Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Om Eros-Vanrøgt 2
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 19:25

Hej alle


Da det tager lang tid at åbne den anden tråd, laver jeg her en fortsættelse.


Jeg håber at i stadig holder ved og ikke har opgivet at gøre noget ved situationen hos mr X og hans heste.


Kh



Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=229782580584&ref=mf




0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil gerne sige...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 19:31

... TAK til alle der skriver til mig privat og på Facebook.

Det varmer meget og alle jeres ideer er en stor hjælp.

Jeg prøver at nå at svare alle, undskyld hvis der bliver ventetid.


Og jeg vil også sige at jeg ikke står for dette alene, Signe (Dick) og Hanne (Holme) er en lige så stor del af det.





Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=87949079293&ref=mf



0
0
Svar på denne tråd
 
 Til de nye
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 19:37

Til de nye der læser med i tråden, her er en billede fra før og efter af Eros, samt et link til den anden tråd:


Eros som han bør se ud:



Eros idag:



Link:


www.heste-nettet.dk/forum/1/1936247/ 1936247/





Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=87949079293&ref=mf



0
0
Svar på denne tråd
 
 I er bare sej
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 19:51

Det er min ærlig menig og tager hatten af for jer.


Og dyb respekt for alle der gør en ekstra indsats for dyrene.




----------------KATJA-----------------


" STOL DIG SELV, du kan mere end du tror"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 20:00

Må indrømme at jeg efter et par dages ferie ikke kunne overskue at læse alle de mange indlæg i den anden tråd.. Måske en ville være så sød at give et kort resumé af hvordan situationen ser ud pt?? Reagerede politikerne? Hvad med medierne og den journalist der var forbi? Det var det sidste jeg fik fat i inden min lille ferie. Håber en venlig sjæl vil oplyse mig :)


Igen skal I have min opbakning for at vedblive og stædigt opretholde gejsten og kampen for Eros og hans venner på stedet hos den famøse mr X.. Håber inderligt det bedste for hestene på stedet!! I har min fulde opbakning, støtte og respekt!


Mvh

Elisabeth


Snart bosat på sjælland


EN GOD EDDERKOP ER EN DØD EDDERKOP




0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhhhhh
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 22:25

Stakkels dreng - SÅ FLOT AF JER DER KÆMPER FOR HAM!



Kærlige hilsner fra

Team Topper

Den heldige ejer af 3 skønne miniaturehopper:
- Højtoftegaard's Mette Marit
- GMH Scout Zodiacs Harmony
- Team Topper's Tiger Lily

R.I.P Topper - min engel!



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 01:38

Så er bregentved overstået, og jeg har givet seddeler med billeder og henvisning til de forskellige tråde, til lidt forskellige tilskuer på pladsen da han var på banen.
Ja, X blev tosset, truede med div. ting + anmeldelse, men gik da han så det var mig.
Men vendte tilbage til andre senere, da jeg var gået og råbte at ALT DETTE VAR LØGN, at JEG var LØGNER.
Hmm, men dog ville han ikke konfrotere med mig eller imens jeg var tilstede. Ja, det kan man jo så tænke lidt over???


Hilsen Charlotte


Søger du hest/pony, så kig forbi www.dkhorses.com

Men ikke alle heste som er på nettet, altid flere på stald


Nogen som mangler rytter i stalden? Så skriv

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 01:49

Charlotte; hvad bliver der konkret gjort for at få stoppet mishandlingen?


Ved hvem manden er, og har hørt at han har flere anmeldelser tidlige for misrøgt og mishandling af sine heste. Har også været i stalden én gang og se på opstaldning, (inden jeg vidste bedre), og det var noget af et chok der mødte mig med hestenes tilstand og måden de var opstaldet på (spieltou uden eller meget lidt strøgelse både hopper + føl og enkelte). Udover at hestene var tynde, og ikke havde støgelse, var han ekstremt hårdhændet imod den ene hoppe og dennes føl. Jeg kommenterede hans handling, og bagefter skyndte jeg mig at køre, da han blev meget vred. Jeg fortalte om min oplevelse til en veninde, som har boet i byen i mange år. Hun sagde, at jeg lige så godt kunne opgive at gå videre med det, da manden igennem flere år gentagne gange var anmeldt uden der blev handlet på det..


Hvor jeg dog håber, der bliver sat en stopper for at han kan have dyr!!!





Sagde Kristina med Starlight´s Sidney...


´Maddie` du er den klareste stjerne på himlen i mit univers...


3/6-01 - 17/3-09


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 06:18

Håber godt nok at der snart er andre der også får øjnene op for hvad der foregår så han får et forbud mod at have dyr!


Godt gået at i er så aktive med at få udbredt hvad der foregår.


Mvh

Mette


Nordsvensk brukshest sælges - 1 års vallak - se mere på min hjemmeside


www.kokhus.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte Maybe
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 09:00

SEJT GJORT!

Ville ønske at jeg selv havde mulighed for at være der, men nej.



Hvad var folks reaktioner??


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 12:33

Jeg har også den dybeste respekt for at i virkelig kæmper for Eros. Jeg håber du og andre der kender kender ham, vil blive ved med at for at få ham fri,

BEFRI EROS...

Har du nogle idé om han kunne finde på attage på at mared og sægle ham?


Øst, Vest Hjemme Er Fjordhesten Bedst.

-Gitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nye billeder
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 12:56

Disse billeder er taget af en venlig HN'er som ønsker at være anonym.


En af Mr X's Lippizanere som blev kørt i KBH og på Bregentved d 27/6 med store sår i gjordlejet:






Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=87949079293&ref=mf



0
0
Svar på denne tråd
 
 Satans satans
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 13:16

For en modbydelig person..og stakkels hest det gør jo ondt hele tiden.


Huden trækkes når den gå, det gør ondt når det spændes seletøj...


HVORDAN KAN FOLK BRUGE DE STAKKELS HESTE....





Illum !!

.


Realistisk kyniker...










0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 13:26

...en idé. hvad med og opratte en konto. Og så kunne alle de om vil hjælpe Eros sætte penge ind på den. Så ville der jo sikke blive penge nok til at kunne befrie Eros og så kunne han bo ved dig. Det var bare lige nået der slo mig :)


Øst, Vest Hjemme Er Fjordhesten Bedst.

-Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 NEJ NEJ
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 13:27

Mishandling og vanrøgt SKAL IKKE belønnes...


Det skal stoppes, det er jo IKKE den eneste hest der befinder sig på samme matirkel, som Eros...





Illum !!

.


Realistisk kyniker...










0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. X....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 14:01

Belønningen & æren bør så absolut gå til Christina (Kanoa2), Charlotte"Maybe" & Signe Dick for deres fantastiske indsats.

Det tager enormt meget af deres fritid & deres kræfter - så DE bør belønnes BIG TIME..


Hvordan skal vi vise vores taknemmelighed over for disse 3 skønne "kamphøns"


Jeg har gennem mange år været medlem af DB, & har i sidste uge mailet til dem for at bede dem om svar på et par spørgsmål.

Jeg har d.d rykket efter svar.

NÅR jeg har hørt fra dem forventer jeg, at poste mine spørgsmål & deres svar.

Derefter vil jeg overveje mit fremtidige medlemsskab hos DB...

Som medlem af en dyreorganisationer er man vel i sin gode ret til at stille spørgsmål, så mail til den organisation som I støtter, & stil de spørgsmål som I evt. sidder inde med i forhold til ovenstående "sag".


Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Illum...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 14:19

.. Nej, men UNDSKYLD, det var bare en ide.!!!


Holme: det kunne man jo også gøre


Øst, Vest Hjemme Er Fjordhesten Bedst.

-Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man skal nemlig
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 14:31

have afskåret ALLE hans indtægter, hvilket jo nok bliver svært



Ja Illum - tænk at have smerter hele tiden? Et helvede :(



Hvad fanden GØR VI?

0
0
Svar på denne tråd
 
 charlotte maybe
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 14:36

thumbs up til dig


håber der bliver sådan en storm om manden, så han bliver nødt til at opføre sig pænt og skære ned i hesteholdet.


de tilskuere du gav sedler med billeder og henvisning til tråden her på HN må jo være blevet temmelig forargede.


men typisk at sådan en type ikke tør tage en konfrontation.



kristina.



Der ER forskel på negativt og positivt ladede udtryk.

Super smuk og dejlig angloaraber hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 15:16

Gitte: Tak for forslaget ideen er god, men jeg tror ikke engang at man KAN købe Eros.

Han er efter sigende solgt til en pige derude, men tvivler på om det er rigtigt. Det er bare et af hans numre for at slippe for ansvaret.



Jeg giver Illum ret i at vanrøgt aldrig bør belønnes, men hvis jeg havde pengene og pladsen så købte jeg nu gladeligt alle heste og ponyer fri omgående.


Hanne: Tak for ordene.



Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=87949079293&ref=mf



0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 15:19

Jeg kunne også godt tænke mig en lille update. Hvordan gik med kontakten til medierne? Er der nogen, der har kontaktet OperationX, hvad med go'aften Danmark??


Det kan simpelthen ikke være rigtigt at en mand som ham kan få lov til at fortsætte dette...


Jeg synes at det er en rigtig god ide at dele løbesedler ud de steder han kommer... messer osv... Jeg stiller gerne op, hvis nogen vil have hjælp til uddeling...

Jeg kender ham ikke, men har nu fundet hans navn på nettet og læst om sagerne. Det gælder om at oplyse folk om, hvordan han behandler dyr.


Dejligt at se at så mange kæmper for Eros.


Her er et link til Facebook-gruppen, hvis nogen skulle have overset det.

www.facebook.com/ group.php?gid=229782580584#/ group.php?gid=229782580584&ref=mf




Stephanie...


Villaejendom (130 m2) i Haslev sælges... tæt på land, skov og natur (og masser af opstaldningsmuligheder ;-) )

PM for mere info :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stephanie
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 15:40

Vi fik en journalist ud fra Sjællandske Tidende som ville lave en artikel. Men om det bliver til noget???


Opration X og godaften danmark er ikke kontaktet, jeg tror helt ærligt ikke at de har interesse i det. Men kan da godt prøve at høre. Især Operation X ville være fantastisk.


Ellers har det hele her efter sigende haft en lille effekt idet at Eros nu kommer ud på fold og har wrap derude.

Så det er da positivt.


Er der nogen der har en idé til hvad vi mere kan foretage os?

Hvad med om vi alle kørte derud og fik ham til at høre på os?

Vi kunne måske indgå en form for aftale med ham, vi stopper med at genere ham og han sørger for et bedre liv til hestene!


Er der evt nogle af jer der har plads til nogle af hans heste og kunne være int i at købe nogen fri?

Jo færre heste han har, jo bedre vilkår for dem der er tilbage. (i teorien)


Naivt? Ja sikkert, men jeg er ved at løbe tør for ideer.



Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=87949079293&ref=mf



0
0
Svar på denne tråd
 
 iuhsdiuved
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 16:03

prøv og skriv til velfærds ministeren ellers må vi jo lave en kæmpe demonstration foran hans ejendom og sørge for godt med presse dækning :)så finder hele dk da ud af hvoor snot ddum manden er :)






dejlig stor hoppeplag sælges pt 155 forventet 166, født maj 08.

gang over middel. send pb for mere info


0
0
Svar på denne tråd
 
 Den er svær
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 16:14

Øv hvor er det træls at sådanne mennesker får lov at holde dyr!!


Er godt nok på Fyn, men støtter gerne op om sagen.

Sad også og tænkte på, om man kunne få hestene væk fra ham, ved at købe dem ud?? Jeg kunne godt finde plads til en (tror jeg... vel vidende at jeg ville blive meget upopulær hos den bedre halvdel )


Men omvendt er det jo bare ikke løsningen...... han køber da bare nogle nye.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen at købe
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 16:23

et par heste fri lader jo ikke dette svineri ende ??


Nej, der skal mere til! En ordentlig lovgivning og dyreværnspoliti - Nogle der VED når der er trådt over stregen og rent faktisk MÅ og KAN handle ud fra det



Vores dyrevelfærdslovgivning tilgodekommer IKKE dyrene - men mennesker der forsømmer/vanrøgter/mishandler dem - DESVÆRRE



Vi kunne sende ham et brev?


Et brev på en PÆN, VELFORMULERET og voksen måde - Uden trusler, uden konsekvens - Men vil manden lytte til dette? Tror det ikke




0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 16:41

Så tror jeg at det har mere effekt at møde op derude.


Jeg tror desværre ikke at vi kan ændre lovgivningen. Alledyrsret indsamlede vist over 100.000 underskrifter om et dyrepoliti i DK, uden resultat.





Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=87949079293&ref=mf



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 18:53

.. En god idé at melde det til OperationX


Øst, Vest Hjemme Er Fjordhesten Bedst.

-Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Christina
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 19:17

Hørte du nogensinde fra Ekstrabladet? Hvad nu hvis vi er flere der sender link til denne tråd? Denne mand fortjener om nogen et "VELKOMMEN PÅ FORSIDEN!"


-Tina




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoppen
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 19:40

Hvis den hoppe virkelig har gået på Bregentved med en vogn efter sig, må der være nogle arrangørere der har en MEGET dårlig smag i munden. Hvad med at udvide scenariet og politianmelde arrangøren af Bregentved - så kan det være de vågner op og vil lade skideballen gå videre?


Hvem er ansvarlig for tilladelse til droche/hestevognskørsel i Kbh? Når hesten har gået der, kan man jo også politianmelde dem.


Når det er gjort, sender man så anmeldelserne samt alt øvrig information om sagen - både med fokus på de enkelte heste, men også som endnu et vink med en vognstang om, at der skal oprettes et dyrepoliti. Godaften Danmark vil sikkert gerne bringe den historie.


Og så skal den historie med hoppen altså med ud til alle medier, alle redaktioner, store som små.


Jeg har læst på Journalisthøjskolen, og vi fik afvide, at velskrevne artikler sommetider kunne bringes uden redigering i de små lokale sprøjter. Jeg skriver gerne nogle artikler, hvis I kan sende noget mere information. Jeg er fra Jylland og kender kun til sagen her fra HN.




Come back

for just one moment

Your star looks bright

I'm still wondering why your time

here on earth was so short

and I can't seem to get it right

you'r still missing in my life

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 19:54

Jeg tror ikke at det hjælper noget at købe hestene for hvad så med dem der kommer efter... Vi er nødt til at oplyse om forholdene, så folk ikke vil have noget med ham at gøre.

At tage derud, kunne være en mulighed. Jeg tager gerne en tur til Næstved. Hvis vi arrangerer en tur, så er det jo bare at sende pressemeddelser ud og håbe at nogen fra pressen tager med. Ellers må vi selv tage kameraerne med.

Er der nogen, der ved om han er til nogle arrangementer i sommerens løb. Så kunne man jo møde op der og snakke med de folk, der betaler for hans service. Oplyse dem om, hvad det er de støtter.


Stephanie...


Villaejendom (130 m2) i Haslev sælges... tæt på land, skov og natur (og masser af opstaldningsmuligheder ;-) )

PM for mere info :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bregentved
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 19:59

Christina: Er de der billeder fra Bregentved fra i år??

Sad og tænke på og der ikke er dyrlæge tjek ved dyrskuer osv. for det er da bare for meget hvis pigerne rider rundt på dem når de har sådan nogle gjordsår, der må da være nogen af pigerne der ved noget om gjordsår og kan sige at dem skal de ikke ride på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er da
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 20:38

altid noget at høre, at han får foldtid og wrap nu, men der er da i mine øjne slet ingen tvivl om at salget til "en ny ejer" er proforma


Jeg har via mit job som politibetjent været med en dyrlæge ude på steder, hvor forholdene skulle tjekkes. Politiet kan desværre ikke stille så meget op, hvis dyrlægen siger ok for forholdene, og det uanset hvor kummerlige de er og folk får desværre også for mange chancer (lidt ligesom når børn skal tvangsfjernes, der sker aldrig noget før det er for sent).


Jeg skal prøve at finde ud af, hvem der leder særlov i Næstved. Der kan jo ikke ske noget ved at fremlægge sagen for dem igen...



Mvh. Kitt :)
Nu som den lykkelige ejer af Anastasia



Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ang. Næstved 4H
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 20:53

Jeg skrev tidl. ang. Næstved 4H hestehold på adressen. Jeg er belevt gjort opmærksom på at de ikke holder til på adressen hvilket glæder mig.


Samtidig gjorde jeg dem opmærksom på denne tråd ang. denne kusk så der var mulighed for at reagere inden Bregentved, og ikke mindst holde øje med hestene tilstand under stævnet.

Dette ser dog ikke ud til at have haft den store effekt, med de billeder vi ser i denne tråd.


Rigtigt trist da jeg i rigtig mange år har deltaget i 4H, og ønskede at de ville være mere obs på dette.


Mvh. Gitte


Tag på Årets sejeste ridelejr

læs mere her


Design of G

Hestefotograf

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. X...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 21:19

Kære alle tag imod Nadja83 ♥Pirelli♥ opfordring & udstrakte hånd. Skriv til hende med AL den viden & dokumentation som I sidder inde med vedr. Mr. X`s hestehold.

Super at du vil tage aktiv del i sagen

Jylland, Fyn , Sjælland betyder IKKE spor, det handler om at oplyse hvor der oplyses kan, & de fleste "Frede" folk ved udemærket godt hvem Mr. X er.


ALLE der vil opfordre EB & BT (eller andre medier) til at skrive om sagen GØR DET....

Hold jer ikke tilbage, sammen står vi stærkere, & jo flere der gør obs på de mangelfulde forhold, & "råber op" alle steder hvor det er muligt, desto bedre...


mailto:Webmaster@eb.dk EKSTRA BLADET


http://www.bt.dk/kontakt BT


Lokale medier:


http://www.sn.dk/kategori/113


www.sn.dk/artikel/1439:Ugeaviser-- Ugebladet-Naestved


www.sn.dk/artikel/1152:24- Sjaellandske--Redaktion



Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. X...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 21:30

Alle der, lige som jeg, undrer sig over hvordan Bregentved kan tillade, at heste i den viste tilstand som den hvide Lippizaner på billedet længerre oppe, vises frem under arbejde med seletøj på - skriv hertil med jeres spørgsmål/undren.


Formand:

J. K. Andersen

jesper.karlshoj@get2net.dk



Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 23:32

Hvor er det altså forfærdeligt at vide at der er nogle heste der har det så ringe og man ingenting kan gøre :(


Jeg synes ikke det er en god idé at købe hestene fri, så køber han jo bare nogle nye :(


Jeg tror helt sikkert det bedste ville være at få Ekstra Bladet og Operation X ind i sagen, de kan eddermame få folk til at vågne op


Demonstration synes jeg også er en god idé, vi skal bare være MANGE og aviserne skal lige oplyses om at vi stiller op derude og vi kører ikke før vi bliver smidt væk!


Med venlig hilsen

Karina


Nu uden hest :(




0
0
Svar på denne tråd
 
 Bregentved
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 23:49

Nu er det jo ikke arrangøren af Bregentved der har noget med hestenes stand at gøre, det har de jo en dyrlæge til at vurdere. Højst sandsynligt en af dem i selv bruger!



Mvh. Kathrine Jensen

Nu som sygeplejestuderende i Næstved

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har ikke fuldt
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 00:01

disse tråde, men via facebook gruppen fandt jeg ud af hvem der er tale om.


Og desværre er det en jeg har stødt på før.


Historien kort var at en bekendt skulle låne sin hoppe ud. Manden var super flink, virkede rigtig sympatisk etc etc...


Men efter et par måneder virkede "rapporterne" fra ham lidt pudsige.


Vi kørte ned og tilså hesten, som havde tabt sig helt enormt. Stod alene i spiltov. -Han var gjort meget opmærksom på den led af seriøs seperations angst, og fik hverken strøelse eller andet.

Jeg er faktik dagen idag stadig i tvivl om den fik andet end græs når den indimellem var ude?!


Ihvertfald blev hesten hentet hjem igen hurtigt.


Håber i for sat en stopper for ham.

Jeg har hele tiden troet vi var uheldige, men nu kan jeg regne ud, at det er fordi manden er flyttet fra stedet hvor den bekendtes hest var.

Undrede mig også MEGET over, at der alligevel var en del, der havde positive ord om stedet.



Mvh. Tine

Staldpige søges til Schweiz for et år, start sommer 2009

Fotografering?

Fatboy sækkestol købes. Send PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak til alle
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 12:14

Lidt svar:


*Vicky: Det undrer mig ikke et spor at hesten ikke blev fodret, for sådan har det været generelt derude.


*Et råd til alle: LAD VÆRE at låne/sælge jeres heste og ponyer til ham, de er garanteret et dårligt liv.


*Jeg har aldrig hørt tilbage fra Ekstra Bladet! Måske har jeg mailet til en forkert person?


*Ja billederne er fra Bregentved denne weekend, jeg ved ikke om lippizaneren har fået de sår under kørslen dér, eller om den havde den i forevejen? De ser ikke helt nye ud, gør de? Det ville så heller aldrig komme bag på mig at han har taget den med ud at køre selvom den havde de sår.


Holme: SUPER dejligt med de web og mailadresser, dem vil jeg lure lidt på senere idag. De gør et rigtig stort stykke arbejde i dette her.


Jeg skrev til Gavnø gods igår som også bruger ham til kørsel, jeg lagde div fotos og links til her og Facebook med.


Og så vil hans halmleverandør boycutte ham! Fik besked fra ham på FB igår.

Nogen indputs om det er en god idé?

Jeg tænker både ja og nej.

Ja fordi det er med til at stoppe ham ved at han ikke kan få strøelse.

Nej fordi det måske kommer til at gå ud over hestene i højere grad end nu.





Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=87949079293&ref=mf



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 14:17

Har sendt en længere smøre til BT og EB incl. link. Ville være genialt at få dem ind i sagen - de kan om nogen grave møg op om andre.

Kan se idéen med halmleverandøren, men tænker som dig at det er forfærdeligt hvis det bare for manden til at droppe halmen - omvendt kan manglen på strøelse vel være endnu et argument til politi og dyreværn for at stoppe ham!


-Tina




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har smidt
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 17:01

en mail til Ekstra bladet




0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 18:16

ridehesten hippologisk, var det ikke en ide at skrive til dem også?


jo mindre der sælger hest/køber hest af X desto bedre ikke?

og ridehesten er der jo mange hestefolk der læser.



kristina


Der ER forskel på negativt og positivt ladede udtryk.

Super smuk og dejlig angloaraber hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina og Cæcilie
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 21:46

...Alletiders


Kristina: Jo, det var også en mulighed, tror du at de har interesse i sådan noget?



Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=87949079293&ref=mf



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror I at Epona
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 22:10

kunne have lyst til at lave en udsendelse om det?


Eller må de ikke det --??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. X...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 22:36

Til alle jer der kommer med forslag & ideèr (hvilket er SUPER) - men skriv endelig til dem som I har i tankerne, & spørg om de vil tage historien.

Jo flere der hyler sammen i kor desto bedre..

Hestene har også brug for din aktive hjælp/indsats...

HUSK endelig at oplys om, at Mr. X i 1999 blev frakendt retten til at holde hest, men flyttede da bare fra Præstø kommune (mener jeg det var) & til Næstved kommune, & INGEN fulgte op på frakendelsen.

Jeg har d.d skrevet til EB, BT, Næstved Turistkontor & Karrebæksminde Turistkontor.


Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rettelse
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 23:17

Det var Vordingborg kommune hvor han evig og altid var uvenner med politimesteren dernede, fordi han gjorde alverdens ulovlige ting. Kørte med overlæs af heste i en GAMMEL !!!! lastbil, brændte alt muligt ulovligt af, bøder af alle slags.


Jeg har selv været til stede hvor vi skulle gemme os fra politi og brandvæsen, vi måtte stikke af. Det var lige omkring dér jeg fandt ud af hvordan han er.



Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=87949079293&ref=mf



0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte Fjordhest
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 00:17

Pengene.........

Det er jo netop grunden til, at sådan en mand eksisterer, netop fordi så mange har puttet penge i hans "forretning".










Sælges ;

Oldenborgvallak født 12/5-06....

Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.

Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd
 
 christina.
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 05:38

jo, det tror jeg bestemt de har, de har før haft en artikel om lindum hestene.(også en slem vanrøgtssag, hvor hestene heldigvis blev fjernet).


jeg kender jo ikke hele historien, derfor synes jeg det er bedst, hvis en af dem der kender historien 100% skriver til ridehesten.



kristina.


Der ER forskel på negativt og positivt ladede udtryk.

Super smuk og dejlig angloaraber hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bregentved
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 09:00


Jeg så de heste på bregentved, og hvor så de ud, havde ikek tid til at tage billeder af dem i boksen, men har ladet mig høre at lige så snart de så en fra dyrenes beskyttelse der var på vej derned, løb en hen og sagde det, og så fik de travlt med at vande, og hestene brummede og vriskede som om det var foder vognen der kom.

En af FHF'erne i showet var halt på begge bagben, og næsten alle heste gik med chambon, det så ud som om de hev og flåede i hestene.

Jeg elsker virkelig heste, og er ved at få en FHF mig selv, man bliver bare vildt såret af at se nogen gøre sådan imod dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 09:59

Hvad sker der i sagen??? Jeg har læst alle indlæggene nu og jeg undrer mig over, der umiddelbart ikke sker noget..



Har folk hørt fra BT, Ekstra Bladet, Ridehesten.com, Eponatv, TV2, DR, Hestens Værn, Dyrenes Beskyttelse osv osv???


Hvis de ansatte fra Hestens Værn/Dyrenes Beskyttelse ikke vil gøre noget, burde de så ikke blive fyret?? Så kunne der vel blive ansat mere kompetente mennesker???!!!


Jeg undrer mig faktisk meget over, EponaTV ikke har været ind over denne historie.. Her kan man vel tale om mishandling af heste?? En hest skal ikke stå med sår i sadellejet!! Og den skal heller ikke stå med så synlige ribben.. Har de andre og bedre ting at lave end koncentrere sig om noget, der virkelig er misrøgt???


Man kunne også kontakte Dyrevelfærdsrådet (tror jeg det hedder), mener det ligger inde under Justitsministeret's hjemmeside.. Ellers må vi jo bare til at spamme alle medierne med diverse indlæg og links til FB-gruppen, samt trådene herinde.. Og måske vi skulle presse på, så Justitsministeret fik lavet det dyrepoliti!!!


Hvad med at kontakte hende politikeren, der rider Westernridning... Og hvad med Sanne Salomonsen?? Hun er fremme i medierne og elsker selv heste...


Hvis vi skal have denne sag frem i medierne, er der nok nødt til at blive taget kontakt til folk, der tit er i medierne... Hvad med prinsesse Mary?? Hun har/havde da selv hest.. Eller hvad med prinsesse Nathalie??? Eller hendes mor???



Til sidst: Da man ikke må oplyse hans navn herinde, vil jeg da gerne have det på en PB.. Så skal jeg da gerne forsøge at finde en masse oplysninger frem om ham og sende dem videre...



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 10:34

Så jeg tilbage igen.


CBK - Folks reaktioner var forskellige. Men de fleste syntes dog at se noget misfornøjet ud over hans måde at holde dyrene på.

Lagde dog min stil om efter første seddel, da jeg kunne se og høre lidt, at de snakkede noget om med rygter.

Så nævnte så jeg var tilligere rytter hos ham, og fortalte lidt om mine oplevelser som jeg har.

Fik dog også givet til nogle fra Mr.X stald og efter jeg var gået videre, holdte de så tale om, at dette var LØGN.


En enkelt mente at hvis vi tog hans levebrød fra ham kunne han jo slet ikke fodre, måtte jo så fortælle at DET GØR HAN SKAM IKKE I FORVEJEN, det ikke her pengene bruges. De går skam til andet sjov end hestene.


Holme og diablogirl*almera* - Mange tak


Stephanie (KBH) - Det ville være rigtig godt at flere kom ind i kampen med løbesedler.

Men må dog så også lige tilføje, at hvis Mr. X selv er tilstede, er det nok best med folk som rigtig kender ham, og kan tage agumenter i brug som man selv har oplevet. For ellers vil han virkelig himle op om, at det bare er noget man har hørte og det slet slet ikke foregår sådan.


Det startede han også på, på bregentved da han kom over til DB´s stand, og troede først det var dem, han havde her ikke set mig.

Jeg kunne jo så lige sige hej Mr.X og så sige, at han måtte med glæde melde det og mig som havde lavet dem, og han begyndte lidt på det var løgn. Her kunne jeg jo så sige, at jeg jo havde betalt foder til HANS heste og hvordan han ikke fodrede og bare kørte mm.

Her gik Mr.X så, for han kune jo ikke sige at dette var løgn op i mit ansigt, han vidste at jeg vidste for meget.

Han kom dog tilbage da jeg var gået selvfølgelig, og begyndte at himle op om at dette var løgn + andet. Jeg var jo så heller ikke tilstede, for han vil ikke konfrontere mig eller himle op når jeg er tilstede.

Tjaa, det kan man jo så lige tænke lidt over.


Han havde åbentbart også sag til folk bag bregetved at det var gamle billeder jeg brugte, ja tak billeder taget i April 2009, hvor gamle er de lige???


Christina - Jeg syntes det er helt fik ang. det med halmen. Hesten får i forvejen meget begræset både foder og halm, kun lige så han ikke kan blive meldt, og dette er jo ikke godt nok.

Så måske man nu senere kan melde ham. Men han skal nu nok finde et andet sted alligevel, desværre.

For så kunne han langt om længe blive frataget retten til hold af heste/dyr.


Kan så også lige nævne at jeg også sendte Bregentveds formand + presse et brev om, hvordan han holder sine heste, og om de ikke kunne finde en bedre person + jeg havde linket til både her på HN, facebook og alle dyrs ret.

Fik dog aldrig noget brev tilbage, så giver ikke meget for dem.

Ved at andre også havde nævnt det for dem, men de har valgt at overhører dette


Ang. de hvide køreheste Mr.X kom med fredag aften, ved jeg at DB tog hånd om, ved dog ikke hvad det endte med. Men de tog også billeder + af showet, som bestemt ikke var et kønt syn, med chamboner på støste delen af hestene, og et par enkelte halte heste.

Kritik af DB syntes jeg ikke helt er på sin plads, de har hånd om sagen, men kan desværre ikke gøre meget pga. LOVEN.

Det er folk inde på Christiansborg der også skal råbes op, så loven kan tage hensyn til dyrene og ikke ejerne.


Men at få udbredt viden om hvordan MR.X egentlig holder sine heste vidt og bredt vil forhåbentlig også hjælpe lidt. Så han ikke kan låne heste rundt omkring.


Mvh. Charlotte




Søger du hest/pony, så kig forbi www.dkhorses.com

Men ikke alle heste som er på nettet, altid flere på stald


Nogen som mangler rytter i stalden? Så skriv

0
0
Svar på denne tråd
 
 DB folk er da
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 11:04

Ikke deres ansvar voksent.


Hvordan kan en kredsformand annoncerer, her på HN hvor ALLE læser med, at nu vil man tage på uanmeldt besøg!!!!!!!


Det er da ganske ansvarsløs at man IKKE sætte himmel og helved i bevægelse , som kredsformand eller andet hos DB, for at finde og få dokumenteret( staves) alt der mange ved forgår hos lige denne persona ????


Ikke "sladder" presse aviser kan INTET gøre uden dokumentation...INTET så er det påstand mod påstand.


Ja der bruges spiltov vinteren igennem, men det er der INGEN der har på foto ???


Men at DB kalder sig det de gør, er til at hulke over og nej ikke af latter....





Illum !!

.


Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..










0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja.....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 11:09

Ja, sad også og tænkte på om man ikke kan finde en politiker, der slår sig op på dyrevelfærd og få vedkomne til at kæmpe for sagen. Så når den sikkert medierne og mr. x forretning vil helt sikkert gå i stå. Så kan det være han selv opgiver sit dyrehold når pengene og "æren" forsvinder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 politiker
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 11:22

hvad med Dan Jørgensen (tror jeg, at han hedder), som blev valgt til Europa Parlamentet. Han havde da annoncer på forsiden af HN, så dette må da lige være en sag for ham.


Brug fornuften - og udnyt de muligheder, som du har

Gør det rigtigt første gang!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 11:29

Illum - Det var IKKE DB men HV, der gjorde det.


Til Alle kan jeg sige, at DB ER INDE OVER.


Hvis du har seriøst førstehåndsviden, og IKKE noget som du har hørt (andenhåndsviden), må du meget gerne skrive din beretning og gerne med billeder, hvis du har det, på mail til: huetstroja@gmail.com


Skriv dit navn og tlf. så DB eller måske senere en journalist kan kontakte dig, eller hvis du ikke vil offentlige gøre hvem du er, kan du selvfølgelig også være anonym.


Hilsen Charlotte


Søger du hest/pony, så kig forbi www.dkhorses.com

Men ikke alle heste som er på nettet, altid flere på stald


Nogen som mangler rytter i stalden? Så skriv

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 11:46

mailet Charlotte Dyremose med en henvisning til tråden her.


så må vi se om der kommer svar på de spørgsmål jeg har stillet hende.



kristina.




Der ER forskel på negativt og positivt ladede udtryk.

Super smuk og dejlig angloaraber hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 11:51

..





Illum !!

.


Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..










0
0
Svar på denne tråd
 
 Men HOV det var
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 11:53

Da kredsformanden for DB der skrev på HN om sig uanmelte besøg....amatøragtigt er det da.





Illum !!

.


Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..










0
0
Svar på denne tråd
 
 Bregentved..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 11:53

Jeg var også på Bregentved i lørdags - og så vel sådan cirka 30 sek af kvadrillen. Ikke nok til at jeg kunne konstantere om nogle heste var halte - men nok til at jeg kunne se at ikke en eneste af de 10 heste, der deltog var trenset på almindelig vis.


7 gik med elastisk chambon, en med glidetøjle og de resterende 2 gik med treringsbid - hvor tøjlen var sat i nederste ring. Alle heste gik småt i traven.


Dette indlæg er ingen kritik af de piger, der red i kvadrillen - de har sikkert redet det bedste de har lært og kæmpet bravt for sagen .


Godt at vide at DB er inde over - ville også have været forarget hvis de ikke havde taget affære, når de nu havde en stand der.


Men men - spørger jeg bare - er der ikke en dyrlæge tilknyttet et sådant arrangement?


Sonja


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nogle gange
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 12:37

må man virkelig skamme sig over at være et menneske. Kun mennesker er tankeløse.


Øv hvor er det sørgeligt at se! Stakkesl dyr!


Venlig hilsen


M

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et par billeder fra bregentved
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 12:50



Mener den lyse hest af de to på det nederste billede( med åben mund) var halt på begge bagben.

Dyrenes Beskyttelse stod og så det, og der blev diskuteret kraftigt kan jeg hilse at sige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 12:59

Sørgelige billeder.. ØV hvor er det bare frustrerende at man ikke kan gøre noget her og nu!


Mvh

Elisabeth


Snart bosat på sjælland


EN GOD EDDERKOP ER EN DØD EDDERKOP




0
0
Svar på denne tråd
 
 Illum...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 13:20

Det var ikke DB , men Kazell (June) fra Hestens Værn der skrev i tråden.


Rikke: Hold da k#ft, en gang grim ridning!! Lyset i de hestes øjne er jo slukket, helt og aldeles! Det ene næsebånd (det nederste) er alt for stramt! Chambon bør forbydes.





Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=87949079293&ref=mf



0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay tak
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 13:23

Når de heste er stok halte hvordan kan de piger få sig selv til at ride dem...







Illum !!

.


Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..










0
0
Svar på denne tråd
 
 Eros...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 14:03

Sådan nogle snottøser!! Hvordan kan de få sig selv til at ride for den mand og på heste der enten er halt eller totalt udmagret...

Det kan godt være de ikke har redet 100 år og ikke den store efaring, men enhver med bare lidt kendskab til heste, ved da at man ikke rider en halt hest...

Det kan godt være Mr.X har sagt de skal ride, men så burde de være fornuftige nok til at sige fra. Hvis det er fordi de kan ride gratis, ved ikke om de betaler for det, så er det i mine øjne ikke fordi man går op i hestens røgt og pleje, men bare vil ud og ride...


Desværre lyder det til at være en næsten umulig opgave at få frataget ham retten til at holde hest, men jeg synes I gør et rigtig flot stykke arbejde og håber det på et tidspunkt, meget snart, lykkes


Tror måske det ville være godt at få det på forsiden af Ekstra Bladet. De tør hvor andre tier, eller noget i den retning




R.I.P Mispige. 14 april 2005 - 17 august 2008


R.I.P Leopold. 13 november 2000 - 17 juni 2009



Smilet er den korteste afstand mellem to mennesker



Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 14:08

Hvad med at skrive til Christian H. Hansen fra Dansk Folkeparti, jeg ved da han har deltaget aktivt i en demonstration omkring dyrevelfærd (forbud mod dyre6) :)


Med venlig hilsen

Karina


Nu uden hest :(




0
0
Svar på denne tråd
 
 focus....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 14:59

Måske vi lige skal huske at holde focus på tråden... og ikke på hvordan folk rider...


Jeg er sikker på, at de piger har redet i god tro - kender ikke mr. x - men kunne det tænkes at eventuelle protester mod brug af diverse "tvangsmidler" og brug af halt hest - er blevet fejet af banen med alskens autoritet og manipulation.... såsom - jeg ved bedre og har haft heste i mange år...


Bare en tanke.....


Dårlig ridning ses mange steder - også blandt landets berømtheder inden for rytterverdenen...


Sonja


0
0
Svar på denne tråd
 
 Næ hør nu solar
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 15:15

Jeg skriver IKKE om deres udstyr...men om at FLERE heste VAR halt, en på begge bagben....


Og det er jo bare endnu et symtom på at det er IKKE heste velfærd der er i højsæde hos X...


Og gu´ kan de piger se en hest er halt...og det kan møg meget mærkes under ridning..





Illum !!

.


Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..










0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej Sonja
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 17:52

du kender ikke Mr. X.


Så du tager helt og aldeles fejl.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 focus igen...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 21:45

Mener nu stadig at tråden bør holde focus på det formål den er oprettet med. Derfor synes jeg ikke vi kan være bekendt at kladre de piger - der red hans heste på Bregentved. Jeg synes ikke det er fair at stille dem til ansvar for Mr. X´s misrøgt/vanrøgt af sine dyr.


Misrøgt/vanrøgt er ene og alene mr. X´s ansvar - ikke pigernes..


Sonja

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 07:50

solar1: Det ved gud det ikke er!!!! De piger har et valg. De kan vælge ikke at ride hestene for ham!! Hestene kan ikke vælge at lade være!!


Det kan da være, de mener, de gør hestene en tjeneste ved at passe dem... Men så er de da de mest uintelligente mennesker på denne jord! Man rider sgu da ikke på heste der er halte eller har sår i gjord/sadellejet!!!


De tøser skulle en gang over knæet og det samme skulle han!! Jeg googlede lige hans navn og faldt over nogle indlæg, der er skrevet inde på Frederiksborgernes (har glemt hvad forkortelsen er) hjemmeside.. Hvor bestyrelsen siger, de ikke kan gøre noget... Øh jo.. Det kan de nu godt.. De kan smide idioten ud af avlsforbundet.. Kan han ikke få godkendt sine heste, kan han vel heller ikke tjene penge på dem.. Og det kunne måske resultere i, at han til sidst gav op...


Hvis der er nogen, der ved noget om, hvornår han viser sit ansigt igen, er jeg med på tage ud og tage et blik på hans heste.. Jeg er sgu ikke bange for sådan et ynkeligt menneske..

0
0
Svar på denne tråd
 
 selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 07:54

skal focus holdes....


men - det er OGSÅ de piger der kommer hos Mr. X og rider, køber foder for ham, viser hans heste frem og giver ham reklame - der er et problem. Havde han ikke dem, var han seriøst på r....


På øverste Bregentved-billede hænger jeg mig især i et næsebånd spændt så stramt så det snerrer.


Heidi5mule: De rider hos ham fordi det er gratis, og de kan gøre stort set hvad de har lyst til med hestene, uden opsyn.


.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja næsebåndet
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 20:59

...er ekstremt stramt, det er tydeligt at se.


Imorgen sker der noget spændende. Jeg ved ikke om det må offentliggøres endnu, så venter til imorgen for at være sikker.

Det er desværre IKKE at hestene bliver fjernet eller lign. men det er noget som giver ekstra stor fokus på Mr X.



Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=87949079293&ref=mf



0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 21:14

undskyld-- jeg er pga af flytning blevet bagud med indlæg,,

derfor er jeg altså nødt til at spørge-- er det en hestehandler der her er tale om, som yder vanrøgt på sine heste..

puha har helt kvalme efter at have set den ellers så smukke hest, stå helt udsultet-


hilsen winni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. X...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 22:40

Tror gerne han vil omtales som FHF avler (Frederiksborg).

Han kører også hestevognskørsel,f.eks. karet - turist - konfirmationskørsel.

Han lejer sine heste ud til hvem som helst, & har bl.a. også et kvadrillehold.

Han låner jævnligt ridedyr, af godtroende folk, som han så lejer ud bl.a. på parts basis, & kører for vogn med disse, sådan at han kan tjene penge på dem.



Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm..
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 07:47

christina: glæder mig til at se/høre nærmere om det der skal ske.


og håber det giver resultat i den sidste ende.


Charlotte Dyremoses mail meddeler bare at hun ikke er til stede.



kristina.


Der ER forskel på negativt og positivt ladede udtryk.

Super smuk og dejlig angloaraber hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 09:44

læst hele tråden, men den smule, jeg har nået, har frustreret mig i dén grad. Og der må simpelthen gøres noget (ikke at jeg tvivler på trådstarters indsats, som jeg bøjer mig i støvet for, men der må gøres noget, der slår hårdere!)


Jeg har fået en idé. Hvad med at kontakte Epona.tv for at høre, om de vil dække sagen? De er absolut ikke bange for noget, og jeg er ikke i tvivl om, at de vil turde gå Mr X-fjolset på klingen.


Det er da ihvertfald et medie, der 100% står på hestenes side og IKKE har noget økonomisk i klemme.






Effekten af Rollkur/hyperflexion er som med rygning:

Ikke alle dør af lungekræft, men INGEN har godt af det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan Vi ikke godt huske
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 10:20

På at denne tråd læses ikke kun af tilhænger af hestevelfærd personer ???


Så tiltag skal måske ikke lægges ud ??


Dette er IKKE en kritik af personer der måske er kommet til dette, så tag det venligst IKKE personligt...


Men at fortælle om planer, virker en del selvmodsigende...





Illum !!

.


Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..










0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er for dårligt..
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 14:11

Jeg har fulgt denne sag siden den dag tråden blev lavet og jeg har sat med mange ideer men hvergang er der nogen der er kommet før mig med de helt samme ideer. Det er jo kun godt i og med at det beviser hvor mange dejlige dyre elskere der er i Danmark. Hatten af for jer alle sammen :) Dejligt at vi dyreelskere faktisk står sammen selv om hesteverdenen er fyldt med meget forskellige mennesker som tit er uenige om en mange ting. Dejligt at vi da kan være enige og stå sammen en gang imellem..


Det sørgelige ved denne sag er at vi ikke kan gøre noget. Jeg kan efterhånden ikke se nogen løsning på alt dette. Det er for dårligt at vi ikke har noget dyrevelfærd i Danmark , eller i så fald nogen love som vi rent faktisk kan bruge til noget.

Jeg tror det eneste vi kan gøre efterhånden er og få X til og få et andet syn på og have heste. ( sådn en mand skulle prøve det på ejen krop ),..

Enten skal man snakke sig frem til en løsning med X eller osse skal man gøre ham så træt af og have heste og ødelægge alle hans mugligheder for og tjene penge på det, at han sælger hele baduljen og lukker stedet..



Svært og se en løsning på dette eftersom manden er psykopat og ikke har noget somhelst begreb om hvad rigtigt og forkert er ...


Diverse dyrevelfærdsorganisationer er ikke meget værd i denne sag. Jeg har set værre tilfælde end dette hvor der ikke er gjort noget fra deres side. DET ER FOR DÅRLIGT!! Nu må de lige se og komme ind i kampen..


Håber og ber for at den mand bliver sat bag tremmer og alle hans stakkels heste bliver fritaget for deres pinsler.


Og en anden ting er at jeg ikke begriber hvordan de mennesker der har deres heste opstaldet ved ham eller rider hans heste, kan se sig selv i øjnene og blive ved med og støtte op om denne mand. Specielt hans datter synes jeg er virkelig ubehagelig og har haft en lang diskution med hende inde på hestegalleri hvor hun til sidst satte mig på hendes filterliste.. Jaaa hvor lavt er det ikke og løbe fra en diskution.. DET ER OG NÅ BUNDEN....



PUHA hvor skulle nogen mennesker skamme sig noget så grusomt :)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. x....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 14:34

Johanne Thomsen: De tøser som er på HG rider for ham, så vidt jeg ved har han ikke nogen datter.

Men ja fatter heller ikke de vil støtte ham, men det er jo en nem måde at få lov til at ride gratis på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 spændt
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 15:07

Venter spændt på hvad det er der ville ske idag hos Mr X?


Beder til at der bliver sat en stopper for den umenneskelighed.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke umenskelighed
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 15:09

Sorry men vanrøgt af dyr...


Jeg beklager med det gælder om at holde dette her nøgteren, læser en journalist med, vil personen tænke Hysteriske hestepiger...


Og det er ikke ønskbart...


Nej ikke for at lyde klog, men det er faktum...





Illum !!

.


Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..










0
0
Svar på denne tråd
 
 fair nok
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 15:20

Det kan jeg egentlig godt se. Du har ret.


Vanrøgt! Beder til at der bliver sat en stopper for denne vanrøgt.......

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 16:28

furio.


Måske har jeg set forkert men jeg er ret sikker på hun bor på stedet, måske er det en sted datter ?


hvad skal der ske derude idag ? er der noget jeg har overset ?

håber snart han kommer bag tremmer..


Ærger mig over jeg bor i jylland, jeg kan jo desværrer ikke gøre så meget helt herovre.. hmmm

0
0
Svar på denne tråd
 
 Længere oppe
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 16:51

dvs igår skrev Christina at der ville ske noget derude idag, men at det ikke kuknne blive offentliggjort endnu.


Meget spændende!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 17:05

uha. håber der kommer en opdatering senere..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 17:43

Jeg vil give Illum fuldstændig ret!


Jeg er en af dem, som har haft en oplevelse ved et besøg i hans stald, og jeg væmmes ved ham.


Men hvis det kommer ham for øje, alt der skrives her i forummet, så vil alt arbejde på at få stoppet ham, være spildt.


Giv jers forklaring på skrift og gerne med billeder til DB eller Hestens Værn i stedet. (Nu ved jeg ikke lige hvad, men er der problemer med H V? Synes jeg at jeg læste på et tidspunkt...?)



Sagde Kristina med Starlight´s Sidney...


´Maddie` du er den klareste stjerne på himlen i mit univers...


3/6-01 - 17/3-09


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. X...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 18:27

Det er ikke Mr. X datter der huserer på HG. Det er en teenagerpige som desværre nok ikke bedre end som så..

Hvis ikke jeg er helt fejlinformeret (hvilket ER muligt) så er det J`s datter. J kører for Mr. X (hestevogn), & har efter sigende lejet/lånt en stald hos Mr. X.

J er selvstændig & driver, sammen med sin kone B, privat hjemmepleje til ældre i & omkring Næstved..

Ja mht. Hestens Værn så inviterede de nok så flot Mr. X kvadrille hold til deres 100 års jubilæumsshow,& deres lægmand oplyste, her på HN, om sit besøg på gården INDEN hun tog derud FY FY FY...



Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 22:41

Som ander nævner, så følges der jo højst sandsynligt med fra folk som har sin gang i X stald.


Så i må desværre vente med opdatering, og nok lidt mere end bare 6 dage.


Men skal nok komme på banen med oplysninger så snart vi kan.


Hilsen Charlotte




Søger du hest/pony, så kig forbi www.dkhorses.com

Men ikke alle heste som er på nettet, altid flere på stald


Nogen som mangler rytter i stalden? Så skriv

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 22:46

Måske jeg endnu endnu engang lige skulle nævne:


Har du oplysningninger/oplevelser om X og gerne med billeder, så skriv en mail til mig : frk-hansen2@hotmail.com

Du behøver dog ikke billeder, men kan også bare hvad du selv har oplevet.


Og selvfølgelig kan man være 100 % anonym, hvis man vil det.


Mvh.

Charlotte H


Søger du hest/pony, så kig forbi www.dkhorses.com

Men ikke alle heste som er på nettet, altid flere på stald


Nogen som mangler rytter i stalden? Så skriv

0
0
Svar på denne tråd
 
 glæder mig
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 22:57

til at høre hvad der sker.. :)





Mvh. Pernille og Darup's Denver.






Brino saks.. Må du hvile i fred stærke basse.



Følle på vej :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som de andre
Forfatter: 
Dato:  03-07-2009 02:08

...har sagt, så kan det desværre ikke røbes endnu.

Vil ellers rigtig gerne, men i må have tålmodighed lidt endnu.


Mr X har ingen børn og heldigvis for det. Han har ingen positive ting at føre videre.



Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Følg med her hvis du vil vide hvordan det går i sagen om Eros.

www.facebook.com/home.php?#/ group.php?gid=87949079293&ref=mf



0
0
Svar på denne tråd
 
 nu er den 3. juli
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 18:01

for længst passeret.


Hvad var det så der skete den 3.?


.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget nyt
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 20:01

????





Illum !!

.


Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..










0
0
Svar på denne tråd
 
 Har ikke fulgt
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 20:13

med pga. flytning


Nogle der kan opdatere - Hvad er det der skal ske??


Har ikke fået så meget ud af at læse det.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Sagen.....
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 10:28

De må desværre sige noget om endnu hvad der skete den 2, så vi må vente med tålmodighed.

Er sikker på vi nok skal få noget afvide så snart vi kan.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 18:30

Der er nu nået jeg ikke forstår.?

Hvorfor skal hestene gå til bidet

Jeg synes det er synd, for det lægger ikke i hestens natur.

Det med at ride på heste der er skot halt er mishandlning.


Øst, Vest Hjemme Er Fjordhesten Bedst.

-Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er lidt rystet
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 20:34

Da vi havde vores pony til salg i foråret, var der en ældre mand som ringede og ville købe den til sit barnebarn i fødselsdagsgave og da han selv havde frederiksborgheste som han kørte med ville det være flot med en rød pony til barnebarnet(vores var også tilkørt), men da jeg spurgte ind til barnebarnets rideerfaringer fik jeg ikke rigtig noget svar og da jeg sagde at jeg syntes barnet skulle komme og se,og ride ham, sagde manden bare at jeg kunne ringe til ham hvis jeg ikke kom af med ponyen.

Efter eros-trådens start har jeg fulgt med og det gik hurtigt op for mig at det var mr x jeg havde haft i telefonen.

Hvor er jeg bare lykkelig for at jeg ikke solgte til ham, og hvor er jeg ked af at sådan en mand kan få lov til at have dyr.

Jeg er meget spændt på at høre om hvad der er sket d. 3/7, håber han bliver draget til ansvar for sine handlinger.

Allermest har jeg lyst til at sige giv ham en ordentlig røvfuld, men det er jo selvtægt og ulovligt.


COOPER OX

SE HAM PÅ

araberhingst.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhmmmm..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 16:26

Nu er det den 8. og sidder her og venter på at høre nyt...


Skete der noget d. 2 juli..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville gerne fortælle
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 17:37

Hej.


Til alle jer der rigtig gerne vil høre hvad det var der skulle forgår d.2 Juli i bliver desværre nok nød til, at vente lidt endnu.


Jeg ville rigtig gern fotælle, det er næsten så kribler i en for at opdagtere jer, så i kan følge med i hvad der sker, og det ved jeg også, at Christina er godt vil, mne vi bliver nok nød til at vente til det engang bliver offenlig gjort.


Men er der nogle der ligger inde med ny viden, eller billeder så bliv endelig ved med, at sende dem ind til DB (Hanne Sthær) samt jeres historie, hun ved hvad hun skal stille op med det.:-)




Mvh

Signe


Vi må ikke glemme Eros

www.heste-nettet.dk/forum/1/1936247/ 1936247/




Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 08:31

For søren hvor er det spændende, hvad der sker.


Jeg krydser fingre for alle de gæve mennesker, der har knolket i denne sag og krydser endnu mere fingre for de stakkels dyr.


Og skulle det komme så vidt at der mangler plads eller andet hjælp, så vil www.hestenshaab.dk hellere end gerne hjælpe.


Mange hilsner Anja


www.hestenshaab.dk

Hvis du vil gøre en forskel for ellers opgivede heste

0
0
Svar på denne tråd
 
 EROS EROS EROS
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 00:14

---------- >>> News??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget Nyt???
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 14:17

Er der noget nyt i sagen,vi er vist mange der venter i spænding.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 16:01

I må stadig vente. Det tager lidt tid at få på plads.

Men ja, jeg venter også SPÆNDT på hvad der kommer ud af det.


Men desværre kan jeg ikke sige andet, endnu.


Mvh. Charlotte H


Nogen som mangler rytter i stalden? Så skriv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja, han er så godt som glemt.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 16:15
Jeg syntes ikke, at der sker en SKID
ALLE er åbenbart skide lige glade, og det er både dyrelæger politi, og politiker og vise dyre organisationer, og ejern selv er et svin mod sine dyr, så man kan ikke engang talt ham til fornuft.

Jeg syntes at det er tragisk, og jeg forstår det sempelhent IKKE.

Lever vi virkelig i sådan et småligt @!#$ land, hvor dyr der er spærret inde, og som er helt og holdent afhængig af menneskets pasning ikke har nogle rettighedder, eller hva??????

Jeg begynder snart, at blive rigtig rigtig meget træt, af det danske system, og dets samfund, samt alle politikerne.

Gad vide hvad der engtelig skal til, før de "vågner op" ???


/Signe

Vi må ikke glemme Eros

www.heste-nettet.dk/forum/1/1936247/ 1936247/




Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 17:21

Det kunne jeg ikke have skrevet bedre.


Signe



Gitte

Memento mori


www.westernportalen.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen skulle
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 17:29

der ikke ske noget - Venter vi ikke allesammen herinde på svar eller opdatering




0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan..
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 18:37

Godt sagt Signe.


Når jeg ser billeder af heste som Eros, så tænker jeg kun en ting få hesten væk og det kan ikke gå stærkt nok, ingen fnidder fnadder og tovtrækkeri og alt @!#$ og papir, kender ikke manden men det virker sgu som om at han bare skal ha´ fjernet alle heste og aldrig ha´ lov til at ha´ dyr igen.



Mvh Anne- Cathrine


Lykkelig ejer af de dejlige isbamser Vignir og Skjóni og frieser blandingen Abby.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalalal
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 19:14

CBK: ja jeg spørger om det samme???




Neapolitano Allegra


*************************



BATES CAPRILLI GRAND PRIX 17 SÆLGES

SILHOUETTE JUNIOR DRESSAGE, 15, FIT 3 SÆLGES

SOMMER MAGNUS II, 16,5 MED BOM 34 KØBES

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. X...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 19:37

Anne-Cathrine du har helt helt ret MEN visse mennesker - faktisk RIGTIG mange vælger tilsyneladende, at se den anden vej.

De har nok en eller anden form for strudse virus - vi stikker hovedet i jorden så kan vi ikke se hvad det er der foregår.


Det er ikke lykkedes for mig, at få svar fra Bregentveds formand.

Ligeledes er der ingen respons fra hverken Næstved eller Karrebæksminde Turistkontorer - som år efter år bruger Mr. X til bl.a. turistkørsel.

EB & BT gider heller ikke reagere på min henvendelse.

INGEN reaktioner/tilbagemeldinger fra nogen af ovenstående -situationen skal vel IGEN ties ihjel.

Det er jeg sikker på en masse mennesker håber på sker igen...

Er det lykkedes for nogle af I andre, der skriver at I har mailet rundt, at få respons????

Ting tager tid, & denne sag tager laaaang tid.

Derfor må alle væbne sig med tålmodighed (desværre), & hjertens gerne selv være aktive vedr. tjek op på forholdene, & råbe vagt i gevær når det igen er påkrævet - det er kun et spørgsmål om tid.

Bare vent til vinter så er forholdene igen kritiske


Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 19:47

..vi er mange, der venter "spændt på nyt" - forhåbentlig godt nyt.


Jer, der har skrevet til diverse instanser - har I også mailet til ham socialdemokraten, der førte sig frem til EU valget med dyrevelfærd? Han må da i den grad være interesseret i en sag som denne. Dan Jørgensen?


Måske medierne er mere interesseret efter Tour de France, hvor der får alvor kommer gang i agurketiden?


Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lød som om
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 19:51

der var noget under opsejlning, måske positivt


Men nu lyder det som om, at der bare er blevet skrevet til en hulens masse journalister/medier og der nu ikke sker noget



Jeg har selv kontaktet en del, intet svar

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. X...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 19:54

Tja om Dan J er interesseret i sagen - han bør være oplyst om den - håber jeg da..


www.heste-nettet.dk/forum/1/1939467/ 1932552/


Men skriv da endelig til ham, jo flere der gør det desto bedre er det...


Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 må man godt
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 19:57

skrive hans navn og telefon nr. herinde, jeg ved ikke om nummeret stadig virker men i tilfælde af at det gør kan man måske nå at advare andre som er i kontakt med ham mht køb, salg eller ifoling? Der er mange der jo ikke ved hans navn!





HJÆLP MIG....BOLIG MED PLADS TIL 2-3 HESTE SØGES TIL LEJE INDEN 1/1-10. DER SKAL VÆRE RIDEBANE OG RIDEHUS OG FOLDE. HUS TIL 2 VOKSNE, 2 BØRN OG EN LILLE VOVSE. OMRÅDE: ROSKILDE-RINGSTED-KØGE-NÆSTVED ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 men men
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 20:18

men han bliver jo nævn med navn på fhf, det så jeg via det link på facebook gruppens side...må man godt der, men ikke her?







HJÆLP MIG....BOLIG MED PLADS TIL 2-3 HESTE SØGES TIL LEJE INDEN 1/1-10. DER SKAL VÆRE RIDEBANE OG RIDEHUS OG FOLDE. HUS TIL 2 VOKSNE, 2 BØRN OG EN LILLE VOVSE. OMRÅDE: ROSKILDE-RINGSTED-KØGE-NÆSTVED ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Håber der sker noget nu..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 03:51

Jeg har siddet hele natten og læst alle indlæg og er blevet meget berørt over alt hvad den mand byder sine dyr..

Ord kan slet ikke beskrive hvad jeg føler lige nu


Jeg bor i nordjylland og kender slet ikke vedkommende, men synes der skal gøres noget og det skal være nu, så jeg tænkte hvad kan jeg lige gøre


Jeg kom i tanke om en veninde som i dag bor på sjælland, men ikke har så meget kontakt til, men som jeg lige nu har skrevet en besked til på facebook og tilføjet link til denne tråd her, og håber lidt på hun vil hjælpe hvis det er muligt


Hun er uddannet journalist og arbejder på Lorry og har skrevet artikler for ridehesten hipologiske da hun hele sit liv har redet og har haft heste, så håber på at hører fra hende om det er muligt hun vil lave npgert presse indslag eller noget... Krydser finger og håber den mand stoppes NU


Håber det kan være en hjælp hvis hun vil/kan gøre noget så de stakkels dyr kan blive befriet fra deres lidelser..


Skal nok opdatere hvis jeg hører nemmere




Alle heste har ret til et godt liv...
0
0
Svar på denne tråd
 
 DYRENES BESKYTTELSE...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 18:02

Er ikke en pot prut værd. Har prøvet at skulle benytte mig af dem et par gange, uden nogen som helst succes. De er lige så effektive som hvis jeg sente mit postbud afsted som kontrol på et uværdigt dyrehold.


Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 22:06

...heller ikke hørt noget fra det som skulle ske. Mit gæt er at der arbejdes på det stadig og at vi hører noget så snart det er klar. Jeg giver besked til jer alle med det samme jeg selv hører noget.


Elisebeth: Det lyder godt med din veninde, håber hun vil hjælpe.


diana: Man må ikke nævne navn hverken her eller på Facebook? Er det Signes link du mener?


Jeg er rigtig bange for at dette her går i glemmebogen og mr x endnu engang klarer skærene! Jeg ved ikke hvad vi mere kan gøre? Kan vi troppe op i folketinget og kræve at blive hørt? Samle alle vores beviser, billeder og oplevelser og kræve at blive hørt på?



Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)



Stopper aldrig med at kæmpe for Eros og hestene hos mr x.


Vil du på ridelejr i Næstved? www.marding.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 uanset
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 22:11

hvad der havde været planen? (Det må nogen jo vide)Så kan vi ikke blive siddende tilbage med viden om den mishandling, der finder sted.


Da journalister mv. tilsynelande ikke er til at råbe op, må vi lægge hovederne i blød.


er der nogen her på HN der er i markedsføringsbranchen, som kan bidrage med noget viden???????????


Tror, at det vil være en mulig løsning via en frivillig "kampagne" at gøre opmærksom på forholdene.....


Brug fornuften - og udnyt de muligheder, som du har

Gør det rigtigt første gang!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har jeg kontaktet
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 22:34

Min venindes far som er journalist og stor dyreven - Han omgåes selv i medieverdenen. Han er dog pt i USA - Så jeg venter videre svar fra ham



ELLERS må vi da kunne gøre noget?



Er det lovligt at oprette en hjemmeside ----- ??


Er det slet ikke muligt at lave en demonstration i byen ---- ??


(Evt. hænge billeder op )



ET eller andet MÅ da være muligt


Disse heste er i mine tanker ofte. Får lyst til at være "hestepige" dernede og søge for dem.. Men i sidste ende gavner det kun Mr. X


ØV, sikke en slap regering vi har.. Sikke en slap lovgivning



0
0
Svar på denne tråd
 
 nå mit indlæg blev væk
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 22:43

men hans navn bliver linket på facebook både på "støt dyrevelfærd og hjælp med at redde eros liv" og "stop denne hesteejer fra næstved".


jeg er klart med på demonstrationer både på christiansborg og i næstved og faktisk også på "selvtægtaktion" hvis nogen vil være med til at redde disse heste.


HJÆLP MIG....BOLIG MED PLADS TIL 2-3 HESTE SØGES TIL LEJE INDEN 1/1-10. DER SKAL VÆRE RIDEBANE OG RIDEHUS OG FOLDE. HUS TIL 2 VOKSNE, 2 BØRN OG EN LILLE VOVSE. OMRÅDE: ROSKILDE-RINGSTED-KØGE-NÆSTVED ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dianakvist
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 22:48

Vi får ikke noget ud af en selvtægtaktion - Desværre.


Loven er helt og holdent på Mr. X's side - Hvor absurd det end er!! (Og det er HEEEEELT ude i hampen)



Men demonstration, om ikke andet billeder på mindre plakater -


Nogle der kender hans kunder???


Det må være MULIGT at oplyse faste(som IKKE faste) kunder om hans indgangsvinkel til hvordan dyr bør have det





0
0
Svar på denne tråd
 
 nå men det er jo
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 23:04

skide surt at han har lov til at behandle dyr på denne måde, det er så frustrerende og deprimerende at tænke på de stakkels heste, der bliver behandlet sådan hver dag. Man kunne konstant græde snot på deres vegne.

Er der nogen med et link til en poster eller flyer man kan hænge op?




HJÆLP MIG....BOLIG MED PLADS TIL 2-3 HESTE SØGES TIL LEJE INDEN 1/1-10. DER SKAL VÆRE RIDEBANE OG RIDEHUS OG FOLDE. HUS TIL 2 VOKSNE, 2 BØRN OG EN LILLE VOVSE. OMRÅDE: ROSKILDE-RINGSTED-KØGE-NÆSTVED ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Møg frustrende
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 23:40

Men med den lovgivning og mange menneskers indstilling til dyrehold, vil der gå laaaaaaaaaaaang tid før der sker noget(Ikke kun i denne konkrete sag)




0
0
Svar på denne tråd
 
 132456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 23:49

Ja, det går ret så langsomt, og er sku selv blevet lidt i tvivl om det medie, vi har haft kontakt med (som stadig holdes til kroppen - i må stadig vente), fortager sig noget efterhånden.

Har prøvet at kontakte personen de sidste 4 dage, men uden held. Ved at en fra DB også har prøvet at skrive mail til denne person, men også uden held.

Så må pt. sige at jeg syntes det er gået lidt i stå.


Men lige så snart der ske noget, skriver jeg det straks her. Men for at det skal frem og nogle vil skrive, skal der ligger mange ting på bordet, og med beviser. Det tager også tid, at hitte ud af, hvordan det skal fremlægges, for loven skal stadig overholdes. Ellers kommer mediet i en slem rede.


Så igen, hvis du kender til MR. T.. så skriv en mail til mig på; frk-hansen2@hotmail.com, og jeg videre give til rette mennesker, og ligger så selv inde med kopi også.

Man kan til hver en tid være anonym, og det vil blive overholdt fuldt ud.

Hvis du gerne vil stå frem, så end dit brev med navn og tlf.nr, så du kan kontaktes, hvis dette bliver nødvendigt. Meget gerne med billeder og video, hvis du ligger inde med dette...


Mvh.

Charlotte H


Nogen som mangler rytter i stalden? Så skriv

0
0
Svar på denne tråd
 
 angrib er det bedste forsvar
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 00:40

jeg kan ikke lade være med at tænke:

a) "hestepiger" der henvender sig til medierne = fanatikere, der ikke kan forstå at hestehold kan indgå i en "fornuftig" forretninger (sådan er stemplet desværre)


b) demonstrationer = hestetøser, der ikke kan udholde livets realiteter


c) flyverblade = folk, der er misundelige på andres succes e.lign.



Så hvorfor ikke angribe det her på en mere ambitiøs og professionel måde? Vi skal være bedre end Mr. X!!!!


Lad os finde et markedsføringsbureau, der vil gøre noget for at fremme betingelserne for dyrehold i DK. Lad os fremme de betingelser og muligheder, der er for dyrehold i DK sammenlignet med de foreskrifter, som loven giver og de muligheder for sanktioner som diverse dyreværns- og -beskyttelsesforeninger kan gennemføre. Og lad os så sammenligne det med sanktionerne af Luthger Beerbaum i Tyskland, som udtalte, at hvad der ikke kan spores har ingen ondt af, og dermed blev han sanktioneret som hold-kaptajn og sat af landsholdet.


På den måde bliver det åbenbart for Hr. og Fru DK, at der hjælper ikke alene at have lovene, men vi skal også have nogen til at håndhæve dem. Tænk bare på Næstved Zoo........


Så derfor:


1. opgave: tænk jeres omgangskreds igennem = er der NOGEN, som har en indgangsvinkel / kontakt til et bureau, som kan håndtere professionel markedsføring?


Næste step vil være en dialog med bureauet og finde sponsorer til udarbejdelse af en dokumentar om dyrehold på hobbybasis i DK!!!!!!!!!


Brug fornuften - og udnyt de muligheder, som du har

Gør det rigtigt første gang!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Danmark er et ULAND
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 07:52

Den danske dyrevelfærd er IKKE eksisterende!!! Danmark er med langt fremme på mange områder og er et rigt moderne Europæisk land!!!


Men hvad angår Dyrevelfærd og regler og love på dette område er vi jo et pinligt uland, hvor misrøgt og mishandling hersker i bedste velgående. Det får stort set aldrig konsekvenser at man overtræder de få love der er på området, og 500 kr. i bøde og en løftet pegefinger, hvem har respekt for det??


Jeg har ikke læst hele tråden, men hvor er det dejligt at se så mange mennesker komme op af stolen og vise deres utilfredshed med MR. X og hans ubamhjertige behandling af dyr.


Har nogen overvejet at sende link til facebookgruppen og denne tråd til Christian Thuesen Dahl fra Dansk Folkeparti??? Han er da en af de eneste der forsøger at råbe op omkring dyrevelfærd og forsøger at få lavet et slags Dyrepoliti i Danmark. Han ved der er mange i Danmark som ville bakke op omkring forslaget, men synes umiddelbart han står lidt alene!!! (Og så kan man jo iøvrigt mene om DF hvad man vil), men vil de kæmpe Dyrenessag, ville jeg da overveje at flytte mit kryds til dem næste gang!!!


Vi burde have tilstande som i USA. Hvis ikke man passer sit dyr bliver det taget fra dig. Og det er ligemeget om det er en skildpadde eller en hest!!!


God kamp for Eros og alle de andre heste i afskyelige MR X varetægt.


Glæder mig til at hører fra jer:o)

Mvh. Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. X...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 20:25

Spez: Manden handler ikke på baggrund af uvidenhed men på baggrund af ligegyldighed. Mennesker som ham KAN man ikke oplyse om spor & ej omvende.

Tænk på hvor mange års erfaring han har omkring hvor lidt foder han behøver bruge penge på mens dyrene tjener penge til ham.

Skrider der et dyr i svinget betyder det ikke spor for sådan en mand - han avler, låner eller køber bare en ny.


Mariajoe: Skriv endelig til Chr. Thuesen - jo flere der giver deres mening til kende om vores dyreværnslov desto bedre.


På nuværende tidspunkt bør alle der har viden om Mr.X`s dyrehold benytte muligheden for, at fortæl deres historie til Charlotte, & vent så, andet er der pt. ikke at gøre.

Senere på året bliver det atter vinter, & lur mig om ikke de samme forhold igen vil gøre sig gældende, i staldene hos Mr. X, som de forgående år.


Dyrepoliti som i USA ja tak


Christina (Kanoa2): Måske er det lige præcis sådan det skal gribes an før nogen på Christiansborg gider høre, & anerkende at vores nuværende lov IKKE er god nok. Det var bl.a. på baggrund af en høring på Borgen, at Rodeo Showet, i Parken i år 2007, blev aflyst.


Så nogen derinde lytter, & handler da af & til, til fordel for dyrene, selvom man kan synes det langt fra er nok



Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 det der det
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 21:36

Holme: det var såmænd ikke for at oplyse Mr. X, men for at gøre omgivelserne opmærksom på, at vores dyreværnslove ikke hjælper, når sådan en mand kan lade hånt om alt :)


Brug fornuften - og udnyt de muligheder, som du har

Gør det rigtigt første gang!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg går
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 13:38

...nu igang med at lave små plakater/sedler og deler dem rundt i byen. Skal lige have blæk på min printer.


Billederne her på HN og på Facebook taler for sig selv. Det er synd at du ikke er på Facebook, Hanne, du burde se billederne. De er skrækkelige.


Og så må vi se på den demonstration/fremmøde på Christiansborg, men jeg foreslår at det bliver til vinter, evt januar/februar, for hvis de kære politikere kunne finde på at troppe op hos manden, så skal de se hvordan hestene har det når det er X selv der skal fodre, ogde ikke har tagselv på sommergræs.



Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)



Stopper aldrig med at kæmpe for Eros og hestene hos mr x.


Vil du på ridelejr i Næstved 2010? www.marding.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 16:07

NYT NYT NYT NYT


Se TV2 ØST i aften kl. 19.30


Kan ikke sige hvordan indslaget bliver klippet og til hvilken sige osv. osv. MEN noget SKER der nu i det mindste.

TV 2


Mvh.

Charlotte Hansen


Nogen som mangler rytter i stalden? Så skriv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 16:19

Super at der endelig sker noget


Med venlig hilsen

Karina


Nu uden hest :(




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 17:25
Hvis man ikke kan tage TV2 ØST, kan man gå ind på denne hjemmeside, her ligger fra alle dk regionaler.

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/

Nogen som mangler rytter i stalden? Så skriv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Live TV
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 19:34

Man kan se det her live:


http://www.tv2east.dk/live


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien


Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. T...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 19:42

Charlotte & Signe


Ren hetz ha ha ja hvad skal man ellers "undskylde" det hele med SUK....

"Sjovt" Mr. T plejer da ikke have problemer med, at promovere sig men nu vil han ikke på tv hmm, det er ellers kun få uger siden han var "på" i anden forbindelse.


Nå men nu er det da helt oplagt med en opfølgning til vinter


Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 19:43

Godt indslag - flot arbejde


Gitte

Memento mori


www.westernportalen.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 endelig
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 20:02

godt indslag, selvom de godt kunne have vist lidt flere billeder af misrøgtede dyr det er det der sælger til ikkehestefolk , men det rykker desværre ikke en meter tror jeg. Vi bliver nødt til at følge op til vinter når forholdene er rigtig grelle, kunne man evt. placere en "muldvarp" i hans stald?

Og politiet tager anmeldelser alvorligt, godmorgen min bare, havde de taget det alvorligt var der sgu da blevet gjort noget mere eks. sat ham under skærpet tilsyn eller lign.

Har det ikke noget at sige at han før har fået forbud mod hestehold ? Eller kan man bare ignorere sådan et uden konsekvenser ?


havde vi dog bare et dyrepoliti ligesom i U.S.A.




COOPER OX

SE HAM PÅ

araberhingst.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tråden er lukket
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 20:37

Da tråden er blevet lang og tung at hente, er denne låst.


Debatten fortsættes her.


mvh PiaR

heste-nettet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider