Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min hund har ædt mine killinger- HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 19:45

Vi overtog en rigtig dejlig han hund på 14 mdr, han er schæfer, han er bare en super skøn hund, har ikke fået den rette træning, men han lærer hurtigt, han er rigtig rar og sød, han er kun køkken og gang hund, så stuer og 1. sal er forbudt område, det er der kattene er, eller de kan gå i hele huset og har altid været vant til det, ogsa da vi havde den gamle hund, som fint legede med kattene.

i starten gik det fint med Nico og kattene, vi kunne godt holde dem adskilt, men vi fandt hurtigt ud af Nico kunne åbne døre.

dette problem blev afløst af, (når vi ikke var hjemme eller sov) med store elastikker der "låste" dørene.

men men men, sidste søndag, da vi kom hjem fra kører tur, uden hund, mødte jeg ham ved den forkerte dør, når han kom ud i hans kurv og fik af vide det var forkert, og det var fint.

men jeg følte der var noget galt, jeg gik oven på i værelset hvor de 4 killinger lå, (de var omkring 14 dage gamle)

her var de ene slagtet, den anden led stadig, den tredje var ikke bidt med i chok og nr 4, var ikke rørt.

@!#$ et chok man får....


vi fik ryddet resterne af killingerne op og redet de to der levede.

morgenen efter blev vi desværre nød til at aflive en af dem, tror den havde nok haft en indre skade.

men den sidste killing ælever i bedste velgående nu.


Nico har boet i stalden efterfølgende og gør det stadig, da vi ikke helt ved hvad vi skal gøre,


skal han have en chance til og hordan får vi ham til at leve med kattene?

eller skal han have en ny familie?

han fejler jo ikke andet end han hader katte!!!






Med hilsen Stald Pode

v/ Ditte Skovgård

www.stald-pode.dk


Heste/ponyer sælges/byttes.


Pinto- DV- Welsh haves



0
0
Svar på denne tråd
 
 jagtinstinkt
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 19:57

Det var vel nok en skrækkelig trist historie!


Men nu er det jo sådan, at der er stor forskel på voksne katte og killinger, ligesom der er stor forskel på en kat og så fx et marsvin.


De små dyr der ikke kan forsvare sig så godt, vil trigge en hunds jagtinstinkter helt anderledes end fx en voksen kat der nok ved hvordan den skal tale for sig.


Så jeg tror ikke I får problemer med de voksne katte og hunden, det skulle undre mig meget.


Men killinger og mindre dyr, går nok ikke sammen med dén hund - hvilket ikke er specielt unormalt, uanset det kan være besværligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 19:58

finde ham et andet hjem.


Stakkels killinger altså!


Mon ikke han selv ville have det bedre i et kattefrit hjem, hvis han virkeligt hader dem så meget at han slagter dem..




Sagde Marie som går ind for at dyreplageri skal straffes hårdere!

Og mener ALLE ryttere burde bruge hjelm og sikkerhedsvest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels hund
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:01

førdte for den skæld ud lang tid EFTER den har gjot noget galt


Derefter bliver den bortvist fra flokken


Jeg synes I skal finde et nyt hjem med hundeforstand til ham

0
0
Svar på denne tråd
 
 Første ord
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:03

skulle selvfølgelig være først og ikke førdte

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:03

Enig med Jeanette O



- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche



0
0
Svar på denne tråd
 
 I har tydeligvis
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:03

Ikke ret meget forstand på hunde....Stakkels hund..


I burde have været mere påpasselig.





Illum !!

.


Tak tak :-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 en hund hader
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:06

altså ikke...


Hans jagtinstinkt er bare blevet vakt af de små killinger. Både lyde og bevægelsesmønster er langt fra en voksen kat, og passer derfor ikke på mønsteret i hans hoved af en kat..


Det er forhåbentlig kun når I ikke er hjemme, at han er forvist til stalden???


Jeg synes, I skal gøre op med jer selv om I har lyst til at have hund eller om I hellere bare vil have katte, for han tager nemt et par killinger igen, hvis han kan komme til det (det vil jeg tro mine 7 også ville gøre, uden at blinke det mindste..det er jo nu en gang hundens instinkt).


3 års hoppe, 145 cm + 4 års vallak 148 cm, ikke tilredet, men begge meget nervefaste og lige til at gå i gang med. Se billeder på min præs:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selv katte
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:07

Tager killinger - så hunden er nok bare ganske normal


Dog tror jeg det var bedre at socialicere ham med kattene under opsyn end at holde ham væk fra dem


Hilsen Betty


Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle



Gitte bog nr 4 og 7 købes

Britta og Silver bøgerne undtagen de 4 første købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Giv ham en chance til
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:10

Du kan ikke bebrejde din hund at den den er gået på 14 dage gamle killinger! De lyder som mus og ligner små mus mere end katte i den alder.


Selv præsenterer vi ikke vores hunde for vores killinger før de er så gamle at de kan hvæse af hundene. Så er hundene ikke i tvivl om at det er små katte - dog er de aldrig sammen med killingerne uden opsyn.


Jeg er sikker på at vores ene hund ville hapse de helt små killinger i sig som var de mus! Hun er bedste venner med alle vores katte og større killinger. Hun slikker dem og sover sammen med dem.


Jeg ville give Nico en chance til og sørge for at han med 100% sikkerhed ikke kommer i nærheden af den sidste killing før den bliver ældre. Dog er det ikke en holdbar løsning at have ham i stalden. Er det ikke muligt at låse døren rigtigt ind til killingen?

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:10

først vil jeg lige sige at han ikke fik skæld ud for noget, hverken at han var på den forkerte side eller han havde taget killingerne, han blev blot vist til hans kurv så han med tiden finder ud af at han ikke må gå derud.


grunden til at han er sat i stalden er simpelhen fordi vi ikke ved hvordan vi skal tackle denne situation, for vil gerne beholde Nico, han er en dejlig hund, og han er tilgivet, men jeg vil bare ikke begynde med noget før jeg ved hvordan jeg skal gribe det an.


er det at lave han være i rum med kattene og os, og så lade dem vende sig til hinanden eller hvad?



det skal siges at vores gamle hnd og kattene var de bedste venner, så ved det kan lade sig gøre, men det er jo ikke sikkert det kan med denne hund.


jeg er nok 50- 50, for hvis der er en chance for han kan lære det, så er jeg villig til det.


men samtidig så ville jeg også være ked af hvis det gentog sig.


så hellere finde et kattefrit hjem til ham...


Med hilsen Stald Pode

v/ Ditte Skovgård

www.stald-pode.dk


Heste/ponyer sælges/byttes.


Pinto- DV- Welsh haves



0
0
Svar på denne tråd
 
 hey hey
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:14

han er heller ikke sammen med de små, men brød selv ind til dem.


nej vi kan ikke skille huset mere af end det allerede er gjort.

og er klar over at stalden heller ikke er den optimale løsning...


Med hilsen Stald Pode

v/ Ditte Skovgård

www.stald-pode.dk


Heste/ponyer sælges/byttes.


Pinto- DV- Welsh haves



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:14

Stakkels hund !!


Så har den boet i stalden i en uge og I overvejer at finde et nyt hjem til den ... og I har selv overtaget den fra nogle andre .......


Trist trist trist !!!!



/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen er det
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:15

da ikke meningen, at hunden skal have lov til at være i de rum i er i?????


Måske han er fustreret over, at være forvist til gangen og køkkenet - du skriver selv at han var (inden han blev staldhund) køkken og gang hund.


Jeg ville finde et nyt og mere rummeligt hjem til hunden.






Pia



Gad vide om du selv ved, at du er mytoman??









0
0
Svar på denne tråd
 
 Hund og kat
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:16

Jamen hvordan opfører hunden sig sammen med de voksne katte?


Jeg vil nok mene, at en hund skal være temmelig barsk og mental-forstyrret, hvis den gør det af med en voksen kat som den bor sammen med.


Normalt accepterer de voksne dyr indenfor "matriklen", - altså forstået på den måde, at det kun er fremmede katte der bliver jagtet.


Men killinger og mindre dyr er som sagt ofte i en anden kategori.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Find et nyt hjem.
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:27

Det ville være bedst for hunden.

I har jo slet ingen begreb om hunde og hunde opdragelse.


I straffer hunden for noget det ikke ved hvad er ??


En hund skal tages på fersk gerning og ikke bare 30 sekunder bagefter.


Kattene må være over det hele , hunden må ikke ??


Vores skotte som var udpræget jagt hund, knækkede også nakken på en 4 uger killing, sørgligt men hundens instingt.


Men ellers har vi sørget for at både hunde og katte var vant til hinanden, og vores nuværende store hand hund , har faktisk opfostret en 3 uger gl. katte killing som vi en november aften fandt efterladt i en brænde stak..


Vil man have hund og kat sammen, så skal de også lære at omgås i det daglige, også selv om det er killinger.






Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hunde og katte
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:30

Hvorfor ikke kattene i stalden og hunden inde?


Mine hunde er i alle rum og det har de altid været, hvis man har hund der kun må være i kækken og gang, så burde man ikke have hund


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd
 
 *Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:45

Det der med at hunden kun måde være i køkken og gang har jeg aldrig forstået.


Det må da være rent ud sagt "røv sygt" at ligge ude i en gang og glo mens ejerne sidder inde i en stue og griner el.lign.


Jeg ville bedre kunne forstå hvis hunden ikke måtte være i køknet men gerne i stuen - I køknet bliver der jo lavet mad + ejerne opholder sig for det meste mere i en stue end i køknet.


Det her gælder så især jer: Skal den lille stakkels hund ligge nede i køknet/gangen helt for sig selv hver gang I er på 1. salen? Trist for hunden..


Det er nok bare mig der har det sådan.



- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..



Rest in Peace


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:48

Ja synes også det er synd at han skal være en "køkken og gang hund", det kan man da ikke byde en 14 mdr gammel hund, som skal have godt med plads.. mon ikke han også keder sig og at han ikke får lov til at være i de rum som i er i er da endnu mere synd, han må da føle sig helt alene og forladt.


man skal da ikke anskaffe sig en hund når man forviser den til køkken og gangen, det er da ikke noget nyt at en hund skal have meget plads.


Ihh jeg kan blive så vred og ked af det, det er sgu da ikke hundens skyld, så kan i det flytte ud i stalden og tage kattene med, han har d næsteb mere ret til at være der.


Christine
"Ridderinden af den brune hest"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hund....
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 20:54

Hvis den først har knaldet en kat, tror jeg desværre at det er slut.


Men det er jo blodt indstinkter, og hvis han ikke har vist interesse for de store katte, så måske... Jeg ville bare ikke turde tage chancen.


Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald-Pode dk
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 21:17

Tja, jeg overvejer, om hunden skal sendes væk, eller i vil give ham en familie, som forstår ham....


Hvorfor må kattene være i huset, og ikke hunden? Det virker på mig totalt vanvittigt, at hunden må være i 2 rum. Enten ønsker man hund, eller man gør ikke...


Katte, de må så åbenbart rende, hvor det passer dem. Hvordan mener i lige, at hunde eller katte skal forstå det...


Så straffer i hunden, ved at den må bo i stalden, hvordan skal den forstå det?

Hvordan straffes katten så?

Den straffes måske ikke?


Meget meget mærkelig menneske adfærd.... Jeg kan håbe for hunden, at den kommer til mennesker, som forstår sig på hunde...


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år



At finde livets vej, er ikke det ringeste som kan ske....



www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lad mig bare
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 21:26

sige at jeg simpelthen ikke fatter I sender hunden væk. Hvad i hele hule h... tænker I på? At gøre hunden snotforvirret, så er det vidst gjort nu.


I har UDSTØDT Jeres hund. Det må være det man kan kalde det.



Jeg har sg ondt af den unge hund som i dén grad må være forvirret.






Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 21:35

Det er simpelthen under al kritik, at man kan holde et socialt dyr på den måde.


Jeg synes også i skal finde et værdigt hjem til hunden, for dette kan i ikke give den, når i holder den på den måde.


Jeg ville også sende kattene ud i stalden og lade hunden blive inde. Både kat og hund ville helt sikkert få et meget bedre liv på den måde.


En hund skal være sammen med dens flok, det er alfa omega for den trives!!!



- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche



0
0
Svar på denne tråd
 
 vælge hund eller katte
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 21:44

tror i skal vælge om i vil have hunden eller kattene, jeg ville vælge kattene og få en kattevenlig hund.


og finde nyt egnet hjem til katteæderen, tag ikke chancen igen... han vil med 99 % sikkerhed forsøge at slagte kattene, og i vil gå i en evig angst om han nu gør det igen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hunde...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 21:52

Altså, nu rammes hunde ikke af sådan en blodrus/blodtørst, så når de først har smagt blod, så kan de ikke lade være. Dem, der tror det, kan da umuligt være hundemennesker.


Ja, det er trist, at den åd jeres killinger, men det er ikke hundens skyld - det er jeres!


Hunde har et naturligt jagtinstinkt, og at den æder de små killinger er ikke ensbetydende med, at den vil æde flere katte.


mvh Stine


Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk


- nu også med shettere!


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har haft samme problem
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 22:02

hej stakkels dig, Ditte

Det er min overskrift fordi jeg kender dig og ved at du bare vil gøre det bedste for alle dyrene. Vi har haft samme problem for år tilbage med en schæfferhan som vi fik fra andre, der ikke kunne have ham. Vi var de 4. ejere for ham og han var også kun 14 måneder. Efter at han havde taget 2 større killinger i værelserne ovenpå mens vi sad i stuen og ikke opdagede noget, før det var for sent, havde vi en god snak med vores dyrlæge. Hans klare råd var en aflivning, fordi, som han sagde, hans erfaring var at schæffere ikke passer så godt til et liv med mange andre dyr som de skal dele ejers opmærksomhed med. Vi har også heste, får, køer osv, og jeg troede at han havde et godt liv fordi han var med mig hele tiden når jeg fodrede, mugede og i det hele taget arbejdede med dyrene. Men min dyrlæge sagde at en schæffer er en brugshund der kræver opmærksomhed og stimulering via træning for ikke at risikere at blive en problemhund. Altså er mit råd: prøv at finde ham en god familie, der vil bruge ham og træne ham i de ting, han er avlet til, med mindre du selv har tid og kræfter til at give ham en tilværelse med den opmærksomhed og træning, han har brug for.

Held og lykke med det, og mange gode tanker herfra i din svære beslutning

Marianne Christensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo jo Stine
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 22:04

Den vil fremover kun spise råt kød og helst fra sprællevede killinger


Den skal nu for altid, holdes væk, fra små børn og svagelige ældre.


Den vil med tiden udvilke smag for større dyr og efter den dag, er den en fuldbyrdet dræbermaskine, der er uden for pædagogisk rækkevidde








Pia



Gad vide om du selv ved, at du er mytoman??









0
0
Svar på denne tråd
 
 roooolig nu
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 22:59

prøv nu lige at slappe af.

hun skriver jo at hunden ikke blev straffet for kattedrab, men for at blive taget på fersk gerning, et sted hvor den ikke måtte være.


vores rottweiler og staff må være i hele stue etagen(trappen til 1. er pt. for stejl til de tør bestige den)og har en stol og tæppe i stuen og en kurv i gangen ved indgangsdøren, staffen ligger altid i stolen(vi kan ikke med "vold og magt" få rotten op i stolen)og rotten ligger altid i gangen, er det så også synd? har vi også udstøt vores hund? come on.


rotten har mindst 2 katteliv(vi fik hende som 1½års og hun har vist slagtet flere, inden vi fik hende) på samvittigheden og det var en fuldvoksen han kat og en meget stor han killing(7mdr), men hun rør ikke indekatten(som ikke kan hverken rive eller hvæse) hvor imod staldkatten, den bliver lukket inde i stalden når hun er ude.


jeg ved ikke hvordan du kan sikre dig i fremtiden, vi er ved at træne vores til mundkurv, så kan hun da ikke æde katten, hvis hun møder den, og så vil vi have hende i snor, når de skal mødes indtil hun enten har fået respekt(og fundet ud af at det ikke er mam) eller katten flår snotten på den, så den bliver rad for den.


Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T


Shetlænder søges til blivende hjem med andre heste og løsdrift.

0
0
Svar på denne tråd
 
 stine...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 23:41

ikke at det gælder i dette tilfælde... men.


Begge mine hunde er vokset op med katte. Kattene har ALTID haft førsteret til ALT incl mad... hundene vidste de skulle smutte hvis kattene kom, selv hvis de stod med deres mad...


Men, min sidste hund, knaldede en vildkat i haven og siden har han ikke kunne være i nærheden af nogle katte, ikke engang i snor, han slår fuldstændig fra. Ikke at det er en blodrus, men det er et INDSTINKT... præcis som hingste der ikke har bedækket, indtil de har prøvet det. ændret adfærd!


Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 min gamle
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 11:09

bokser tykkede Desværer også på min lille perser pige, forde nogle havede glemt at lukke døren, de var vel et par uger.

vi havede mange katte mens vi havede trine, og hun gik fint i mellem dem, selv da vi havede 12 killinger, men som flere skriver så fik de først lov til at gå løs da de lignede og opførte sig som katte og ikke små rotter.

min lab hadede alle fremmede katte, hun skildte dem ad når der var slagsmål, og jagtede den fremmede væk, ja selv om natten kom hun dem til hjælp.

så jeg vi da vente og så se hvad der sker når misserne bliver stører, og så selvfølge lig under opsyn



Stop de lange dyrtranspoter.

http://www.handlewithcare.tv/dk


Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd
 
 for mange
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 12:34

år siden( 12 ) da vi fik Pjuske, havde vi en overbo hvis hund jagtede alle katte i området (den løb løs omkring) og jeg ville jo gerne have at Pjuske skulle være en udekat når man nu bor på landet

Overbo og hund blev inviteret ned til kaffe og det lille "missebarn" blev fremvist for hunden og han fik lov til at snuse til hende, men når han blev for voldsom blev der sagt klart NEJ til ham....hvilket han respekteret....


Pjuske og Hunden Rasmus blev de bedste venner og da Pjuske var blevet en stor kat,satte hun ham selv på plads hvis han lige glemte at det jo bare var hende der kom gennem gårdspladsen....så ja, jeg mener godt at han kan vænne sig til at være sammem med kattene, de bliver jo også mere spændende for ham når de er bag lukkede døre ...


Desværre at hverken Pjuske el. Rasmus her mere, men hygger sig sikkert på de evige græsmarker..hvor de kan jagte andre katte sammen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Katte-hunde
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 13:54

Jasper - det er da kun katte, som er uden for pædagogisk rækkevidde De er i øvrigt også notoriske dræbermaskiner...


StaldPode - en hund knytter sig jo meget til sin familie. Jeres hund har allerede skiftet hjem en gang. Derfor synes jeg, I skylder ham en chance for at lære at omgåes katte. Der er kommet mange gode råd til hvordan i denne tråd. Forsøg jer med nogen af dem.


Mine bedsteforældre har altid haft schæfere, og de kunne trives både i flok og sammen med mange andre dyr - katte, kaniner, høns, duer, ænder, heste og grise. Så det kan altså sagtens lade sig gøre, selv om schæferen naturligvis har godt af brugstræning også.


Jeg tænker da også, at I er gode ved jeres dyr, og jeg forstår såmænd godt, at I er kede af det med killingerne, men i mine øjne skylder I hunden chancen for at lære at leve med killingerne/kattene.


At han så i en periode skal være i stalden, når han er alene hjemme, det skal han nok overleve. Bare han er sammen med jer, når I er hjemme, og han er godt aktiveret, inden han ryger ud i stalden. Det svarer vel bare lidt til en hundegård.


mvh Stine


Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk


- nu også med shettere!


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 I gjorde det forkert
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 14:13

Sådan. Man skal ALTID præsentere sin hund for små dyr små børn etc- med den udtrykkkelige overskrift: DET ER MIN!


Da jeg fik killing -og hun var hundevant, men hunden var ikke vant til katte, så var det argusøjne på hunden, og "Det er MIN". Han ville meget gerne have leget byttefangst med det lille dyr, hvis han fik lov.


Senere knyttede hunkatten sig til ham- og han var med på, at hun bed ham i knæet og løb- eller hun med stort besvært tog hans hoved i poterne så hun kunne bide ham i struben. ("Kafferbøffeldrabet").


Af hensyn til missemor- bør hun ikke være der- men, I skal tage hunden, vise den de små- og så kommandoen: "Det er MIN!" (Sagt med stirrende blik og dyb stemme)- hunden må gerne snuse og slikke- men: DET ER MIIN!


At I smider hunden ud i stalden, kan jeg godt forstå, det er væmmeligt når små bliver bidt. Men I må have ham ind igen (evt i snor/have fat i ham)- og så prøve igen.


Konrad Lozentz forklarer det udmæket i "På talefod med dyrene" og mere kan man læse i "Hundeliv".


Men tag missemor væk først, hvis hun ikke er hundevant. Selv min lille mus blev til en tiger, da naboens kastat kom for tæt på. Hvis han ikke havde været kastrat- havde hun flået bollerne af ham.


Ja, meget meget trist- man kan ikke vide alt. En anden gang- spørg på et hunde-/katteforum. Min store hund var schæfer/tyskruhårblanding. Han hyrdede høns.



Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores hund
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 15:26

elsker katte. Især hvis de løber for så kan de jages. Og hun var pænt ligeglad med hvæs og skarpe kløer. Det vækkede bare hendes jagtinstinkt alt for meget. Alligevel vovede vi at få en kat sidste år. Vi var meget obs på dem i starten, men med tiden gik det rigtig godt.


Jeg ville nok holde killingen fra hunden indtil den er lidt større. Og så være meget obs på dem i starten. Hvis hunden er god til at lære skal den nok hurtigt finde ud af at misser er venner:) Også selv om de er små og lyder som pivdyr


Så hvis det var mig ville jeg nok forsøge igen. Når så I skal på tur e.l. må I finde ud af en anden løsning med at holde hund og kat adskilt.

Jeg synes som sådan heller ikke det er en holdbar løsning at begrænse hunden i huset. Især fordi det er et flokdyr som meget gerne vil være sammen med sin familie. Hvis I dog primært opholder jer i køkkenet og der er masser af plads kan jeg dog ikke se noget problem.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 15:35

Her har jeg en lille kommentar til.

Det er HELT forkert at hunden ikke har fået af vide det var forkert.

Han skulle meget konsekvent ha fået af vide at det var helt forkert. Feks ved at tage en af killingerne og så ha sagt meget bestemt nej.

Jeg tror i skal tage ham ind igen, men i køkken og gang.

Kroge på dørene.

Meld jer til hunde træning.

En schæfer er en klog hund der tager røven på dig hvis ikke du er konsekvent.

Bare min mening.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Problemet er
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 15:38

At hunden ikke kender de små killinger.

Er det en tæve er det andet problem, men hanhunde plejer faktisk at være glade for unger. Om det er børn, kaninunger, killinger whatever.


Man kan vel lige have missemor i andet rum med en lille skål creme fraische- og så vise hunden ind. Han er ung og lærenem.


Ingen af mine hunde har myrdet katte- løbet efter dem- jo. Men kun så stærkt, at de ikke fangede dem. Nørdemanden er også overrasket. Han har også oplevet hunde og katte sammen, som regel går de af vejen for hinanden.



Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Forkert opdragelse
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 15:44

men men men, sidste søndag, da vi kom hjem fra kører tur, uden hund, mødte jeg ham ved den forkerte dør, når han kom ud i hans kurv og fik af vide det var forkert, og det var fint.



Øhh.. Har i aldrig hverken læst eller hørt bare en smule opdragelse af hund?? Jeg tror at det der bliver pointeret allermest, er at man IKKE kan eller MÅ skælde sin hund ud for noget den har gjort mere end et par sekunder før...

Hvordan skal den stakkels hund dog vide hvad den får skæld ud over??

Skældud skulle have faldet idét den gik på den forkerte side af døren, og ikke efter.


Den er altså ikke et menneske, så i kan altså ikke fortælle den at, at det at være på den forkerte side, altså var forkert...


Korrekt opdragelse af en sådan hund som jeres, som ikke har fået den før, er da det allervigtigste... Ellers ender i med en angst hund, der ikke forstår hvorfor den får skæld ud - for den ved jo ikke for hvad den får skæld ud??


Derudover, så er en hund altså et FLOKDYR... Så i gør da kun tingene værre ved at forvise den til gangen og køkkenet. Kender flere som gør det ved deres hunde. Det eneste de får ud af det er : problemer, problemer, PROBLEMER....



Udover det, så er jeg ganske sikker på i behandler jeres hund korrekt på alle mulige tænkelige måder, og at den er sund og rask. Men det virker bare som om i lige har glemt de mest basale ting...





.~* Kronos aka. Charlie *~.




0
0
Svar på denne tråd
 
 afliv den
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 15:59

Stod selv overfor en af mine 3 hunde havde bidt en kat ihjel. Jeg ved 100% det ikke var schæferen, men de to andre blev aflivet.


:-) Diana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Diana....
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 16:18


Er det en dårlig joke?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pssst lykkegård
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 16:22

En hund kan altså ikke forstå at man har noget i hånden og siger NEJ uden hunden har forsøgt at gøre noget


Den slet slet ikke forstå hvad den har gjort forkert længe efter den har udført en forkert handling


Ligesom den heller ikke forstår ros længe efter en korrekt handling


Du er måske en af dem, der dypper hundes snude i dens eget tis?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 18:02

Ja lad os endelig aflive alle dyr på HN, og den der får aflivet flest hurtigst vinder dyrevensmedaljen.


Helt ærligt. En hund er et rovdyr (R O V DYR) Hvad gør et rovdyr? Det D R Æ B E R. Det har instinkter og sådan er det bare.
Nogle hunde er ikke så styret af deres instinkter, og andre er. Og det behøver bestemt ikke kun være bestemte racer.


De dræbte killinger har fået en hurtig død. Man kan vel kalde det for survival of the fittest. Og killingerne var bare ikke "fitte" nok.


Man kan ikke klandre hunden noget som helst. Den ved ikke bedre. Og folk som afliver deres hund pga. sådan noget, de skulle aldrig have haft hund.


Hvad med at aflive alle katte. De dræber jo mus og fugle. Men det gør vel ikke så meget. En kat er jo kun et lille rovdyr.


Venlig hilsen


M

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pladder
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 18:54

Jeg skrev ovenfor, hvad jeg er ret sikker på gik galt. Ikke hunden- ikke katten- men menneskene.


Som sagt har jeg haft hunde og katte og kaniner mm sammen. Og lille barn og hund- jeg var selv lille med hund.


Præsenterer man dem for hinanden og markerer, at de eneste, der må slå små ihjel er en selv (hunde-ejer), så burde man være rimelig sikker.


Alle de ovenstående indlæg om at aflive hunden, ser for mig ud til, at folk ikke har haft hund og kat sammen- og ikke kender en smule til hundeadfærd.


Vores gamle naboer fandt en lillebitte killing i haven- men Katze og Saki (stor hund) elskede hinanden. Da Katze som 11 årig blev aflivet pga nyreproblemer, tabte Saki mindst 5-6 kg- af sorg.


Nogen hunde elsker katte.



Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeanette O
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 20:33

Ved at ignorere hunden og lukke den væk lærer den ikke den har gjort noget forkert.

Men den lærer altså af det og det med en hund ikke ved den har gjort noget, i sådanne tilfælde JO.

Men den gør det igen og igen.

Hvis ikke den lærer enten at omgåes de katte eller der bliver opdraget.

En schæfer er klog og tager røven på jer hvis ikke den får opdragelsen.

Men der blev spurgt om meninger og hvad vi ville gøre det er bare min mening.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lykkegård
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 21:54

Det ved den altså ikke. Den kan ikke forstå skæld ud flere minutter efter handlingen er udført. Du disneyficerer dyrene.


Hunden lever i nuet, hvis du skælder den ud der vil den tro du skælder den ud for det den laver lige nu.



A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 iuwsijfq
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 22:12

Ej hvor er folk bare stride... Prøv da lige at behandle andre mennesker ordentlig.. I kan da ikke skrive sådan til mennesker I ikke kender.. Hun skrev fordi hun søgte råd.. Ikke for at få skæld ud og blive jordet og få at vide hun er dårlig hunde ejer..


Hvordan ville I lige selv reager hvis I kom hjem til et hus med 4 døde killinger..

Hun anede da ikke sine egne råd.. Syntes heller ikke hun nævner at hunder ALTID er i køkken/gang. Når hun ikke kan holde hunden indendørs må hun da finde en anden løsning til der findes en anden mulighed..

Tror satme heller ikke hunden lider... Der er godt mange er har deres hun forskellige steder. Der er forskel på hvordan man har hund...

Personligt bor vores hund og så i gang/køkken/bad. Af den grund han ødelægger hele huset hvis han er andre steder, men selvfølgelig er han hos os når vi er hjemme. Men skal man sove eller i bad så er det ud i gangen. Det har han det da fint med...

Er det så også synd hvis dyret ikke må vore i sofaen...??


Syntes godt nok folk skal slapp lidt af før de angriber... ellers burde de holde mund. man henvender sig ikke for at blive joret men for at få et råd...


Termin 25 januar 2010


<3 <3 <3 <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 00:50

marianne-c


Det var da det værreste gang BAVL jeg længe har læst.


Nu har jeg immervæk haft en DEL med schæfere at gøre... Lad mig se.. I knap 28 år..


Jeg har da ved gud ALDRIG hørt eller set det du beskriver om schæferen.


De schæfere jeg har kendt og selv haft har gået/boet med MANGE katte/ andre dyr uden at æde nogen som helst.. TVÆRTIMOD..


Mine har været katte elskere i alt den tid de har levet og faktisk ikke kunne undvære dem.


Så den der den tror jeg godt du kan pakke sammen igen, for det er da det værreste gang bavl.


Jeg har haft FLERE/ opdræt af killinger i samme rum med og UDEN opsyn i hjemmet selv om de har været alene hjemme og det er fra nyfødt til hjemmefra klare... Og har da ved gud ALDRIG rørt dem nok nærmere BESKYTTET dem.


Til tråd starter:


Jeg vil enten finde et andet egent hunde hjem eller få noget konstruktivt hjælp-. HURTIGT.. Det der er desværre ikke den bedste måde for hverken hund, katte eller jer.


Schæferen er en fantastisk hund men den skal have PLADS! Det er køkken/gang noget er altså ikke noget for en hund i den størrelse / Kaliber.. Han skal UD og bruges.


Han skal være sammen med jer, have opmærksomhed.


Jo mere i afviser hunden jo mere ballade laver den også for netop at få jeres opmærksomhed.. Det får han hvis han overtræder de forbudte steder.


Og ALDRIG straf ham med en tur i kurven!!!!!!!!!


For gør i det så forbinder han kurven med noget grimt, for i vil også bede ham gå derop selv om han ikke har lavet noget galt. Så bliver han igen straffet for noget han ikke har gjort..


Kurven er "hans" værelse/ Hans space hvor han kan gå hen og få fred og det skal være hyggeligt at komme der, ikke en straf.








Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk


2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale


MASSE RIDEUDSTYR SÆLES, KIG PÅ PRÆSENTATION ELLER ANNONCER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hunden
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 07:35

Nej nu må i lige styre jer....


Det med at hunde ikke ved når de har gjort noget forkert et stykke tid efter at de har gjort det, er en direkte skrøne.


Jeg kan love jer for at de husker og at de ved det.


Vi har en dejlig stor schæfer tæve og når vi kommer hjem efter en køretur uanset hvor mange timer vi har været væk, er normal adfærd når vi træder ind af døren at hun kommer løbende logrende, piver og hyler og danser rundt om os - i glæde for at nu er vi hjemme igen.


MEN enkelte gange oplever vi at vi åbner døren og hunden ikke kommer fisende.

Så går vi ind og finder hende liggende på gulvet hvor halen lige smådasker i gulvet og hune ellers forsøger ikke at få øjenkontakt med os.

SÅ ved vi at nu har hun lavet et eller andet, og at hunden udemærket godt er klar over at det er et spørgsmål om tid inden vi finder en skraldespand som er spilttet af i atomer, vores slikposer som er "glemt" på stuebordet er tomme, eller den rest af småkager som stod på køkken bordet er væk og den tomme pakke ligger på gulvet.


Så kan vi hente den tomme pakke kager og så snart jeg rækker posen op i luften og siger "Hvad er det her" (med ganske almindelig stemme til hunden) så logrer den og drøner ind i et andet rum hvor den ligger sig og ellers fuldstændig prøver at ignorere at vi taler med den.

Den ved udemærket godt at jeg har opdaget at den har ædt mine kager. Nogle gange når jeg så spørger igen, ligger den faktisk og tager forpoterne op på næsten somom at den ligger og skammer sig.


Den får ikke "skæld ud" over det den har gjort, men vi viser den at vi udemærket godt er klar over at den har lavet ulykker og der er INGEN tvivl om at den er ganske klar over hvad der er tale om.


Så ved vi altid når hunden har lavet noget fra det sekund vi træder ind af døren, for den viser os selv på sin adfærd at der har været ugler i mosen.


Men når det er sagt, så syntes jeg at det er upassende og tarveligt at bortvise en hund (Menneskets bedste ven) til stalden.

Jeres hund kan jeg forstå er en som allerede har været kastebold, og nu er den kommet til et hjem som pludselig får kattekillinger som værdsættes mere end den gør og ovenikøbet er årssag til at den bortvises til at bo i stalden.

Det er ganske enkelt ikke fair - en hund hører ikke hjemme i en stald - alle dem som har en familiehund og har disse boende i hestebokse oglign. burde ganske enkelt finde sig et andet kæledyr.


Du skal tage stilling til hvilke dyr som betyder mest for dig, er det hunden eller de nye katte?

Og så skal de se at få den hund ind i huset igen så den kan føle sig en smule værdsat og så må du altså låse af til det rum kattene befinder sig eller ganske enkelt smide dem over i stalden.


At den har taget livet af nogle killinger er da rigtig ærgeligt og trist, men det er sgu normal adfærd for nogle hunde, og det betyder ikke at hunden er gal eller har knald i låget.

Det er dens instinkt som tager over - og du ved jo heller ikke om det er gjort i "arrigskab" eller leg.


Vi har en del katte og hunden rører dem aldrig, men har vi killinger så er hunden kun omkring killingerne når vi er tilstede. For man kan aldrig vide sig sikker på en hund som er alene med så små killinger.

Jeg kunne aldrig drømme om at smide hunden for porten hvis den en dag napsede en killing - bare det at man overhoved overvejer det fortæller at man ganske enkelt ikke er interesseret nok i sin hund og måske burde overveje at holde kaniner istedet.



Alt indenfor Glarmester arbejde udføres

Energiruder-spejle-ridehusspejle- forsikringsskader-brusevæggeedører alufacadereGlasas salg- 10% rabat på alt glas i Februar

http://www.AP-glas.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 xarana
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 12:15

nej, det er squ også fristende med en pose slik på bordet da min hund var yngre var det sukkerskålen der blev slikket helt ren hvis vi havde glemt den på bordet...og den var sikker hvar gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffaaannndme
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 20:04

underlig måde at holde hund på nogen mennesker

har ingen logisk sans hvad andgår hundeforstand


ka blive rasende

hunden føler sig ikk velkommen i sit eget hjem

hvis man ka kalde det hjem

hendvist til køkken og gang

HVOR HERRE BEVARES




fjorhest asterix

charme selvtillid lækkert hårr,,,

en super charmør


ondskab går ikk uset hend,,


0
0
Svar på denne tråd
 
 kjjasg
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 20:16

Og folk bliver ved med at svine andre mennesker til....

SYNTES I BURDE SKAMME JER !!!!!


Termin 25 januar 2010


<3 <3 <3 <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal min mand aflives eller bortvises?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 11:28

Min mand havde for mange år siden en kat, som fik killinger. Kattene havde fri adgang til hele huset - også til dobbeltsengen. En nat hopper en af killingerne op i fodenden og leger tagfat med min mands tæer. I refleks og halvt om halvt i søvne, sparker han ud og får derved slået killingen ihjel, da den bliver "mast" mellem fod og sengegavl.


Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt manden skulle have været aflivet eller om man skulle have fundet ham et nyt hjem?


MVH Pia Fruen på Bøgehøj

  • Chokodullen Marabou
  • Minimulen Sorte Arnold
  • Lånebassen Aslan
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 12:21

Marabou (Pia): Han skal helt klart aflives, men inden du tager den afgørende beslutning, så forvis ham til baghuset (eller lignende), indtil du har fundet ud af havd du skal stille op med ham.


For det var jo helt klart en overlagt gerning han der gjorde.



Der kan forekommer ironi

0
0
Svar på denne tråd
 
 calico
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 22:12

Marabou - ej nu må jeg grine. hahah


N A N O U

- stadig ikke færdigmalet.




0
0
Svar på denne tråd
 
 marabou ... ... ej
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 22:34

han har jo fået smag for blod nu så han kan ALDRIG være i nærheden af killinger mere .... ALDRIG ....


Jeg siger også ud i skuret og så mundkurv på og så giv ham væk og så afliv ham ....



;D



Jannie




Avl af Welsh Sec B - F og DSP


Stutteri Friis


STAMPE SÆLGES !! ELLER LÅNES UD!! dejlig broget hoppe på 120 i stang. Super sind, god mor og laver dejlige føl

0
0
Svar på denne tråd
 
 13456789
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 23:25

Jeg har smag for marabou... Hvad skal der ske med mig???



- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider