at have problemer med ikke at drikke, må ganske simpelt være vilje.

Hvem pokker kan ikke evne, eks at sætte sin tlf/alarm hvert 10 min, så skal man drikke 5 mundfulde. Eller køb et æggeur. Gider man ikke, eller elsker man store problemer, jo jo - så er det da et kæmpe problem, men heldigvis har mange evnerne til, at løse dette simpele problem, helt selv.....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

vand med
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 21:53

æblejuice er da fuld af sukker... det er da ikke særlig sundt

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

For meget vand.
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 21:55

Jeg tror ikke på at det er sundt at drikke 3 liter vand om dagen. Det tømmer da kroppen for alt når man drikker så meget. 1,5-2 liter når det er så varmt som nu mener jeg er fint. Jeg drikker nemt 1,5 liter ved at følge min tørst.

KAtrine

0
0
Svar på denne tråd

123457889
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 22:09

3 liter vand om dagen??

Er der virkelig nogle mennesker som drikker så meget?? Det er da fuldstændig vanvittigt, render i ikke på lokum konstant?

www.forbrug.dk/erdetfarligt/tema/ vand/

Jeg drikker nok omkring 1 l om dagen, afhængig af hvor meget jeg laver og hvor varmt det er.

Vibs 1: Sætte sit ur til hver 10. minut?? Øhh der er altså også nogle af os, som er på arbeje og ikke kan rende og drikke hele tiden

- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 22:19

Har du aldrig fri

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 22:23

Joo, men alligevel, så kan du vel ikke seriøst mene, at man skal sætte sit ur til at ringe hvert 10 minut??

Jeg drikker når jeg er tørstig, eller hvis jeg laver noget hvor jeg sveder eller hvis det er meget varmt, så sørger jeg selvfølgelig for at få godt med vand.. Men ellers, så nej, så går jeg ikke og pimper i tide og utide.

- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

Vand...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 00:56

Jeg har ellers fra min barndom lært, at man skal drikke 1 liter vand for hver 10 graders varme...

Dvs at f.eks. i dag, hvor det var 27 grd, så skulle der hældes 2,7 liter indenbords...

Og nu behøver det ikke just partout at være vand - alt tæller. Tag f.eks. sygehusene, hvor ældre der ikke altid drikker nok - der noteres alt lige fra kaffe til mælk, juice, sodavand m.v.

Og ja, nogle "sundhedsfreaks" vil så tromle frem med, at kaffe/te ikke tæller med fordi det er vanddrivende - og lad så det være dét...

Jo højere luftfugtighed jo større tørst har jeg f.eks.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 01:25

Ja, vores vand, det smager desværre meget metallisk og bliver også tit, en lidt forkert farve, omend det stadig er klart. Dét er irriterende, for det gør vi næsten ikk kan få det ned

Mvh. Natasha

Nu med part på Jazzpar :)

0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 07:33

3 ltr... Ha ha det er da ingenting. Jeg drikker mellem 6-8 ltr pr dag uanset årstid. Jeg går ikke mere på toilettet end normalt- dvs førhen. Men det har vist ikk gavnet min blære at jeg som barn og yngre havde for vane at holde mig i det uendelige, så den dag i dag skal jeg lidt mere - og osse nu pga graviditet.

Og nej ingen behøver fortælle mig at det er for meget og ikk sundt- det ved jeg som end godt. Men er man tørstig er man tørstig, og jeg får hammer ondt i halsen hvis ikk jeg hele tiden har væske at hælde ned.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 10:52

Stute det er ikke bare usundt, det er også farligt, læs her: www.fitnews.dk/ default.asp?Action=Details&Item=707

Jeg synes du skal få en snak med din læge om dit store behov for vand, måske du mangler noget, eller?

// HeidiZ

Vi lærer ved at være udsat for livet. Det, der går for at være uddannelse, er ofte kun ritualer. Vi er under uddannelse, når vi mindst ved det.

-David Gardner

0
0
Svar på denne tråd

Ikke fordi hun mangler
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 10:55

Men fordi hun indtager..noget.

Og dette er ikke en kritik af folk som indtager "noget" der giver dem tør mund..

Så tag det venligst iKKE personligt hvis nogle der læser detter her indtager "noget".

Intet kunne ligge mig fjerner end at fornærme dem der gør...

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 10:59

Illum

Ja, nu skal du passe på du ikke fornærmer nogen... haha

Men jeg ved ikke hvad det "noget" er? Piller? :-)

// HeidiZ

Vi lærer ved at være udsat for livet. Det, der går for at være uddannelse, er ofte kun ritualer. Vi er under uddannelse, når vi mindst ved det.

-David Gardner

0
0
Svar på denne tråd

Altså....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:02

Illum, som du dog kan sige det *fnis*

Jeg fatter så slet ikke, at folk kan undgå at drikke vand i denne herlige varme.

Her ryger der minimum 3 liter vand ind i dagtimerne. Hele den ene hylde i køleskabet er fyldt med små ½ liters vandflasker, og det er stort set hele familiens vane, at når man går uden for, runder man lige køleskabet og tager en kølig flaske vand med.

Ingen af os er tunge i hovederne og ingen af os er konstant tissetrængende. Kroppen tager jo det vædske den skal bruge, og med denne skønne varme og høje luftfugtighed har kroppen brug for masser af vædske.

Pernille

Team CoDa ox - Endurance

Leder du efter din nye bedste ve, så prøv at se her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/50223

0
0
Svar på denne tråd

Kan ikke fortælle
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:03

Navn...kender det nemlig ikke.

Og det er ikke for at sprede rygter eller andet grimt, det har bare været at læse fra denne skribent før.

Og jep fandt i min MENTALE mappe...

Og nej jeg har ikke MENTALE mapper fordi jeg ikke har et liv, men fordi jeg har en god hukommelse.

Så det er ikke for at fornærme nogen, sådan er det bare.. :-)

Love you all, allright :-) :-) :-)

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm ..
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:03

Hvordan mærker man forskel på tørst og sult ? Jeg tror nemlig jeg forveksler dem ogspise helt vildt meget :s Så jeg skal nok lære mig selv at drikke 2 liter vand om dagen - tæller mælk med ?

0
0
Svar på denne tråd

Ja mælk
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:07

Tæller med.

Og du har ret tit forveksler folk sult for tørst..måske er det derfor nogle spiser lidt for meget.

Og jeg mener IKKE at nogle med vilje spiser for meget og ingen skal jo bestemme om de spiser for meget.

Så tag endelig ikke dette svar personlig...

Love U all, sooo much.

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:09

nej det er IKKE fordi jeg er på antidepressive- jeg ahr haft brug for denne mængde siden jeg i sin tid havde kyssesyge- og som sagt så er det bl.a. fordi jeg får hamrende ondt i halsen hvis ikke jeg drikker lidt hele tiden stort set.

Illum: du kunne lige så godt ha skrevet at det er fordi jeg er på antidepressiver- det er måske ikk fordi du vil fornærme nogen - men ingen af os er i tvivl om hvor lidt der skal til før "noget" eller piller mistolkes... Jeg har godt nok brede skuldre, MEN skulle det ske at mistolkes hva det er- så må jeg sige jeg ville være noget misfornøjet over de der mistolker det.

HeidiZ: jeg kan så oplyse dig at alle blodprøver der er taget på mig hen af vejen for alt muligt, de er som de skal være- så jeg har det altså fint, uden at være i over el underskud af noget som helst.

0
0
Svar på denne tråd

ps.....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:10

nu er det altså heller ikk KUN vand jeg tæller med her. Det er alt hva jeg drikker. Kaffe, vand, juice mv. Bare lige så det osse er på det rene.

0
0
Svar på denne tråd

"noget"
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:10

Det kunne også være fordi du ryger?

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Nej det kunne jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:12

For det var IKKE det jeg mente så læg ikke noget i mit tastatur.

Undskylder meget at jeg har fornærmet dig, så det var IKKE meningen.

DU kan IKKE skrive jeg mener noget jeg IKKE mente...

Jeg undskylder, og kan kun sige jeg tog fejl om at du har tørhed i munden pga. en eller anden form for medicin..SORRY.

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Nu kunne folk
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:13

Med tørhed i munden/halsen jo også tage en isterning...

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Illum :
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:14

Jamen jeg tager det ikke personligt - jeg sagde det jo selv først .. Men så har jeg allerede drukket ½ liter idag - jeg er godt på vej .. Og en nævnte noget med nogle elastikker og det er jeg så igang med at forsøge - nu må vi se om det lykkes mig ..

0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:23

NU er jeg da slet ikk med

Du har IKKE fornærmet mig vil jeg dog sige (HVIS det var til mig)

Men nu aner jeg ikk hva du mener for antidepressiver er de eneste piller el "noget" som jeg indtager. Så jeg lidt lost vedr. hva du mente jeg indtog som gør jeg har brug for al den væske

Pjemm: NEJ for det har altså stået på længere end jeg har røget!

0
0
Svar på denne tråd

Sorry sorry
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:29

Jeg har misforstået det om at du indtog medicin, jeg kan KUN undskylde inderligt og håbe på at du ikke føle dig nødig til at kontakte "instanser" med en klage over at jeg er personlig ond med dig.

JEG MISFORSTOD, noget jeg have læse for længe siden...

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:39

nåh på den måde- okay... jeg troede det var fordi du mente at der var noget andet jeg indtog osse

Ahh så små sko går jeg nu heller ikke i... kontakte instanser for at sige du er ond imod mig

0
0
Svar på denne tråd

Nej mener jeg heller
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:45

IKKE.

Men nu må jeg desværre "tro"/ formode at alle er dette.

Og det beklager jeg meget, for jeg vil jo ikke formærme nogen ved at skrive at de retter henvendelse til "instanser".

Jeg har INGEN bestemt preson eller personer i tankerne, så tag IKKE det skrevene personligt..

And stillll love U alle sooo much, right :-) :-)

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

illum...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 11:49

jo det kan du jo så ha nok så meget ret i "desværre" må man sige...

0
0
Svar på denne tråd

Illum....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 14:18

Jeg syntes du undskylder og undskylder, er der nogen som er efter dig for tiden

Hyyyygge

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Uha det kan ikke
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 14:37

Sikres nok når man skriver på HN.

Nogle kunne jo tro man mente dem eller sigtede på dem eller var personlig.

Og så er det at jeg kom på den løsning at hvis jeg nu undskylder og forklare at jeg IKKE har en bestemt eller bestemte personer i tankerne når jeg skriver så har jeg , på bedste vis forklaret at NEJ jeg er ikke personlig og hvis nogen opfatter det skrevene som værende således...

Ja så har jeg vist min gode vilje og altså forklaret at der IKKE menes en bestemt eller nogle bestemt personer...

Kan jeg så gøre mere ???

Jeg undskylder og beklager hvis jeg ikke har gjort nok ud af at fortælle at, nej jeg har ikke en eller flere bestemte personer i tankerne når jeg svare her på HN.

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Illum .......
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 16:52

Åh nej, du har slet ikke undskyldt nok, der er plads til mange flere

Men du har helt ret, man kan tolkes, så man nærmest mener, at Kongen af Nepal skal afsættes med en pose is i nakken, eller andet....

I hvert tilfælde noget, som man aldrig i livet - ja endda har overvejet....

Det har jeg sørme også prøvet

Men jeg tror det drejer som en stak mennesker som mener, at alt må dreje sig om dem og deres valg. Så er det lige meget, om man undskylder, forklarer og 100 andre ting....

Men jeg tager mange bevidste og kloge valg, når jeg så forklarer dem, så får jeg tit hakket i nakken, at så må jeg mene, at andre ikke tager kloge valg.

At jeg så forklarer 150 gange, at jeg slet ikke overvejer, hvad andre gør, det er komplet lige meget, for jeg dømmer folk

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 17:02

Jeg har altid haft svært ved at huske at drikke nok. Men hvis man altid går rundt med en flaske skal man nok huske det :)

Lige nu har jeg en 2 liters flaske stående i køleskabet og så fylder jeg min 0,5 liters flaske op når den er tom :) På den måde har jeg hele tiden koldt vand ved mig

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh..........
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 19:24

Giv Illum noget vand - hun trænger - hun er slet ikke sig selv i denne tråd...

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Vibs 1 og andre
Forfatter: 
Dato:  03-07-2009 07:55

Nu er det jo ikke fordi jeg presser en halv citron i mit vand . Coca cola har en pH-værdi på ca 3 - ligesom ufortyndet citronsaft. Når jeg blander citronen med vand, giver det en pH på omkring 6 - dvs tæt på neutral, og dermed tæt på vand. Så at sammenligne danskvand med citrus med cola - den holder vist ikke. Derudover er der sukker i colaen, så ville til enhver tid vælge min løsning frem for cola eller æblejuice med vand (som iøvrigt får samme pH som min blanding). Ja, ja, ved godt at rent vand er bedre, men vi skulle jo komme med løsninger til at drikke mere.

Mvh
Alice

Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

ja vand er
Forfatter: 
Dato:  03-07-2009 08:06

måske det sundeste at drikke, men det er nok de færreste der nøjes med dette og ikke hælder lidt kaffe, the, sodavend, saft etc indenbors osse.

Om end alt kan man jo få sund saft i masser udgaver den dag i dag uden sukker, på naturlige bær og ikke den slags som fun og andre laver (som for i øvrigt osse smager forfærdetligt).

0
0
Svar på denne tråd

Alice (Larnett)
Forfatter: 
Dato:  03-07-2009 08:30

Det var ej heller for hverken at skræmme eller virke klog. Læste blot en dag, for ikke længe siden, at forskere havde fundet ud af, at når folk drikker vand med citron i, så er det nøjagtig lige så skadelig for tænkderne, som drak du cola.

Man siger, at man IKKE må gå og "slatdrikke" cola, da det ødelægger tænderne. Man skal drikke sin cola, og så stoppe. Man mener, at flasker med skrulåg er meget medvirkende til ødelagte tænder, fordi folk "slatdrikker"

Derfor ville jeg blot advare dig, da jeg har den holdning, at mennesker som er uddannet til at undersøge dette, nok ved, hvad de snakker om.

Men - heldigvis er det dit liv, og du skal da bare drikke alle de liter du ønsker. Får du skader, kan du jo have det i baghovedet, at du jo nok selv har været medvirkende til det

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tørst...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2009 08:36

Jo mere man drikker, jo mere tørstig bliver man. Har man problemer med at få nok vand ned i løbet af en dag, kan det sagtens betale sig at tvinge det ned i en lille uges tid - efterfølgende vil man helt naturligt have et større behov for vand, og dermed drikke mere - ikke fordi man skal, men fordi man har behov for det, og føler sig tørstig.

Jeg drikker mellem 2,5-3,5 i løbet af dagen alt afhængig af hvad jeg laver.

På arbejdet går det bestemt ikke at have min telefon til at bippe hvert 10. minut - tror en del kunder ville blive en anelse irriteret over først en bippelyd og efterfølgende lyden af en konsulent der bæller vand ;-D

Istedet for har jeg en 1,5 l. flaske stående fra morgenstunden og den bliver tømt :-) Jeg drikker et stort glas vand inden jeg kører hjemmefra, og yderligere et par store glas når jeg kommer hjem.

Det fungerer fint og har altid gjort det.

Jeg drak uhyggeligt meget vand da jeg tog medicin for mit immunforsvar, netop fordi jeg havde usandsynligt meget tørhed i munden - og det hjalp ikke det mindste ;-D men det føltes meget rart mens det blev indtaget :-D

Vickie

Billeder fra Glostrup Distriktstævne, Pinsestævnet i Helsinge (islændere), Distance i Albertslund og fra Roskilde Dyrskue er klar på hjemmesiden i løbet af en måned.

Tak for tålmodigheden :)

0
0
Svar på denne tråd

Her i hjemmet
Forfatter: 
Dato:  03-07-2009 08:59

Har vi den nederste KÆMPE hylde fyldt op med ½ l flasker - og der bliver bare drukket mange af dem i løbet af dagen. Og da vi skal have vand til maden er det ikke ngoet problem at nå dagens ration

Kærlige hilsner fra

Team Topper
- Højtoftegaard's Mette Marit

- GMH Scout Zodiacs Harmony
- Team Topper's Tiger Lily

R.I.P Topper - min engel!

Shop GRATIS her:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider